Regulamentul de organizare şi funcţionare a CSM – modificări (Hotărârea CSM nr. 274/2015)
Redacția ProLege - aprilie 1, 2015Actul modificat | Actul modificator | Sumar |
Regulamentul de organizare şi funcţionare a CSM, aprobat prin Hotărârea CSM nr. 326/2005 (M. Of. nr. 867 din 27 septembrie 2005; cu modif. şi compl. ult.) | Hotărârea CSM nr. 274/2015 (M. Of. nr. 254 din 16 aprilie 2015) | – abrogă: art. 59 alin. (3) pct. 1 lit. v), art. 63 lit. i) – modifică: art. 63 lit. c1), art. 63 lit. j), art. 65 alin. (3) lit. j), art. 66 lit. z), art. 68 alin. (4) literele i), j) şi l)-o), art. 72 lit. n), art. 73 alin. (1) şi (4), art. 74 – introduce: art. 63 lit. f1) |
În M. Of. nr. 254 din 16 aprilie 2015, s-a publicat Hotărârea CSM nr. 274/2015 pentru modificarea şi completarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a CSM, aprobat prin Hotărârea CSM nr. 326/2005 (M. Of. nr. 867 din 27 septembrie 2005; cu modif. şi compl. ult.).
Hotărârea a fost emisă:
– având în vedere dispoziţiile art. 64 din Legea nr. 317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii (rep. M. Of. nr. 628 din 1 septembrie 2012; cu modif. ult.);
– în temeiul prevederilor art. 133 alin. (5) şi (7) din Constituţia României, republicată;
– în temeiul prevederilor art. 23 alin. (1) şi ale art. 38 alin. (1) din Legea nr. 317/2004, republicată, cu modificările ulterioare.
Art. 59 alin. (3) pct. 1 lit. v) Hotărârea CSM nr. 326/2005 (modificată prin Hotărârea CSM nr. 274/2015)
Vechea reglementare
În vechea reglementare, art. 59 alin. (3) pct. 1 lit. v) prevedea faptul că Serviciul resurse umane pentru instanţele judecătoreşti avea ca atribuţie în domeniul resurselor umane şi aceea de a efectua lucrările necesare pentru îndeplinirea atribuţiilor ce revin Consiliului în legătură cu organizarea concursurilor pentru ocuparea posturilor vacante de magistrat-asistent la ÎCCJ şi pentru promovarea în funcţia de prim-magistrat-asistent şi de magistrat-asistent-şef la ÎCCJ.
Noua reglementare
Potrivit noii reglementări, art. 59 alin. (3) pct. 1 lit. v) se abrogă.
Art. 63 lit. c1) Hotărârea CSM nr. 326/2005 (modificată prin Hotărârea CSM nr. 274/2015)
Vechea reglementare
În vechea reglementare, art. 63 lit. c1) prevedea faptul că Biroul organizare concursuri avea ca atribuţie şi aceea de a efectua verificări privind îndeplinirea condiţiei de bună reputaţie de către candidaţii declaraţi admişi la concursul de admitere la INM şi la concursul de admitere în magistratură.
Noua reglementare
Potrivit noii reglementări, art. 63 lit. c1) prevede faptul că Biroul organizare concursuri: „(…) efectuează verificări privind îndeplinirea condiţiei de bună reputaţie de către candidaţii declaraţi admişi la concursul de admitere la INM, la concursul de admitere în magistratură, la concursul pentru ocuparea posturilor vacante de magistrat-asistent la ÎCCJ, precum şi la concursul pentru ocuparea posturilor vacante de personal de specialitate juridică asimilat judecătorilor şi procurorilor din cadrul Consiliului”.
Art. 63 lit. f1) Hotărârea CSM nr. 326/2005 (modificată prin Hotărârea CSM nr. 274/2015)
Noua reglementare
La art. 63, după lit. f) se introduce o nouă literă, lit. f1).
Potrivit noii reglementări, art. 63 lit. f1) prevede faptul că Biroul organizare concursuri: „(…) efectuează lucrările necesare pentru îndeplinirea atribuţiilor ce revin Consiliului în legătură cu organizarea concursurilor pentru ocuparea posturilor vacante de magistrat-asistent la ÎCCJ şi pentru promovarea în funcţia de prim-magistrat-asistent şi de magistrat-asistent-şef la ÎCCJ”.
Art. 63 lit. j) Hotărârea CSM nr. 326/2005 (modificată prin Hotărârea CSM nr. 274/2015)
Vechea reglementare
În vechea reglementare, art. 63 lit. j) prevedea faptul că Biroul organizare concursuri avea ca atribuție aceea de a asigura testarea psihologică a persoanelor care candidau pentru funcţia de judecător sau de procuror ori pentru personal de specialitate juridică asimilat judecătorilor şi procurorilor din cadrul Consiliului şi Institutului Naţional al Magistraturii, potrivit legii.
Noua reglementare
Potrivit noii reglementări, art. 63 lit. j) prevede faptul că Biroul organizare concursuri: (…) „asigură testarea psihologică a candidaţilor declaraţi admişi la concursul de admitere la Institutul Naţional al Magistraturii, la concursul de admitere în magistratură, la concursul pentru ocuparea posturilor vacante de magistrat-asistent la ÎCCJ, precum şi la concursul pentru ocuparea posturilor vacante de personal de specialitate juridică asimilat judecătorilor şi procurorilor din cadrul Consiliului, potrivit legii”.
Art. 63 lit. i) Hotărârea CSM nr. 326/2005 (modificată prin Hotărârea CSM nr. 274/2015)
Vechea reglementare
În vechea reglementare, art. 63 lit. i) prevedea faptul că Biroul organizare concursuri avea ca atribuție și aceea de a efectua lucrările necesare pentru îndeplinirea atribuţiilor ce revin Consiliului în legătură cu organizarea examenului de verificare a cunoştinţelor prevăzut de dispoziţiile art. 33 alin. (14) din Legea nr. 303/2004, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
Noua reglementare
Potrivit noii reglementări, art. 63 lit. i) se abrogă.
Art. 65 alin. (3) lit. j) Hotărârea CSM nr. 326/2005 (modificată prin Hotărârea CSM nr. 274/2015)
Vechea reglementare
În vechea reglementare, art. 65 alin. (3) lit. j) prevedea: Compartimentul contabilitate exercita, sub conducerea directorului direcţiei, și atribuţii specifice privind programele cu finanţare din partea Uniunii Europene, delegate de către unitatea de implementare a programelor PHARE.
Noua reglementare
Potrivit noii reglementări, art. 65 alin. (3) lit. j) prevede: Compartimentul contabilitate sub conducerea directorului direcţiei: „exercită atribuţii specifice corelate cu programele finanţate din fonduri europene şi internaţionale, la solicitarea Direcţiei afaceri europene, relaţii internaţionale şi programe”.
Art. 66 lit. z) Hotărârea CSM nr. 326/2005 (modificată prin Hotărârea CSM nr. 274/2015)
Vechea reglementare
În vechea reglementare, art. 66 lit. z) prevedea faptul că Serviciul administrativ şi aprovizionare avea mai multe atribuții, printre care și aceea de a participa, prin reprezentantul său, la pregătirea şi convocările organizate de comandantul de apărare civilă; de a executa, conform planului de evacuare, exerciţii de alarmare a personalului şi de a exercita orice alte atribuţii privind apărarea civilă, precum şi atribuţii specifice privind procedurile de achiziţii în cadrul programelor cu finanţare din partea Uniunii Europene, delegate de către unitatea de implementare a programelor PHARE.
Noua reglementare
Potrivit noii reglementări, art. 66 lit. z) prevede faptul că Serviciul administrativ şi aprovizionare îndeplinește şi următoarele atribuţii: „participă, prin reprezentantul său, la pregătirea şi convocările organizate de comandantul de apărare civilă; execută, conform planului de evacuare, exerciţii de alarmare a personalului şi exercită orice alte atribuţii privind apărarea civilă, precum şi atribuţii specifice corelate cu programele finanţate din fonduri europene şi internaţionale, la solicitarea Direcţiei afaceri europene, relaţii internaţionale şi programe”.
Art. 68 alin. (4) literele i), j) şi l)-o) Hotărârea CSM nr. 326/2005 (modificată prin Hotărârea CSM nr. 274/2015)
Vechea reglementare
În vechea reglementare, art. 68 alin. (4) prevedea faptul că Serviciul programe europene şi internaţionale, Direcţia afaceri europene, relaţii internaţionale şi programe îndeplinea următoarele atribuţii:
(…) i) ţinea evidenţa generală a repartizării şi utilizării bunurilor achiziţionate din fondurile PHARE, Facilitatea de tranziţie, din fonduri structurale, din fonduri oferite de Banca Mondială şi de alţi donori internaţionali, conform destinaţiei şi scopului prevăzute în program;
j) întocmea documentele de raportare periodică privind stadiul implementării programelor, rapoartele de monitorizare şi evaluare a proiectelor, conform procedurilor PHARE, Facilităţii de tranziţie, celor aplicabile fondurilor structurale, precum şi procedurilor Băncii Mondiale; în acest scop colaborează cu coordonatorii programelor şi cu beneficiarii direcţi;
l) asigura legătura dintre CSM, ca autoritate de implementare, şi instituţiile relevante, pentru programele PHARE, Facilitatea de tranziţie şi fonduri structurale, care au fost implementate, sunt în curs de implementare sau urmează să le implementate;
(…)
m) asigura legătura cu celelalte instituţii beneficiare ale asistenţei şi participă la reuniunile interinstituţionale în probleme de interes comun pentru asistenţa PHARE, Facilitatea de tranziţie, fondurile structurale, fondurile oferite de Banca Mondială, precum şi de alţi donori europeni şi internaţionali;
n) participa la reuniunile internaţionale cu relevanţă pentru obiectul de activitate al unităţii de implementare a programelor PHARE, Facilităţii de tranziţie, fondurilor structurale şi fondurilor oferite de Banca Mondială şi de alţi donori internaţionali;
o) asigura participarea la întâlnirile la nivelul conducerii şi membrilor Consiliului Superior al Magistraturii, legate de activitatea de asistenţă financiară PHARE, Facilitatea de tranziţie, fondurile structurale, fondurile oferite de Banca Mondială şi alţi donori internaţionali.
Noua reglementare
Potrivit noii reglementări, art. 68 alin. (4) prevede faptul că Serviciul programe europene şi internaţionale, Direcţia afaceri europene, relaţii internaţionale şi programe îndeplineşte următoarele atribuţii:
„(…) i) ţine evidenţa generală a repartizării şi utilizării bunurilor achiziţionate din fonduri europene şi internaţionale, rambursabile sau nerambursabile, conform destinaţiei şi scopului prevăzute în program;
j) întocmeşte documentele de raportare periodică privind stadiul implementării programelor, rapoartele de monitorizare şi evaluare a proiectelor, conform procedurilor aplicabile proiectelor implementate din fonduri europene şi internaţionale; în acest scop colaborează cu coordonatorii programelor şi cu beneficiarii direcţi;
(…)
l) asigură legătura dintre Consiliu, ca autoritate de implementare, şi instituţiile relevante, pentru programele finanţate din fonduri europene şi internaţionale, care au fost implementate, sunt în curs de implementare sau urmează să fie implementate;
m) asigură legătura cu celelalte instituţii beneficiare ale asistenţei şi participă la reuniunile interinstituţionale în probleme de interes comun pentru programele finanţate din fonduri europene şi internaţionale;
n) participă la reuniunile internaţionale cu relevanţă pentru obiectul de activitate al serviciului;
o) asigură participarea la întâlnirile la nivelul conducerii şi membrilor Consiliului, legate de programele finanţate din fonduri europene şi internaţionale”.
Art. 72 lit. n) Hotărârea CSM nr. 326/2005 (modificată prin Hotărârea CSM nr. 274/2015)
Vechea reglementare
În vechea reglementare, art. 72 lit. n) prevedea faptul că Biroul informatică exercită atribuţii specifice corelate cu programele cu finanţare din partea Uniunii Europene, delegate de unitatea de implementare a programelor PHARE.
Noua reglementare
Potrivit noii reglementări, art. 72 lit. n) prevede faptul că că Biroul informatică „exercită atribuţii specifice corelate cu programele finanţate din fonduri europene şi internaţionale, la solicitarea Direcţiei afaceri europene, relaţii internaţionale şi programe”.
Art. 73 alin. (1) şi (4) Hotărârea CSM nr. 326/2005 (modificată prin Hotărârea CSM nr. 274/2015)
Vechea reglementare
În vechea reglementare, art. 73 alin. (1) prevedea: Compartimentul de audit public intern reprezenta compartimentul de specialitate care verifica legalitatea administrării veniturilor şi cheltuielilor publice ale Consiliului, ale Inspecţiei Judiciare, ale Institutului Naţional al Magistraturii şi ale Şcolii Naţionale de Grefieri.
De asemenea, art. 73 alin. (4) prevedea faptul că sfera auditului public intern cuprindea:
a) activităţile financiare sau cu implicaţii financiare desfăşurate de Consiliu din momentul constituirii angajamentelor până la utilizarea fondurilor de către beneficiarii finali, inclusiv a fondurilor provenite din asistenţă externă;
b) constituirea veniturilor publice, respectiv autorizarea şi stabilirea titlurilor de creanţă, precum şi a facilităţilor acordate la încasarea acestora;
c) administrarea patrimoniului public, precum şi vânzarea, gajarea, concesionarea sau închirierea de bunuri din domeniul privat/public al statului ori al unităţilor administrativ-teritoriale;
d) sistemele de management financiar şi control, inclusiv contabilitatea şi sistemele informatice aferente.
Noua reglementare
Potrivit noii reglementări, art. 73 alin. (1) prevede: „Compartimentul de audit public intern reprezintă compartimentul de specialitate care exercită, în condiţiile legii, auditul intern asupra activităţilor desfăşurate în cadrul Consiliului, Inspecţiei Judiciare, Institutului Naţional al Magistraturii şi Şcolii Naţionale de Grefieri”.
De asemenea, art. 73 alin. (4) dispune: „Sfera auditului public intern cuprinde toate activităţile desfăşurate în cadrul entităţilor publice pentru îndeplinirea obiectivelor acestora, inclusiv evaluarea sistemului de control managerial”.
Art. 74 Hotărârea CSM nr. 326/2005 (modificată prin Hotărârea CSM nr. 274/2015)
Vechea reglementare
În vechea reglementare, art. 74 alin. (1) prevedea: Compartimentul de audit public intern exercita, în principal, următoarele atribuţii:
a) elabora norme metodologice specifice Consiliului, cu avizul Unităţii Centrale de Armonizare pentru Auditul Public Intern (U.C.A.A.P.I.);
b) elabora proiectul planului anual de audit public intern;
c) efectua activităţi de audit public intern pentru a evalua dacă sistemele de management financiar şi control ale Consiliului sunt transparente şi sunt conforme cu normele de legalitate, regularitate, economicitate şi eficienţă;
d) informa U.C.A.A.P.I. despre recomandările neînsuşite de conducerea Consiliului, precum şi despre consecinţele acestora;
e) raporta periodic preşedintelui Consiliului constatările, concluziile şi recomandările rezultate din activităţile de audit;
f) elabora raportul anual al activităţii de audit public intern;
g) raporta preşedintelui Consiliului identificarea unor iregularităţi sau a unor posibile prejudicii şi îndeplineşte măsurile stabilite de acesta.
De asemenea, art. 74 alin. (2) prevedea: Compartimentul de audit public intern exercita şi alte atribuţii specifice privind auditarea programelor cu finanţare din partea Uniunii Europene, delegate de unitatea de implementare a programelor PHARE.
În sfârșit, art. 74 alin. (3) dispunea: Compartimentul de audit public intern audita, cel puţin o dată la 3 ani, următoarele:
a) angajamentele bugetare şi legale din care derivă direct sau indirect obligaţii de plată, inclusiv din fondurile comunitare;
b) plăţile asumate prin angajamente bugetare şi legale, inclusiv din fondurile comunitare;
c) vânzarea, gajarea, concesionarea sau închirierea de bunuri din domeniul privat al statului ori al unităţilor administrativ – teritoriale;
d) concesionarea sau închirierea de bunuri din domeniul public al statului sau al unităţilor administrativ-teritoriale;
e) constituirea veniturilor publice, respectiv modul de autorizare şi stabilire a titlurilor de creanţă, precum şi a facilităţilor acordate la încasarea acestora;
f) alocarea creditelor bugetare;
g) sistemul contabil şi fiabilitatea acestuia;
h) sistemul de luare a deciziilor;
i) sistemele de conducere şi control, precum şi riscurile asociate unor astfel de sisteme;
j) sistemele informatice.
Noua reglementare
Potrivit noii reglementări, art. 74 prevede: „(1) Atribuţiile compartimentului de audit public intern sunt:
a) elaborează norme metodologice specifice Consiliului, cu avizul Unităţii Centrale de Armonizare pentru Auditul Public Intern (U.C.A.A.P.I.);
b) elaborează proiectul planului multianual de audit public intern, de regulă pe o perioadă de 3 ani, şi, pe baza acestuia, proiectul planului anual de audit public intern;
c) efectuează activităţi de audit public intern pentru a evalua dacă sistemele de management financiar şi control ale entităţii publice sunt transparente şi sunt conforme cu normele de legalitate, regularitate, economicitate, eficienţă şi eficacitate;
d) informează U.C.A.A.P.I. despre recomandările neînsuşite de conducerea Consiliului, precum şi despre consecinţele acestora;
e) raportează periodic preşedintelui Consiliului constatările, concluziile şi recomandările rezultate din activităţile de audit;
f) elaborează raportul anual al activităţii de audit public intern;
g) raportează preşedintelui Consiliului identificarea unor iregularităţi sau a unor posibile prejudicii şi îndeplineşte măsurile stabilite de acesta.
(2) Compartimentul de audit public intern exercită şi alte atribuţii specifice privind auditarea proiectelor finanţate din fonduri europene şi internaţionale, la solicitarea Direcţiei afaceri europene, relaţii internaţionale şi programe.
(3) Compartimentul de audit public intern auditează, cel puţin o dată la 3 ani, fără a se limita la acestea, următoarele:
a) activităţile financiare sau cu implicaţii financiare desfăşurate de entitatea publică din momentul constituirii angajamentelor până la utilizarea fondurilor de către beneficiarii finali, inclusiv a fondurilor provenite din finanţare externă;
b) plăţile asumate prin angajamente bugetare şi legale, inclusiv din fondurile comunitare;
c) administrarea patrimoniului, precum şi vânzarea, gajarea, concesionarea sau închirierea de bunuri din domeniul privat al statului ori al unităţilor administrativ-teritoriale;
d) concesionarea sau închirierea de bunuri din domeniul public al statului sau al unităţilor administrativ-teritoriale;
e) constituirea veniturilor publice, respectiv modul de autorizare şi stabilire a titlurilor de creanţă, precum şi a facilităţilor acordate la încasarea acestora;
f) alocarea creditelor bugetare;
g) sistemul contabil şi fiabilitatea acestuia;
h) sistemul de luare a deciziilor;
i) sistemele de conducere şi control, precum şi riscurile asociate unor astfel de sisteme;
j) sistemele informatice”.
Arhive
- martie 2024
- februarie 2024
- ianuarie 2024
- decembrie 2023
- noiembrie 2023
- octombrie 2023
- septembrie 2023
- august 2023
- iulie 2023
- iunie 2023
- mai 2023
- aprilie 2023
- martie 2023
- februarie 2023
- ianuarie 2023
- decembrie 2022
- noiembrie 2022
- octombrie 2022
- septembrie 2022
- august 2022
- iulie 2022
- iunie 2022
- mai 2022
- aprilie 2022
- martie 2022
- februarie 2022
- ianuarie 2022
- decembrie 2021
- noiembrie 2021
- octombrie 2021
- septembrie 2021
- august 2021
- iulie 2021
- iunie 2021
- mai 2021
- aprilie 2021
- martie 2021
- februarie 2021
- ianuarie 2021
- decembrie 2020
- noiembrie 2020
- octombrie 2020
- septembrie 2020
- august 2020
- iulie 2020
- iunie 2020
- mai 2020
- aprilie 2020
- martie 2020
- februarie 2020
- ianuarie 2020
- decembrie 2019
- noiembrie 2019
- octombrie 2019
- septembrie 2019
- august 2019
- iulie 2019
- iunie 2019
- mai 2019
- aprilie 2019
- martie 2019
- februarie 2019
- ianuarie 2019
- decembrie 2018
- noiembrie 2018
- octombrie 2018
- septembrie 2018
- august 2018
- iulie 2018
- iunie 2018
- mai 2018
- aprilie 2018
- martie 2018
- februarie 2018
- ianuarie 2018
- decembrie 2017
- noiembrie 2017
- octombrie 2017
- septembrie 2017
- august 2017
- iulie 2017
- iunie 2017
- mai 2017
- aprilie 2017
- martie 2017
- februarie 2017
- ianuarie 2017
- decembrie 2016
- noiembrie 2016
- octombrie 2016
- septembrie 2016
- august 2016
- iulie 2016
- iunie 2016
- mai 2016
- aprilie 2016
- martie 2016
- februarie 2016
- ianuarie 2016
- decembrie 2015
- noiembrie 2015
- octombrie 2015
- septembrie 2015
- august 2015
- iulie 2015
- iunie 2015
- mai 2015
- aprilie 2015
- martie 2015
- februarie 2015
- ianuarie 2015
Calendar
L | Ma | Mi | J | V | S | D |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
Lasă un răspuns
Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.