Statutul privind organizarea şi exercitarea profesiei de practician în insolvenţă din 29.09.2007
Redacția ProLege - noiembrie 2, 2017Cap. III („Organizarea şi conducerea Uniunii”)
Potrivit capitolului al III-lea, Organele de conducere ale Uniunii sunt: Congresul Uniunii, Adunarea reprezentanţilor permanenţi, preşedintele Uniunii şi Consiliul naţional de conducere al Uniunii.
Secțiunea 1 („Congresul Uniunii”)Congresul Uniunii se constituie din:
a) membrii Consiliului naţional de conducere al Uniunii;
b) toţi membrii consiliilor de conducere ale filialelor Uniunii şi ai instanţelor locale de disciplină, membrii Instanţei superioare de disciplină şi ai Comisiei centrale de cenzori;
c) delegaţii, practicienii în insolvenţă, desemnaţi de filialele UNPIR.
În stabilirea numărului de delegaţi ai fiecărei filiale se ia în considerare numărul total al membrilor filialei, din care se scad membrii titulari ai consiliului de conducere şi ai instanţei de disciplină, iar pentru numărul astfel rezultat se desemnează câte un delegat la fiecare 20 de membri.
Fiecare filială a UNPIR va putea desemna, în cadrul Adunării generale, un reprezentant ce va putea candida pentru o funcţie de conducere în cadrul Uniunii. Excepţie fac filialele cu peste 100 de membri care vor putea nominaliza 2 persoane pentru funcţiile de conducere, iar filiala UNPIR Bucureşti 5 persoane.
Consiliul naţional de conducere poate desemna candidaţi pentru funcţiile de conducere, pentru Instanţa superioară de disciplină şi pentru Comisia centrală de cenzori.
Toate persoanele desemnate de adunările generale sau de CNC vor depune la Secretariatul general UNPIR un curriculum vitae care să evidenţieze activitatea de practician în insolvenţă şi în special eventualele activităţi în cadrul Uniunii, cel târziu cu 10 zile înainte de data congresului.
Congresul Uniunii se reuneşte cel puţin o dată pe an sau ori de câte ori se consideră necesar.
Conform art. 54 alin. (2) din O.U.G., Congresul Uniunii se convoacă de:
a) Consiliul naţional de conducere al Uniunii;
b) 25% din numărul membrilor compatibili ai Uniunii.
Convocarea Congresului Uniunii se anunţă cel puţin într-un cotidian naţional de largă circulaţie, cu minimum 30 de zile înainte de data programată. Secretariatul general al Uniunii va transmite anunţul şi direct consiliilor de conducere ale filialelor, pentru afişare la sediul acestora.
Congresul Uniunii este legal constituit în prezenţa majorităţii membrilor prevăzuţi la art. 23, prezenţi fizic sau mandataţi, un delegat la congres putând fi mandatat de maximum trei delegaţi desemnaţi de Adunarea generală a aceleiaşi filiale, iar hotărârile sunt valabil adoptate cu votul majorităţii simple.
Dacă la prima convocare nu se întruneşte numărul necesar de membri, congresul se va desfăşura la data şi ora stabilite prin anunţul pentru a doua convocare, hotărârile urmând a fi luate de majoritatea simplă a membrilor prezenţi.
Congresul Uniunii adoptă hotărâri. Hotărârile vor fi numerotate în ordinea adoptării lor. În cazul în care într-un an calendaristic se convoacă mai multe congrese, hotărârile acestora vor fi numerotate în continuare pentru anul respectiv. Hotărârile vor fi semnate de secretarul general şi de preşedintele Uniunii.
Pe lângă atribuţiile prevăzute la art. 55 din O.U.G., Congresul Uniunii are şi următoarele atribuţii:
a) stabileşte, în funcţie de forma de exercitare a profesiei, limitele minime ale valorilor poliţelor de asigurare profesională (limitele minime ale valorilor poliţelor de asigurare profesională sunt prevăzute în anexa nr. 6);
b) stabileşte cuantumul cotizaţiei anuale, contribuţia pe tranşe de venit pentru venitul brut realizat în anul anterior, nivelul taxei de participare la examenul de acces în profesie şi la cel pentru dobândirea calităţii de practician definitiv, cuantumul taxei de înscriere în Tabloul UNPIR şi în Registrul formelor de organizare, precum şi taxele percepute pentru operaţiuni legate de Registrul formelor de organizare;
c) alege organele de conducere ale Uniunii dintre candidaţii desemnaţi de adunările generale ale filialelor şi de CNC;
d) poate suspenda hotărâri ale adunărilor generale ale filialelor dacă acestea contravin prevederilor legislative privind organizarea activităţii practicienilor în insolvenţă sau se constată nereguli în ceea ce priveşte organizarea activităţii filialei.
Adunarea reprezentanţilor permanenţi are următoarele atribuţii:
a) examinează şi aprobă execuţia bugetului pe anul anterior şi proiectul privind bugetul de venituri şi cheltuieli pe anul următor, precum şi situaţiile financiare anuale ale Uniunii certificate de Comisia centrală de cenzori, sub condiţia ratificării de proximul congres al Uniunii;
b) aprobă nivelul taxelor, cotizaţiilor, precum şi plafoanele minime de asigurare profesională, sub condiţia ratificării de proximul congres al Uniunii;
c) aprobă, modifică şi completează tarifele şi standardele de cost pentru cheltuielile de procedură ce se plătesc din fondul de lichidare constituit conform art. 39 din Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, cu modificările şi completările ulterioare;
d) coordonează activitatea Institutului Naţional pentru Pregătirea Practicienilor în Insolvenţă şi a Consiliului de conducere al acestuia. Examinează şi aprobă execuţia bugetului pe anul anterior şi proiectul privind bugetul de venituri şi cheltuieli pe anul următor, precum şi situaţiile financiare anuale ale Institutului Naţional pentru Pregătirea Practicienilor în Insolvenţă certificate de Comisia centrală de cenzori, sub condiţia ratificării de proximul congres al Uniunii;
e) aprobă nivelul indemnizaţiilor membrilor Instanţei superioare de disciplină a UNPIR şi ai Comisiei centrale de cenzori.
Congresul Uniunii poate delega şi alte atribuţii ale sale Adunării reprezentanţilor permanenţi.
Delegarea de atribuţii se stabileşte prin hotărâri ale Congresului.
Întrunirile adunărilor reprezentanţilor permanenţi şi ordinea de zi a acestora se stabilesc de către preşedintele Uniunii.
Secțiunea a 3-a („Preşedintele Uniunii”)Preşedintele Uniunii este ales de Congresul Uniunii dintre membrii Uniunii pentru un mandat de 4 ani. Preşedintele Uniunii este şi preşedintele Consiliului naţional de conducere al Uniunii.
În cazul în care preşedintele nu îşi mai poate îndeplini atribuţiile, mandatul este preluat de prim-vicepreşedinte.
Preşedintele Uniunii reprezintă Uniunea în faţa autorităţilor publice, precum şi în raporturile cu persoanele fizice şi juridice din ţară şi din străinătate. Acesta poate delega atribuţiile de reprezentare, pe timp limitat, de regulă prim- vicepreşedintelui sau unuia dintre vicepreşedinţi.
Preşedintele Uniunii angajează personalul Uniunii potrivit structurii organizatorice şi în limitele de salarizare aprobate de Consiliul naţional de conducere al Uniunii.
Secțiunea a 4-a („Consiliul naţional de conducere al Uniunii”)Consiliul naţional de conducere al Uniunii este format din 17 membri titulari, dintre care un preşedinte, un prim- vicepreşedinte, 2 vicepreşedinţi, 13 membri, precum şi 5 membri supleanţi, aleşi de Congresul Uniunii dintre membrii Uniunii pentru un mandat de 4 ani.
În cazul în care un membru titular nu îşi mai poate îndeplini atribuţiile înlăuntrul mandatului de 4 ani din motive de sănătate sau este demisionar, sancţionat ori incompatibil, va elibera locul din cadrul Consiliului naţional de conducere al Uniunii, loc ce va fi ocupat de un membru supleant, desemnat de către consiliu prin vot secret.
Membrii supleanţi pot fi invitaţi la şedinţele Consiliului naţional de conducere al Uniunii fără a avea însă drept de vot la adoptarea deciziilor.
Alegerea membrilor Consiliului naţional de conducere se face prin vot secret, dintre candidaţii desemnaţi de adunările generale ale filialelor UNPIR sau de Consiliul naţional de conducere în exerciţiu, calitatea de membru titular şi, respectiv, de membru supleant fiind dobândită pe baza numărului de voturi obţinute. În cazul numărului egal de voturi, departajarea se va face pe criteriul vechimii în Uniune (data înscrierii în Tabloul UNPIR) sau prin consens.
Consiliul naţional de conducere al Uniunii se întruneşte cel puţin o dată pe lună sau ori de câte ori este necesar, la propunerea preşedintelui sau a cel puţin unei treimi din numărul membrilor, şi adoptă decizii privind activitatea Uniunii.
În afară de atribuţiile prevăzute la art. 58 din O.U.G., Consiliul naţional de conducere al Uniunii are următoarele atribuţii:
a) acordă aviz pentru înfiinţarea filialelor judeţene şi urmăreşte funcţionarea acestora;
b) desfiinţează o filială constituită în cazul în care numărul practicienilor în insolvenţă definitivi şi compatibili din cadrul filialei respective scade sub cel stabilit la art. 54 alin. (3) sau/şi în cazul în care majoritatea membrilor filialei solicită aceasta. Membrii filialei astfel desfiinţate, precum şi cei ai filialelor care nu au primit aviz vor fi rearondaţi unei filiale învecinate stabilite de Consiliul naţional de conducere. Patrimoniul filialelor care sunt desfiinţate trece, de drept, la filiala învecinată în care vor fi înscrişi membrii;
c) aprobă înscrierea/radierea practicienilor în insolvenţă, membri ai Uniunii, în/din Tabloul UNPIR, precum şi publicarea acestuia în Monitorul Oficial al României, Partea I bis;
d) aprobă înscrierea/radierea cabinetelor individuale de insolvenţă, cabinetelor asociate, societăţilor profesionale şi a filialelor acestora, precum şi fuziunile sau divizările formelor de organizare în/din Registrul formelor de organizare;
e) aprobă înscrierea/radierea formelor de organizare ale practicienilor în insolvenţă în/din Tabloul UNPIR;
f) organizează examenele de acces în profesie şi aprobă regulamentul de organizare şi desfăşurare a examenului de definitivat;
g) asigură participarea unui membru al Consiliului naţional de conducere sau al instanţei superioare de disciplină la adunările generale de constituire ale filialelor sau la orice altă adunare generală, dacă acest lucru este solicitat de conducerea filialei respective;
h) soluţionează contestaţiile împotriva respingerii cererii de înscriere la examenul pentru dobândirea calităţii de practician în insolvenţă şi, respectiv, în Tabloul UNPIR;
i) soluţionează contestaţiile împotriva hotărârilor Instanţei superioare de disciplină pronunţate în fond privind membrii titulari ai instanţelor locale de disciplină ale filialelor, precum şi membrii titulari ai consiliilor de conducere ale filialelor;
j) hotărăşte afilierea la organizaţii profesionale similare din alte ţări şi supune spre ratificare hotărârea la proximul congres al Uniunii;
k) organizează alegerile pentru organele de conducere ale Uniunii;
l) aprobă normele pe baza cărora se desfăşoară adunările generale ale filialelor şi se fac nominalizările pentru organele de conducere ale Uniunii;
m) face propuneri pentru alegerea prin vot secret a preşedintelui Uniunii, a membrilor titulari şi a celor supleanţi ai Consiliului naţional de conducere al Uniunii, precum şi pentru alegerea prin vot secret a membrilor Instanţei superioare de disciplină şi a cenzorilor;
n) stabileşte nivelul diurnei pentru deplasările în interesul Uniunii şi modul de decontare a cheltuielilor aferente;
o) poate convoca reprezentanţii filialelor Uniunii pentru analizarea activităţii filialei în cazul în care se constată nerespectarea deciziilor Consiliului naţional de conducere sau a circularelor emise de Secretariatul general al Uniunii.
Pentru unele activităţi nepermanente Consiliul naţional de conducere al Uniunii poate angaja colaboratori externi.
Pe lângă Consiliul naţional de conducere al Uniunii funcţionează Comisia centrală de cenzori, formată din 5 membri, în conformitate cu prevederile art. 60 din O.U.G. Comisia are în componenţă cel puţin 2 experţi contabili şi este condusă de un preşedinte.
Deciziile disciplinare pronunţate de Consiliul naţional de conducere al Uniunii cu privire la membrii instanţelor de disciplină ale filialelor şi ai consiliilor de conducere ale filialelor pot fi atacate la Curtea de Apel Bucureşti, în termen de 15 zile de la comunicare.
Litigiul dintre practicienii în insolvenţă cu privire la relaţiile profesionale, precum cele care se nasc din contracte de colaborare sau de salarizare, cele dintre asociaţi sau care privesc conlucrarea între diferitele forme de exerciţiu al profesiei, poate fi soluţionat, la cererea părţii interesate, pe calea concilierii.
Conciliatorul va fi ales de preşedintele Consiliului naţional de conducere al Uniunii dintre practicienii cu ţinută morală şi profesională deosebită.
Conciliatorul poate proceda la consultarea părţilor fie împreună, fie separat pentru a constata punctele asupra cărora există divergenţă şi modalităţile în care interesele părţilor pot fi conciliate.
La sfârşitul concilierii, conciliatorul va redacta un proces- verbal semnat şi de părţi în care va consemna concilierea acestora.
În caz de eşec parţial sau total al concilierii, procesul- verbal va cuprinde pretenţiile asupra cărora părţile au convenit sau, după caz, punctele asupra cărora părţile au opinii diferite şi vor fi comunicate preşedintelui CNC.
Când litigiul dintre practicienii în insolvenţă nu a putut fi soluţionat prin conciliere, partea interesată poate declanşa procedura arbitrajului.
Petentul va sesiza preşedintele Consiliului naţional de conducere al Uniunii printr-o cerere în care va expune obiectul litigiului, situaţia de fapt şi temeiul de drept.
Cererea de arbitrare va cuprinde numele sau denumirea pârâtului, obiectul litigiului, situaţia de fapt, probele, temeiurile de drept şi numele arbitrului propus.
Cererea, precum şi înscrisurile care o însoţesc vor fi depuse în atâtea exemplare câte părţi sunt şi unul pentru preşedintele Uniunii.
Primind cererea de arbitrare, preşedintele Uniunii o va comunica părţii reclamate, care va fi invitată să îşi precizeze, în scris, punctul de vedere.
În cazul în care pârâtul este o formă asociativă de exercitare a profesiei, comunicarea se face către reprezentantul acesteia.
Pârâtul, în termen de 15 zile de la primirea cererii, va depune întâmpinare în care va arăta punctul său de vedere asupra faptelor expuse în cererea de arbitrare. În acelaşi termen poate formula cerere reconvenţională care va îndeplini aceleaşi condiţii de formă ca şi cererea de arbitrare.
În cazul în care părţile nu se înţeleg asupra persoanei arbitrului, preşedintele Uniunii va desemna un membru al Uniunii care se bucură de o autoritate profesională şi morală deosebită.
Activitatea arbitrului poate fi remunerată potrivit regulilor stabilite de preşedintele Uniunii.
Practicianul în insolvenţă desemnat ca arbitru poate refuza această însărcinare fără o justificare întemeiată, preşedintele urmând a desemna o altă persoană.
Practicianul desemnat ca arbitru poate fi înlocuit pe motiv de conflict de interese în condiţiile respectivului statut şi ale Regulamentului privind procedura disciplinară de către preşedintele Consiliului naţional de conducere al UNPIR.
În procedura arbitrală, părţile pot fi asistate de un avocat sau un consilier juridic, angajat al societăţii profesionale respective.
În toate cazurile arbitrajul va respecta principiul contradictorialităţii. În acest sens o copie a tuturor actelor depuse de una dintre părţi va fi comunicată celeilalte părţi.
Şedinţele de arbitraj nu sunt publice.
Dacă părţile nu convin altfel, litigiul se va soluţiona exclusiv în drept. În toate cazurile se vor avea în vedere uzanţele profesionale şi regulile deontologice.
Fiecărei părţi i se va comunica o copie a hotărârii arbitrale.
Executarea hotărârii arbitrale se realizează în condiţiile art. 614 şi 615 din Legea nr. 134/2010 privind Codul de procedură civilă, republicată, cu modificările ulterioare.
În situaţia în care preşedintele Uniunii este implicat într-un litigiu arbitral de natura celui prevăzut la articolele de mai sus, atribuţiile prevăzute la art. 39, 40 şi 41 din respectivul statut vor fi exercitate de prim-vicepreşedintele CNC.
Secțiunea a 5-a („Instanţa superioară de disciplină a Uniunii”)Instanţa superioară de disciplină a Uniunii funcţionează pe lângă Consiliul naţional de conducere al Uniunii şi este compusă din 9 membri titulari (un preşedinte şi 8 membri) şi 3 membri supleanţi, aleşi de Congresul Uniunii, prin vot secret, pentru un mandat de 4 ani dintre practicienii în insolvenţă aflaţi în evidenţa Uniunii care se bucură de autoritate profesională şi morală deosebită. Mandatul poate fi reînnoit.
În afara atribuţiilor prevăzute de art. 661 din O.U.G., instanţa superioară de disciplină a Uniunii are următoarele atribuţii:
a) analizează abaterile disciplinare prevăzute de O.U.G. şi de statut şi asigură respectarea de către membrii Uniunii a principiilor fundamentale de etică profesională, conform Codului de etică profesională şi disciplină al Uniunii;
b) elaborează şi supune aprobării Consiliului naţional de conducere al Uniunii norme privind procedura disciplinară, cu precizarea competenţelor instanţelor de disciplină locale;
c) asigură instruirea periodică a instanţelor de disciplină locale şi controlul activităţii acestora;
d) urmăreşte respectarea regulilor deontologice privind concurenţa neloială şi acţionează prin măsuri disciplinare aplicate în baza analizării sesizărilor primite sau prin autosesizare;
e) soluţionează, în complet de 3 membri, cererile de suspendare formulate împotriva hotărârilor definitive şi executorii pronunţate de instanţele locale de disciplină;
f) urmăreşte respectarea regulilor deontologice privind concurenţa neloială şi acţionează prin măsuri disciplinare aplicate în baza analizării sesizărilor primite sau a unor anchete efectuate prin autosesizare;
g) dispune strămutarea plângerilor disciplinare, în condiţiile stabilite de Regulamentul privind procedura disciplinară şi aplicarea sancţiunilor, sau orice alte măsuri necesare înfăptuirii justiţiei disciplinare.
Sesizările privind abaterile comise de membri ai Instanţei superioare de disciplină a Uniunii se analizează de către Consiliul naţional de conducere al Uniunii, propunerile de sancţionare disciplinară urmând a fi supuse hotărârii Congresului Uniunii.
În intervalul cuprins între data formulării propunerilor de sancţionare a unor membri ai Consiliului naţional de conducere al Uniunii şi, respectiv, ai Instanţei superioare de disciplină a Uniunii şi data întrunirii primului Congres al Uniunii, persoanele în cauză sunt suspendate din funcţie, locul lor fiind ocupat de unul dintre membrii supleanţi ai respectivului organ.
Deciziile disciplinare pronunţate de instanţa superioară de disciplină împotriva hotărârilor instanţelor locale de disciplină pot fi atacate în contencios administrativ, la Curtea de Apel Bucureşti, în termen de 15 zile de la comunicare.
Deciziile disciplinare pronunţate de instanţa superioară de disciplină în primă instanţă în plângerile formulate împotriva membrilor titulari ai consiliilor de conducere şi ai instanţelor locale de disciplină pot fi atacate la Consiliul naţional de conducere al UNPIR, în termen de 15 zile de la comunicare. Hotărârile Instanţei superioare de disciplină sunt definitive şi executorii. Executarea poate fi suspendată, la cerere, prin hotărâre a Consiliului naţional de conducere al UNPIR.
Deciziile disciplinare pronunţate de Instanţa superioară de disciplină prin care sunt respinse plângerile formulate împotriva membrilor Consiliului naţional de conducere al UNPIR, precum şi deciziile disciplinare pronunţate de Consiliul naţional de conducere prin care sunt respinse plângerile formulate împotriva membrilor instanţei superioare de disciplină pot fi contestate în termen de 15 zile de la comunicare şi se judecă de Curtea de Apel Bucureşti, conform procedurii contenciosului administrativ.
Contestaţiile împotriva sancţiunilor hotărâte de Congresul UNPIR cu privire la membrii Instanţei superioare de disciplină, precum şi a membrilor Consiliului naţional de conducere pot fi formulate în termen de 15 zile de la data comunicării hotărârii şi se judecă de către Curtea de Apel Bucureşti, conform procedurii contenciosului administrativ.
Secțiunea a 6-a („Secretariatul general al Uniunii”)Secretariatul general al Uniunii are în principal următoarele atribuţii:
a) coordonează activitatea curentă a Uniunii prin compartimentele:
– Secretariat-evidenţă-comunicare;
– Financiar-contabilitate, resurse umane;
– Juridic-contencios;
– Relaţii cu membrii;
– Registrul formelor de organizare, Tabloul UNPIR;
b) poate constitui, în condiţiile asigurării resurselor financiare necesare, compartimente distincte pentru activităţile profesionale, de organizare şi control, relaţii externe etc., subordonate vicepreşedinţilor de resort;
c) asigură păstrarea documentelor Uniunii şi arhivarea acestora;
d) efectuează operaţiunile tehnice de evidenţă a membrilor în vederea întocmirii şi actualizării Tabloului UNPIR, precum şi a Registrului formelor de organizare;
e) asigură editarea legitimaţiilor şi a atestatelor de membru;
f) eliberează certificatele de înregistrare şi, la cerere, certificate constatatoare şi alte documente oficiale opozabile terţilor, pe baza documentelor înscrise în Registrul formelor de organizare;
g) urmăreşte încasarea de către filiale a taxelor, cotizaţiilor şi contribuţiilor membrilor şi emite anual legitimaţia sau atestatul de membru al Uniunii, eliberat de filiale după încasarea cotizaţiilor;
h) centralizează datele statistice referitoare la activitatea membrilor Uniunii;
i) primeşte de la filialele Uniunii cererile şi documentele de înscriere ale candidaţilor la examenul de dobândire a calităţii de practician în insolvenţă, precum şi ale celor care solicită înscrierea fără examen;
j) participă la şedinţele Consiliului naţional de conducere al Uniunii şi asigură redactarea documentelor acestuia;
k) îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite de Consiliul naţional de conducere al Uniunii şi de preşedintele acesteia;
l) asigură publicarea anunţurilor în presă;
m) angajează, cu acordul preşedintelui Uniunii, colaboratori externi pentru unele activităţi nepermanente.
Secretariatul general al Uniunii este condus de un secretar general. Statele de funcţii şi de salarii ale personalului din cadrul Secretariatului general se stabilesc de preşedintele Uniunii.
Secțiunea a 7-a („Institutul Naţional pentru Pregătirea Practicienilor în Insolvenţă”)Institutul Naţional pentru Pregătirea Practicienilor în Insolvenţă (denumit în continuare I.N.P.P.I.) este persoană juridică de drept privat, nonprofit, aflată sub autoritatea Adunării reprezentanţilor permanenţi ai UNPIR, care nu face parte din sistemul naţional de învăţământ şi nu este supus procedurilor de autorizare şi acreditare.
I.N.P.P.I. are personalitate juridică şi buget propriu, care se aprobă anual de către Adunarea reprezentanţilor permanenţi ai UNPIR.
Adunarea reprezentanţilor permanenţi ai UNPIR adoptă şi modifică statutul I.N.P.P.I., prin care se stabilesc organizarea şi funcţionarea acestuia.
Conducerea I.N.P.P.I. este asigurată de Consiliul de conducere al I.N.P.P.I, denumit în continuare Consiliul Institutului.
Consiliul Institutului este format din 5 membri, desemnaţi pentru o perioadă de 4 ani de către Adunarea reprezentanţilor permanenţi ai UNPIR, conform statutului I.N.P.P.I.
Preşedintele Consiliului Institutului este ales de Adunarea reprezentanţilor permanenţi prin vot deschis cu majoritatea simplă a voturilor exprimate.
Preşedintele I.N.P.P.I. este şi preşedintele Consiliului de conducere.
Conducerea executivă a I.N.P.P.I. este asigurată de un director executiv numit de Adunarea reprezentanţilor permanenţi ai UNPIR.
Veniturile I.N.P.P.I. provin din:
a) resurse provenite de la bugetul UNPIR;
b) donaţii, sponsorizări sau legate;
c) venituri realizate din activităţi didactice;
d) alte venituri prevăzute de statutul I.N.P.P.I.
În temeiul legii, al prezentului statut şi al statutului său de organizare şi funcţionare, I.N.P.P.I are următoarele atribuţii:
a) organizează formarea profesională iniţială şi perfecţionarea profesională a practicienilor în insolvenţă;
b) elaborează programele de studiu ale practicienilor în insolvenţă stagiari;
c) organizează examenul de definitivat, în conformitate cu regulamentul de organizare şi desfăşurare aprobat de Consiliul naţional de conducere.
În afară de atribuţiile prevăzute la art. 552 din O.U.G., I.N.P.P.I. are următoarele atribuţii:
a) organizează pregătirea şi formarea profesională continuă a practicienilor în insolvenţă definitivi;
b) orice alte activităţi compatibile cu scopul, obiectivele şi statutul I.N.P.P.I.
I.N.P.P.I. organizează examenul pentru dobândirea calităţii de practician în insolvenţă definitiv, la nivel naţional, de regulă în două sesiuni anuale, în conformitate cu regulamentul de organizare şi desfăşurare, data acestuia fiind adusă la cunoştinţa candidaţilor cu cel puţin 60 de zile înainte.
Practicianul în insolvenţă stagiar care la data promovării examenului pentru dobândirea calităţii de practician în insolvenţă stagiar se afla în situaţia de incompatibilitate prevăzută de art. 26 alin. (1) lit. a) din O.U.G. va trebui să facă dovada încetării situaţiei de incompatibilitate în timpul stagiului complet de pregătire profesională cu durata de 2 ani.
La examenul de definitivat pot participa numai practicienii în insolvenţă stagiari care au efectuat stagiul complet de pregătire profesională şi care au urmat numărul minim de puncte de pregătire profesională stabilite în conformitate cu dispoziţiile statutului I.N.P.P.I.
Pierd dreptul de a susţine examenul de definitivat practicienii în insolvenţă stagiari care nu îl susţin şi nu îl promovează în cel mult 5 ani de la dobândirea calităţii de practician în insolvenţă stagiar, cu excepţia celor care în această perioadă au fost incompatibili.
Nota minimă de promovare a examenului este 7.
Candidaţii la examenul de definitivat vor plăti o taxă de înscriere aprobată de Congresul Uniunii.
Arhive
- martie 2024
- februarie 2024
- ianuarie 2024
- decembrie 2023
- noiembrie 2023
- octombrie 2023
- septembrie 2023
- august 2023
- iulie 2023
- iunie 2023
- mai 2023
- aprilie 2023
- martie 2023
- februarie 2023
- ianuarie 2023
- decembrie 2022
- noiembrie 2022
- octombrie 2022
- septembrie 2022
- august 2022
- iulie 2022
- iunie 2022
- mai 2022
- aprilie 2022
- martie 2022
- februarie 2022
- ianuarie 2022
- decembrie 2021
- noiembrie 2021
- octombrie 2021
- septembrie 2021
- august 2021
- iulie 2021
- iunie 2021
- mai 2021
- aprilie 2021
- martie 2021
- februarie 2021
- ianuarie 2021
- decembrie 2020
- noiembrie 2020
- octombrie 2020
- septembrie 2020
- august 2020
- iulie 2020
- iunie 2020
- mai 2020
- aprilie 2020
- martie 2020
- februarie 2020
- ianuarie 2020
- decembrie 2019
- noiembrie 2019
- octombrie 2019
- septembrie 2019
- august 2019
- iulie 2019
- iunie 2019
- mai 2019
- aprilie 2019
- martie 2019
- februarie 2019
- ianuarie 2019
- decembrie 2018
- noiembrie 2018
- octombrie 2018
- septembrie 2018
- august 2018
- iulie 2018
- iunie 2018
- mai 2018
- aprilie 2018
- martie 2018
- februarie 2018
- ianuarie 2018
- decembrie 2017
- noiembrie 2017
- octombrie 2017
- septembrie 2017
- august 2017
- iulie 2017
- iunie 2017
- mai 2017
- aprilie 2017
- martie 2017
- februarie 2017
- ianuarie 2017
- decembrie 2016
- noiembrie 2016
- octombrie 2016
- septembrie 2016
- august 2016
- iulie 2016
- iunie 2016
- mai 2016
- aprilie 2016
- martie 2016
- februarie 2016
- ianuarie 2016
- decembrie 2015
- noiembrie 2015
- octombrie 2015
- septembrie 2015
- august 2015
- iulie 2015
- iunie 2015
- mai 2015
- aprilie 2015
- martie 2015
- februarie 2015
- ianuarie 2015
Calendar
L | Ma | Mi | J | V | S | D |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
Lasă un răspuns
Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.