Noul Cod fiscal – modificări (O.U.G. nr. 50/2015)
Redacția ProLege - noiembrie 1, 2015Art. 187 alin. (1) lit. j) Noul Cod fiscal (modificat prin O.U.G. nr. 51/2015)
Vechea reglementare
În vechea reglementare, art. 187 alin. (1) lit. j) prevedea faptul că baza lunară de calcul al contribuţiei individuale de asigurări pentru şomaj, în cazul persoanelor fizice care realizează venituri din salarii sau asimilate salariilor, reprezintă câştigul brut realizat din salarii şi venituri asimilate salariilor în ţară şi în alte state, cu respectarea prevederilor legislaţiei europene aplicabile în domeniul securităţii sociale, precum şi a acordurilor privind sistemele de securitate socială la care România este parte, care include:
(…)
j) indemnizaţiile şi orice alte sume de aceeaşi natură, altele decât cele acordate pentru acoperirea cheltuielilor de transport şi cazare, primite pe perioada deplasării în România, în interesul desfăşurării activităţii, de către administratori sau directori, care au raporturi juridice stabilite cu entităţi din străinătate, astfel cum este prevăzut în raporturile juridice respective, pentru partea care depăşeşte plafonul neimpozabil stabilit la nivelul legal pentru diurna acordată personalului român trimis în străinătate pentru îndeplinirea unor misiuni cu caracter temporar, prin hotărâre a Guvernului, corespunzător ţării de rezidenţă a entităţii, de care ar beneficia personalul din instituţiile publice din România dacă s-ar deplasa în ţara respectivă.
Potrivit noii reglementări, art. 187 alin. (1) lit. j) prevede: „Baza lunară de calcul al contribuţiei individuale de asigurări pentru şomaj, în cazul persoanelor fizice care realizează venituri din salarii sau asimilate salariilor, reprezintă câştigul brut realizat din salarii şi venituri asimilate salariilor în ţară şi în alte state, cu respectarea prevederilor legislaţiei europene aplicabile în domeniul securităţii sociale, precum şi a acordurilor privind sistemele de securitate socială la care România este parte, care include:
(…)
j) indemnizaţiile şi orice alte sume de aceeaşi natură, altele decât cele acordate pentru acoperirea cheltuielilor de transport şi cazare, primite pe perioada deplasării în România, în interesul desfăşurării activităţii, de către directorii care au raporturi juridice stabilite cu entităţi din străinătate, astfel cum este prevăzut în raporturile juridice respective, pentru partea care depăşeşte plafonul neimpozabil stabilit la nivelul legal pentru diurna acordată personalului român trimis în străinătate pentru îndeplinirea unor misiuni cu caracter temporar, prin hotărâre a Guvernului, corespunzător ţării de rezidenţă a entităţii, de care ar beneficia personalul din instituţiile publice din România dacă s-ar deplasa în ţara respectivă”.
Art. 187 alin. (2) Noul Cod fiscal (modificat prin O.U.G. nr. 51/2015)
Vechea reglementare
În vechea reglementare, art. 187 alin. (2) prevedea faptul că nu se cuprind în baza lunară de calcul a contribuţiei de asigurări pentru şomaj sumele prevăzute la art. 142.
Potrivit noii reglementări, art. 187 alin. (2) prevede: „Nu se cuprind în baza lunară de calcul al contribuţiei de asigurări pentru şomaj sumele prevăzute la art. 76 alin. (4) lit. d), art. 141 lit. d) şi art. 142”.
Art. 193 alin. (2) Noul Cod fiscal (modificat prin O.U.G. nr. 51/2015)
Vechea reglementare
În vechea reglementare, art. 193 alin. (2) dispunea faptul că pentru veniturile prevăzute la alin. (1) se datorează contribuţia pentru concedii şi indemnizaţii de asigurări sociale de sănătate şi în cazul în care acestea sunt realizate de persoanele fizice aflate în situaţiile prevăzute la art. 60 alin. (1) şi (2).
Potrivit noii reglementări, art. 193 alin. (2) dispune: „Pentru veniturile prevăzute la alin. (1) se datorează contribuţia pentru concedii şi indemnizaţii de asigurări sociale de sănătate şi în cazul în care acestea sunt realizate de persoanele fizice aflate în situaţiile prevăzute la art. 60”.
Art. 195 alin. (2) Noul Cod fiscal (modificat prin O.U.G. nr. 51/2015)
Vechea reglementare
În vechea reglementare, art. 195 alin. (2) stabilea faptul că nu se cuprind în baza lunară de calcul al contribuţiei pentru concedii şi indemnizaţii de asigurări sociale de sănătate sumele prevăzute la art. 142.
Potrivit noii reglementări, art. 195 alin. (2) stabileşte: „Nu se cuprind în baza lunară de calcul al contribuţiei pentru concedii şi indemnizaţii de asigurări sociale de sănătate sumele prevăzute la art. 76 alin. (4) lit. d), art. 141 lit. d) şi art. 142”.
Art. 202 Noul Cod fiscal (modificat prin O.U.G. nr. 51/2015)
Vechea reglementare
În vechea reglementare, art. 202 prevedea: Contribuabilii/plătitorii de venit la sistemul de asigurări sociale de stat, prevăzuţi la art. 201, datorează, după caz, contribuţia de asigurare pentru accidente de muncă şi boli profesionale pentru următoarele categorii de venituri:
a) veniturile din salarii sau asimilate salariilor, definite conform art. 76;
b) indemnizaţia de şomaj primită de şomeri pe toată durata efectuării practicii profesionale în cadrul cursurilor organizate potrivit legii.
Potrivit noii reglementări, art. 202 prevede: „(1) Contribuabilii/Plătitorii de venit la sistemul de asigurări sociale de stat, prevăzuţi la art. 201, datorează, după caz, contribuţia de asigurare pentru accidente de muncă şi boli profesionale pentru următoarele categorii de venituri:
a) veniturile din salarii sau asimilate salariilor, definite conform art. 76;
b) indemnizaţia de şomaj primită de şomeri pe toată durata efectuării practicii profesionale în cadrul cursurilor organizate potrivit legii.
(2) Pentru veniturile prevăzute la alin. (1) se datorează contribuţia de asigurare pentru accidente de muncă şi boli profesionale şi în cazul în care acestea sunt realizate de persoanele fizice aflate în situaţiile prevăzute la art. 60”.
Art. 204 alin. (2) Noul Cod fiscal (modificat prin O.U.G. nr. 51/2015)
Vechea reglementare
În vechea reglementare, art. 204 alin. (2) stabilea faptul că nu se cuprind în baza lunară de calcul al contribuţiei de asigurare pentru accidente de muncă şi boli profesionale sumele prevăzute la art. 142.
Potrivit noii reglementări, art. 204 alin. (2) stabileşte: „Nu se cuprind în baza lunară de calcul al contribuţiei de asigurare pentru accidente de muncă şi boli profesionale sumele prevăzute la art. 76 alin. (4) lit. d), art. 141 lit. d) şi art. 142”.
Art. 207 alin. (4) Noul Cod fiscal (modificat prin O.U.G. nr. 51/2015)
Vechea reglementare
În vechea reglementare, art. 207 alin. (4) prevedea faptul că se realizează calculul contribuţiei de asigurare pentru accidente de muncă şi boli profesionale prin aplicarea cotelor prevăzute la art. 203 alin. (1) şi (2) asupra bazelor lunare de calcul prevăzute la art. 204 alin. (1) şi 206, după caz, cu respectarea prevederilor art. 142 şi 205.
Potrivit noii reglementări, art. 207 alin. (4) prevede: „Calculul contribuţiei de asigurare pentru accidente de muncă şi boli profesionale se realizează prin aplicarea cotelor prevăzute la art. 203 alin. (1) şi (2) asupra bazelor lunare de calcul prevăzute la art. 204 şi 206, după caz, cu respectarea prevederilor art. 205”.
Art. 210 alin. (2) Noul Cod fiscal (modificat prin O.U.G. nr. 51/2015)
Vechea reglementare
În vechea reglementare, art. 210 alin. (2) prevedea faptul că pentru veniturile prevăzute la alin. (1) se datorează contribuţia la Fondul de garantare pentru plata creanţelor salariale şi în cazul în care acestea sunt realizate de persoanele fizice aflate în situaţiile prevăzute la art. 60 alin. (1) şi (2).
Potrivit noii reglementări, art. 210 alin. (2) prevede: „Pentru veniturile prevăzute la alin. (1) se datorează contribuţia la Fondul de garantare pentru plata creanţelor salariale şi în cazul în care acestea sunt realizate de persoanele fizice aflate în situaţiile prevăzute la art. 60”.
Art. 212 alin. (2) Noul Cod fiscal (modificat prin O.U.G. nr. 51/2015)
Vechea reglementare
În vechea reglementare, art. 212 alin. (2) dispunea faptul că nu se cuprind în baza lunară de calcul al contribuţiei la Fondul de garantare pentru plata creanţelor salariale sumele prevăzute la art. 142.
Potrivit noii reglementări, art. 212 alin. (2) dispune: „Nu se cuprind în baza lunară de calcul al contribuţiei la Fondul de garantare pentru plata creanţelor salariale sumele prevăzute la art. 76 alin. (4) lit. d), art. 141 lit. d) şi art. 142”.
Art. 224 alin. (4) lit. b) Noul Cod fiscal (modificat prin O.U.G. nr. 51/2015)
Vechea reglementare
În vechea reglementare, art. 224 alin. (4) lit. b) prevedea faptul că impozitul datorat se calculează prin aplicarea următoarelor cote asupra veniturilor brute:
(…)
b) 16% pentru veniturile din dividende prevăzute la art. 223 alin. (1) lit. a). Începând cu 1 ianuarie 2017, cota de impozit este de 5%.
Potrivit noii reglementări, art. 224 alin. (4) lit. b) dispune: „Impozitul datorat se calculează prin aplicarea următoarelor cote asupra veniturilor brute:
(…)
b) 5% pentru veniturile din dividende prevăzute la art. 223 alin. (1) lit. a)”.
Art. 291 alin. (2) lit. g) Noul Cod fiscal (modificat prin O.U.G. nr. 51/2015)
La art. 291 alin. (2), după lit. f) se introduce o nouă literă, lit. g).
Potrivit noii reglementări, art. 291 alin. (2) lit. g) prevede: „Cota standard se aplică asupra bazei de impozitare pentru operaţiunile impozabile care nu sunt scutite de taxă sau care nu sunt supuse cotelor reduse, iar nivelul acesteia este:
(…)
g) livrarea apei potabile şi a apei pentru irigaţii în agricultură”.
Art. 470 alin. (7) Noul Cod fiscal (modificat prin O.U.G. nr. 51/2015)
Vechea reglementare
În vechea reglementare, art. 470 alin. (7) prevedea faptul că în cazul unei remorci, al unei semiremorci sau rulote care nu face parte dintr-o combinaţie de autovehicule prevăzută la alin. (6), taxa asupra mijlocului de transport este egală cu suma corespunzătoare din tabelul următor:
Masa totală maximă autorizată | Impozit – lei – |
a. Până la 1 tonă, inclusiv | 9 |
b. Peste 1 tonă, dar nu mai mult de 3 tone | 34 |
c. Peste 3 tone, dar nu mai mult de 5 tone | 52 |
d. Peste 5 tone | 64 |
Noua reglementare
Potrivit noii reglementări, art. 470 alin. (7) prevede: În cazul unei remorci, al unei semiremorci sau rulote care nu face parte dintr-o combinaţie de autovehicule prevăzută la alin. (6), impozitul pe mijloacele de transport este egal cu suma corespunzătoare din tabelul următor:
Masa totală maximă autorizată | Impozit – lei – |
a) Până la 1 tonă, inclusiv | 9 |
b) Peste 1 tonă, dar nu mai mult de 3 tone | 34 |
c) Peste 3 tone, dar nu mai mult de 5 tone | 52 |
d) Peste 5 tone | 64 |
Art. 471 alin. (2) și (3) Noul Cod fiscal (modificat prin O.U.G. nr. 51/2015)
Vechea reglementare
În vechea reglementare, art. 471 alin. (2) stabilea faptul că în cazul înmatriculării sau înregistrării unui mijloc de transport în cursul anului, proprietarul acestuia are obligaţia să depună o declaraţie la organul fiscal local în a cărui rază teritorială de competenţă are domiciliul, sediul sau punctul de lucru, după caz, în termen de 30 de zile de la data înmatriculării/înregistrării, şi datorează impozit pe mijloacele de transport începând cu data de 1 ianuarie a anului următor.
De asemenea, art. 471 alin. (3) dispunea faptul că în cazul în care mijlocul de transport este dobândit în alt stat decât România, proprietarul datorează impozit începând cu data de 1 ianuarie a anului următor înmatriculării sau înregistrării acestuia în România.
Potrivit noii reglementări, art. 471 alin. (2) și (3) prevăd: „(2) În cazul dobândirii unui mijloc de transport, proprietarul acestuia are obligaţia să depună o declaraţie la organul fiscal local în a cărui rază teritorială de competenţă are domiciliul, sediul sau punctul de lucru, după caz, în termen de 30 de zile de la data dobândirii şi datorează impozit pe mijloacele de transport începând cu data de 1 ianuarie a anului următor înmatriculării sau înregistrării mijlocului de transport.
(3) În cazul în care mijlocul de transport este dobândit în alt stat decât România, proprietarul acestuia are obligaţia să depună o declaraţie la organul fiscal local în a cărui rază teritorială de competenţă are domiciliul, sediul sau punctul de lucru, după caz, şi datorează impozit pe mijloacele de transport începând cu data de 1 ianuarie a anului următor înmatriculării sau înregistrării acestuia în România”.
Arhive
- martie 2024
- februarie 2024
- ianuarie 2024
- decembrie 2023
- noiembrie 2023
- octombrie 2023
- septembrie 2023
- august 2023
- iulie 2023
- iunie 2023
- mai 2023
- aprilie 2023
- martie 2023
- februarie 2023
- ianuarie 2023
- decembrie 2022
- noiembrie 2022
- octombrie 2022
- septembrie 2022
- august 2022
- iulie 2022
- iunie 2022
- mai 2022
- aprilie 2022
- martie 2022
- februarie 2022
- ianuarie 2022
- decembrie 2021
- noiembrie 2021
- octombrie 2021
- septembrie 2021
- august 2021
- iulie 2021
- iunie 2021
- mai 2021
- aprilie 2021
- martie 2021
- februarie 2021
- ianuarie 2021
- decembrie 2020
- noiembrie 2020
- octombrie 2020
- septembrie 2020
- august 2020
- iulie 2020
- iunie 2020
- mai 2020
- aprilie 2020
- martie 2020
- februarie 2020
- ianuarie 2020
- decembrie 2019
- noiembrie 2019
- octombrie 2019
- septembrie 2019
- august 2019
- iulie 2019
- iunie 2019
- mai 2019
- aprilie 2019
- martie 2019
- februarie 2019
- ianuarie 2019
- decembrie 2018
- noiembrie 2018
- octombrie 2018
- septembrie 2018
- august 2018
- iulie 2018
- iunie 2018
- mai 2018
- aprilie 2018
- martie 2018
- februarie 2018
- ianuarie 2018
- decembrie 2017
- noiembrie 2017
- octombrie 2017
- septembrie 2017
- august 2017
- iulie 2017
- iunie 2017
- mai 2017
- aprilie 2017
- martie 2017
- februarie 2017
- ianuarie 2017
- decembrie 2016
- noiembrie 2016
- octombrie 2016
- septembrie 2016
- august 2016
- iulie 2016
- iunie 2016
- mai 2016
- aprilie 2016
- martie 2016
- februarie 2016
- ianuarie 2016
- decembrie 2015
- noiembrie 2015
- octombrie 2015
- septembrie 2015
- august 2015
- iulie 2015
- iunie 2015
- mai 2015
- aprilie 2015
- martie 2015
- februarie 2015
- ianuarie 2015
Calendar
L | Ma | Mi | J | V | S | D |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 |
Lasă un răspuns
Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.