O.U.G. nr. 77/2009 privind organizarea și exploatarea jocurilor de noroc – modificări (Legea nr. 124/2015)
Redacția ProLege - iunie 1, 2015Actul modificat | Actul modificator | Sumar |
O.U.G. nr. 77/2009 (M. Of. nr. 439 din 26 iunie 2009; cu modif. ult.) |
Legea nr. 124/2015 (M. Of. nr. 407 din 9 iunie 2015) |
– modifică: art. 12, art. 13 alin. (4), art. 3 alin. (3), art. 5 alin. (1) și (5), art. 5 alin. (10), art. 10 alin. (1) lit. e, h) și p, art. 10 alin. (4), (5) și (7), art. 12 alin. (1), art. 13 alin. (3), art. 14 alin. (1), art. 15 alin. (1), art. 15 alin. (4) lit. c), art. 15 alin. (6) lit. a) în partea introductivă și lit. (i), art. 16 alin. (1), art. 16 alin. (4), art. 17 alin. (11), art. 191 alin. (1) art. 19 alin. (1), (4) şi (5), art. 20 alin. (1), (3) şi (6), art. 21 alin. (6) – introduce: art. 7 alin. (3), art. 10 alin. (3) pct. (vi), art. 10 alin. (8) , art. 261 alin. (3) și (4), art. 29 alin. (8) lit. j) – abrogă: art. 11 alin. (2), art. 14 alin. (2) lit. b) pct. C, art. 17 alin. (10), art. 19 alin. (8) |
În M. Of. nr. 407 din 9 iunie 2015, s-a publicat Legea nr. 124/2015 privind aprobarea O.U.G. nr. 92/2014 pentru reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare şi modificarea unor acte normative.
O.U.G. nr. 92/2014 modifică următoarele acte normative:
– O.U.G. nr. 77/2009 privind organizarea și exploatarea jocurilor de noroc (M. Of. nr. 439 din 26 iunie 2009; cu modif. ult.)
– Codul fiscal
– Codul de procedură fiscală
– O.U.G nr. 69/2014 privind stabilirea unor măsuri financiare în domeniul sănătății și pentru modificarea unor acte normative (publicată în M. Of. nr. 807 din 5 noiembrie 2014)
– O.U.G. nr. 28/2013 pentru aprobarea Programului național de dezvoltare locală (publicată în M. Of. nr. 230 din 22 aprilie 2013)
Legea nr. 124/2015 aprobă O.U.G. nr. 92/2014, modificând prevederile referitoare la O.U.G. nr. 77/2009, precum și la Codul fiscal.
Vom prezenta, în continuare, modificările aduse O.U.G. nr. 77/2009 privind organizarea și exploatarea jocurilor de noroc prin Legea nr. 124/2015:
Art. 12 O.U.G. nr. 77/2009 (modificată prin Legea nr. 124/2015)
Vechea reglementare
În vechea reglementare, art. 12 prevedea faptul că reclama şi publicitatea pentru jocurile de noroc autorizate pe teritoriul naţional se făceau cu respectarea principiilor prevăzute la art. 10 alin. (3). Se postau la loc vizibil pe materialele de promovare seria şi numărul licenţei de organizare şi a autorizaţiei de exploatare deţinute de organizatorul de jocuri de noroc. În înţelesul respectivului alineat, nu erau considerate acţiuni în scop de reclamă, publicitate sau cu caracter promoţional acţiunile desfăşurate de organizatori în mod direct în locaţiile şi pe paginile de internet proprii. Publicitatea prin transmiterea de mesaje electronice nesolicitate care conţineau informaţii cu privire la un joc de noroc pentru un număr nelimitat de persoane era interzisă.
Potrivit noii reglementări, art. 12 prevede: „Reclama şi publicitatea pentru jocurile de noroc autorizate pe teritoriul naţional se vor face cu respectarea principiilor prevăzute la art. 10 alin. (3). Se vor posta la loc vizibil pe materialele de promovare seria şi numărul licenţei de organizare deţinute de organizatorul de jocuri de noroc. În înţelesul prezentului articol, nu sunt considerate acţiuni în scop de reclamă, publicitate sau cu caracter promoţional acţiunile desfăşurate de organizatori în mod direct în locaţiile şi pe paginile de internet proprii. Publicitatea prin transmiterea de mesaje electronice nesolicitate care conţin informaţii cu privire la un joc de noroc pentru un număr nelimitat de persoane este interzisă”.
Art. 13 alin. (4) O.U.G. nr. 77/2009 (modificată prin Legea nr. 124/2015)
Vechea reglementare
În vechea reglementare, art. 13 alin. (4) dispunea faptul că echipamentul de comunicare pentru organizarea de jocuri de noroc la distanţă se referea la sisteme şi reţele informatice, care includeau serverul organizatorului jocului de noroc şi toate componentele acestuia, sistemele de operare legate de acestea, serverul în oglindă, serverul de siguranţă şi software-ul jocului.
Potrivit noii reglementări, art. 13 alin. (4) dispune: „Echipamentul de comunicare pentru organizarea de jocuri de noroc la distanţă se referă la sisteme şi reţele informatice, altele decât cele ale furnizorilor de reţele şi servicii de comunicaţii electronice, astfel cum aceştia sunt definiţi în O.U.G. nr. 111/2011 privind comunicaţiile electronice, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 140/2012, cu modificările şi completările ulterioare, care includ serverul organizatorului jocului de noroc şi toate componentele acestuia, sistemele de operare legate de acestea, serverul în oglindă, serverul de siguranţă şi software-ul jocului”.
Art. 3 alin. (3) O.U.G. nr. 77/2009 (modificată prin Legea nr. 124/2015)
Vechea reglementare
În vechea reglementare, art. 3 alin. (3) prevedea faptul că organizarea oricărei activităţi care implica existenţa unuia din următoarele elemente: joc şi/sau partidă caracteristice jocurilor de noroc, taxă de participare sau miză, fond de câştiguri sau premii ce urmau a se acorda unui/unor câştigător/câştigători, mijloace de joc specifice jocurilor de noroc (cărţi, zaruri, mese de joc şi altele), organizatori de activităţi caracteristice jocurilor de noroc, participanţi la aceste activităţi era permisă doar cu avizul Comitetului de Supraveghere al O.N.J.N.
Potrivit noii reglementări, art. 3 alin. (3) prevede: „Organizarea de către operatorii economici de acţiuni de promovare a bunurilor şi serviciilor comercializate, dacă denumirea acţiunii de promovare induce clienţilor ideea participării la un joc de noroc sau dacă modalitatea efectivă de desfăşurare a acesteia contravine prevederilor prezentei ordonanţe de urgenţă, este interzisă. În situaţia în care acţiunea promoţională a unui operator economic implică utilizarea unor denumiri, mijloace sau modalităţi de atribuire a premiilor specifice jocurilor de noroc, se instituie obligativitatea obţinerii avizului O.N.J.N.”.
Art. 5 alin. (1) și (5) O.U.G. nr. 77/2009 (modificată prin Legea nr. 124/2015)
Vechea reglementare
În vechea reglementare, art. 5 alin. (1) stabilea faptul că prin mijloc de joc se înţelegea orice suport material, inclusiv sistemul informatic (software-ul şi hardware-ul), care servea sau permitea organizarea, desfăşurarea ori participarea la jocuri de noroc. Mijloacele de joc puteau fi: de bază şi auxiliare.
De asemenea, art. 5 alin. (5) dispunea faptul că erau permise ca instrumente de plată care concură la exploatarea jocurilor de noroc, definite la art. 10 alin. (1), instrumentele de plată utilizate în sistemul financiar-bancar (ordine de plată, viramente, foi de vărsământ), mijloacele băneşti, inclusiv cardurile bancare, cu condiţia ca toate mijloacele de plată utilizate şi mijloacele băneşti, inclusiv cardurile bancare, utilizate de persoanele fizice majore participanţi la jocul de noroc, să conţină informaţii despre persoana fizică care a operat cu instrumentul de plată. Pentru jocurile de noroc la distanţă (on-line) definite la art. 10 alin. (1) lit. h)-m), mijloacele de plată utilizate şi mijloacele băneşti, inclusiv cardurile, trebuiau să fie operate de bănci din România. Organizatorul de jocuri de noroc la distanţă licenţiat în România făcea toate tranzacţiile doar prin intermediul conturilor bancare deschise la bănci de pe teritoriul naţional român.
Potrivit noii reglementări, art. 5 alin. (1) prevede: „Prin mijloc de joc se înţelege orice ansamblu de elemente, inclusiv sistemul informatic compus din software, hardware şi mijloacele de comunicaţii, care serveşte sau permite organizarea, desfăşurarea ori participarea la jocuri de noroc, dacă generează independent elementele aleatorii care stau la baza jocurilor de noroc sau dacă destinaţia sa este stabilită de producător. Mijloacele de joc pot fi: de bază şi auxiliare”.
De asemenea, art. 5 alin. (5) stabilește: „Sunt permise ca instrumente de plată care concură la exploatarea jocurilor de noroc, definite la art. 10 alin. (1), instrumentele de plată utilizate în sistemul financiar-bancar, mijloacele băneşti, inclusiv cardurile bancare, cu condiţia ca toate mijloacele de plată utilizate şi mijloacele băneşti, inclusiv cardurile bancare, utilizate de persoanele fizice majore participanţi la jocul de noroc să conţină informaţii despre persoana fizică ce a operat cu instrumentul de plată. Pentru jocurile de noroc la distanţă sau on-line definite la art. 10 alin. (1) lit. h)-m), mijloacele de plată utilizate şi mijloacele băneşti, inclusiv cardurile, trebuie să fie operate prin intermediul unui procesator de plăţi licenţiat de O.N.J.N. Organizatorul de jocuri de noroc la distanţă licenţiat în România va depozita fondurile jucătorilor doar în conturi bancare deschise la bănci de pe teritoriul naţional român”.
Art. 5 alin. (10) O.U.G. nr. 77/2009 (modificată prin Legea nr. 124/2015)
Vechea reglementare
În vechea reglementare, art. 5 alin. (10) dispunea faptul că în înţelesul respectivei ordonanţe de urgenţă, locaţiile specializate în care se putea desfăşura activitatea de jocuri de noroc erau: sălile dedicate de slot-machine, agenţiile de pariuri şi agenţiile loto, cluburile de poker, sălile de bingo şi cazinourile. Condiţiile ce trebuiau îndeplinite pentru locaţiile specializate erau reglementate prin normele de aplicare ale respectivei ordonanţe de urgenţă.
Potrivit noii reglementări, art. 5 alin. (10) dispune: „În înţelesul prezentei ordonanţe de urgenţă, locaţiile specializate în care se poate desfăşura activitatea de jocuri de noroc sunt: sălile dedicate de slot-machine, agenţiile de pariuri şi agenţiile loto, cluburile de poker, sălile de bingo şi cazinourile. Condiţiile ce trebuie îndeplinite pentru locaţiile specializate vor fi reglementate prin normele de aplicare a prezentei ordonanţe de urgenţă. Jocurile de noroc tradiţionale pot fi exploatate doar în locaţiile specializate, cu excepţia aparatelor electronice atribuitoare de câştiguri cu risc limitat, prevăzute la art. 10 alin. (1) lit. e) pct. (ii) din prezenta ordonanţă de urgenţă”.
Art. 7 alin. (3) O.U.G. nr. 77/2009 (modificată prin Legea nr. 124/2015)
După art. 7 alin. (2), se introduce un nou alineat, alin. (3).
Potrivit noii reglementări, art. 7 alin. (3) prevede: „Accesul minorilor în locaţiile specializate pentru desfăşurarea jocurilor de noroc, precum şi participarea acestora la orice tip de joc de noroc sunt interzise”.
Art. 10 alin. (1) lit. e), h) şi p) O.U.G. nr. 77/2009 (modificată prin Legea nr. 124/2015)
Vechea reglementare
În vechea reglementare, art. 10 alin. (1) lit. e, h) și p aveau următorul conținut:
e) jocurile tip slot-machine: – jocuri tradiţionale – de două tipuri, respectiv:
(i) slot-machine dacă evenimentele erau organizate în prezenţa fizică a participanţilor prin intermediul maşinilor, utilajelor şi instalaţiilor specifice, care erau operate în locaţii specializate în care se putea desfăşura activitatea de jocuri de noroc, iar câştigul era nelimitat şi depindea de hazard; şi
(ii) aparatele electronice atribuitoare de câştiguri cu risc limitat, dacă evenimentele erau organizate în prezenţa fizică a participanţilor prin intermediul maşinilor, utilajelor şi instalaţiilor specifice, care nu erau operate în locaţiile specializate în care se putea desfăşura activitatea de jocuri de noroc, iar câştigul era limitat şi depindea de hazard;
(…)
h) jocurile loto – la distanţă – organizate şi transmise prin intermediul oricărui sistem de comunicaţii (internet, sisteme de telefonie fixă sau mobilă şi orice alte sisteme de transmisie) ce constau în extrageri de numere, de litere, bilete sau simboluri, indiferent de procedurile şi caracteristicile mijloacelor utilizate pentru efectuarea extragerilor (urne, roţi, cupe şi alte asemenea mijloace), inclusiv jocurile de videoloterie, în care mijlocul de joc trebuie conectat la un server central, pe care rulează programul de joc şi care validează câştigul, şi fără de care jocul nu se poate desfăşura, erau jocurile tip loto, prin care se obţineau aleatoriu câştiguri, rezultatul participării la joc fiind relevat jucătorului prin intermediul terminalului de videoloterie, dexteritatea sau abilitatea jucătorului neavând nicio influenţă/relevanţă în obţinerea câştigului;
(…)
p) jocurile de noroc temporare, reprezentând jocurile de noroc prevăzute la lit. c), e) şi f) care erau desfăşurate în staţiunile turistice sau pe nave de agrement, pentru care un organizator de jocuri de noroc a obţinut licenţă de organizare şi autorizaţie de exploatare pentru o perioadă de 3 luni cu posibilitatea de prelungire de încă maximum 3 luni, precum şi «Festivalul de Poker» – joc tradiţional – este eveniment temporar, de practicare a jocului de poker în sistem turneu, care se desfăşoară exclusiv între participanţi în săli (locaţii) din cadrul unor unităţi de cazare, cu respectarea Regulamentului aprobat de Comitetul de Supraveghere al O.N.J.N. Această activitate se desfăşura numai pe o perioadă limitată în timp bine definită şi în spaţii de exploatare situate doar în staţiunile turistice, astfel cum erau prevăzute în anexa nr. 5 a H.G. nr. 852/2008, cu completările ulterioare, cu respectarea condiţiilor de licenţiere şi autorizare prevăzute în normele de aplicare ale prezentei ordonanţe de urgenţă.
Potrivit noii reglementări, art. 10 alin. (1) lit. e, h) și p au următorul conținut: „e) jocurile tip slot-machine: – jocuri tradiţionale – de trei tipuri, respectiv:
(i) slot-machine dacă evenimentele sunt organizate în prezenţa fizică a participanţilor prin intermediul maşinilor, utilajelor şi instalaţiilor specifice, care vor fi operate în locaţii specializate în care se poate desfăşura activitatea de jocuri de noroc, iar câştigul este nelimitat şi depinde de hazard;
(ii) aparatele electronice atribuitoare de câştiguri cu risc limitat, dacă evenimentele sunt organizate în prezenţa fizică a participanţilor prin intermediul maşinilor, utilajelor şi instalaţiilor specifice, care nu vor fi operate în locaţiile specializate în care se poate desfăşura activitatea de jocuri de noroc, iar câştigul este limitat şi depinde de hazard; şi
(iii) jocurile de videoloterie, care se desfăşoară în prezenţa fizică a jucătorilor, în care mijlocul de joc trebuie conectat la un server central, pe care rulează programul de joc şi care validează câştigul şi fără de care jocul nu se poate desfăşura. Sunt jocuri de tip loto prin care se obţin aleatoriu câştiguri, rezultatul participării la joc fiind relevat jucătorului prin intermediul terminalului de videoloterie, dexteritatea sau abilitatea jucătorului neavând nicio influenţă/relevanţă în obţinerea câştigului;
(…)
h) jocurile loto – la distanţă – organizate şi transmise prin intermediul oricărui sistem de comunicaţii, respectiv: internet, sisteme de telefonie fixă sau mobilă şi orice alte sisteme de transmisie, care constau în extrageri de numere, de litere, bilete sau simboluri, indiferent de procedurile şi caracteristicile mijloacelor utilizate pentru efectuarea extragerilor, care pot fi: urne, roţi, cupe şi alte asemenea mijloace;
(…)
p) jocurile de noroc temporare:
(i) reprezentând jocurile de noroc prevăzute la lit. c), lit. e) pct. (i) şi lit. f) care sunt desfăşurate în staţiunile turistice sau pe nave de agrement, pentru care un organizator de jocuri de noroc a obţinut licenţă de organizare şi autorizaţie de exploatare pentru o perioadă de 3 luni, cu posibilitatea de prelungire de încă maximum 3 luni. Activitatea se va desfăşura numai pe o perioadă limitată în timp bine definită şi în spaţii de exploatare situate doar în staţiunile turistice, astfel cum sunt prevăzute în anexa nr. 5 la H.G. nr. 852/2008, cu completările ulterioare, cu respectarea condiţiilor de licenţiere şi autorizare prevăzute în normele de aplicare a prezentei ordonanţe de urgenţă;
(ii) «Festivalul de poker» – joc tradiţional – este eveniment temporar, de practicare a jocului de poker în sistem turneu, care se desfăşoară exclusiv între participanţi în săli ori spaţii din cadrul unor unităţi de cazare sau în alte locaţii, cu respectarea regulamentului aprobat de Comitetul de Supraveghere al O.N.J.N.”.
Art. 10 alin. (3) pct .(vi) O.U.G. nr. 77/2009 (modificată prin Legea nr. 124/2015)
La art. 10 alin. (3), după pct. (v) se introduce un nou punct, pct. (vi).
Potrivit noii reglementări, art. 10 alin. (3) pct. (vi) are următorul conținut: „dezvoltarea şi implementarea unui program de protecţie a jucătorilor împotriva dependenţei de jocuri de noroc”.
Art. 10 alin. (4), (5) şi (7) O.U.G. nr. 77/2009 (modificată prin Legea nr. 124/2015)
Vechea reglementare
În vechea reglementare, art. 10 alin. (4) prevedea faptul că pentru respectarea principiilor menţionate la alin. (3) era înfiinţată o fundaţie de interes public, din care făceau parte, la cerere, membrii Consiliului Consultativ de pe lângă O.N.J.N., al cărui obiectiv principal era respectarea măsurilor privind jocurile de noroc responsabile social, adoptate de Comitetul European pentru Standardizare. Organizatorii de jocuri de noroc licenţiaţi erau obligaţi să transfere în contul fundaţiei următoarele contribuţii anuale:
(i) organizatorii de jocuri de noroc la distanţă licenţiaţi din Clasa I – 5.000 de euro anual;
(ii) persoanele juridice implicate direct în domeniul jocurilor de noroc tradiţionale şi la distanţă licenţiaţi din Clasa II – 1.000 de euro anual;
(iii) jocurile la distanţă monopol de stat Clasa III – 5.000 de euro anual;
(iv) organizatorii de jocuri de noroc tradiţionale licenţiaţi – 1.000 de euro anual.
Art. 10 alin. (5) dispunea faptul că fondurile prevăzute la alin. (4) erau alocate pentru activităţile şi programele de protecţie a tinerilor împotriva jocurilor de noroc, prevenirea şi tratamentul dependenţei de jocuri de noroc, realizarea promovării şi publicităţii responsabile, soluţionarea promptă şi eficientă a litigiilor dintre un organizator de joc şi un jucător, sub condiţiile şi în conformitate cu procedura stabilită prin ordin al preşedintelui O.N.J.N.
De asemenea, art. 10 alin. (7) stabilea faptul că furnizorii de orice tip de servicii în domeniul jocurilor de noroc, inclusiv furnizorii de comunicaţii (furnizorii de servicii internet, de servicii de telefonie fixă sau mobilă, furnizorii de servicii radio sau TV şi de servicii prin cablu), precum şi procesatorii de plăţi erau obligaţi să respecte deciziile Comitetului de Supraveghere al O.N.J.N.
Potrivit noii reglementări, art. 10 alin. (4) prevede: „Pentru respectarea principiilor menţionate la alin. (3) va fi înfiinţată o fundaţie de interes public, din care vor face parte, la cerere, membrii Consiliului Consultativ de pe lângă O.N.J.N., al cărei obiectiv principal va fi respectarea măsurilor privind jocurile de noroc responsabile social, adoptate de Comitetul European pentru Standardizare. De asemenea, va fi înfiinţat un «fond» la dispoziţia O.N.J.N., denumit în continuare Fondul de prevenire a dependenţei de jocuri de noroc, la care vor fi obligaţi să contribuie toţi organizatorii de jocuri de noroc licenţiaţi, cu următoarele contribuţii anuale:
(i) organizatorii de jocuri de noroc la distanţă licenţiaţi din clasa I – 5.000 euro anual;
(ii) persoanele juridice implicate direct în domeniul jocurilor de noroc tradiţionale şi la distanţă licenţiate din clasa II – 1.000 euro anual;
(iii) jocurile la distanţă monopol de stat clasa III – 5.000 euro anual;
(iv) organizatorii de jocuri de noroc tradiţionale licenţiaţi – 1.000 euro anual”.
De asemenea, art. 10 alin. (5) dispune: „Sumele colectate de Fondul de prevenire a dependenţei de jocuri de noroc, prevăzut la alin. (4), vor fi alocate pentru activităţile şi programele de protecţie a tinerilor şi a jucătorilor împotriva jocurilor de noroc, prevenirea şi tratamentul dependenţei de jocuri de noroc, realizarea promovării şi publicităţii responsabile, soluţionarea promptă şi eficientă a litigiilor dintre un organizator de joc şi un jucător, sub condiţiile şi în conformitate cu procedura stabilită prin ordin al preşedintelui O.N.J.N. Activităţile şi programele de protecţie a jucătorilor care vor fi finanţate din Fondul de prevenire a dependenţei de jocuri de noroc vor putea li derulate de fundaţia de interes public, prevăzută la alin. (4), în colaborare cu Centrul Naţional de Sănătate Mintală şi Luptă Antidrog sau alte O.N.G.-uri, conform prevederilor ordinului preşedintelui O.N.J.N.”.
În sfârșit, art. 10 alin. (7) stabilește: „Furnizorii de orice tip de servicii în domeniul jocurilor de noroc, precum şi procesatorii de plăţi sunt obligaţi să respecte deciziile Comitetului de Supraveghere al O.N.J.N. Furnizorii de reţele şi servicii de comunicaţii electronice – furnizorii de servicii internet, de servicii de telefonie fixă sau mobilă, furnizorii de servicii radio sau TV şi de servicii prin cablu -, astfel cum sunt definiţi în O.U.G. nr. 111/2011, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 140/2012, cu modificările şi completările ulterioare, sunt obligaţi să respecte deciziile Comitetului de Supraveghere al O.N.J.N. referitoare la restricţionarea accesului către site-urile de jocuri de noroc neautorizate în România, precum şi cele referitoare la reclama şi publicitatea acelor jocuri de noroc organizate de către un operator de jocuri de noroc nelicenţiat în România”.
Art. 10 alin. (8)O.U.G. nr. 77/2009 (modificată prin Legea nr. 124/2015)
La art. 10, după alin. (7) se introduce un nou alineat, alin. (8).
Potrivit noii reglementări, art. 10 alin. (8) prevede: „Procedura de administrare a Fondului de prevenire a dependenţei de jocuri de noroc va fi stabilită prin ordin al preşedintelui O.N.J.N.”.
Art. 11 alin. (2) O.U.G. nr. 77/2009 (modificată prin Legea nr. 124/2015)
Vechea reglementare
În vechea reglementare, art. 11 alin. (2) prevedea faptul că pentru acţiunile publicitare organizate de diferiţi operatori economici, în condiţiile prevăzute la lit. c) a alin. (1), se instituia obligativitatea obţinerii în prealabil a unui aviz de la Comitetul de Supraveghere al O.N.J.N.
Art. 11 alin. (2) – Abrogat.
Art. 12 alin. (1) O.U.G. nr. 77/2009 (modificată prin Legea nr. 124/2015)
Vechea reglementare
În vechea reglementare, art. 12 alin. (1) prevedea faptul că licenţa de organizare a jocurilor de noroc se acorda operatorului economic care îndeplinea condiţiile pentru organizarea activităţilor ce făceau obiectul respectivei ordonanţe de urgenţă şi era valabilă 10 ani de la data acordării, excepţie făcând jocurile de noroc definite la art. 10 alin. (1) lit. p) unde valabilitatea era de 3 luni pentru jocurile de noroc temporare, cu condiţia plăţii taxei de autorizare conform prevederilor art. 14.
Potrivit noii reglementări, art. 12 alin. (1) prevede: „Licenţa de organizare a jocurilor de noroc se acordă operatorului economic care îndeplineşte condiţiile pentru organizarea activităţilor ce fac obiectul prezentei ordonanţe de urgenţă şi este valabilă 10 ani de la data acordării, excepţie făcând jocurile de noroc definite la art. 10 alin. (1) lit. p) pct. (i), unde valabilitatea este de 3 luni pentru jocurile de noroc temporare, cu condiţia plăţii taxei de autorizare conform prevederilor art. 14”.
Art. 13 alin. (3) O.U.G. nr. 77/2009 (modificată prin Legea nr. 124/2015)
Vechea reglementare
În vechea reglementare, art. 13 alin. (3) dispunea faptul că taxele percepute pentru obţinerea licenţei de organizare a jocurilor de noroc şi a autorizaţiei de exploatare a jocurilor de noroc, taxa de acces prevăzută la alin. (4) din prezentul articol, precum şi celelalte taxe prevăzute în respectiva ordonanţă de urgenţă constituiau venit la bugetul de stat. Un procent de 5% din taxele percepute pentru obţinerea licenţei de organizare a jocurilor de noroc şi a autorizaţiei de exploatare a jocurilor de noroc, precum şi din taxa de acces prevăzută la alin. (4) din respectivul articol, se aloca anual prin legea bugetului de stat, astfel: 1% la Ministerul Culturii pentru Fondul cinematografic şi pentru Programul Naţional de Restaurare a Monumentelor Istorice, 2% la Ministerul Educaţiei Naţionale şi 2% la Ministerul Tineretului şi Sportului. Sumele se vira lunar din buget la nivelul încasărilor.
Potrivit noii reglementări, art. 13 alin. (3) dispune: „(3) Taxele percepute pentru obţinerea licenţei de organizare a jocurilor de noroc şi a autorizaţiei de exploatare a jocurilor de noroc, taxa de acces prevăzută la alin. (4), precum şi celelalte taxe prevăzute în prezenta ordonanţă de urgenţă constituie venit la bugetul de stat. Un procent de 7% din taxele percepute pentru obţinerea licenţei de organizare a jocurilor de noroc şi a autorizaţiei de exploatare a jocurilor de noroc, precum şi din taxa de acces prevăzută la alin. (4) se alocă anual prin legea bugetului de stat, astfel: 1% la Ministerul Culturii pentru Fondul cinematografic şi pentru Programul Naţional de Restaurare a Monumentelor Istorice, 2% la Ministerul Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice, 2% la Ministerul Tineretului şi Sportului şi 2% la Ministerul Sănătăţii pentru suplimentarea sumelor privind Programul de reabilitare a spitalelor. Sumele se virează lunar din buget la nivelul încasărilor”.
Art. 14 alin. (1) O.U.G. nr. 77/2009 (modificată prin Legea nr. 124/2015)
Vechea reglementare
În vechea reglementare, art. 14 alin. (1) prevedea faptul că nivelul taxelor pentru eliberarea licenţelor de organizare a jocurilor de noroc, a autorizaţiilor de exploatare a jocurilor de noroc şi a taxei de acces prevăzute la art. 13 alin. (4), precum şi nivelul minim al capitalului social subscris şi vărsat de operatorii economici organizatori de jocuri de noroc erau prevăzute în anexa care făcea parte integrantă din respectiva ordonanţă de urgenţă şi puteau fi modificate prin hotărâre a Guvernului, la propunerea Ministerului Finanţelor Publice.
Potrivit noii reglementări, art. 14 alin. (1) prevede: „Nivelul taxelor pentru eliberarea licenţelor de organizare a jocurilor de noroc, a autorizaţiilor de exploatare a jocurilor de noroc şi al taxei de acces prevăzute la art. 13 alin. (4), precum şi nivelul minim al capitalului social subscris şi vărsat de operatorii economici organizatori de jocuri de noroc sunt prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezenta ordonanţă de urgenţă şi pot fi modificate prin hotărâre a Guvernului”.
Art. 14 alin. (2) lit. b) pct. (v) lit. C O.U.G. nr. 77/2009 (modificată prin Legea nr. 124/2015)
Vechea reglementare
În vechea reglementare, art. 14 alin. (2) lit. b) pct. (v) lit. C prevedea faptul că pentru plata în avans integral a taxei anuale aferentă autorizaţiei de exploatare a jocurilor de noroc caracteristice jocurilor tip slot-machine, datorată pentru fiecare mijloc de joc, se acorda o bonificaţie de 10% din suma anuală ce trebuia achitată la bugetul de stat.
Art. 14 alin. (2) lit. b) pct. (v) lit. C – Abrogată.
Art. 15 alin. (1) O.U.G. nr. 77/2009 (modificată prin Legea nr. 124/2015)
Vechea reglementare
În vechea reglementare, art. 15 alin. (1) stabilea faptul că pentru obţinerea licenţei de organizare a jocurilor de noroc de la Comitetul de Supraveghere al O.N.J.N. trebuiau îndeplinite următoarele condiţii:
Pentru jocurile de noroc tradiţionale, trebuia ca:
a) operatorii economici să facă dovada:
(i) existenţei ca obiect principal de activitate «organizarea de jocuri de noroc»;
(ii) existenţei avizului organelor de poliţie acordat reprezentanţilor legali ai persoanei juridice, eliberat în condiţiile prevăzute de normele de aplicare a prezentei ordonanţe de urgenţă;
(iii) constituirii capitalului social subscris şi vărsat şi a garanţiilor în cuantumul prevăzut în respectiva ordonanţă de urgenţă;
b) reprezentanţii legali ai persoanei juridice să depună o declaraţie pe propria răspundere din care să rezulte că:
(i) operatorul economic nu a fost condamnat printr-o hotărâre definitivă de condamnare pentru care nu a intervenit reabilitarea;
(ii) nu se află într-o stare de incompatibilitate, conform legii;
(iii) identitatea beneficiarilor reali, astfel cum sunt definiţi în Legea nr. 656/2002 pentru prevenirea şi sancţionarea spălării banilor, precum şi pentru instituirea unor măsuri de prevenire şi combatere a finanţării terorismului, republicată, cu modificările ulterioare, precum şi faptul că aceştia nu au fost condamnaţi printr-o hotărâre definitivă de condamnare pentru care nu a intervenit reabilitarea pentru o infracţiune prevăzută de respectiva ordonanţă de urgenţă sau pentru o altă infracţiune săvârşită cu intenţie pentru care a fost aplicată o pedeapsă de minimum 2 ani cu închisoarea şi nu se află într-o stare de incompatibilitate, astfel cum sunt reglementate de lege;
(iv) împotriva persoanei juridice sau a reprezentanţilor acesteia nu au fost luate măsuri administrative în domeniul jocurilor de noroc sau nu se află în procedura de aplicare a unor măsuri administrative, în conformitate cu respectiva ordonanţă de urgenţă, pentru o perioadă de un an înainte de data depunerii cererii de licenţă;
(v) în ultimii 3 ani nu au fost acţionari şi/sau administratori, la societăţi care au declarat faliment;
c) reprezentanţii legali ai persoanei juridice să depună certificatele de cazier judiciar sau alte acte emise de autorităţile competente pe a căror rază de competenţă se află ultimul domiciliu/sediu social cunoscut, din care să rezulte că împotriva oricăruia dintre reprezentanţii legali ai persoanei juridice nu s-a pronunţat o hotărâre judecătorească definitivă de condamnare pentru care nu a intervenit reabilitarea, în România sau într-un stat străin, pentru o infracţiune prevăzută de respectiva ordonanţă de urgenţă sau pentru o altă infracţiune săvârşită cu intenţie pentru care a fost aplicată o pedeapsă de minimum 2 ani cu închisoarea;
Pentru jocurile de noroc la distanţă trebuia ca operatorii economici să facă dovada îndeplinirii cumulativ:
(i) a condiţiilor prevăzute la pct. A;
(ii) că deţine un cont bancar pentru depozitarea banilor jucătorilor deschis la o bancă licenţiată în România, sau la o bancă autorizată într-un alt stat membru al Uniunii Europene sau într-un alt stat semnatar al Acordului privind Spaţiul Economic European sau în Confederaţia Elveţiană, dar care operează pe teritoriul României;
(iii) că sistemul informatic central al organizatorului are un sistem de înregistrare şi de identificare a participanţilor la joc, precum şi un sistem pentru păstrarea şi transmiterea în timp real către un server în oglindă şi un server de siguranţă, aflate pe teritoriul României şi puse gratuit la dispoziţia O.N.J.N., a sesiunilor de jocuri de noroc simultane, a fiecărei taxe de participare plasată de fiecare jucător, precum şi câştigul plătit fiecărui jucător. Sistemul informatic central trebuie să asigure în mod obligatoriu înregistrarea automată, în timp real a fiecărei tranzacţii în serverul în oglindă aflat la dispoziţia O.N.J.N. şi să transmită rapoarte centralizatoare periodic, în serverul de siguranţă, în conformitate cu procedura reglementată prin normele de aplicare a prezentei ordonanţe de urgenţă;
(iv) că software-ul utilizat pentru desfăşurarea jocurilor de noroc la distanţă, precum şi orice nouă versiune de software utilizată pentru desfăşurarea jocurilor de noroc la distanţă, a fost aprobat/aprobată în prealabil de către O.N.J.N., pe baza testelor efectuate de către un laborator autorizat, în conformitate cu lista aprobată de Comitetul de Supraveghere al O.N.J.N., precum şi în condiţiile şi în conformitate cu o procedură stabilită prin normele de aplicare ale prezentei ordonanţe de urgenţă;
(v) existenţei unui «reprezentant autorizat» al societăţii, în cazul în care aceasta este înregistrată într-un alt stat membru al Uniunii Europene sau într-un alt stat semnatar al acordului privind Spaţiul Economic European ori în Confederaţia Elveţiană, reprezentant care trebuie să aibă domiciliul pe teritoriul României şi puteri reprezentative într-o măsură în care el este împuternicit pentru încheierea contractelor în numele persoanei străine şi pentru reprezentare în faţa autorităţilor de stat şi a instanţelor din România. Condiţiile pe care trebuie să le îndeplinească «reprezentantul autorizat» vor fi reglementate în normele de aplicare ale prezentei ordonanţe de urgenţă;
(vi) că serverul de joc şi serverul în oglindă asigură stocarea tuturor datelor în ceea ce priveşte oferirea de servicii de jocuri de noroc la distanţă, inclusiv înregistrarea şi identificarea de jucători, mizele plasate şi câştigurile plătite. Stocarea de informaţii trebuie să se realizeze pe echipamentul de stocare a datelor (serverul în oglindă), situat pe teritoriul României, în conformitate cu procedura stabilită prin normele de aplicare ale prezentei ordonanţe de urgenţă. Datele vor fi stocate în modul în care acestea au fost create, pentru un termen de 5 ani de la expirarea termenului de prescripţie, pentru rambursarea datoriilor publice legate de aceste date;
(vii) că echipamentul pentru comunicaţii trebuie să efectueze atât localizarea geografică a adresei IP, precum şi identificarea datei, orei şi duratei sesiunii de joc a jucătorului, care s-a înregistrat el însuşi ca participant într-un joc pe site-ul organizatorului. Datele vor fi stocate pentru o perioadă minimă de 5 ani de la data colectării şi prelucrării lor;
(viii) că echipamentele de comunicaţii şi punctul central unde va fi amplasat sistemul informatic central al organizatorului este pe teritoriul României sau pe teritoriul unui alt stat membru al Uniunii Europene ori pe teritoriul unui alt stat membru al Acordului privind Spaţiul Economic European sau în Confederaţia Elveţiană.
Potrivit noii reglementări, art. 15 alin. (1) prevede: „Pentru obţinerea licenţei de organizare a jocurilor de noroc de la Comitetul de Supraveghere al O.N.J.N. trebuie îndeplinite următoarele condiţii:
Pentru jocurile de noroc tradiţionale, trebuie ca:
a) operatorii economici să facă dovada:
(i) existenţei ca obiect principal de activitate «organizarea de jocuri de noroc»;
(ii) existenţei avizului organelor de poliţie acordat reprezentanţilor legali, precum şi asociaţilor/acţionarilor persoanei juridice;
(iii) constituirii capitalului social subscris şi vărsat şi a garanţiilor în cuantumul prevăzut în prezenta ordonanţă de urgenţă;
b) reprezentanţii legali ai persoanei juridice să depună o declaraţie pe propria răspundere din care să rezulte că:
(i) operatorul economic nu a fost condamnat printr-o hotărâre definitivă de condamnare pentru care nu a intervenit reabilitarea;
(ii) nu se află într-o stare de incompatibilitate, conform legii;
(iii) identitatea beneficiarilor reali, astfel cum sunt definiţi în Legea nr. 656/2002 pentru prevenirea şi sancţionarea spălării banilor, precum şi pentru instituirea unor măsuri de prevenire şi combatere a finanţării terorismului, republicată, cu modificările ulterioare, precum şi faptul că aceştia nu au fost condamnaţi printr-o hotărâre definitivă de condamnare pentru care nu a intervenit reabilitarea pentru o infracţiune prevăzută de prezenta ordonanţă de urgenţă sau pentru o altă infracţiune săvârşită cu intenţie pentru care a fost aplicată o pedeapsă de minimum 2 ani cu închisoarea şi nu se află într-o stare de incompatibilitate, astfel cum sunt reglementate de lege;
(iv) împotriva persoanei juridice sau a reprezentanţilor acesteia nu au fost luate măsuri administrative – de tipul anulare, revocare sau suspendare a licenţei ori a autorizaţiei – în domeniul jocurilor de noroc sau nu se află în procedura de aplicare a unor măsuri administrative, în conformitate cu prevederile prezentei ordonanţe de urgenţă, pentru o perioadă de un an înainte de data depunerii cererii de licenţă;
(v) în ultimii 3 ani nu au fost acţionari şi/sau administratori la societăţi care au declarat faliment;
c) reprezentanţii legali ai persoanei juridice să depună certificatele de cazier judiciar sau alte acte emise de autorităţile competente pe a căror rază de competenţă se află ultimul domiciliu/sediu social cunoscut, din care să rezulte că împotriva oricăruia dintre reprezentanţii legali ai persoanei juridice nu s-a pronunţat o hotărâre judecătorească definitivă de condamnare pentru care nu a intervenit reabilitarea, în România sau într-un stat străin, pentru o infracţiune prevăzută de prezenta ordonanţă de urgenţă sau pentru o altă infracţiune săvârşită cu intenţie pentru care a fost aplicată o pedeapsă de minimum 2 ani cu închisoarea;
d) operatorul economic a depus cerere pentru obţinerea autorizaţiei de exploatare a jocurilor de noroc din categoria celor reglementate de prezenta ordonanţă de urgenţă şi în condiţiile impuse de aceasta.
Pentru jocurile de noroc la distanţă trebuie ca operatorii economici să facă dovada îndeplinirii cumulativ:
(i) a condiţiilor prevăzute la lit. A;
(ii) că deţin un cont bancar pentru depozitarea fondurilor jucătorilor deschis la o bancă din România;
(iii) că sistemul informatic central al organizatorului are un sistem de înregistrare şi de identificare a participanţilor la joc, precum şi un sistem pentru păstrarea şi transmiterea în timp real către un server în oglindă şi un server de siguranţă, aflate pe teritoriul României şi puse gratuit la dispoziţia O.N.J.N., a sesiunilor de jocuri de noroc simultane, a fiecărei taxe de participare plasate de fiecare jucător, precum şi câştigul plătit fiecărui jucător. Sistemul informatic central trebuie să asigure în mod obligatoriu înregistrarea automată, în timp real, a fiecărei tranzacţii în serverul de siguranţă şi să transmită rapoarte centralizatoare periodic, în serverul în oglindă, aflate la dispoziţia O.N.J.N., în conformitate cu procedura reglementată prin normele de aplicare a prezentei ordonanţe de urgenţă;
(iv) că software-ul utilizat pentru desfăşurarea jocurilor de noroc la distanţă, precum şi orice nouă versiune de software utilizată pentru desfăşurarea jocurilor de noroc la distanţă au fost aprobate în prealabil de către O.N.J.N., pe baza testelor efectuate de către un laborator licenţiat;
(v) existenţei unui «reprezentant autorizat» al societăţii, în cazul în care aceasta este înregistrată într-un alt stat membru al Uniunii Europene sau într-un alt stat semnatar al Acordului privind Spaţiul Economic European ori în Confederaţia Elveţiană, reprezentant care trebuie să aibă domiciliul pe teritoriul României şi puteri reprezentative într-o măsură în care el este împuternicit pentru încheierea contractelor în numele persoanei străine şi pentru reprezentare în faţa autorităţilor de stat şi a instanţelor din România. Condiţiile pe care trebuie să le îndeplinească reprezentantul autorizat vor fi reglementate în normele de aplicare a prezentei ordonanţe de urgenţă;
(vi) că serverul de joc şi serverul de siguranţă asigură stocarea tuturor datelor în ceea ce priveşte oferirea de servicii de jocuri de noroc la distanţă, inclusiv înregistrarea şi identificarea de jucători, mizele plasate şi câştigurile plătite. Stocarea de informaţii trebuie să se realizeze pe echipamentul de stocare a datelor, respectiv serverul de siguranţă, situat pe teritoriul României, în conformitate cu procedura stabilită prin normele de aplicare a prezentei ordonanţe de urgenţă. Datele vor fi stocate în modul în care acestea au fost create, pentru un termen de 5 ani de la expirarea termenului de prescripţie, pentru rambursarea datoriilor publice legate de aceste date;
(vii) că echipamentul pentru comunicaţii, altul decât cel al furnizorilor de reţele şi servicii de comunicaţii electronice, astfel cum sunt ei definiţi în O.U.G. nr. 111/2011, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 140/2012, cu modificările şi completările ulterioare, trebuie să efectueze atât localizarea geografică a adresei IP, cât şi identificarea datei, orei şi duratei sesiunii de joc a jucătorului care s-a înregistrat el însuşi ca participant într-un joc pe site-ul organizatorului. Datele vor fi stocate pentru o perioadă minimă de 5 ani de la data colectării şi prelucrării lor;
(viii) că echipamentele de comunicaţii şi punctul central unde va fi amplasat sistemul informatic central al organizatorului sunt pe teritoriul României sau pe teritoriul unui alt stat membru al Uniunii Europene ori pe teritoriul unui alt stat membru al Acordului privind Spaţiul Economic European sau în Confederaţia Elveţiană;
(ix) dacă sistemul informatic central se află pe teritoriul României, operatorul va permite O.N.J.N, accesul direct la acesta prin intermediul serverului în oglindă, fără a mai fi nevoie de un server de siguranţă”.
Arhive
- martie 2025
- februarie 2025
- ianuarie 2025
- decembrie 2024
- noiembrie 2024
- octombrie 2024
- septembrie 2024
- august 2024
- iulie 2024
- iunie 2024
- mai 2024
- aprilie 2024
- martie 2024
- februarie 2024
- ianuarie 2024
- decembrie 2023
- noiembrie 2023
- octombrie 2023
- septembrie 2023
- august 2023
- iulie 2023
- iunie 2023
- mai 2023
- aprilie 2023
- martie 2023
- februarie 2023
- ianuarie 2023
- decembrie 2022
- noiembrie 2022
- octombrie 2022
- septembrie 2022
- august 2022
- iulie 2022
- iunie 2022
- mai 2022
- aprilie 2022
- martie 2022
- februarie 2022
- ianuarie 2022
- Supliment 2021
- decembrie 2021
- noiembrie 2021
- octombrie 2021
- septembrie 2021
- august 2021
- iulie 2021
- iunie 2021
- mai 2021
- aprilie 2021
- martie 2021
- februarie 2021
- ianuarie 2021
- decembrie 2020
- noiembrie 2020
- octombrie 2020
- septembrie 2020
- august 2020
- iulie 2020
- iunie 2020
- mai 2020
- aprilie 2020
- martie 2020
- februarie 2020
- ianuarie 2020
- decembrie 2019
- noiembrie 2019
- octombrie 2019
- septembrie 2019
- august 2019
- iulie 2019
- iunie 2019
- mai 2019
- aprilie 2019
- martie 2019
- februarie 2019
- ianuarie 2019
- decembrie 2018
- noiembrie 2018
- octombrie 2018
- septembrie 2018
- august 2018
- iulie 2018
- iunie 2018
- mai 2018
- aprilie 2018
- martie 2018
- februarie 2018
- ianuarie 2018
- decembrie 2017
- noiembrie 2017
- octombrie 2017
- septembrie 2017
- august 2017
- iulie 2017
- iunie 2017
- mai 2017
- aprilie 2017
- martie 2017
- februarie 2017
- ianuarie 2017
- decembrie 2016
- noiembrie 2016
- octombrie 2016
- septembrie 2016
- august 2016
- iulie 2016
- iunie 2016
- mai 2016
- aprilie 2016
- martie 2016
- februarie 2016
- ianuarie 2016
- decembrie 2015
- noiembrie 2015
- octombrie 2015
- septembrie 2015
- august 2015
- iulie 2015
- iunie 2015
- mai 2015
- aprilie 2015
- martie 2015
- februarie 2015
- ianuarie 2015
Calendar
L | Ma | Mi | J | V | S | D |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 |
Lasă un răspuns
Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.