Regulamentul de organizare şi funcţionare a Inspecţiei Judiciare (OIIJ nr. 49/2021)
Redacția ProLege - iunie 7, 2021Actul publicat în Monitorul Oficial | Sumar |
Ordinul inspectorului-șef al Inspecției Judiciare nr. 49/2021 privind aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Inspecţiei Judiciare
(M. Of. nr. 591 din 11 iunie 2021)
|
Se aprobă Regulamentul de organizare şi funcţionare a Inspecţiei Judiciare |
În M. Of. nr. 591 din 11 iunie 2021 s-a publicat Ordinul inspectorului-șef al Inspecției Judiciare nr. 49/2021 privind aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Inspecţiei Judiciare.
Vă prezentăm, în continuare, dispozițiile regăsite în respectivul ordin.
Art. 1
„Se aprobă Regulamentul de organizare şi funcţionare a Inspecţiei Judiciare, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin”.
Art. 2
„Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I”.
Art. 3
„La data intrării în vigoare a prezentului ordin, Ordinul inspectorului-şef al Inspecţiei Judiciare nr. 134/2018 privind aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Inspecţiei Judiciare, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1049 din 11 decembrie 2018, cu modificările ulterioare, se abrogă”.
Redăm, în cele ce urmează, structura Regulamentul de organizare şi funcţionare a Inspecţiei Judiciare, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
Structura
Capitolul I: Structura organizatorică a Inspecţiei Judiciare
Capitolul II: Numirea şi evaluarea personalului Inspecţiei Judiciare
Secțiunea 1: Numirea personalului Inspecţiei judiciare
Secțiunea 2: Evaluarea activităţii profesionale
Capitolul III: Circuitul documentelor
Secțiunea 1: Evidenţa documentelor
Secțiunea 2: Repartizarea documentelor primite
Secțiunea 3: Documentele interne
Secțiunea 4: Accesul la dosarele şi evidenţele Inspecţiei Judiciare
Capitolul IV: Dispoziţii finale
Mai departe, expunem cele mai importante prevederi regăsite în respectivul regulament.
Art. 14
„Serviciul juridic şi documentare este condus de un şef serviciu care îndeplineşte următoarele atribuţii:
a) organizează, coordonează, îndrumă, controlează şi răspunde de activitatea serviciului;
b) repartizează sarcinile, monitorizează îndeplinirea acestora în cadrul serviciului, în acord cu atribuţiile fiecărui salariat din subordine, şi ia măsurile oportune pentru soluţionarea inadvertenţelor sau întârzierilor;
c) gestionează resursele umane şi materiale la nivelul serviciului;
d) răspunde de informarea personalului din subordine referitor la aspectele de interes;
e) propune spre aprobare toate documentele elaborate în cadrul serviciului;
f) asigură o bună colaborare cu structurile din Inspecţia Judiciară şi cu alte structuri, instituţii sau autorităţi publice pentru realizarea atribuţiilor prevăzute de prezentul regulament şi actele normative în vigoare cu incidenţă asupra activităţii pe care o desfăşoară;
g) întocmeşte necesarul de consumabile şi dotări tehnice la nivelul serviciului;
h) formulează propuneri fundamentate pentru întocmirea bugetului Inspecţiei Judiciare;
i) coordonează întocmirea şi actualizarea procedurilor operaţionale corespunzătoare activităţilor desfăşurate în cadrul serviciului;
j) analizează anual activitatea proprie şi propune conducerii măsuri pentru îmbunătăţirea activităţii pe linie de competenţă”.
Art. 18
„Compartimentul pentru achiziţii publice îndeplineşte următoarele atribuţii:
a) elaborează şi, după caz, actualizează programul anual al achiziţiilor publice pe baza necesităţilor transmise de celelalte compartimente din Inspecţia Judiciară;
b) verifică, înainte de iniţiere, dacă procedurile de achiziţie publică se regăsesc în programul anual al achiziţiilor publice şi identifică fondurile necesare derulării contractelor de achiziţie publică;
c) elaborează documentaţia de atribuire;
d) transmite spre publicare anunţurile de intenţie şi de participare sau, după caz, invitaţiile de participare;
e) asigură punerea la dispoziţia operatorilor economici a documentaţiei de atribuire, primeşte solicitările de clarificări de la operatorii economici şi transmite răspunsurile la acestea;
f) deschide ofertele depuse şi, după caz, alte documente care însoţesc oferta;
g) verifică îndeplinirea criteriilor de calificare de către ofertanţi sau candidaţi, în cazul în care acestea au fost solicitate prin documentaţia de atribuire;
h) realizează selecţia sau preselecţia candidaţilor, dacă este cazul;
i) realizează dialogul cu operatorii economici, în cazul aplicării procedurii de dialog competitiv;
j) realizează negocierile cu operatorii economici, în cazul aplicării procedurilor de negociere;
k) verifică propunerile tehnice prezentate de ofertanţi din punctul de vedere al modului în care acestea corespund cerinţelor minime din caietul de sarcini sau din documentaţia descriptivă;
l) verifică propunerile financiare prezentate de ofertanţi din punctul de vedere al încadrării în fondurile care pot fi disponibilizate pentru îndeplinirea contractului de achiziţie publică respectiv;
m) stabileşte ofertele admisibile, inacceptabile sau neconforme şi motivele care stau la baza încadrării ofertelor în aceste categorii;
n) aplică criteriul de atribuire, astfel cum a fost prevăzut în documentaţia de atribuire, stabileşte oferta sau ofertele câştigătoare sau, după caz, formulează propunerea de anulare a procedurii de atribuire în cazuri justificate şi elaborează raportul procedurii de atribuire;
o) transmite către ofertanţi comunicarea privind rezultatul procedurii de atribuire;
p) întocmeşte proiectul contractului de achiziţie publică şi asigură semnarea acestuia de către persoanele cu competenţe de avizare şi aprobare din Inspecţia Judiciară şi de către operatorii economici implicaţi;
q) transmite spre publicare anunţurile de atribuire;
r) constituie şi păstrează dosarul achiziţiei publice;
s) îndeplineşte lucrările legate de atribuirea contractelor de achiziţie publică exceptate de legislaţia privind achiziţiile publice;
t) ţine evidenţa contractelor de achiziţie publică sau a acordurilor-cadru atribuite prin procedură şi prin cumpărare directă şi întocmeşte raportările sau notificările privitoare la achiziţiile publice, conform legii;
u) elaborează proceduri operaţionale pentru activităţile specifice compartimentului”.
Art. 23
„Numirea în funcţia de şef serviciu se face pe baza evaluării proiectului de management specific fiecărui post, în cadrul unui interviu susţinut în faţa inspectorului-şef”.
Art. 28
„(1) Cererile de înscriere la concurs se depun cu cel puţin 15 zile înainte de data acestuia la sediul Inspecţiei Judiciare.
(2) La cererea de înscriere se anexează următoarele acte: copii de pe certificatul de naştere şi, după caz, certificatul de căsătorie, copii de pe actul de identitate şi diploma de licenţă, certificatul de cazier judiciar, certificatul de cazier fiscal şi chitanţa de plată a taxei de înscriere”.
Art. 34
„Probele de concurs se notează de la 1 la 10. Nota 1 se acordă în situaţia în care punctajul obţinut este mai mic sau egal cu această notă”.
Art. 40
„(1) Criteriile şi procedura de evaluare a activităţii profesionale a inspectorilor judiciari sunt prevăzute în anexa nr. 2 care face parte integrantă din prezentul regulament.
(2) Regulamentul privind criteriile şi procedura de evaluare a activităţii şi performanţei profesionale ale personalului Inspecţiei Judiciare, altul decât inspectorii judiciari, se aprobă de inspectorul-şef”.
Art. 49
„Accesul la dosarele şi evidenţele Inspecţiei Judiciare este permis cu respectarea confidenţialităţii, a drepturilor fundamentale la viaţă privată şi la protecţia datelor personale, precum şi a liberului acces la informaţiile de interes public”.
Art. 52
„(1) Personalul Inspecţiei Judiciare are obligaţia să păstreze secretul profesional şi să respecte confidenţialitatea lucrărilor.
(2) Personalul Inspecţiei Judiciare îndeplineşte orice alte atribuţii prevăzute de lege sau regulamente, stabilite de inspectorul-şef sau de conducătorii structurilor Inspecţiei Judiciare.
(3) Conducătorii structurilor Inspecţiei Judiciare întocmesc şi actualizează fişele de post pentru personalul din subordine. De asemenea, aceştia emit dispoziţii obligatorii pentru personalul din subordine, potrivit legii.
(4) Inspectorul-şef adjunct şi conducătorii structurilor Inspecţiei Judiciare exercită, pe lângă atribuţiile prevăzute de lege, orice alte atribuţii stabilite de inspectorul-şef; aceştia sunt înlocuiţi, în caz de absenţă sau de imposibilitate de exercitare a atribuţiilor, de persoanele desemnate prin ordin al inspectorului-şef”.
Nu în ultimul rând, precizăm că Regulamentul cuprinde 2 anexe, care cuprind Registrele de evidență a activității și Criteriile și procedura de evaluare a activității profesionale a inspectorilor judiciari.
DOWNLOAD FULL ARTICLEArhive
- aprilie 2025
- martie 2025
- februarie 2025
- ianuarie 2025
- decembrie 2024
- noiembrie 2024
- octombrie 2024
- septembrie 2024
- august 2024
- iulie 2024
- iunie 2024
- mai 2024
- aprilie 2024
- martie 2024
- februarie 2024
- ianuarie 2024
- decembrie 2023
- noiembrie 2023
- octombrie 2023
- septembrie 2023
- august 2023
- iulie 2023
- iunie 2023
- mai 2023
- aprilie 2023
- martie 2023
- februarie 2023
- ianuarie 2023
- decembrie 2022
- noiembrie 2022
- octombrie 2022
- septembrie 2022
- august 2022
- iulie 2022
- iunie 2022
- mai 2022
- aprilie 2022
- martie 2022
- februarie 2022
- ianuarie 2022
- Supliment 2021
- decembrie 2021
- noiembrie 2021
- octombrie 2021
- septembrie 2021
- august 2021
- iulie 2021
- iunie 2021
- mai 2021
- aprilie 2021
- martie 2021
- februarie 2021
- ianuarie 2021
- decembrie 2020
- noiembrie 2020
- octombrie 2020
- septembrie 2020
- august 2020
- iulie 2020
- iunie 2020
- mai 2020
- aprilie 2020
- martie 2020
- februarie 2020
- ianuarie 2020
- decembrie 2019
- noiembrie 2019
- octombrie 2019
- septembrie 2019
- august 2019
- iulie 2019
- iunie 2019
- mai 2019
- aprilie 2019
- martie 2019
- februarie 2019
- ianuarie 2019
- decembrie 2018
- noiembrie 2018
- octombrie 2018
- septembrie 2018
- august 2018
- iulie 2018
- iunie 2018
- mai 2018
- aprilie 2018
- martie 2018
- februarie 2018
- ianuarie 2018
- decembrie 2017
- noiembrie 2017
- octombrie 2017
- septembrie 2017
- august 2017
- iulie 2017
- iunie 2017
- mai 2017
- aprilie 2017
- martie 2017
- februarie 2017
- ianuarie 2017
- decembrie 2016
- noiembrie 2016
- octombrie 2016
- septembrie 2016
- august 2016
- iulie 2016
- iunie 2016
- mai 2016
- aprilie 2016
- martie 2016
- februarie 2016
- ianuarie 2016
- decembrie 2015
- noiembrie 2015
- octombrie 2015
- septembrie 2015
- august 2015
- iulie 2015
- iunie 2015
- mai 2015
- aprilie 2015
- martie 2015
- februarie 2015
- ianuarie 2015
Calendar
L | Ma | Mi | J | V | S | D |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | |||
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
Lasă un răspuns
Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.