Statutul privind organizarea şi exercitarea profesiei de practician în insolvenţă, aprobat prin HCUNPIR nr. 3/2007 – modificări (HCUNPIR nr. 2/2016)
Redacția ProLege - octombrie 1, 2016Noua reglementare
La art. 84, după alin. (6), se introduce un nou alineat, alin. (7).
Potrivit noii reglementări, art. 84 alin. (7) dispune următoarele:
„(7) În cazul în care o societate-mamă îşi radiază propriile filiale din Registrul formelor de organizare, aceasta din urmă are obligaţia achitării cotizaţiei anuale şi a contribuţiei pe tranşe de venituri pentru propriile filiale. În caz de neplată, asociatul coordonator al societăţii-mamă va fi sancţionat potrivit dispoziţiilor art. 106”.
Art. 841 din Statut (modificat prin HCUNPIR nr. 2/2016)
Vechea reglementare
În vechea reglementare, art. 841 prevedea faptul că formele de exercitare a profesiei se dizolvă prin:
a) hotărârea luată în unanimitate de asociați;
b) radierea din profesie a tuturor asociaților;
c) decesul tuturor asociaților;
d) dobândirea tuturor părților sociale de către un singur asociat și păstrarea lor de către acesta o perioadă mai mare de 3 luni;
e) la cererea simultană de retragere din societate formulată de toți asociații:
f) trecerea timpului stabilit pentru durata societății;
g) imposibilitatea realizării obiectului de activitate al societății sau realizarea acestuia;
h) hotărârea tribunalului, la cererea oricărui asociat, pentru motive temeinice, precum neînțelegeri grave între asociați, care împiedică funcționarea societății;
i) falimentul societății;
j) alte cauze prevăzute de lege sau de actul constitutiv al societății.
Noua reglementare
Potrivit noii reglementări, art. 841 – se abrogă.
Art. 92 alin. (4) din Statut (modificat prin HCUNPIR nr. 2/2016)
Vechea reglementare
În vechea reglementare, art. 92 alin. (4) prevedea faptul că taxele, cotizaţiile şi contribuţiile menţionate la alin. (3) sunt scutite de TVA conform art. 141 alin. (1) lit. i) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare.
Noua reglementare
Potrivit noii reglementări, art. 92 alin. (4) dispune următoarele:
„(4) Taxele, cotizaţiile şi contribuţiile menţionate la alin. (3) sunt scutite de TVA, conform art. 292 alin. (1) lit. k) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare”.
Art. 99 alin. (1), lit. a) din Statut (modificat prin HCUNPIR nr. 2/2016)
Vechea reglementare
În vechea reglementare, art. 99 alin. (1) lit. a) prevedea faptul că pentru decontarea din fondul de lichidare, filiala Uniunii solicită următoarele documente justificative:
a) sentinţa/încheierea/rezoluţia, în original sau copie conformă cu originalul, prin care judecătorul-sindic/judecătorul-delegat/directorul oficiului registrului comerţului de pe lângă tribunal şi/sau persoana desemnată din cadrul registrului comerţului stabileşte onorariul de achitat, respectiv cheltuielile de procedură;
(…)
Noua reglementare
Potrivit noii reglementări, art. 99 alin. (1) lit. a) dispune următoarele:
„a) sentinţa/încheierea/rezoluţia, în original sau copie conformă cu originalul, prin care judecătorul-sindic/judecătorul-delegat/ directorul oficiului registrului comerţului de pe lângă tribunal şi/sau persoana desemnată din cadrul registrului comerţului stabilesc/stabileşte onorariul de achitat, respectiv cheltuielile de procedură. În condiţiile în care cheltuielile de procedură nu sunt reglementate ab initio, atunci acestea se vor accepta spre decontare în conformitate cu prevederile art. 100 de mai jos”.
Art. 100 alin. (2), (3), (5) şi (7) din Statut (modificat prin HCUNPIR nr. 2/2016)
Vechea reglementare
În vechea reglementare, art. 100 alin. (2), (3), (5) şi (7) prevedeau faptul că:
(2) Cheltuielile de procedură admise la plata din fondul de lichidare sunt constituite din cheltuielile necesare pentru taxe, timbre, notificări, convocări şi comunicări ale actelor aferente procedurii.
(3) Constituie de asemenea cheltuieli de procedură admise la plata din fondul de lichidare cheltuielile de deplasare impuse de necesitatea prezentării practicianului în insolvenţă la termenele de judecată fixate în litigii în care debitoarea este parte, în cazul acelor litigii aflate pe rolul instanţelor de judecată din afara localităţii unde se află tribunalul care judecă dosarul de insolvenţă. Cheltuielile de transport astfel efectuate se justifică pe baza decontului de deplasare vizat de instanţă, la care sunt ataşate tichetele de transport sau bonul fiscal, în limita unui consum de combustibil de 7,5 1/100 km.
(…)
(5) Cheltuielile de procedură efectuate conform alin. (4), în procedurile de insolvenţă reglementate de Legea nr. 85/2006, cu modificările şi completările ulterioare, sau de Legea nr. 85/2014, sunt achitate din fondul de lichidare numai în măsura în care sunt aprobate de instanţa de judecată prin încheiere/sentinţă sau în condiţiile art. 99 alin. (2).
(…)
(7) Nu sunt decontate din fondul de lichidare următoarele: cheltuielile de transport [altele decât cele prevăzute la alin. (3)], cheltuielile de funcţionare a sediului profesional, consumabile, abonamente, cotizaţii profesionale, asigurări de răspundere, comisioanele bancare, onorariile de executare şi alte cheltuieli indirecte.
Noua reglementare
Potrivit noii reglementări, art. 100 alin. (2), (3), (5) şi (7) dispun următoarele:
„(2) Cheltuielile de procedură admise la plata din fondul de lichidare sunt constituite din cheltuielile necesare pentru taxe, timbre, notificări, convocări şi comunicări ale actelor aferente procedurii, inclusiv cheltuielile legate de traducerea documentelor debitoarei necesare unor operaţiuni din cadrul procedurii.
(3) Constituie de asemenea cheltuieli de procedură admise la plata din fondul de lichidare cheltuielile de cazare şi deplasare impuse de necesitatea prezentării practicianului în insolvenţă la termenele de judecată fixate în litigii în care debitoarea este parte, în cazul acelor litigii aflate pe rolul instanţelor de judecată din afara localităţii unde se află tribunalul care judecă dosarul de insolvenţă. Cheltuielile de transport astfel efectuate se justifică pe baza decontului de deplasare, la care sunt ataşate tichetele de transport sau bonul fiscal, în limita unui consum de combustibil de 10 l/100 km.
(…)
(5) Cheltuielile de procedură efectuate conform alin. (2), (3), (31) şi (4), în procedurile de insolvenţă reglementate de Legea nr. 85/2006, cu modificările şi completările ulterioare, sau de Legea nr. 85/2014, cu modificările şi completările ulterioare, sunt achitate din fondul de lichidare numai în măsura în care sunt aprobate de instanţa de judecată prin încheiere/sentinţă sau în condiţiile art. 99 alin. (2).
(…)
(7) Nu sunt decontate din fondul de lichidare următoarele: cheltuielile de transport/cazare [altele decât cele prevăzute la alin. (3) şi (31)], cheltuielile de funcţionare a sediului profesional, consumabile, abonamente, cotizaţii profesionale, asigurări de răspundere, comisioanele bancare, onorariile de executare şi alte cheltuieli indirecte”.
Art. 100 alin. (31) şi (32) din Statut (modificat prin HCUNPIR nr. 2/2016)
Noua reglementare
La art. 100, după alin. (3), se introduc două noi alineate, alin. (31) şi (32).
Potrivit noii reglementări, art. 100 alin. (31) şi (32) dispun următoarele:
„(31) Constituie cheltuieli de procedură ce pot fi avansate din fondul de lichidare în condiţiile art. 99 alin. (4) cele efectuate de necesitatea asigurării de către practicianul în insolvenţă a bunei desfăşurări a procedurii (cum ar fi, dar fără a se limita la: inventarierea bunurilor şi ţinerea contabilităţii societăţii debitoare, asigurarea administrării societăţii debitoare în ipoteza în care administratorului special i-a fost ridicat parţial sau total dreptul de administrare, reprezentarea societăţii debitoare în relaţia cu partenerii comerciali, precum şi în relaţia cu autorităţi suverane/suprasuverane etc.). În condiţiile în care, din constrângeri legate de timp sau pentru distanţe mai mari de 200 km, se optează pentru transportul cu avionul, atunci se va deconta un tarif echivalent cu cel al călătoriilor la clasa economică. Cheltuielile de cazare, care se vor limita la condiţii hoteliere de maximum 4 stele, se vor justifica pe baza aceluiaşi decont de deplasare, la care sunt ataşate facturile şi bonurile fiscale. La toate aceste cheltuieli se va adăuga şi diurna legală, aferentă personalului alocat în acest scop.
(32) Cheltuielile prevăzute la alin. (31) se pot avansa din fondul de lichidare doar dacă sunt prezentate în rapoartele lunare şi aprobate de către judecătorul sindic prin sentinţă/încheiere în care se prevede expres că suma urmează să fie returnată”.
Art. 102 din Statut (modificat prin HCUNPIR nr. 2/2016)
Vechea reglementare
În vechea reglementare, art. 102 prevedea faptul că:
(1) Procentul de 2% colectat conform prevederilor art. 39 alin. (7) lit. b) din Legea nr. 85/2014 se aplică oricărei sume încasate în contul debitoarei, după data deschiderii procedurii, aceasta fiind considerată sumă recuperată, şi se evidenţiază în raportul lunar. Prin excepţie, în cazul reorganizării procentul de 2% se aplică doar la sumele obţinute prin recuperări de creanţe sau prin vânzări de active.
(2) Sumele colectate prin plata procentului de 2% se virează în proporţie de 75% la filiala Uniunii în care îşi are sediul forma de exercitarea a profesiei şi 25% la filiala UNPIR pe raza căreia îşi are sediul societatea debitoare. În cazul în care un membru al unei filiale a unei societăţii profesionale este numit prin încheiere într-un dosar, aceasta va vira sumele colectate prin plata procentului de 2% în proporţie de 75% la filiala Uniunii unde îşi are sediul filiala societăţii profesionale şi 25% la filiala în care îşi are sediul societatea debitoare.
(2) Sumele colectate prin plata procentului de 2% se virează în proporție de 60% la filiala Uniunii în care își are sediul forma de exercitare a profesiei și 40% la filiala UNPIR pe raza căreia își are sediul societatea debitoare.
(3) În situaţia constituirii unui consorţiu de practicieni în insolvenţă procentul de 2% se varsă de fiecare practician în insolvenţă la filiala din care face parte, potrivit dispoziţiilor alin. (2), în funcţie de aportul stabilit fiecărei părţi din consorţiu.
(4) Procentul de 2% se calculează la data încasării, sumele obţinute astfel virându-se la fondul de lichidare în primele 10 zile ale lunii pentru încasările din luna anterioară.
(5) Procentul de 2% din sumele recuperate în cadrul procedurilor de insolvenţă nu se calculează şi virează la UNPIR în situaţia achitării datoriilor debitoarei de terţe persoane sau în situaţia operaţiunilor noncash în cadrul planului de reorganizare, precum şi în situaţia debitorilor al căror obiect de activitate este valorificarea de apartamente sau alte imobile.
(6) În cazul în care un creditor solicită atribuirea bunului ce face obiectul garanţiei în contul creanţei, prin compensare totală sau parţială, acesta din urmă va achita toate cheltuielile de procedură, însă cota de 2% se va aplica numai asupra părţii din preţ care se achită în numerar (fondurile obţinute).
(7) Practicianul are obligaţia depunerii la sediul filialei UNPIR de care aparţine, odată cu depunerea la dosarul cauzei, a unui exemplar din raportul asupra fondurilor obţinute şi a unuia din planul de distribuţie.
(8) Sumele colectate se distribuie conform Procedurii de administrare a fondului de lichidare prevăzute în Statutul privind organizarea şi exercitarea profesiei de practician în insolvenţă.
(9) Filiala Uniunii, pe baza tabelelor întocmite şi transmise de membrii filialei, va comunica Secretariatului general, la datele de 1 şi 15 ale lunii, un tabel centralizator privind sumele virate.
(10) Filiala Uniunii are obligaţia să comunice Secretariatului general situaţia centralizată cu suma totală încasată la fondul de lichidare.
(11) Comisia de cenzori a filialei poate verifica, prin sondaj, preluarea cotei de 2% din sumele recuperate în cadrul procedurilor de insolvenţă de către forma de exercitare a profesiei. Practicienii în insolvenţă au obligaţia să pună la dispoziţia comisiei de cenzori actele necesare verificării cotei de 2%.
Noua reglementare
Potrivit noii reglementări, art. 102 dispune următoarele:
„Art. 102
(1) Procentul de 2% colectat conform prevederilor art. 39 alin. (7) lit. b) din Legea nr. 85/2014, cu modificările şi completările ulterioare, se aplică oricărei sume încasate în contul debitoarei, după data deschiderii procedurii, aceasta fiind considerată sumă recuperată, şi se evidenţiază în raportul lunar.
(2) În cazul perioadei de observaţie şi a reorganizării procentul de 2% se aplică:
a) la sumele încasate în cazul activelor valorificate în perioada de observaţie/vânzările de active ce au fost prevăzute în planul de reorganizare, exclusiv TVA;
b) la sumele recuperate din creanţele anterioare deschiderii procedurii;
c) în situaţia în care un creditor garantat sau negarantat doreşte să preia bunul supus garanţiei în contul creanţei sale, prin compensare totală sau parţială, acesta din urmă va achita toate cheltuielile de procedură, însă cota de 2% se va aplica numai asupra părţii din preţ care se achită în numerar (fondurile obţinute), exclusiv TVA.
(3) Prin excepţie de la prevederile alin. (2), în cazul perioadei de observaţie şi a reorganizării, procentul de 2% nu se aplică:
a) încasărilor realizate din continuarea activităţii curente a societăţii debitoare;
b) în cazul societăţilor având ca obiect de activitate producţia (sunt avute în vedere toate tipurile de producţie) şi care înregistrează în contul producţiei realizate sumele încasate din vânzări. Acestea se înregistrează în contul veniturilor din activitatea de bază;
c) în cazul dezvoltatorilor imobiliari ce construiesc locuinţe, sumele încasate din vânzări se înregistrează în contul veniturilor din mărfuri şi nu din vânzare active;
d) în situaţia operaţiunilor noncash în cadrul planului de reorganizare;
e) în ipoteza plăţilor efectuate benevol de către administratorul special din surse proprii a obligaţiilor către creditori sau în situaţia achitării datoriilor debitoarei de către terţe persoane;
f) în situaţia fuziunii sau divizării debitorului, reglementată de art. 133 alin. (5) pct. D din Legea nr. 85/2014, cu modificările şi completările ulterioare, prin intermediul căreia are loc un transfer total/parţial atât a activului, cât şi a pasivului societăţii;
g) în situaţia identificării unui furnizor necesar sau a unui constructor pentru finalizarea unui proiect imobiliar ce acceptă transmiterea în proprietate, pentru stingerea creanţei sale curente, a unor active finalizate;
h) transferul de afacere reglementat de Codul fiscal.
(4) În cazul falimentului procentul de 2% se aplică oricărei sume încasate în contul debitoarei. Pentru sumele încasate din vânzări se aplică procentul de 2% la suma încasată, exclusiv TVA.
(5) În cazul în care la finalizarea procedurii de faliment, toţi creditorii înscrişi în tabelul definitiv al creanţelor sunt plătiţi şi mai există bunuri în patrimoniul debitoarei, transmiterea bunurilor asociaţilor/acţionarilor sau persoanei fizice, după caz, se va face conform solicitării acestora, potrivit normelor legale, aceştia din urmă vor achita toate cheltuielile de procedură. La sumele rămase şi distribuite nu se va aplica cota de 2%.
(6) Sumele colectate prin plata procentului de 2% se virează în proporţie de 60% la filiala Uniunii în care îşi are sediul forma de exercitare a profesiei şi 40% la filiala UNPIR pe raza căreia îşi are sediul societatea debitoare.
(7) În situaţia constituirii unui consorţiu de practicieni în insolvenţă procentul de 2% se varsă de fiecare practician în insolvenţă la filiala din care face parte, potrivit dispoziţiilor alin. (2), în funcţie de aportul stabilit fiecărei părţi din consorţiu.
(8) Procentul de 2% se calculează la data încasării, sumele obţinute astfel virându-se la fondul de lichidare în primele 25 de zile ale lunii pentru încasările din luna anterioară.
(9) Practicianul are obligaţia depunerii la sediul filialei UNPIR de care aparţine, odată cu depunerea la dosarul cauzei, a unui exemplar din raportul asupra fondurilor obţinute şi a unuia din planul de distribuţie, iar în situaţia constituirii unui consorţiu de practicieni se va depune şi convenţia cu aportul stabilit fiecărei părţi din consorţiu.
(10) Sumele colectate se distribuie conform Procedurii de administrare a fondului de lichidare prevăzute în Statutul privind organizarea şi exercitarea profesiei de practician în insolvenţă.
(11) Filiala Uniunii, pe baza tabelelor întocmite şi transmise de membrii filialei, va comunica Secretariatului general, la datele de 1 şi 15 ale lunii, un tabel centralizator privind sumele virate.
(12) Filiala Uniunii are obligaţia să comunice Secretariatului general situaţia centralizată cu suma totală încasată la fondul de lichidare.
(13) Comisia de cenzori a filialei poate verifica, prin sondaj, preluarea cotei de 2% din sumele recuperate în cadrul procedurilor de insolvenţă de către forma de exercitare a profesiei. Practicienii în insolvenţă au obligaţia să pună la dispoziţia comisiei de cenzori actele necesare verificării cotei de 2%.
(14) Se constituie Comisia de verificare privind fondul de lichidare şi corectitudinea calculului cotei de 2%. Comisia funcţionează în subordinea CNC. Cheltuielile legate de funcţionarea comisiei se vor suporta din bugetul Uniunii”.
Art. 104, pct. 15 și 18 din Statut (modificat prin HCUNPIR nr. 2/2016)
Vechea reglementare
În vechea reglementare, art. 104, pct. 15 și 18 prevedeau faptul că:
15. necalcularea şi nevirarea, în primele 10 zile ale lunii pentru încasările din luna anterioară, a procentului de 2% prevăzut de art. 4 din Legea nr. 85/2006, cu modificările şi completările ulterioare, din sumele recuperate în cadrul procedurilor de insolvenţă;
(…)
18. solicitarea decontării din fondul de lichidare a unui onorariu mai mare decât cel din propria ofertă financiară în baza căruia a fost desemnat într-o procedură conform art. 19 alin. (2) sau (21) din Legea nr. 85/2006, cu modificările şi completările ulterioare;
Noua reglementare
Potrivit noii reglementări, art. 104, pct. 15 și 18 dispun următoarele:
„15. necalcularea şi nevirarea, în primele 25 de zile ale lunii pentru încasările din luna anterioară, a procentului de 2% prevăzut de art. 4 din Legea nr. 85/2006 şi art. 39 din Legea nr. 85/2014, cu modificările şi completările ulterioare, din sumele recuperate în cadrul procedurilor de insolvenţă;
(…)
18. solicitarea decontării din fondul de lichidare a unui onorariu mai mare decât cel din propria ofertă financiară în baza căruia a fost desemnat într-o procedură conform art. 57 alin. (2) sau (3) din Legea nr. 85/2014, cu modificările şi completările ulterioare, constituie încălcarea principiilor din Codul de conduită etică”.
Art. 104, pct. 18^1 – 18^3 din Statut (modificat prin HCUNPIR nr. 2/2016)
Noua reglementare
La art. 104, după pct. 18, se introduc trei noi puncte, pct. 18^1 – 18^3.
Potrivit noii reglementări, art. 104, pct. 18^1 – 18^3 dispun următoarele:
„18^1. neîndeplinirea obligaţiei privind completarea formularelor, precum şi a datelor statistice prevăzute de art. 20 lit. h) şi l) din prezentul statut;
18^2. neplata cotizaţiei anuale şi a contribuţiei pe tranşe de venituri în condiţiile art. 84 alin. (7);
18^3. lipsa de cooperare a asociaţilor, coordonatorilor sau practicienilor în condiţiile art. 81^16 alin. (7)”.
Art. 106 din Statut (modificat prin HCUNPIR nr. 2/2016)
Vechea reglementare
În vechea reglementare, art. 106 prevedea faptul că se sancţionează cu suspendarea calităţii de practician în insolvenţă pe o perioadă cuprinsă între 3 luni şi un an faptele prevăzute la art. 104 pct. 2, 3, 5, 9, 15 şi 18.
Noua reglementare
Potrivit noii reglementări, art. 106 dispune următoarele:
„Art. 106
Se sancţionează cu suspendarea calităţii de practician în insolvenţă pe o perioadă cuprinsă între 3 luni şi un an faptele prevăzute la art. 104 pct. 2, 3, 5, 9, 15, 18, 18^2 şi 18^3”.
Art. 107 alin. (1) din Statut (modificat prin HCUNPIR nr. 2/2016)
Vechea reglementare
În vechea reglementare, art. 107 alin. (1) prevedeau faptul că se sancţionează pecuniar, cu amendă, faptele prevăzute la art. 104 pct. 7, 8, 12 şi 19.
Noua reglementare
Potrivit noii reglementări, art. 107 alin. (1) dispune următoarele:
„Art. 107
(1) Se sancţionează pecuniar, cu amendă, faptele prevăzute la art. 104 pct. 7, 8, 12, 18^1 şi 19”.
Art. 16 alin. (2) din anexa nr. 3 din Statut (modificat prin HCUNPIR nr. 2/2016)
Vechea reglementare
În vechea reglementare, art. 16 alin. (2) din anexa nr. 3 prevedea faptul că orice cerere adresată instanţei locale de disciplină trebuie să fie făcută în scris, să cuprindă numele, domiciliul sau reşedinţa părţilor, după caz, denumirea şi sediul societăţii, abaterea săvârşită de membrul Uniunii şi semnătura. Lipsa numelui, domiciliului sau reşedinţei părţilor poate duce la respingerea reclamaţiei formulate.
Noua reglementare
Potrivit noii reglementări, art. 16 alin. (2) din anexa nr. 3 dispune următoarele:
„(2) Orice cerere adresată instanţei locale de disciplină trebuie să fie făcută în scris, să cuprindă numele, domiciliul/reşedinţa/sediul părţilor, abaterea săvârşită de membrul Uniunii încadrată în drept conform art. 104 pct. 1 – 19 şi semnătura. Lipsa acestor menţiuni este sancţionată cu nulitatea cererii”.
Art. 17 alin. (2) din anexa nr. 3 din Statut (modificat prin HCUNPIR nr. 2/2016)
Vechea reglementare
În vechea reglementare, art. 17 alin. (2) din anexa nr. 3 prevedea faptul că cercetările se efectuează după convocarea în scris, prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire, a membrului Uniunii cercetat, trimisă la domiciliul/sediul său profesional înscris în Tabloul UNPIR. Convocarea se poate face şi prin înştiinţare în scris printr-un mijloc de comunicare ce asigură conservarea dovezii şi a datei la care s-a făcut înştiinţarea, prin luarea la cunoştinţă prin semnătură, afişarea convocării pe site-ul www.unpir.ro sau afişarea la uşa instanţei disciplinare.
Noua reglementare
Potrivit noii reglementări, art. 17 alin. (2) din anexa nr. 3 dispune următoarele:
„(2) Cercetările se efectuează, de regulă, după convocarea în scris, prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire, a membrului Uniunii cercetat, trimisă la domiciliul/sediul său profesional înscris în Tabloul UNPIR. Convocarea se poate face şi prin înştiinţare în scris printr-un mijloc de comunicare ce asigură conservarea dovezii şi a datei la care s-a făcut înştiinţarea, inclusiv e-mail, prin luarea la cunoştinţă, afişarea convocării pe site-ul www.unpir.ro sau afişarea la uşa instanţei disciplinare”.
Art. 11, pct. 7 din anexa nr. 6 din Statut (modificat prin HCUNPIR nr. 2/2016)
Vechea reglementare
În vechea reglementare, art. 11, pct. 7 din anexa nr. 6 prevedea faptul că pentru hotărârile având ca obiect modificarea actelor de constituire este necesar acordul unanim al asociaţilor.
Noua reglementare
Potrivit noii reglementări, art. 11, pct. 7 din anexa nr. 6 dispune următoarele:
„7. Pentru hotărârile având ca obiect modificarea actelor de constituire este necesar acordul asociaţilor reprezentând majoritatea părţilor sociale/sau ……………………….”.
Art. 22, pct. 3 din anexa nr. 6 din Statut (modificat prin HCUNPIR nr. 2/2016)
Vechea reglementare
În vechea reglementare, art. 22, pct. 3 din anexa nr. 6 prevedea faptul că oferta notificată este irevocabilă pe toată durata ei de valabilitate.
Noua reglementare
Potrivit noii reglementări, art. 22, pct. 3 din anexa nr. 6 dispune următoarele:
„3. Părţile sociale pot fi cesionate cu acordul, în scris, al asociaţilor reprezentând majoritatea părţilor sociale/sau conform regulilor stabilite de contractul de societate ………………………….”.
Art. 31 din anexa nr. 6 din Statut (modificat prin HCUNPIR nr. 2/2016)
Vechea reglementare
În vechea reglementare, art. 31 din anexa nr. 6 prevedea faptul că societatea se dizolvă în următoarele situaţii:
a) prin hotărârea luată în unanimitate de asociaţi;
b) prin hotărâre judecătorească;
c) prin radierea din profesie a tuturor asociaţilor;
d) prin decesul simultan al tuturor asociaţilor;
e) prin dobândirea tuturor părţilor sociale de către un singur asociat şi păstrarea lor de către acesta o perioadă mai mare de 3 luni;
f) la cererea simultană de retragere din societate formulată de toţi asociaţii.
Noua reglementare
Potrivit noii reglementări, art. 31 din anexa nr. 6 dispune următoarele:
„Art. 31
Dizolvarea
Societatea se dizolvă în următoarele situaţii:
a) hotărârea asociaţilor reprezentând majoritatea părţilor sociale. Asociaţii pot stabili prin contractul de societate o majoritate calificată pentru decizia de dizolvare;
b) radierea din profesie a tuturor asociaţilor sau, după caz, trecerea în oricare din situaţiile de incompatibilitate a tuturor asociaţilor;
c) decesul tuturor asociaţilor;
d) dobândirea tuturor părţilor sociale de către un singur asociat şi păstrarea lor de către acesta o perioadă mai mare de 3 luni, fără ca acesta să efectueze operaţiuni privind cooptarea unui alt asociat sau pentru transformarea formei de organizare profesională;
e) la cererea simultană de retragere din societate formulată de toţi asociaţii;
f) trecerea timpului stabilit pentru durata societăţii;
g) imposibilitatea realizării obiectului de activitate al societăţii;
h) în baza procesului-verbal de conciliere sau a hotărârii de arbitraj pronunţate în condiţiile prevăzute de Statutul privind organizarea şi exercitarea profesiei de practician în insolvenţă, la cererea oricărui asociat, pentru motive temeinice, precum neînţelegeri grave între asociaţi, care împiedică funcţionarea societăţii;
i) alte cauze prevăzute de lege sau de actul constitutiv al societăţii”.
Art. 32, pct. 2 din anexa nr. 6 din Statut (modificat prin HCUNPIR nr. 2/2016)
Vechea reglementare
În vechea reglementare, art. 32, pct. 2 din anexa nr. 6 prevedea faptul că asociaţii vor desemna un lichidator cu votul cerut pentru numirea practicianului în insolvenţă coordonator, în caz contrar, acesta va fi numit de către preşedintele filialei Uniunii de care aparţine societatea.
Noua reglementare
Potrivit noii reglementări, art. 32, pct. 2 din anexa nr. 6 dispune următoarele:
„2. Asociaţii, prin hotărâre, vor desemna un lichidator din rândul membrilor UNPIR, cu votul asociaţilor reprezentând majoritatea părţilor sociale/sau …………………………., stabilindu-i şi onorariul ce va fi achitat din averea debitoarei. Acordul prealabil scris al lichidatorului este obligatoriu. În caz contrar, acesta va fi numit de către Consiliul de conducere al filialei Uniunii de care aparţine societatea dizolvată, dintre lichidatorii care au depus oferte pentru acest tip de proceduri, fiind stabilit şi un onorariu”.
Alte prevederi relevante din HCUNPIR nr. 2/2016
Hotărârea Congresului Uniunii Naţionale a Practicienilor în Insolvenţă din România nr. 3/2007 privind aprobarea Statutului privind organizarea şi exercitarea profesiei de practician în insolvenţă şi a Codului de etică profesională şi disciplină ale Uniunii Naţionale a Practicienilor în Insolvenţă din România, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 33 din 15 ianuarie 2015, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi cu modificările şi completările aduse prin respectiva hotărâre, va fi republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o nouă numerotare.
Arhive
- martie 2024
- februarie 2024
- ianuarie 2024
- decembrie 2023
- noiembrie 2023
- octombrie 2023
- septembrie 2023
- august 2023
- iulie 2023
- iunie 2023
- mai 2023
- aprilie 2023
- martie 2023
- februarie 2023
- ianuarie 2023
- decembrie 2022
- noiembrie 2022
- octombrie 2022
- septembrie 2022
- august 2022
- iulie 2022
- iunie 2022
- mai 2022
- aprilie 2022
- martie 2022
- februarie 2022
- ianuarie 2022
- decembrie 2021
- noiembrie 2021
- octombrie 2021
- septembrie 2021
- august 2021
- iulie 2021
- iunie 2021
- mai 2021
- aprilie 2021
- martie 2021
- februarie 2021
- ianuarie 2021
- decembrie 2020
- noiembrie 2020
- octombrie 2020
- septembrie 2020
- august 2020
- iulie 2020
- iunie 2020
- mai 2020
- aprilie 2020
- martie 2020
- februarie 2020
- ianuarie 2020
- decembrie 2019
- noiembrie 2019
- octombrie 2019
- septembrie 2019
- august 2019
- iulie 2019
- iunie 2019
- mai 2019
- aprilie 2019
- martie 2019
- februarie 2019
- ianuarie 2019
- decembrie 2018
- noiembrie 2018
- octombrie 2018
- septembrie 2018
- august 2018
- iulie 2018
- iunie 2018
- mai 2018
- aprilie 2018
- martie 2018
- februarie 2018
- ianuarie 2018
- decembrie 2017
- noiembrie 2017
- octombrie 2017
- septembrie 2017
- august 2017
- iulie 2017
- iunie 2017
- mai 2017
- aprilie 2017
- martie 2017
- februarie 2017
- ianuarie 2017
- decembrie 2016
- noiembrie 2016
- octombrie 2016
- septembrie 2016
- august 2016
- iulie 2016
- iunie 2016
- mai 2016
- aprilie 2016
- martie 2016
- februarie 2016
- ianuarie 2016
- decembrie 2015
- noiembrie 2015
- octombrie 2015
- septembrie 2015
- august 2015
- iulie 2015
- iunie 2015
- mai 2015
- aprilie 2015
- martie 2015
- februarie 2015
- ianuarie 2015
Calendar
L | Ma | Mi | J | V | S | D |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 |
Lasă un răspuns
Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.