O.U.G. nr. 77/2009 privind organizarea și exploatarea jocurilor de noroc – modificări (Legea nr. 124/2015)
Redacția ProLege - iunie 1, 2015Vechea reglementare
În vechea reglementare, art. 15 alin. (4) lit. c) prevedea faptul că operaseră jocuri de noroc la distanţă, aşa cum erau prevăzute la art. 10 alin. (1) lit. h)-n) în România şi fără să declare şi să plătească sumele datorate conform respectivei ordonanţe de urgenţă. Operatorii care exploatau jocurile de noroc la distanţă prevăzute la art. 10 alin. (1) lit. h)-n), care nu achitaseră taxele de licenţă şi de autorizare, precum şi alte sume datorate, erau introduşi pe o «listă neagră» a organizatorilor nelicenţiaţi până la clarificarea situaţiei şi erau scoşi din «lista neagră» doar prin decizia Comitetului de Supraveghere al O.N.J.N. Condiţiile de introducere şi de scoatere a operatorilor în «lista neagră» erau reglementate prin ordin al preşedintelui O.N.J.N.
Potrivit noii reglementări, art. 15 alin. (4) lit. c) are următorul conținut: „au operat jocuri de noroc la distanţă, astfel cum sunt prevăzute la art. 10 alin. (1) lit. h)-n), în România şi nu au declarat şi nu au plătit sumele datorate conform prezentei ordonanţe de urgenţă. Site-urile de jocuri de noroc ale operatorilor care exploatează jocurile de noroc la distanţă prevăzute la art. 10 alin. (1) lit. h)-n), care nu au achitat taxele de licenţă şi de autorizare, precum şi alte sume datorate vor fi introduse pe o «listă neagră» a site-urilor de jocuri de noroc neautorizate în România până la clarificarea situaţiei şi vor fi scoase din «lista neagră» doar prin decizia Comitetului de Supraveghere al O.N.J.N. Condiţiile de introducere şi de scoatere a site-urilor de jocuri de noroc în/din «lista neagră» vor fi reglementate prin ordin al preşedintelui O.N.J.N.”.
Art. 15 alin. (6) lit. a) partea introductivă și pct. (i) O.U.G. nr. 77/2009 (modificată prin Legea nr. 124/2015)
Vechea reglementare
În vechea reglementare, art. 15 alin. (6) lit. a) în partea introductivă și lit. (i) avea următorul conținut: pentru jocurile tip slot-machine, numărul minim de mijloace de joc care puteau fi exploatate de acelaşi operator economic este de 100 de slot-machine, care puteau fi exploatate în cadrul aceleiaşi locaţii sau în locaţii diferite. Dacă numărul autorizaţiilor de exploatare a jocurilor de noroc plătite de organizator scădea sub numărul prevăzut în respectiva ordonanţă de urgenţă, licenţa de organizare a jocurilor de noroc se revoca de drept, fără îndeplinirea altor proceduri prealabile. Numărul de slot-machine, pentru fiecare locaţie, era de:
(i) sală de jocuri – minimum 20 slot-machine pentru municipiul Bucureşti sau minimum 15 slot-machine în alte locaţii decât municipiul Bucureşti. Pentru spaţiile în care se desfăşuara acest gen de activitate, ca activitate principală, în aceste locaţii se puteau desfăşura şi alte activităţi economice, inclusiv cele prevăzute de respectiva ordonanţă de urgenţă. Pentru această categorie se acorda Autorizaţie Clasa A, conform punctului 1 subpunctul II din anexa ce făcea parte integrantă din respectiva ordonanţă de urgenţă.
Potrivit noii reglementări, art. 15 alin. (6) lit. a) în partea introductivă și lit. (i) au următorul conținut: „pentru jocurile tip slot-machine, numărul minim de mijloace de joc care pot fi exploatate de acelaşi operator economic este de 75 de slot-machine, care pot fi exploatate în cadrul aceleiaşi locaţii sau în locaţii diferite. Dacă numărul autorizaţiilor de exploatare a jocurilor de noroc plătite de organizator scade sub numărul prevăzut în prezenta ordonanţă de urgenţă, licenţa de organizare a jocurilor de noroc se revocă de drept, fără îndeplinirea altor proceduri prealabile. Numărul de slot-machine, pentru fiecare locaţie, este de:
(i) sala de jocuri – minimum 20 slot-machine pentru municipiul Bucureşti sau minimum 12 slot-machine în alte locaţii decât municipiul Bucureşti. În spaţiile în care se desfăşoară acest gen de activitate ca activitate principală se pot desfăşura doar activităţi economice de tip bar, restaurant şi inclusiv cele prevăzute de prezenta ordonanţă de urgenţă. Pentru această categorie se va acorda autorizaţie clasa A, conform pct. 1 subpct. II din anexă”.
Art. 16 alin. (1) O.U.G. nr. 77/2009 (modificată prin Legea nr. 124/2015)
Vechea reglementare
În vechea reglementare, art. 16 alin. (1) prevedea faptul că operatorii economici care deţineau licenţă de organizare a jocurilor de noroc şi exploatau, pe bază de autorizaţie de exploatare a jocurilor de noroc, jocuri tip slot-machine, puteau organiza sisteme de tip „jack-pot” prin interconectarea jocurilor tip slot-machine dintr-o locaţie, dacă se utilizau sisteme de joc de tip „mistery”, sau a aparatelor de acelaşi tip, dacă se utilizau sisteme de joc de tip „progresiv”. Organizatorii sistemelor de tip „jack-pot”, pentru fiecare sistem, notificau acest fapt O.N.J.N.-ului anterior începerii exploatării activităţii, parametrii de definire a algoritmului aleatoriu de acordare a premiilor, precum şi valoarea maximă a premiilor ce poate fi atinsă, seriile jocurilor tip slot-machine interconectate în sistem şi locaţia/locaţiile în care sunt exploatate acestea. Organizatorii de jocuri de noroc erau obligaţi să informeze O.N.J.N. cu privire la mutarea mijloacelor de joc pentru care deţineau autorizaţie de exploatare anterior realizării operaţiunii.
Potrivit noii reglementări, art. 16 alin. (1) prevede: „Operatorii economici care deţin licenţă de organizare a jocurilor de noroc şi exploatează, pe bază de autorizaţie de exploatare a jocurilor de noroc, jocuri tip slot-machine, astfel cum sunt definite la art. 10 alin. (1) lit. e) pct. (i) şi (iii), pot organiza sisteme de tip «jack-pot» prin interconectarea jocurilor tip slot-machine dintr-o locaţie, dacă se utilizează sisteme de joc de tip «mistery», sau a aparatelor de acelaşi tip, dacă se utilizează sisteme de joc de tip «progresiv». Organizatorii sistemelor de tip «jack-pot», pentru fiecare sistem, vor notifica acest fapt O.N.J.N. anterior începerii exploatării activităţii, parametrii de definire a algoritmului aleatoriu de acordare a premiilor, precum şi valoarea maximă a premiilor ce poate fi atinsă, seriile jocurilor tip slot-machine interconectate în sistem şi locaţia/locaţiile în care sunt exploatate acestea. Organizatorii de jocuri de noroc sunt obligaţi să informeze O.N.J.N. cu privire la mutarea mijloacelor de joc pentru care deţin autorizaţie de exploatare anterior realizării operaţiunii”.
Art. 16 alin. (4) O.U.G. nr. 77/2009 (modificată prin Legea nr. 124/2015)
Vechea reglementare
În vechea reglementare, art. 16 alin. (4) prevedea faptul că operatorii economici care deţineau licenţă de organizare a jocurilor de noroc şi exploatau, pe bază de autorizaţie de exploatare a jocurilor de noroc, jocuri de noroc caracteristice activităţii cazinourilor puteau organiza turnee de poker în baza unui regulament aprobat de comisie şi cu condiţia plăţii taxei de organizare. Cuantumul taxei de organizare anuale era cel stabilit prin anexa la respectiva ordonanţă de urgenţă şi constituia venit la bugetul de stat.
Potrivit noii reglementări, art. 16 alin. (4) prevede: „Operatorii economici care deţin licenţă de organizare a jocurilor de noroc şi exploatează, pe bază de autorizaţie de exploatare a jocurilor de noroc, jocuri de noroc caracteristice activităţii cazinourilor pot organiza turnee de poker în baza unui regulament aprobat de Comitetul de Supraveghere al O.N.J.N. şi cu condiţia notificării O.N.J.N., cu cel puţin 30 de zile înainte, cu privire la locaţia în care urmează să se desfăşoare turneul, perioada de desfăşurare, taxa de participare şi intervalul orar de desfăşurare”.
Art. 17 alin. (10) O.U.G. nr. 77/2009 (modificată prin Legea nr. 124/2015)
Vechea reglementare
În vechea reglementare, art. 17 alin. (10) prevedea: Comitetul de Supraveghere al O.N.J.N. aproba o listă a laboratoarelor din România şi din statele membre ale Uniunii Europene, sau din celelalte state semnatare ale Acordului privind Spaţiul Economic European ori din Confederaţia Elveţiană, care puteau face teste pentru echipamentele de jocuri de noroc şi pentru software-ul care contribuia la conectarea on-line a jocurilor de noroc, aproba tipurile şi modificările aduse unor astfel de echipamente testate de aceste laboratoare, care puteau fi fabricate şi importate pentru a fi operaţionale în România. Condiţiile legale care trebuiau îndeplinite pentru introducerea în listă, cerinţele pentru testarea echipamentelor pentru jocuri de noroc şi a software-ului jocurilor de noroc, precum şi procedura pentru efectuarea inspecţiilor, se stabileau prin normele de aplicare ale respectivei ordonanţe de urgenţă şi prin ordin al preşedintelui O.N.J.N. Echipamentele pentru jocuri de noroc şi software-ul, care nu sunt aprobate de Comitet, nu puteau funcţiona pe teritoriul României.
Art. 17 alin. (10) – Abrogat
Art. 17 alin. (11) O.U.G. nr. 77/2009 (modificată prin Legea nr. 124/2015)
Vechea reglementare
În vechea reglementare, art. 17 alin. (11) dispunea: Comitetul de Supraveghere al O.N.J.N. instituia o „listă neagră” a organizatorilor de jocuri de noroc nelicenţiaţi în România. „Lista neagră” care conţinea organizatorii de jocuri care desfăşurau ori desfăşuraseră activităţi de jocuri de noroc nelicenţiate era iniţiată la propunerea direcţiilor de specialitate din cadrul O.N.J.N., iar aprobarea pentru introducerea şi eliminarea din „lista neagră” se făcea cu respectarea prevederilor respectivei ordonanţe de urgenţă, ale normelor de aplicare ale acesteia şi ale ordinului preşedintelui O.N.J.N. O.N.J.N. publica pe site-ul propriu „lista neagră” actualizată a acestor organizatori nelicenţiaţi.
Potrivit noii reglementări, art. 17 alin. (11) dispune: „Comitetul de Supraveghere al O.N.J.N. instituie o «listă neagră» a site-urilor de jocuri de noroc neautorizate în România. «Lista neagră» care conţine site-urile de jocuri care desfăşoară ori au desfăşurat activităţi de jocuri de noroc neautorizate va fi iniţiată la propunerea direcţiilor de specialitate din cadrul O.N.J.N., iar aprobarea pentru introducerea şi eliminarea din «lista neagră» se va face cu respectarea prevederilor prezentei ordonanţe de urgenţă, ale normelor de aplicare a acesteia şi ale ordinului preşedintelui O.N.J.N.; O.N.J.N. va publica pe site-ul propriu «lista neagră»”.
Art. 19 alin. (1), (4) şi (5) O.U.G. nr. 77/2009 (modificată prin Legea nr. 124/2015)
Vechea reglementare
În vechea reglementare, art. 19 alin. (1) prevedea: Controlul tehnic al maşinilor, instalaţiilor, dispozitivelor, meselor de jocuri de noroc şi al altor mijloace de joc, cu excepţia celor pentru care existau certificate recunoscute la nivelul statelor membre ale Uniunii Europene, în Turcia sau într-un stat care era parte contractantă la Acordul privind Spaţiul Economic European sau al programelor informatice care nu făceau parte integrantă din mijlocul de joc respectiv, se exercita de către Biroul Român de Metrologie Legală sau de către organisme de evaluare a conformităţii acreditate în acest scop de către Asociaţia de Acreditare din România – Organismul Naţional de Acreditare, denumite în continuare firme specializate în domeniu şi aprobate de Comitetul de Supraveghere al O.N.J.N. Condiţiile legale pe care trebuia să le îndeplinească organismele de evaluare a conformităţii acreditate în acest scop de către Asociaţia de Acreditare din România – Organismul Naţional de Acreditare, denumit în continuare RENAR, se stabilesc prin ordin al preşedintelui O.N.J.N.
Art. 19 alin. (4) dispunea faptul că normele tehnice de verificare utilizate de Biroul Român de Metrologie Legală şi de firmele specializate în domeniu, se stabileau prin ordin comun al preşedintelui O.N.J.N. şi al ministrului economiei, comerţului şi turismului. Tarifele practicate pentru activităţile de control tehnic în domeniul jocurilor de noroc se stabileau prin ordin comun al preşedintelui O.N.J.N. şi al ministrului finanţelor publice.
În sfârșit, art. 19 alin. (5) stabilea faptul că în normele tehnice de verificare utilizate de Biroul Român de Metrologie Legală şi de firmele specializate în domeniu se cuprindea şi verificarea drepturilor de utilizare asupra programelor informatice utilizate, cu evidenţierea distinctă a verificării efectuate şi a rezultatelor acesteia în documentele eliberate de Biroul Român de Metrologie Legală şi de către firme specializate în domeniu.
Potrivit noii reglementări, art. 19 alin. (1) prevede: „Controlul tehnic al tuturor maşinilor, instalaţiilor, dispozitivelor, meselor de jocuri de noroc şi al altor mijloace de joc – pentru jocurile tradiţionale – se exercită de către Biroul Român de Metrologie Legală sau de către organisme de evaluare a conformităţii, denumite în continuare firme specializate în domeniu, licenţiate de O.N.J.N.”.
De asemenea, art. 19 alin. (4) dispune: „Condiţiile minime tehnice de verificare utilizate de Biroul Român de Metrologie Legală şi de organismele de evaluare a conformităţii se stabilesc prin ordin al preşedintelui O.N.J.N.”.
În sfârșit, art. 19 alin. (5) stabilește: „În normele tehnice de verificare utilizate de Biroul Român de Metrologie Legală şi de organismele de evaluare a conformităţii se cuprinde şi verificarea drepturilor de utilizare asupra programelor informatice utilizate, cu evidenţierea distinctă a verificării efectuate şi a rezultatelor acesteia în documentele eliberate de Biroul Român de Metrologie Legală sau de organismele de evaluare a conformităţii”.
Art. 19 alin. (8) O.U.G. nr. 77/2009 (modificată prin Legea nr. 124/2015)
Vechea reglementare
În vechea reglementare, art. 19 alin. (8) prevedea: Controlul mijloacelor de joc utilizate pentru exploatarea jocurilor de noroc bingo organizate prin intermediul sistemelor reţelelor de televiziune, indiferent de modul constructiv sau operaţional al acestora, se realiza de către Biroul Român de Metrologie Legală şi de firmele specializate în domeniu.
Art. 19 alin. (8) – Abrogat.
Art. 191 alin. (1) O.U.G. nr. 77/2009 (modificată prin Legea nr. 124/2015)
Vechea reglementare
În vechea reglementare, art. 191 alin. (1) stabilea: Controlul tehnic, monitorizarea şi supravegherea pentru jocurile de noroc prevăzute la art. 10 alin. (1) din respectiva ordonanţă de urgenţă, se realiza exclusiv de către Direcţiile de specialitate din cadrul O.N.J.N.
Potrivit noii reglementări, art. 191 alin. (1) prevede: „Monitorizarea, supravegherea şi verificarea tehnică operativă pentru jocurile de noroc prevăzute la art. 10 alin. (1) se realizează de către direcţiile de specialitate din cadrul O.N.J.N.”.
Art. 20 alin. (1), (3) şi (6) O.U.G. nr. 77/2009 (modificată prin Legea nr. 124/2015)
Vechea reglementare
În vechea reglementare, art. 20 alin. (1) prevedea faptul că operatorii economici care desfăşurau activităţi de: producţie, distribuţie, reparaţii şi întreţinere pentru mijloacele de joc, import, export, achiziţie intracomunitară, livrare intracomunitară sau alte activităţi cu componente sau mijloace de joc, în scopul comercializării sau utilizării, sub orice formă, pe teritoriul României, erau obligaţi să obţină licenţă de la Comitetul de supraveghere al O.N.J.N. De asemenea, au obligaţia ca în termen de 15 zile lucrătoare de la data înregistrării operaţiunilor de producţie, import, export, achiziţie sau livrare intracomunitară în documentele contabile, sau a operaţiunilor de comercializare ori utilizare sub orice formă pe teritoriul României, conform prevederilor Legii contabilităţii nr. 82/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, să declare aceste mijloace de joc O.N.J.N., conform prevederilor normelor de aplicare a prezentei ordonanţe de urgenţă.
De asemenea, art. 20 alin. (3) stabilea faptul că erau interzise producerea, importul, distribuirea, deţinerea, instalarea de mijloace de joc pe teritoriul României, în scopul organizării de jocuri de noroc, astfel cum acestea erau definite prin respectiva ordonanţă de urgenţă, fără licenţă şi fără notificarea O.N.J.N. Scopul organizării jocurilor de noroc se prezuma dacă mijlocul de joc era identificat la sediul social, la punctele de lucru, în anexele acestora sau în mijloacele de transport utilizate de operatorii economici care aveau în obiectul de activitate organizarea de jocuri de noroc, precum şi în orice spaţiu public în care se aflau mijloace de joc, indiferent de proprietarul acestora.
În sfârșit, art. 20 alin. (6) dispunea faptul că operatorii economici care desfăşurau activităţi conexe în domeniul jocurilor de noroc la distanţă în România, respectiv: operatorii care ofereau management şi facilităţi de găzduire pe platforma lor de jocuri, procesatorii de plăţi, producătorii şi distribuitorii de software, afiliaţii, certificatori şi auditori, erau obligaţi să obţină licenţă de la Comitetul de Supraveghere al O.N.J.N. pentru desfăşurarea acestui gen de activităţi, conform prevederilor normelor de aplicare ale respectivei ordonanţe de urgenţă.
Potrivit noii reglementări, art. 20 alin. (1) prevede: „Operatorii economici care desfăşoară activităţi de: producţie, distribuţie, reparaţii şi întreţinere pentru mijloacele de joc, import, export, achiziţie intracomunitară, livrare intracomunitară sau alte activităţi cu mijloace de joc, în scopul comercializării sau utilizării, sub orice formă, pe teritoriul României, sunt obligaţi să obţină licenţă de la Comitetul de Supraveghere al O.N.J.N. De asemenea, au obligaţia ca în termen de 15 zile lucrătoare de la data înregistrării operaţiunilor de producţie, import, export, achiziţie sau livrare intracomunitară în documentele contabile sau a operaţiunilor de comercializare ori utilizare sub orice formă pe teritoriul României, conform prevederilor Legii contabilităţii nr. 82/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, să declare aceste mijloace de joc O.N.J.N., conform prevederilor normelor de aplicare a prezentei ordonanţe de urgenţă. Sunt exceptaţi de la obligaţia de a deţine licenţă clasa a 2-a organizatorii de jocuri de noroc care desfăşoară activităţile prevăzute în prezentul alineat în scopul exploatării activităţii pentru care deţin licenţă”.
De asemenea, art. 20 alin. (3) stabilește: „Se interzic producerea, importul, distribuirea, deţinerea, instalarea de mijloace de joc pe teritoriul României, în scopul organizării de jocuri de noroc, astfel cum acestea sunt definite prin prezenta ordonanţă de urgenţă, fără licenţă şi fără notificarea O.N.J.N. Scopul organizării jocurilor de noroc se prezumă dacă mijlocul de joc este identificat la sediul social, la punctele de lucru, în anexele acestora sau în mijloacele de transport utilizate de operatorii economici, precum şi în orice spaţiu public în care se află mijloace de joc, indiferent de proprietarul acestora”.
În sfârșit, art. 20 alin. (6) prevede: „Operatorii economici care desfăşoară activităţi conexe în domeniul jocurilor de noroc la distanţă în România, alţii decât furnizorii de reţele şi servicii de comunicaţii electronice, astfel cum sunt ei definiţi în O.U.G. nr. 111/2011, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 140/2012, cu modificările şi completările ulterioare, respectiv: operatorii care oferă management şi facilităţi de găzduire pe platforma lor de jocuri, producătorii şi distribuitorii de software specializat jocurilor de noroc, procesatorii de plăţi, afiliaţii, certificatori şi auditori, sunt obligaţi să obţină licenţă de la Comitetul de Supraveghere al O.N.J.N. pentru desfăşurarea acestui gen de activităţi, conform prevederilor normelor de aplicare a prezentei ordonanţe de urgenţă”.
Art. 21 alin. (6) O.U.G. nr. 77/2009 (modificată prin Legea nr. 124/2015)
Vechea reglementare
În vechea reglementare, art. 21 alin. (6) prevedea faptul că partenerii, acţionarii, membrii echipei manageriale şi ai corpului de control al organizatorului licenţiat de jocuri de noroc, proprietarul sau chiriaşul unui local în care se desfăşurau jocuri de noroc, angajaţii operatorului de jocuri de noroc şi personalul O.N.J.N., nu puteau participa la jocuri de noroc operate în România.
Potrivit noii reglementări, art. 21 alin. (6) prevede: „Partenerii, acţionarii semnificativi, membrii echipei manageriale şi ai corpului de control al organizatorului licenţiat de jocuri de noroc, proprietarul sau chiriaşul unui local în care se desfăşoară jocuri de noroc, angajaţii operatorului de jocuri de noroc nu pot participa la jocul de noroc organizat de persoana juridică cu care se află în relaţie de interdependenţă. Personalul O.N.J.N. nu poate participa la jocuri de noroc operate în România de persoane juridice private”.
Art. 261 alin. (3) și (4) O.U.G. nr. 77/2009 (modificată prin Legea nr. 124/2015)
La art. 261, după alin. (2) se introduc două noi alineate, alin. (3) şi (4).
Potrivit noii reglementări, art. 261 alin. (3) și (4) au următorul conținut: „(3) Nerespectarea prevederilor art. 7 alin. (3) constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă de la 50.000 lei la 100.000 lei.
(4) Nerespectarea prevederilor art. 21 alin. (6) constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă de la 1.500 lei la 5.000 lei”.
Art. 29 alin. (8) lit. j) O.U.G. nr. 77/2009 (modificată prin Legea nr. 124/2015)
La art. 29 alin. (8), după lit. i) se introduce o nouă literă, lit. j).
Potrivit noii reglementări, art. 29 alin. (8) lit. j) are următorul conținut: „33.000 euro pentru locaţia din Bucureşti a unui club de poker, 23.000 euro pentru locaţia din ţară a unui club de poker, dar nu mai mult de 55.000 euro la nivelul unui singur organizator”.
Anexa la O.U.G. nr. 77/2009 (modificată prin Legea nr. 124/2015)
Anexa se modifică şi se înlocuieşte cu anexa la respectiva ordonanţă de urgenţă.
Alte prevederi ale Legii nr. 124/2015
Potrivit art. II alin. (1), operatorii economici care deţin licenţă de organizare şi autorizaţie de exploatare a jocurilor de noroc, valabilă la data intrării în vigoare a prezentei legi, şi nu doresc continuarea activităţii în noile condiţii pot desfăşura această activitate până la data expirării autorizaţiilor, cu respectarea prevederilor art. 27 din O.U.G. nr. 77/2009 privind organizarea şi exploatarea jocurilor de noroc, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 246/2010, cu modificările şi completările ulterioare, şi a următoarelor condiţii:
a) în cazul în care societatea se află în perioada de valabilitate a licenţei, pentru perioada tranzitorie, societatea are obligaţia ca pentru desfăşurarea activităţii să achite taxa de licenţă în cuantumul prevăzut de vechea normă legală, licenţa fiind valabilă până la data expirării ultimei autorizaţii;
b) autorizaţiile de exploatare aprobate până la data de 13 februarie 2015 îşi menţin valabilitatea, cu condiţia achitării acestora în cuantumul prevăzut la data acordării;
c) până la data expirării tuturor autorizaţiilor de exploatare deţinute, organizatorii de jocuri de noroc menţionaţi mai sus nu vor fi obligaţi să întregească numărul minim de mijloace de joc autorizate.
La alin. următor prevede faptul că la operatorii economici care deţin licenţă de organizare a jocurilor de noroc valabilă la data intrării în vigoare a prezentei legi şi nu doresc continuarea activităţii pentru care au fost licenţiaţi se instituie obligativitatea efectuării unei inspecţii fiscale până la data expirării ultimei autorizaţii.
Conform art. II alin. (3), Operatorii economici care deţin licenţă de organizare a jocurilor de noroc valabilă la data intrării în vigoare a prezentei legi şi nu doresc continuarea activităţii pentru care au fost licenţiaţi nu vor mai putea solicita o nouă licenţă decât după un interval de 12 luni de la expirarea autorizaţiei/ultimei autorizaţii.
La alin. (4) prevede faptul că de la data intrării în vigoare a respectivei, operatorii jocului tip slot-machine, astfel cum este definit la art. 10 alin. (1) lit. e) pct. (i) şi (iii) din O.U.G. nr. 77/2009, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 246/2010, cu modificările şi completările ulterioare, au obligaţia de a achita taxa de viciu în tranşe trimestriale, odată cu plata autorizaţiei.
Conform alin. (5), condiţiile referitoare la numărul de mijloace de joc/locaţii şi cuantumul garanţiilor rămân valabile până la expirarea autorizaţiei/ultimei autorizaţii.
Potrivit alin. (6), conectarea aparatelor de joc tip slot-machine, astfel cum sunt definite la art. 10 alin. (1) lit. e) din O.U.G. nr. 77/2009, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 246/2010, cu modificările şi completările ulterioare, la Oficiul Naţional pentru Jocuri de Noroc (O.N.J.N.), precum şi celelalte condiţii referitoare la numărul minim de mijloace de joc şi constituirea garanţiilor pentru cei care continuă activitatea în noile condiţii se vor realiza până la data de 31 decembrie 2015.
Conform alin. (7), Comitetul de Supraveghere al O.N.J.N. poate acorda drept de organizare şi exploatare a jocurilor de noroc la distanţă, până la data de 31 decembrie 2015, operatorilor economici care îndeplinesc următoarele condiţii:
a) depun documentele doveditoare ale societăţii;
b) deţin un cont bancar pentru depozitarea banilor jucătorilor deschis la o bancă din România;
c) probează faptul că software-ul utilizat pentru desfăşurarea jocurilor de noroc la distanţă a fost certificat de către un laborator specializat, autorizat să funcţioneze pe teritoriul României, într-un stat membru al Uniunii Europene sau într-un alt stat semnatar al Acordului privind Spaţiul Economic European ori în Confederaţia Elveţiană – care deţine certificare ISO 17025;
d) desemnează un reprezentant autorizat al societăţii, în cazul în care aceasta este înregistrată într-un alt stat membru al Uniunii Europene sau într-un alt stat semnatar al Acordului privind Spaţiul Economic European ori în Confederaţia Elveţiană, reprezentant care trebuie să aibă domiciliul pe teritoriul României şi puteri reprezentative într-o măsură în care el este împuternicit pentru încheierea contractelor în numele persoanei străine şi pentru reprezentare în faţa autorităţilor de stat şi a instanţelor din România;
e) probează faptul că sistemul informatic central al organizatorului are un sistem de înregistrare şi de identificare a participanţilor la joc şi prezintă auditarea întregului sistem de către un laborator specializat, autorizat să funcţioneze pe teritoriul României, într-un stat membru al Uniunii Europene sau într-un alt stat semnatar al Acordului privind Spaţiul Economic European ori în Confederaţia Elveţiană – care deţine certificare ISO 27001;
f) dovedeşte că echipamentele de comunicaţii şi punctul central unde este amplasat sistemul informatic central al organizatorului sunt pe teritoriul României sau pe teritoriul unui alt stat membru al Uniunii Europene ori pe teritoriul unui alt stat membru al Acordului privind Spaţiul Economic European sau în Confederaţia Elveţiană;
g) prezintă dovada plăţii în avans a taxelor prevăzute în O.U.G. nr. 77/2009, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 246/2010, cu modificările şi completările ulterioare. Se datorează taxă de autorizare pentru toţi participanţii la joc care accesează platforma de joc de pe teritoriul României şi toţi participanţii la joc cetăţeni români care nu au rezidenţă fiscală într-un alt stat;
h) pune la dispoziţie datele privitoare la cifra de afaceri a companiei şi un plan de afaceri;
i) pune la dispoziţie o listă a contractelor pe care le deţine cu: procesatorul de plăţi, platforma de joc, auditor, certificator şi afiliaţi, chiar dacă aceştia nu deţin în prezent licenţă în România;
j) pune la dispoziţia Comitetului de Supraveghere al O.N.J.N. o declaraţie pe propria răspundere a reprezentantului legal al operatorului, din care să reiasă faptul că a desfăşurat/nu a desfăşurat, prin intermediul unei platforme de joc personalizate la nivelul organizatorului, jocuri de noroc la distanţă în România, pentru toţi participanţii la joc care au accesat platforma de joc de pe teritoriul României şi toţi participanţii la joc cetăţeni români care nu au rezidenţă fiscală într-un alt stat;
k) pune la dispoziţie orice alte documente sau informaţii solicitate de O.N.J.N.;
l) toată corespondenţa, documentele şi informaţiile solicitate de O.N.J.N. vor fi puse la dispoziţie în limba română, certificate de un traducător autorizat, după caz.
La alin. (8) prevede faptul că, prin derogare de la prevederile O.U.G. nr. 77/2009 privind organizarea şi exploatarea jocurilor de noroc, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 246/2010, cu modificările şi completările ulterioare, nu este considerată infracţiune în sensul art. 23 alin. (1) desfăşurarea fără licenţă sau autorizaţie a jocurilor de noroc la distanţă până la data de maximum 90 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei legi, dacă organizatorii de jocuri de noroc la distanţă care au operat în România plătesc taxele de licenţă pentru perioada în care au operat şi taxa de autorizare în cuantum de 20% din veniturile organizatorului aşa cum sunt definite la art. 11 din ordonanţă. Pentru calculul taxei de autorizare prevăzute în prezentul alineat organizatorul are obligaţia să pună la dispoziţia Comitetului de Supraveghere al O.N.J.N. un audit financiar din care să reiasă sumele încasate de la jucători cu titlul de taxă de participare la joc şi premiile acordate (inclusiv „jack-pot”-ul) pentru fiecare tip de joc pe o zi/lună calendaristică sau, după caz, pentru jocurile de noroc în care organizatorul încasează un comision de la participanţii/câştigătorii la jocurile de noroc, încasările obţinute (comisioanele reţinute de la participanţii la joc), respectiv cota-parte din suma percepută de organizator, conform regulamentelor de joc pe o zi/lună calendaristică. Plata celor două taxe în cuantumurile prevăzute în prezentul alineat exonerează de răspundere penală şi fiscală firmele care au desfăşurat activitatea de jocuri de noroc la distanţă până la termenul prevăzut în respectivul alineat.
Arhive
- martie 2025
- februarie 2025
- ianuarie 2025
- decembrie 2024
- noiembrie 2024
- octombrie 2024
- septembrie 2024
- august 2024
- iulie 2024
- iunie 2024
- mai 2024
- aprilie 2024
- martie 2024
- februarie 2024
- ianuarie 2024
- decembrie 2023
- noiembrie 2023
- octombrie 2023
- septembrie 2023
- august 2023
- iulie 2023
- iunie 2023
- mai 2023
- aprilie 2023
- martie 2023
- februarie 2023
- ianuarie 2023
- decembrie 2022
- noiembrie 2022
- octombrie 2022
- septembrie 2022
- august 2022
- iulie 2022
- iunie 2022
- mai 2022
- aprilie 2022
- martie 2022
- februarie 2022
- ianuarie 2022
- Supliment 2021
- decembrie 2021
- noiembrie 2021
- octombrie 2021
- septembrie 2021
- august 2021
- iulie 2021
- iunie 2021
- mai 2021
- aprilie 2021
- martie 2021
- februarie 2021
- ianuarie 2021
- decembrie 2020
- noiembrie 2020
- octombrie 2020
- septembrie 2020
- august 2020
- iulie 2020
- iunie 2020
- mai 2020
- aprilie 2020
- martie 2020
- februarie 2020
- ianuarie 2020
- decembrie 2019
- noiembrie 2019
- octombrie 2019
- septembrie 2019
- august 2019
- iulie 2019
- iunie 2019
- mai 2019
- aprilie 2019
- martie 2019
- februarie 2019
- ianuarie 2019
- decembrie 2018
- noiembrie 2018
- octombrie 2018
- septembrie 2018
- august 2018
- iulie 2018
- iunie 2018
- mai 2018
- aprilie 2018
- martie 2018
- februarie 2018
- ianuarie 2018
- decembrie 2017
- noiembrie 2017
- octombrie 2017
- septembrie 2017
- august 2017
- iulie 2017
- iunie 2017
- mai 2017
- aprilie 2017
- martie 2017
- februarie 2017
- ianuarie 2017
- decembrie 2016
- noiembrie 2016
- octombrie 2016
- septembrie 2016
- august 2016
- iulie 2016
- iunie 2016
- mai 2016
- aprilie 2016
- martie 2016
- februarie 2016
- ianuarie 2016
- decembrie 2015
- noiembrie 2015
- octombrie 2015
- septembrie 2015
- august 2015
- iulie 2015
- iunie 2015
- mai 2015
- aprilie 2015
- martie 2015
- februarie 2015
- ianuarie 2015
Calendar
L | Ma | Mi | J | V | S | D |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 |
Lasă un răspuns
Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.