Modificarea unor acte normative din domeniul transportului rutier (O.G. nr. 3/2024)
Redacția ProLege - ianuarie 6, 2024
Actul modificat |
Actul modificator | Sumar |
O.G. nr. 81/2000 privind inspecţia tehnică periodică a vehiculelor înmatriculate sau înregistrate în România, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 167/2003
(M. Of. nr. 413 din 30 august 2000) O.G. nr. 27/2011 privind transporturile rutiere (M. Of. nr. 625 din 2 septembrie 2011) |
Ordonanța Guvernului (O.G.) nr. 3/2024 pentru modificarea unor acte normative din domeniul transportului rutier
(M. Of. nr. 48 din 18 ianuarie 2024) |
O.G. nr. 81/2000: – modifică: art. 2 alin. (3) lit. d), art. 5 alin. (1^1), art. 6^5, sintagma „maşini şi utilaje autopropulsate pentru lucrări” se înlocuieşte cu sintagma „maşini autopropulsate”; O.G. nr. 27/2011 – modifică: art. 67; – abrogă: art. 77 alin. (2). |
În M. Of. nr. 48 din data de 18 ianuarie 2024 s-a publicat Ordonanța Guvernului (O.G.) nr. 3/2024 pentru modificarea unor acte normative din domeniul transportului rutier.
În cele ce urmează, vă prezentăm cele mai importante modificări aduse respectivului act normativ.
O.G. nr. 81/2000
Art. 2 alin. (3) lit. d)
Vechea reglementare
„(3) Categoriile de vehicule supuse inspecţiei tehnice periodice şi periodicitatea inspecţiei tehnice sunt următoarele:
d) autovehicule utilizate pentru transportul de persoane în regim de taxi, în regim de închiriere şi pentru învăţarea conducerii auto – la 6 luni şi cele utilizate ca autospeciale ambulanţe – la un an;”
Noua reglementare
La articolul 2 alineatul (3), litera d) va avea următorul cuprins:
„d) autovehicule care desfăşoară transport de persoane în regim de taxi, precum şi autovehicule care desfăşoară activităţile de RENT CAR, astfel cum acestea sunt definite la art. 11 lit. aa) din Legea nr. 38/2003 privind transportul în regim de taxi şi în regim de închiriere, cu modificările şi completările ulterioare – la 6 luni;”
Art. 5 alin. (1^1)
Noua reglementare
La articolul 5, alineatul (1^1) va avea următorul cuprins:
„(1^1) Inspecţia tehnică periodică la vehiculele agricole sau forestiere, la maşinile autopropulsate, precum şi alte vehicule stabilite prin reglementările prevăzute la art. 1 alin. (2) poate fi efectuată şi cu laboratoare mobile din dotarea R.A.R.”.
Art. 6^5
Noua reglementare
Articolul 6^5 va avea următorul cuprins:
„Art. 6^5
Prevederile prezentei ordonanţe nu se aplică maşinilor autopropulsate cu o viteză maximă care nu depăşeşte 25 km/h, vehiculelor lente, vehiculelor cu şenile, tramvaielor şi vehiculelor cu tracţiune animală”.
Inspecţiile tehnice periodice efectuate în conformitate cu dispoziţiile Ordonanţei Guvernului nr. 81/2000 privind inspecţia tehnică periodică a vehiculelor înmatriculate sau înregistrate în România, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 167/2003, cu modificările şi completările ulterioare, înainte de intrarea în vigoare a prezentei ordonanţe îşi păstrează valabilitatea în vigoare la data efectuării.
O.G. nr. 27/2011
Art. 67
Vechea reglementare
„Art. 67
(1) Examinarea în vederea atestării profesionale a personalului de specialitate din domeniul transporturilor rutiere se realizează de către autoritatea competentă, în condiţiile stabilite de aceasta prin norme.
(2) Examinarea în vederea atestării profesionale a lectorilor necesari procesului de pregătire şi perfecţionare profesională a personalului de specialitate din domeniul transporturilor rutiere se realizează de către autoritatea competentă, în condiţiile stabilite de aceasta prin norme”.
Noua reglementare
Articolul 67 va avea următorul cuprins:
„Art. 67
(1) Examinarea teoretică în vederea atestării profesionale a personalului de specialitate din domeniul transporturilor rutiere se realizează de către o comisie de examinare, formată din trei membri, specialişti în domeniul transporturilor rutiere, în condiţiile stabilite de autoritatea competentă prin ordin al ministrului transporturilor şi infrastructurii.
(2) Examinarea teoretică în vederea atestării profesionale a lectorilor necesari procesului de pregătire şi perfecţionare profesională a personalului de specialitate din domeniul transporturilor rutiere se realizează de către o comisie de examinare, formată din trei membri, specialişti în domeniul transporturilor rutiere, în condiţiile stabilite de autoritatea competentă prin ordin al ministrului transporturilor şi infrastructurii.
(3) Comisia de examinare prevăzută la alin. (1) şi (2) este formată astfel: un membru din cadrul autorităţii competente şi doi membri din cadrul unităţii din subordinea acesteia cu atribuţii în autorizarea operatorilor de transport rutier.
(4) Specialiştii în domeniul transporturilor rutiere trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiţii:
a) să fie absolvenţi cu diplomă ai studiilor universitare în domeniile tehnice, juridice, economice sau al tehnologiei informaţiei;
b) sunt angajaţi de cel puţin 5 ani în cadrul autorităţii competente, respectiv în cadrul unităţii din subordinea acesteia;
c) au o experienţă de cel puţin 3 ani în exercitarea atribuţiilor de reglementare a domeniului rutier şi a activităţilor conexe transportului rutier, de licenţiere şi/sau de autorizare a activităţilor de transport rutier sau a activităţilor de pregătire profesională în domeniu;
d) deţin certificat de «evaluator de competenţe profesionale» – cod 242405 sau de «evaluator de evaluatori» – cod 242409, conform Clasificării ocupaţiilor din România – nivel de ocupaţie (şase caractere), aprobată prin Ordinul ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale şi al preşedintelui Institutului Naţional de Statistică nr. 832/856/2011, cu modificările şi completările ulterioare;
e) cunosc limba engleză la nivel mediu;
f) nu au avut o relaţie contractuală sau un raport de muncă cu centrele de pregătire a personalului de specialitate din domeniul transporturilor rutiere în ultimii 5 ani.
(5) Ordonatorul principal de credite al autorităţii competente aprobă componenţa comisiilor de examinare în conformitate cu procedura şi criteriile de performanţă specifice, stabilite de autoritatea competentă prin ordin al ministrului transporturilor şi infrastructurii.
(6) Activitatea de examinare prevăzută la alin. (1) şi (2) este independentă, se organizează în condiţiile stabilite de autoritatea competentă prin ordin al ministrului transporturilor şi infrastructurii şi se desfăşoară în temeiul prezentei ordonanţe, prin derogare de la prevederile art. 137 din Legea nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
(7) Pentru prestarea activităţii de examinare, membrii comisiei de examinare prevăzute la alin. (3) sunt remuneraţi, prin unitatea organizatoare, din cuantumul tarifului achitat de candidaţi pentru susţinerea examinării, în condiţiile stabilite de autoritatea competentă prin ordin al ministrului transporturilor şi infrastructurii.
(8) Examinarea practică în vederea atestării profesionale a personalului de specialitate din domeniul transporturilor rutiere se realizează de către Autoritatea Rutieră Română – ARR, în condiţiile stabilite de autoritatea competentă prin ordin al ministrului transporturilor şi infrastructurii”.
În termen de 30 de zile de la data publicării prezentei ordonanţe, ministrul transporturilor şi infrastructurii modifică Reglementările privind inspecţia tehnică periodică a vehiculelor înmatriculate sau înregistrate în România – RNTR 1, aprobate prin Ordinul ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului nr. 2.133/2005, cu modificările şi completările ulterioare, în vederea punerii în aplicare a dispoziţiilor Ordonanţei Guvernului nr. 81/2000 privind inspecţia tehnică periodică a vehiculelor înmatriculate sau înregistrate în România, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 167/2003, cu modificările şi completările ulterioare, astfel cum aceasta a fost modificată prin prezenta ordonanţă.
Prezenta ordonanţă intră în vigoare la 3 zile de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I, cu excepţia prevederilor art. I, care intră în vigoare la 30 de zile de la data publicării.
DOWNLOAD FULL ARTICLE
Arhive
- martie 2024
- februarie 2024
- ianuarie 2024
- decembrie 2023
- noiembrie 2023
- octombrie 2023
- septembrie 2023
- august 2023
- iulie 2023
- iunie 2023
- mai 2023
- aprilie 2023
- martie 2023
- februarie 2023
- ianuarie 2023
- decembrie 2022
- noiembrie 2022
- octombrie 2022
- septembrie 2022
- august 2022
- iulie 2022
- iunie 2022
- mai 2022
- aprilie 2022
- martie 2022
- februarie 2022
- ianuarie 2022
- decembrie 2021
- noiembrie 2021
- octombrie 2021
- septembrie 2021
- august 2021
- iulie 2021
- iunie 2021
- mai 2021
- aprilie 2021
- martie 2021
- februarie 2021
- ianuarie 2021
- decembrie 2020
- noiembrie 2020
- octombrie 2020
- septembrie 2020
- august 2020
- iulie 2020
- iunie 2020
- mai 2020
- aprilie 2020
- martie 2020
- februarie 2020
- ianuarie 2020
- decembrie 2019
- noiembrie 2019
- octombrie 2019
- septembrie 2019
- august 2019
- iulie 2019
- iunie 2019
- mai 2019
- aprilie 2019
- martie 2019
- februarie 2019
- ianuarie 2019
- decembrie 2018
- noiembrie 2018
- octombrie 2018
- septembrie 2018
- august 2018
- iulie 2018
- iunie 2018
- mai 2018
- aprilie 2018
- martie 2018
- februarie 2018
- ianuarie 2018
- decembrie 2017
- noiembrie 2017
- octombrie 2017
- septembrie 2017
- august 2017
- iulie 2017
- iunie 2017
- mai 2017
- aprilie 2017
- martie 2017
- februarie 2017
- ianuarie 2017
- decembrie 2016
- noiembrie 2016
- octombrie 2016
- septembrie 2016
- august 2016
- iulie 2016
- iunie 2016
- mai 2016
- aprilie 2016
- martie 2016
- februarie 2016
- ianuarie 2016
- decembrie 2015
- noiembrie 2015
- octombrie 2015
- septembrie 2015
- august 2015
- iulie 2015
- iunie 2015
- mai 2015
- aprilie 2015
- martie 2015
- februarie 2015
- ianuarie 2015
Calendar
L | Ma | Mi | J | V | S | D |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
Lasă un răspuns
Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.