Regulamentul de organizare şi funcţionare a CSM – modificări (Hotărârea CSM nr. 1132/2015)
Redacția ProLege - noiembrie 1, 2015Art. 69 din Regulament (modificat prin Hotărârea CSM nr. 1132/2015)
Vechea reglementare
În vechea reglementare, art. 69 la primul alineat dispune faptul că Direcţia de sinteze, pregătirea lucrărilor şedinţelor Consiliului Superior al Magistraturii şi grefa secţiilor exercită, prin Serviciul de sinteze şi pregătirea lucrărilor şedinţelor Consiliului Superior al Magistraturii, următoarele atribuţii:
a) asigură pregătirea lucrărilor şedinţelor şi secretariatul Plenului şi al secţiilor Consiliului, cu excepţia celor date în atribuţia altor compartimente;
b) participă la şedinţele plenului şi ale secţiilor Consiliului;
c) elaborează proiectul ordinii de zi şi al ordinii de zi soluţionate pentru fiecare şedinţă a plenului şi a secţiilor Consiliului, pe care le prezintă preşedintelui sau, în lipsa acestuia, vicepreşedintelui spre aprobare şi le publică pe pagina de internet a Consiliului;
d) întocmeşte şi redactează referatele secţiilor Consiliului privind îndeplinirea condiţiilor legale pentru ocuparea de către judecători şi procurori a funcţiilor de conducere;
e) asigură redactarea şi publicarea hotărârilor adoptate de plen şi de secţii pe pagina de internet a Consiliului, conform legii;
f) întocmeşte şi comunică răspunsurile la cererile şi plângerile adresate Consiliului, care au fost analizate în şedinţele plenului sau ale secţiilor, atunci când este nominalizat în ordinea de zi soluţionată a şedinţelor;
g) asigură redactarea proceselor-verbale de şedinţă;
h) răspunde, împreună cu Direcţia resurse umane şi organizare, de înaintarea, în cel mult 20 de zile, Preşedintelui României a hotărârilor privind propunerile de numire în funcţia de judecător sau procuror şi de eliberare din funcţia de judecător sau procuror, în vederea emiterii decretului de numire, respectiv de eliberare din funcţie;
i) înaintează, împreună cu Direcţia resurse umane şi organizare, în cel mult 30 de zile de la data validării examenului de capacitate, Preşedintelui României hotărârea Consiliului privind propunerile de numire în funcţie a judecătorilor şi procurorilor declaraţi reuşiţi la examenul de capacitate;
j) asigură arhivarea evidenţei lucrărilor plenului şi ale secţiilor;
k) întocmeşte statistici cu privire la activitatea plenului şi a secţiilor;
l) participă la elaborarea raportului anual privind activitatea Consiliului;
m) pune la dispoziţie colegiului redacţional al Buletinului Oficial al Consiliului hotărârile în vederea publicării;
n) colaborează cu Biroul de informatică în vederea conceperii de programe care să permită exploatarea bazei de date privind activitatea Consiliului.
Potrivit alineatului următor, Biroul grefa secţiilor are următoarele atribuţii:
a) asigură activitatea de secretariat a şedinţelor secţiilor Consiliului în materie disciplinară şi urmăreşte soluţiile pronunţate în cauzele în care a fost exercitată calea de atac;
b) redactează hotărârile secţiilor Consiliului, prin care s-a soluţionat acţiunea disciplinară, în termen de cel mult 20 de zile de la pronunţare;
c) comunică de îndată, în scris, judecătorului sau procurorului, precum şi Inspecţiei Judiciare ori, după caz, titularului acţiunii disciplinare care a exercitat-o hotărârile secţiilor Consiliului, prin care s-a soluţionat acţiunea disciplinară; ia măsuri, împreună cu Direcţia resurse umane şi organizare, pentru punerea în executare a hotărârilor judecătoreşti în materie disciplinară, inclusiv pe baza comunicărilor făcute de Inspecţia Judiciară;
d) asigură, în condiţii de confidenţialitate, activitatea de secretariat a şedinţelor secţiilor Consiliului, în care se soluţionează cererile de avizare a percheziţiei, reţinerii sau arestării judecătorilor şi magistraţilor-asistenţi, respectiv procurorilor;
e) redactează, în ziua în care au fost adoptate, hotărârile secţiilor Consiliului, prin care s-au soluţionat cererile prevăzute la litera d);
f) asigură activitatea de secretariat a şedinţelor secţiilor Consiliului şi redactează hotărârile secţiilor Consiliului, prin care s-au soluţionat sesizările privind încălcarea normelor de conduită reglementate de Codul deontologic al judecătorilor şi procurorilor.
g) asigură activitatea de secretariat a şedinţelor secţiilor Consiliului în materia sesizărilor având ca obiect suspendarea din funcţie a judecătorilor şi procurorilor ori interzicerea provizorie a exercitării unor atribuţii şi redactează hotărârile pronunţate;
h) asigură activitatea de secretariat a şedinţelor secţiilor Consiliului în materia sesizărilor referitoare la buna reputaţie a judecătorilor şi procurorilor şi redactează hotărârile pronunţate.
Potrivit noii reglementări, art. 69 prevede: „Serviciul de sinteze şi pregătirea lucrărilor şedinţelor Consiliului Superior al Magistraturii exercită următoarele atribuţii:
a) asigură pregătirea lucrărilor şedinţelor şi secretariatul Plenului şi al secţiilor Consiliului, cu excepţia celor date în atribuţia altor compartimente;
b) participă la şedinţele Plenului şi ale secţiilor Consiliului;
c) elaborează proiectul ordinii de zi şi al ordinii de zi soluţionate pentru fiecare şedinţă a Plenului şi a secţiilor Consiliului, pe care le prezintă preşedintelui sau, în lipsa acestuia, vicepreşedintelui spre aprobare şi le publică pe pagina de internet a Consiliului;
d) întocmeşte şi redactează referatele secţiilor Consiliului privind îndeplinirea condiţiilor legale pentru ocuparea de către judecători şi procurori a funcţiilor de conducere;
e) asigură redactarea şi publicarea hotărârilor adoptate de Plen şi de secţii pe pagina de internet a Consiliului, conform legii;
f) întocmeşte şi comunică răspunsurile la cererile şi plângerile adresate Consiliului, care au fost analizate în şedinţele Plenului sau ale secţiilor, atunci când este nominalizat în ordinea de zi soluţionată a şedinţelor;
g) asigură redactarea proceselor-verbale de şedinţă;
h) răspunde, împreună cu Direcţia resurse umane şi organizare, de înaintarea, în cel mult 20 de zile, Preşedintelui României a hotărârilor privind propunerile de numire în funcţia de judecător sau procuror şi de eliberare din funcţia de judecător sau procuror, în vederea emiterii decretului de numire, respectiv de eliberare din funcţie;
i) înaintează, împreună cu Direcţia resurse umane şi organizare, în cel mult 30 de zile de la data validării examenului de capacitate, Preşedintelui României hotărârea Consiliului privind propunerile de numire în funcţie a judecătorilor şi procurorilor declaraţi reuşiţi la examenul de capacitate;
j) asigură arhivarea evidenţei lucrărilor Plenului şi ale secţiilor;
k) întocmeşte statistici cu privire la activitatea Plenului şi a secţiilor;
l) participă la elaborarea raportului anual privind activitatea Consiliului;
m) pune la dispoziţie colegiului redacţional al Buletinului Oficial al Consiliului hotărârile în vederea publicării;
n) colaborează cu Biroul de informatică în vederea conceperii de programe care să permită exploatarea bazei de date privind activitatea Consiliului”.
Art. 691 din Regulament (modificat prin Hotărârea CSM nr. 1132/2015)
După art. 69 se introduce un nou articol, art. 691.
Potrivit noii reglementări, art. 691 prevede: „Biroul grefa secţiilor are următoarele atribuţii:
a) asigură activitatea de secretariat a şedinţelor secţiilor Consiliului în materie disciplinară şi urmăreşte soluţiile pronunţate în cauzele în care a fost exercitată calea de atac;
b) redactează hotărârile secţiilor Consiliului, prin care s-a soluţionat acţiunea disciplinară, în termen de cel mult 20 de zile de la pronunţare;
c) comunică de îndată, în scris, judecătorului sau procurorului, precum şi Inspecţiei Judiciare ori, după caz, titularului acţiunii disciplinare care a exercitat-o hotărârile secţiilor Consiliului, prin care s-a soluţionat acţiunea disciplinară; ia măsuri, împreună cu Direcţia resurse umane şi organizare, pentru punerea în executare a hotărârilor judecătoreşti în materie disciplinară, inclusiv pe baza comunicărilor făcute de Inspecţia Judiciară;
d) asigură, în condiţii de confidenţialitate, activitatea de secretariat a şedinţelor secţiilor Consiliului, în care se soluţionează cererile de avizare a percheziţiei, reţinerii sau arestării judecătorilor şi magistraţilor-asistenţi, respectiv procurorilor;
e) redactează, în ziua în care au fost adoptate, hotărârile secţiilor Consiliului, prin care s-au soluţionat cererile prevăzute la lit. d);
f) asigură activitatea de secretariat a şedinţelor secţiilor Consiliului şi redactează hotărârile secţiilor Consiliului, prin care s-au soluţionat sesizările privind încălcarea normelor de conduită reglementate de Codul deontologic al judecătorilor şi procurorilor;
g) asigură activitatea de secretariat a şedinţelor secţiilor Consiliului în materia sesizărilor având ca obiect suspendarea din funcţie a judecătorilor şi procurorilor ori interzicerea provizorie a exercitării unor atribuţii şi redactează hotărârile pronunţate;
h) asigură activitatea de secretariat a şedinţelor secţiilor Consiliului în materia sesizărilor referitoare la buna reputaţie a judecătorilor şi procurorilor şi redactează hotărârile pronunţate”.
ISTORIC
Act modificat | Acte modificatoare |
Regulamentul de organizare şi funcţionare a CSM, aprobat prin Hotărârea Plenului CSM nr. 326/2005 (M. Of. nr. 867 din 27 septembrie 2005; cu modif. ult.) |
Hotărârea CSM nr. 238/2006 (M. Of. nr. 374 din 2 mai 2006) |
Hotărârea CSM nr. 745/2006 (M. Of. nr. 1010 din 19 decembrie 2006) | |
Hotărârea CSM nr. 622/2006 (M. Of. nr. 1026 din 22 decembrie 2006) | |
Hotărârea CSM nr. 83/2007 (M. Of. nr. 126 din 21 februarie 2007) | |
Hotărârea CSM nr. 399/2007 (M. Of. nr. 450 din 3 iulie 2007) | |
Hotărârea CSM nr. 433/2007 (M. Of. nr. 510 din 30 iulie 2007) | |
Hotărârea CSM nr. 564/2008 (M. Of. nr. 515 din 9 iulie 2008) | |
Hotărârea CSM nr. 1314/2008 (M. Of. nr. 835 din 11 decembrie 2008) | |
Hotărârea CSM nr. 176/2011 (M. Of. nr. 272 din 19 aprilie 2011) | |
Hotărârea CSM nr. 283/2011 (M. Of. nr. 333 din 13 mai 2011) | |
Hotărârea CSM nr. 267/2011 (M. Of. nr. 350 din 19 mai 2011) | |
Hotărârea CSM nr. 379/2011 (M. Of. nr. 459 din 30 iunie 2011) | |
Hotărârea CSM nr. 484/2011 (M. Of. nr. 538 din 29 iulie 2011) | |
Hotărârea CSM nr. 831/2011 (M. Of. nr. 889 din 15 decembrie 2011) | |
Hotărârea CSM nr. 74/2012 (M. Of. nr. 112 din 13 februarie 2012) | |
Hotărârea CSM nr. 609/2012 (M. Of. nr. 477 din 12 iulie 2012) | |
Hotărârea CSM nr. 1061/2012 (M. Of. nr. 797 din 28.11.2012) | |
Hotărârea CSM nr. 1132/2012 (M. Of. nr. 894 din 28 decembrie 2012) | |
Hotărârea CSM nr. 891/2013 (M. Of. nr. 595 din 24 septembrie 2013) | |
Hotărârea CSM nr. 130/2014 (M. Of. nr. 95 din 6 februarie 2014) | |
Hotărârea CSM nr. 510/2014 (M. Of. nr. 304 din 24 aprilie 2014) | |
Hotărârea CSM nr. 274/2015 (M. Of. nr. 254 din 16 aprilie 2015) | |
Hotărârea CSM nr. 895/2015 (M. Of. nr. 729 din 29 septembrie 2015) | |
Hotărârea CSM nr. 1132/2015 (M. Of. nr. 814 din 2 noiembrie 2015) |
Arhive
- martie 2024
- februarie 2024
- ianuarie 2024
- decembrie 2023
- noiembrie 2023
- octombrie 2023
- septembrie 2023
- august 2023
- iulie 2023
- iunie 2023
- mai 2023
- aprilie 2023
- martie 2023
- februarie 2023
- ianuarie 2023
- decembrie 2022
- noiembrie 2022
- octombrie 2022
- septembrie 2022
- august 2022
- iulie 2022
- iunie 2022
- mai 2022
- aprilie 2022
- martie 2022
- februarie 2022
- ianuarie 2022
- decembrie 2021
- noiembrie 2021
- octombrie 2021
- septembrie 2021
- august 2021
- iulie 2021
- iunie 2021
- mai 2021
- aprilie 2021
- martie 2021
- februarie 2021
- ianuarie 2021
- decembrie 2020
- noiembrie 2020
- octombrie 2020
- septembrie 2020
- august 2020
- iulie 2020
- iunie 2020
- mai 2020
- aprilie 2020
- martie 2020
- februarie 2020
- ianuarie 2020
- decembrie 2019
- noiembrie 2019
- octombrie 2019
- septembrie 2019
- august 2019
- iulie 2019
- iunie 2019
- mai 2019
- aprilie 2019
- martie 2019
- februarie 2019
- ianuarie 2019
- decembrie 2018
- noiembrie 2018
- octombrie 2018
- septembrie 2018
- august 2018
- iulie 2018
- iunie 2018
- mai 2018
- aprilie 2018
- martie 2018
- februarie 2018
- ianuarie 2018
- decembrie 2017
- noiembrie 2017
- octombrie 2017
- septembrie 2017
- august 2017
- iulie 2017
- iunie 2017
- mai 2017
- aprilie 2017
- martie 2017
- februarie 2017
- ianuarie 2017
- decembrie 2016
- noiembrie 2016
- octombrie 2016
- septembrie 2016
- august 2016
- iulie 2016
- iunie 2016
- mai 2016
- aprilie 2016
- martie 2016
- februarie 2016
- ianuarie 2016
- decembrie 2015
- noiembrie 2015
- octombrie 2015
- septembrie 2015
- august 2015
- iulie 2015
- iunie 2015
- mai 2015
- aprilie 2015
- martie 2015
- februarie 2015
- ianuarie 2015
Calendar
L | Ma | Mi | J | V | S | D |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
Lasă un răspuns
Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.