Legea nr. 237/2015, Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă și alte acte normative – modificări (Legea nr. 17/2024)
Redacția ProLege - ianuarie 6, 2024
Actul modificat |
Actul modificator | Sumar |
Legea nr. 237/2015 privind autorizarea şi supravegherea activităţii de asigurare şi reasigurare
(M. Of. nr. 800 din 28 octombrie 2015) Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă (M. Of. nr. 466 din 25 iunie 2014) Legea nr. 213/2015 privind Fondul de garantare a asiguraţilor (M. Of. nr. 550 din 24 iulie 2015) |
Legea nr. 17/2024 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 237/2015 privind autorizarea şi supravegherea activităţii de asigurare şi reasigurare, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative
(M. Of. nr. 36 din 16 ianuarie 2024) |
Legea nr. 237/2015: – modifică: art. 1 alin. (2) pct. 7, pct. 56, art. 6 alin. (1), art. 34 alin. (3), art. 98, art. 101, art. 102, art. 110 alin. (1), lit. a), c) şi e), art. 178; – introduce: art. 1 alin. (1) lit. (c^1)-(c^3), art. 1 alin. (2) pct. 2^1-2^3, pct. 35^1 şi 35^2, pct. 40^1, art. 1 alin. (3) şi (4), art. 6 alin. (1), art. 34 alin. (3), art. 98, art. 98^1 și 98^2, art. 110 alin. (2^1)-(2^10), art. 163 alin. (1) lit. n^1)-n^7), art. 173 alin. (1^1), partea a II^1-a: art. 177^1-art. 177^14. Legea nr. 85/2014: – modifică: art. 5 alin. (1) pct. 31, art. 243 alin. (1), art. 245 alin. (2), partea introductivă; – introduce: art. 243 alin. (1^1). Legea nr. 213/2015: – introduce: art. 2 alin. (3^3), art. 39 alin. (7). |
În M. Of. nr. 36 din data de 16 ianuarie 2024 s-a publicat Legea nr. 17/2024 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 237/2015 privind autorizarea şi supravegherea activităţii de asigurare şi reasigurare, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative.
Redăm, în cele ce urmează, cele mai importante modificări aduse respectivei legi.
Legea nr. 237/2015
Art. 1 alin. (1) lit. c^1-c^3
Noua reglementare
La articolul articolul 1 alineatul (1), după litera c) se introduc trei noi litere, lit. c^1)-c^3), cu următorul cuprins:
Art. 1: Dispoziţii generale
(1) Prezenta lege reglementează:
„c^1) procedura specială de redresare financiară aplicabilă societăţilor şi măsurile pe care A.S.F. le poate dispune în cadrul acesteia;
c^2) regimul juridic al societăţilor cărora le este retrasă autorizaţia de funcţionare şi supravegherea exercitată de A.S.F. asupra acestora;
c^3) dispoziţii privind dizolvarea şi lichidarea societăţilor, inclusiv a celor prevăzute la lit. c2), cu excepţia reasigurătorilor;”
Art. 1 alin. (2) pct. 2^1-2^3
Noua reglementare
La articolul 1 alineatul (2), după punctul 2 se introduc trei noi puncte, pct. 2^1-2^3, cu următorul cuprins:
(2) În sensul prezentei legi, termenii şi expresiile de mai jos au următoarele semnificaţii:
„2^1. administrator interimar – persoană fizică sau juridică, inclusiv Fondul de garantare a asiguraţilor, constituit conform Legii nr. 213/2015 privind Fondul de garantare a asiguraţilor, cu modificările şi completările ulterioare, numită prin decizie a A.S.F. să asigure administrarea şi conducerea societăţii pentru care A.S.F. dispune dizolvarea şi lichidarea sau pentru care introduce cererea de deschidere a procedurii falimentului;
2^2. administrator special – persoană fizică sau juridică, inclusiv Fondul de garantare a asiguraţilor, numită prin decizie a A.S.F. să asigure administrarea şi conducerea societăţii aflate în procedură specială de redresare financiară potrivit prevederilor prezentei legi, cu respectarea în mod corespunzător a prevederilor art. 19;
2^3. administrator temporar – persoană fizică sau juridică, inclusiv Fondul de garantare a asiguraţilor, numită prin decizie a A.S.F. să conlucreze temporar cu conducerea unei societăţi sau să exercite temporar competenţe de conducere şi administrare ale acesteia, în scopul remedierii situaţiei financiare, asigurării calităţii sistemului de guvernanţă şi/sau asigurării unei conduceri corecte şi prudente a activităţii societăţii, cu respectarea în mod corespunzător a prevederilor art. 19;”.
Art. 1 alin. (3) și (4)
Noua reglementare
La articolul 1, după alineatul (2) se introduc două noi alineate, alin. (3) şi (4), cu următorul cuprins:
56. societate – asigurător, reasigurător sau asigurător mixt, în cazul în care nu se specifică altfel, autorizat şi supravegheat conform prezentei legi
„(3) Societatea prevăzută la alin. (2) pct. 56 are una dintre următoarele forme juridice:
a) societate pe acţiuni – S.A., constituită conform Legii nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
b) societate europeană – SE, constituită conform Regulamentului (CE) nr. 2.157/2001 al Consiliului din 8 octombrie 2001 privind statutul societăţii europene (SE);
c) societate cooperativă europeană – SCE, constituită conform Regulamentului (CE) nr. 1.435/2003 al Consiliului din 22 iulie 2003 privind statutul societăţii cooperative europene (SCE).
(4) Prin excepţie de la prevederile alin. (3), asigurătorii pot opta pentru forma juridică de societate mutuală de asigurare – S.M.A., constituită conform Legii nr. 71/2019 privind societăţile mutuale de asigurare şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative”.
Art. 98
Vechea reglementare
„Art. 98: Identificarea şi notificarea deteriorării situaţiei financiare
La momentul constatării deteriorării situaţiei financiare, identificată conform procedurilor instituite, societăţile comunică A.S.F. acest lucru”.
Noua reglementare
Articolul 98 se modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 98: Identificarea şi notificarea deteriorării situaţiei financiare
(1) La momentul constatării deteriorării situaţiei financiare, identificată conform procedurilor instituite, societăţile notifică A.S.F. acest lucru.
(2) În procedurile prevăzute la alin. (1), societăţile au în vedere inclusiv indicatorii şi riscul producerii evenimentelor menţionate la art. 101 alin. (4).
(3) Societăţile transmit A.S.F. procedurile prevăzute la alin. (1), precum şi orice versiune actualizată a acestora, conform reglementărilor emise de A.S.F.”.
Art. 98^1 și 98^2
Noua reglementare
După articolul 98 se introduc două noi articole, art. 98^1 şi 98^2, cu următorul cuprins:
„Art. 98^1: Planul preventiv de remediere
(1) Societăţile care deţin o pondere semnificativă în piaţa naţională de asigurări elaborează planuri preventive de remediere, conform prevederilor prezentului articol şi ale art. 982.
(2) Se consideră că o societate are o pondere semnificativă în piaţa naţională de asigurări dacă îndeplineşte oricare dintre următoarele condiţii:
a) valoarea rezervelor tehnice brute ale societăţii depăşeşte 5% din valoarea totală a rezervelor tehnice brute la nivel de piaţă;
b) deţine o cotă de piaţă de cel puţin 5%.
(3) Cota de piaţă a societăţilor care deţin o pondere semnificativă în piaţa naţională de asigurări se determină luând în considerare activitatea de asigurare de viaţă separat de cea de asigurare generală, astfel:
a) pentru asigurările de viaţă, prin raportarea valorii rezervelor tehnice brute ale societăţii la totalul rezervelor tehnice brute ale tuturor societăţilor care subscriu asigurări de viaţă;
b) pentru asigurările generale, prin raportarea valorii primelor brute subscrise ale societăţii la valoarea totală a primelor brute subscrise ale tuturor societăţilor care subscriu asigurări generale.
(4) Societăţile prevăzute la alin. (1) elaborează planuri preventive de remediere o dată la 3 ani şi le transmit A.S.F. în vederea evaluării.
(5) A.S.F. stabileşte anual lista societăţilor care se încadrează în prevederile alin. (1), în baza situaţiilor financiare anuale depuse de societăţi pentru exerciţiul financiar anterior anului în care se întocmeşte lista.
(6) A.S.F. notifică societăţile cu privire la încadrarea în lista prevăzută la alin. (5), precum şi situaţia în care nu se mai încadrează în listă.
(7) Societăţile transmit A.S.F. planul preventiv de remediere prevăzut la alin. (4) în termen de maximum 120 de zile de la data comunicării notificării prevăzute la alin. (6).
(8) Prin excepţie de la prevederile alin. (4), A.S.F. poate, prin decizie, să solicite societăţilor prevăzute la alin. (5) să elaboreze şi să transmită planul preventiv de remediere anual sau o dată la 2 ani, în funcţie de natura, amploarea şi complexitatea activităţii şi riscurilor acestora şi de aspectele constatate de A.S.F. în exercitarea atribuţiilor şi competenţelor sale legale.
(9) În situaţia prevăzută la alin. (8), societăţile transmit A.S.F. primul plan preventiv de remediere în termen de 120 de zile de la data comunicării deciziei şi, ulterior, conform frecvenţei stabilite prin decizie.
(10) Societăţile includ în planul preventiv de remediere cel puţin următoarele informaţii:
a) rezumatul celor mai importante elemente ale planului şi prezentarea capacităţii generale a societăţii de remediere a situaţiei financiare şi a sistemului de guvernanţă;
b) rezumatul modificărilor semnificative survenite în situaţia societăţii de la ultimul plan preventiv de remediere depus;
c) un cadru de indicatori proprii care identifică situaţiile în care pot fi luate acţiunile şi declanşate mecanismele prevăzute în plan; indicatorii sunt cantitativi şi calitativi şi se referă cel puţin la situaţia capitalurilor, lichidităţii, activelor şi fondurilor proprii, precum şi la profitabilitate, condiţiile de piaţă şi cele macroeconomice;
d) acţiunile şi mecanismele avute în vedere pentru remedierea situaţiei;
e) calendarul estimat pentru implementarea acţiunilor şi mecanismelor planificate;
f) descrierea detaliată a obstacolelor semnificative în calea realizării efective şi la timp a planului;
g) alte elemente stabilite prin prevederile legale.
(11) Societăţile justifică documentat A.S.F. aprobarea planului de către conducere.
(12) La elaborarea planului preventiv de remediere, societăţile nu se bazează în niciun fel pe accesul la sprijin financiar public, astfel cum acesta este definit la art. 2 pct. 41 din Legea nr. 246/2015 privind redresarea şi rezoluţia asigurătorilor, cu modificările ulterioare.
(13) Societăţile actualizează planul preventiv de remediere şi îl transmit A.S.F. oricând intervin schimbări ce pot avea un impact semnificativ asupra planului sau ar impune modificarea acestuia, în ceea ce priveşte:
a) sistemul de guvernanţă, activitatea şi/sau situaţia financiară a societăţii;
b) acţiunile sau mecanismele prevăzute în planul preventiv de remediere transmis.
(14) Prevederile alin. (11), precum şi ale art. 982 se aplică şi în ceea ce priveşte planul preventiv de remediere actualizat potrivit prevederilor alin. (13).
(15) Prin excepţie de la prevederile alin. (7) şi (10), la solicitarea motivată a unei societăţi, A.S.F. poate aproba, prin decizie:
a) cerinţe simplificate privind conţinutul şi nivelul de detaliere a informaţiilor din planul preventiv de remediere elaborat de societate;
b) un termen de transmitere a planului la A.S.F. de maximum 150 de zile de la data comunicării notificării prevăzute la alin. (6).
(16) A.S.F. poate aproba solicitarea prevăzută la alin. (15) dacă apreciază că o potenţială stare de dificultate a societăţii nu ar avea un impact semnificativ asupra pieţei de asigurări, asupra altor societăţi şi asupra economiei naţionale în ansamblu, având în vedere principiile proporţionalităţii şi raţionamentului calificat.
(17) A.S.F. poate dispune în orice moment, prin decizie, trecerea societăţii care aplică cerinţe simplificate la aplicarea integrală a cerinţelor prevăzute la alin. (10), cu stabilirea şi comunicarea către societate a termenului de conformare a acesteia la cerinţele menţionate.
(18) Aplicarea cerinţelor simplificate nu afectează competenţele A.S.F. de a dispune măsurile de înlăturare directă a deficienţelor planului sau a obstacolelor în calea implementării acestuia, prevăzute la art. 982 alin. (3), şi/sau măsurile preventive şi corective prevăzute la art. 101.
Art. 98^2: Evaluarea planului preventiv de remediere şi măsuri de înlăturare a deficienţelor sau a obstacolelor
(1) A.S.F. evaluează dacă planul preventiv de remediere:
a) conţine informaţiile prevăzute la art. 981 alin. (10) sau alin. (15) lit. a), după caz;
b) respectă următoarele cerinţe:
(i) punerea în aplicare a acţiunilor propuse în plan este, în mod rezonabil, de natură să asigure menţinerea viabilităţii şi remedierea situaţiei financiare a societăţii, ţinând cont şi de acţiunile premergătoare pe care aceasta le-a întreprins sau a planificat să le întreprindă;
(ii) implementarea planului şi a posibilităţilor de remediere identificate în acesta este, în mod rezonabil, de natură să fie realizată rapid şi eficient, cu evitarea la maximum a efectelor negative semnificative asupra pieţei asigurărilor, inclusiv în scenariul în care şi alte societăţi ar trebui să implementeze propriile planuri preventive de remediere în aceeaşi perioadă.
(2) La evaluarea planului, A.S.F. ia în considerare gradul în care nivelul şi calitatea fondurilor proprii, precum şi nivelul de solvabilitate şi/sau lichiditate al societăţii corespund naturii, amplorii şi complexităţii activităţii şi riscurilor acesteia.
(3) În cazul în care A.S.F. apreciază că planul preventiv de remediere prezintă deficienţe majore sau că există obstacole semnificative în calea implementării acestuia, solicită societăţii explicaţii, iar, ulterior analizării acestora, îi comunică rezultatul evaluării şi, dacă este cazul, îi solicită să prezinte un plan modificat care să conţină soluţii pentru înlăturarea deficienţelor sau a obstacolelor respective.
(4) Societatea transmite planul modificat în termen de 45 de zile de la data comunicării solicitării A.S.F., cu respectarea în mod corespunzător a prevederilor art. 981 alin. (11).
(5) La cererea societăţii şi pentru motive întemeiate, A.S.F. poate prelungi termenul menţionat la alin. (4) cu maximum 30 de zile.
(6) În situaţia în care apreciază că deficienţele sau obstacolele nu au fost înlăturate prin planul modificat, A.S.F. poate impune societăţii efectuarea unor modificări punctuale asupra planului în scopul înlăturării sau diminuării la maximum a acestora şi stabileşte termenul în care societatea realizează modificările, care nu poate fi mai mic de 20 de zile.
(7) În cazul în care societatea nu prezintă un plan preventiv de remediere modificat sau A.S.F. stabileşte că planul modificat prezintă în continuare deficienţe sau obstacole şi că nici nu este posibilă înlăturarea sau diminuarea la maximum a acestora prin impunerea unor modificări punctuale ale planului, A.S.F. solicită societăţii să identifice modificările pe care le va aduce activităţii sale şi perioada propusă pentru implementarea acestora pentru a înlătura respectivele deficienţe sau obstacole din calea implementării planului; societatea stabileşte perioada de implementare în mod rezonabil, respectiv în concordanţă cu modificările propuse şi având în vedere natura, amploarea şi complexitatea activităţii şi a riscurilor proprii.
(8) Societatea comunică informaţiile solicitate conform alin. (7) în termenul stabilit de A.S.F. în funcţie de natura, amploarea şi complexitatea activităţii şi a riscurilor societăţii.
(9) În cazul în care societatea nu identifică astfel de modificări în termenul stabilit conform alin. (8) sau A.S.F. apreciază că modificările propuse de aceasta nu ar soluţiona în mod adecvat deficienţele sau obstacolele ori societatea îndeplineşte în mod defectuos angajamentele de a aduce modificări activităţii sale asumate conform alin. (8), A.S.F. poate impune societăţii, prin decizie, să aplice una sau mai multe dintre următoarele măsuri:
a) modificarea profilului de risc;
b) aplicarea de măsuri de capitalizare;
c) revizuirea strategiei de afaceri;
d) modificarea sistemului de guvernanţă;
e) măsuri de adecvare a rezervelor tehnice;
f) orice altă măsură pe care A.S.F. o consideră necesară şi adecvată în scopul înlăturării respectivelor deficienţe sau obstacole.
(10) În scopul exercitării competenţei prevăzute la alin. (9), A.S.F. are în vedere ca măsurile impuse să fie proporţionale cu gravitatea deficienţelor sau amplitudinea obstacolelor identificate”.
În termen de 90 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei legi, societăţile transmit Autorităţii de Supraveghere Financiară procedurile prevăzute la art. 98 din Legea nr. 237/2015 privind autorizarea şi supravegherea activităţii de asigurare şi reasigurare, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi cu cele aduse prin prezenta lege.
Legea nr. 85/2014
Art. 5 alin. (1) pct. 31
Vechea reglementare
„În înţelesul prezentei legi, termenii şi expresiile au următoarele semnificaţii:
31. insolvenţa societăţii de asigurare/reasigurare este acea stare a societăţii de asigurare/reasigurare caracterizată prin una dintre următoarele situaţii:
a) incapacitatea vădită de plată a datoriilor exigibile cu disponibilităţile băneşti;
b) scăderea valorii marjei de solvabilitate disponibile sub jumătate din limita minimă prevăzută de reglementările legale în vigoare pentru fondul de siguranţă;
c) imposibilitatea restabilirii situaţiei financiare a societăţii de asigurare/reasigurare în cadrul procedurii de redresare financiară;”
Noua reglementare
La articolul 5 alineatul (1), punctul 31 se modifică şi va avea următorul cuprins:
„31. insolvenţa societăţii de asigurare/reasigurare este acea stare a societăţii de asigurare/reasigurare caracterizată prin una dintre următoarele situaţii:
a) incapacitatea vădită de plată a datoriilor exigibile cu disponibilităţile băneşti;
b) retragerea autorizaţiei de funcţionare ca urmare a constatării nerespectării sau a imposibilităţii restabilirii nivelului fondurilor proprii eligibile să acopere SCR – cerinţa de capital de solvabilitate şi/sau MCR – cerinţa de capital minim, conform Legii nr. 237/2015, cu modificările şi completările ulterioare, cumulativ cu existenţa unor capitaluri proprii negative inclusiv în cazul în care această situaţie se manifestă ulterior retragerii autorizaţiei respective, în cazul societăţilor supravegheate conform părţii I din aceeaşi lege;
c) retragerea autorizaţiei de funcţionare ca urmare a scăderii valorii marjei de solvabilitate disponibile sub jumătate din limita minimă prevăzută de reglementările legale în vigoare pentru fondul de siguranţă, în cazul societăţilor supravegheate conform părţii a II-a «Regimul naţional de supraveghere» din Legea nr. 237/2015, cu modificările şi completările ulterioare, cumulativ cu existenţa unor capitaluri proprii negative inclusiv în cazul în care această situaţie se manifestă ulterior retragerii autorizaţiei respective, în cazul societăţilor supravegheate conform părţii a II-a din aceeaşi lege;
d) retragerea autorizaţiei în cazul asigurătorului rezidual rezultat din procesul de rezoluţie conform prevederilor art. 71 din Legea nr. 246/2015, cu modificările ulterioare”.
Art. 243 alin. (1)
Vechea reglementare
„Art. 243
(1) Procedura falimentului, reglementată prin prezentul capitol, se aplică societăţilor de asigurare/reasigurare prevăzute de art. 2 din Legea nr. 32/2000, cu modificările şi completările ulterioare, inclusiv sucursalelor acestora cu sediul în străinătate, precum şi sucursalelor şi filialelor societăţilor de asigurare din state terţe, care au sediul în România”.
Noua reglementare
La articolul 243, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 243
(1) Procedura falimentului, reglementată prin prezentul capitol, se aplică societăţilor prevăzute la art. 1 alin. (2) pct. 56 din Legea nr. 237/2015, cu modificările şi completările ulterioare, inclusiv sucursalelor acestora cu sediul în străinătate, precum şi sucursalelor societăţilor de asigurare din state terţe, care au sediul în România”.
Art. 243 alin. (1^1)
Noua reglementare
La articolul 243, după alineatul (1) se introduce un nou alineat, alin. (1^1), cu următorul cuprins:
„(1^1) În sensul prevederilor alin. (1), prin societăţi se înţeleg inclusiv societăţile de asigurare/reasigurare cărora le-a fost retrasă autorizaţia de funcţionare în condiţiile art. 110 din Legea nr. 237/2015, cu modificările şi completările ulterioare”.
Art. 245 alin. (2) parte introductivă
Vechea reglementare
„(2) Procedura falimentului unei societăţi de asigurare/reasigurare autorizate în România, precum şi a sucursalelor acesteia stabilite în alte state membre este guvernată de legea română în ceea ce priveşte regimul şi aplicarea procedurii falimentului, în mod special cu privire la:”
Noua reglementare
La articolul 245 alineatul (2), partea introductivă se modifică şi va avea următorul cuprins:
„(2) Procedura falimentului unei societăţi de asigurare/reasigurare, precum şi al sucursalelor acesteia stabilite în alte state membre este guvernată de legea română în ceea ce priveşte regimul şi aplicarea procedurii falimentului, în mod special cu privire la:”
Legea nr. 213/2015
Art. 2 alin. (3^3)
Noua reglementare
La articolul 2, după alineatul (3^2) se introduce un nou alineat, alin. (3^3), cu următorul cuprins:
„(3^3) Fondul este autorizat să negocieze şi să încheie acordurile prevăzute la art. 10a alin. (13) şi art. 25a alin. (13) din Directiva 2009/103/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 16 septembrie 2009 privind asigurarea de răspundere civilă auto şi controlul obligaţiei de asigurare a acestei răspunderi, astfel cum a fost modificată prin Directiva (UE) 2021/2.118 a Parlamentului European şi a Consiliului din 24 noiembrie 2021 de modificare a Directivei 2009/103/CE privind asigurarea de răspundere civilă auto şi controlul obligaţiei de asigurare a acestei răspunderi, cu organismele din statele membre înfiinţate, autorizate sau desemnate conform dreptului intern de transpunere a aceloraşi articole ale directivei”.
Prezenta lege intră în vigoare la 3 zile de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I, cu excepţia prevederilor art. I pct. 16-18, care intră în vigoare la 30 de zile de la data publicării.
La data intrării în vigoare a prezentei legi se abrogă:
a) Legea nr. 503/2004 privind redresarea financiară, falimentul, dizolvarea şi lichidarea voluntară în activitatea de asigurări, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 453 din 23 iulie 2013, cu modificările ulterioare;
b) art. 2 pct. 3, 29 şi 32, art. 5 – 17, art. 26-38 şi art. 160 lit. a), b) şi j) din Legea nr. 246/2015 privind redresarea şi rezoluţia asigurătorilor, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 813 din 2 noiembrie 2015, cu modificările ulterioare.
Ori de câte ori prin legi şi prin alte acte normative se face trimitere la Legea nr. 503/2004, republicată, cu modificările ulterioare, abrogată prin prezenta lege, trimiterea se consideră a fi făcută la Legea nr. 237/2015 privind autorizarea şi supravegherea activităţii de asigurare şi reasigurare, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi cu cele aduse prin prezenta lege.
Ori de câte ori prin legi şi prin alte acte normative se fac referiri la „procedura de redresare financiară”, acestea se consideră a fi făcute la „procedura specială de redresare financiară” reglementată în partea a II1-a din Legea nr. 237/2015, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi cu cele aduse prin prezenta lege.
***
Prezenta lege transpune:
– titlul IV din Directiva 2009/138/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 25 noiembrie 2009 privind accesul la activitate şi desfăşurarea activităţii de asigurare şi de reasigurare (Solvabilitate II), publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L, nr. 335 din 17 decembrie 2009, cu modificările şi completările ulterioare, cu excepţia art. 268 alin. (1) lit. d) şi f), art. 268 alin. (1) lit. a) şi alin. (2) lit. c) cu privire la autorităţile competente în ceea ce priveşte procedurile de lichidare, art. 270 alin. (1), art. 272 alin. (1), art. 277 şi 278;
– dispoziţiile art. 1 pct. 8 în ceea ce priveşte alineatul (13) al doilea paragraf al art. 10a introdus prin pct. 8, dispoziţiile art. 1 pct. 18 în ceea ce priveşte alineatul (13) al doilea paragraf al art. 25a introdus prin pct. 18 şi dispoziţiile art. 2 alineatul (1) al treilea paragraf din Directiva (UE) 2021/2.118 a Parlamentului European şi a Consiliului din 24 noiembrie 2021 de modificare a Directivei 2009/103/CE privind asigurarea de răspundere civilă auto şi controlul obligaţiei de asigurare a acestei răspunderi, publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L, nr. 265/11 din 7 octombrie 2009.
DOWNLOAD FULL ARTICLE
Arhive
- martie 2024
- februarie 2024
- ianuarie 2024
- decembrie 2023
- noiembrie 2023
- octombrie 2023
- septembrie 2023
- august 2023
- iulie 2023
- iunie 2023
- mai 2023
- aprilie 2023
- martie 2023
- februarie 2023
- ianuarie 2023
- decembrie 2022
- noiembrie 2022
- octombrie 2022
- septembrie 2022
- august 2022
- iulie 2022
- iunie 2022
- mai 2022
- aprilie 2022
- martie 2022
- februarie 2022
- ianuarie 2022
- decembrie 2021
- noiembrie 2021
- octombrie 2021
- septembrie 2021
- august 2021
- iulie 2021
- iunie 2021
- mai 2021
- aprilie 2021
- martie 2021
- februarie 2021
- ianuarie 2021
- decembrie 2020
- noiembrie 2020
- octombrie 2020
- septembrie 2020
- august 2020
- iulie 2020
- iunie 2020
- mai 2020
- aprilie 2020
- martie 2020
- februarie 2020
- ianuarie 2020
- decembrie 2019
- noiembrie 2019
- octombrie 2019
- septembrie 2019
- august 2019
- iulie 2019
- iunie 2019
- mai 2019
- aprilie 2019
- martie 2019
- februarie 2019
- ianuarie 2019
- decembrie 2018
- noiembrie 2018
- octombrie 2018
- septembrie 2018
- august 2018
- iulie 2018
- iunie 2018
- mai 2018
- aprilie 2018
- martie 2018
- februarie 2018
- ianuarie 2018
- decembrie 2017
- noiembrie 2017
- octombrie 2017
- septembrie 2017
- august 2017
- iulie 2017
- iunie 2017
- mai 2017
- aprilie 2017
- martie 2017
- februarie 2017
- ianuarie 2017
- decembrie 2016
- noiembrie 2016
- octombrie 2016
- septembrie 2016
- august 2016
- iulie 2016
- iunie 2016
- mai 2016
- aprilie 2016
- martie 2016
- februarie 2016
- ianuarie 2016
- decembrie 2015
- noiembrie 2015
- octombrie 2015
- septembrie 2015
- august 2015
- iulie 2015
- iunie 2015
- mai 2015
- aprilie 2015
- martie 2015
- februarie 2015
- ianuarie 2015
Calendar
L | Ma | Mi | J | V | S | D |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
Lasă un răspuns
Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.