• Grup editorial Universul Juridic
    • Editura Universul Juridic
    • Editura Pro Universitaria
    • Editura Neverland
    • Libraria Ujmag.ro
  • Contact
  • Autentificare
  • Inregistrare
Skip to content
  • Acasă
  • Echipa editorială
  • Autori
  • Procesul de recenzare
  • Indexare BDI
  • Contact
  • PORTAL UNIVERSUL JURIDIC

Calendar

mai 2025
L Ma Mi J V S D
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
« apr.    

Archives

  • aprilie 2025
  • martie 2025
  • februarie 2025
  • ianuarie 2025
  • decembrie 2024
  • noiembrie 2024
  • octombrie 2024
  • septembrie 2024
  • august 2024
  • iulie 2024
  • iunie 2024
  • mai 2024
  • aprilie 2024
  • martie 2024
  • februarie 2024
  • ianuarie 2024
  • decembrie 2023
  • noiembrie 2023
  • octombrie 2023
  • septembrie 2023
  • august 2023
  • iulie 2023
  • iunie 2023
  • mai 2023
  • aprilie 2023
  • martie 2023
  • februarie 2023
  • ianuarie 2023
  • decembrie 2022
  • noiembrie 2022
  • octombrie 2022
  • septembrie 2022
  • august 2022
  • iulie 2022
  • iunie 2022
  • mai 2022
  • aprilie 2022
  • martie 2022
  • februarie 2022
  • ianuarie 2022
  • Supliment 2021
  • decembrie 2021
  • noiembrie 2021
  • octombrie 2021
  • septembrie 2021
  • august 2021
  • iulie 2021
  • iunie 2021
  • mai 2021
  • aprilie 2021
  • martie 2021
  • februarie 2021
  • ianuarie 2021
  • decembrie 2020
  • noiembrie 2020
  • octombrie 2020
  • septembrie 2020
  • august 2020
  • iulie 2020
  • iunie 2020
  • mai 2020
  • aprilie 2020
  • martie 2020
  • februarie 2020
  • ianuarie 2020
  • decembrie 2019
  • noiembrie 2019
  • octombrie 2019
  • septembrie 2019
  • august 2019
  • iulie 2019
  • iunie 2019
  • mai 2019
  • aprilie 2019
  • martie 2019
  • februarie 2019
  • ianuarie 2019
  • decembrie 2018
  • noiembrie 2018
  • octombrie 2018
  • septembrie 2018
  • august 2018
  • iulie 2018
  • iunie 2018
  • mai 2018
  • aprilie 2018
  • martie 2018
  • februarie 2018
  • ianuarie 2018
  • decembrie 2017
  • noiembrie 2017
  • octombrie 2017
  • septembrie 2017
  • august 2017
  • iulie 2017
  • iunie 2017
  • mai 2017
  • aprilie 2017
  • martie 2017
  • februarie 2017
  • ianuarie 2017
  • Supliment 2016
  • decembrie 2016
  • noiembrie 2016
  • octombrie 2016
  • septembrie 2016
  • august 2016
  • iulie 2016
  • iunie 2016
  • mai 2016
  • aprilie 2016
  • martie 2016
  • februarie 2016
  • ianuarie 2016
  • decembrie 2015
  • noiembrie 2015
  • octombrie 2015
  • septembrie 2015
  • august 2015
  • iulie 2015
  • iunie 2015
  • mai 2015
  • aprilie 2015
  • martie 2015
  • februarie 2015
  • ianuarie 2015

Categories

  • Abstract
  • Actualitate legislativă
  • Alte categorii
  • Din jurisprudența CCR
  • Din jurisprudența ÎCCJ
  • Editorial
  • HP
  • Interviu
  • Prefata
  • Recenzie de carte juridică
  • RIL
  • Studii, articole, opinii
  • Studii, discuții, comentarii (R.  Moldova și Ucraina)
  • Supliment 2016
  • Supliment 2021
Revista Universul JuridicRevistă lunară de doctrină și jurisprudență | ISSN 2393-3445
  • Acasă
  • Echipa editorială
  • Autori
  • Procesul de recenzare
  • Indexare BDI
  • Contact
  • PORTAL UNIVERSUL JURIDIC

Normele metodologice de aplicare a Codului fiscal – modificări (H.G. nr. 451/2024)

Redacția ProLege - mai 10, 2024

Actul modificat

Actul modificator Sumar
 

Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal

(M. Of. nr. 22 din 13 ianuarie 2016)

 

 

H.G. nr. 451/2024 pentru modificarea şi completarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, aprobate prin H.G. nr. 1/2016

(M. Of. nr. 410 din 30 aprilie 2024)

 

– modifică: pct. 8 alin. (16), pct. 21 alin. (28), pct. 131, pct. 138^3, pct. 152 alin. (1) și (10), pct. 165 alin. (8),

– introduce: pct. 8 alin. (9^1), pct. 30 alin. (30), pct. 38 alin. (17^1), pct. 166 alin. (3^1), pct. 166 alin. (9), pct. 167 alin. (3^1) și (8), pct. 170^3.

În M. Of. nr. 410 din 30 aprilie 2024 s-a publicat H.G. nr. 451/2024 pentru modificarea şi completarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, aprobate prin H.G. nr. 1/2016.

Redăm, în cele ce urmează, cele mai importante modificări și completări aduse Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal.

 

Pct. 8 alin. (16)

Vechea reglementare

„(16) În cazul antrepozitarului autorizat exclusiv pentru producție de bioetanol, destinat utilizării în producția de produse energetice, valoarea accizelor care constituie baza de calcul pentru stabilirea garanției se determină prin aplicarea nivelului accizelor prevăzut pentru benzina fără plumb, cu condiția denaturării acestui produs potrivit pct. 78 alin. (3) lit. b), în caz contrar fiind aplicabil nivelul accizelor prevăzut pentru alcoolul etilic.”

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, pct. 8 alin. (16) se modifică și va avea următorul conținut:

„(16) În cazul antrepozitarului autorizat pentru producţia de bioetanol destinat utilizării în producţia de produse energetice, valoarea accizelor care constituie baza de calcul pentru stabilirea garanţiei se determină prin aplicarea nivelului accizelor prevăzut pentru benzina fără plumb, cu condiţia denaturării acestui produs potrivit pct. 78 alin. (3) lit. b), în caz contrar fiind aplicabil nivelul accizelor prevăzut pentru alcoolul etilic.”

 

 

Pct. 21 alin. (28)

Vechea reglementare

„(28) Bioetanolul reprezintă alcoolul etilic realizat în antrepozitele fiscale de producție a alcoolului etilic și care este destinat utilizării în producția de produse energetice și în alte industrii, cu excepția industriei alimentare.”

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, pct. 21 alin. (28) se modifică și va avea următorul conținut:

„(28) Prin excepţie de la prevederile alin. (1), bioetanolul reprezintă alcoolul etilic care poate fi realizat atât în antrepozitele fiscale de producţie a alcoolului etilic, cât şi în antrepozitele fiscale de producţie a produselor energetice autorizate să producă bioetanol şi care este destinat utilizării în producţia de produse energetice şi în alte industrii, cu excepţia industriei alimentare.”

 

 

Pct. 131

Vechea reglementare

„131. Modelul documentelor de rezervă prevăzute la art. 407 alin. (1) și (4) din Codul fiscal este cel prevăzut pentru modelul raportului de primire sau raportul de export, după caz, prevăzute în anexele nr. 35 și 36, care fac parte integrantă din prezentele norme metodologice.”

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, pct. 131 se modifică și va avea următorul conținut:

„131. Modelele raportului de primire de rezervă şi raportului de export de rezervă, prevăzute la art. 407 alin. (1) şi (4) din Codul fiscal, sunt cele prevăzute pentru modelele raportului de primire şi raportului de export, prevăzute în anexele nr. 35 şi 36, care fac parte integrantă din prezentele norme metodologice.”

 

 

Pct. 138^3

Vechea reglementare

„138^3. Modelul documentului de rezervă prevăzut la art. 416^3 alin. (1) din Codul fiscal este cel prevăzut pentru modelul raportului de primire, prevăzut în anexa nr. 37^4.”

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, pct. 138^3 se modifică și va avea următorul conținut:

„138^3. Modelul raportului de primire de rezervă prevăzut la art. 416^3 alin. (1) din Codul fiscal este cel prevăzut pentru modelul raportului de primire, prevăzut în anexa nr. 37^4.”

 

 

Pct. 152 alin. (1)

Vechea reglementare

„(1) Antrepozitarii autorizați cu drept de marcare au obligația utilizării marcajelor aprobate prin nota de comandă în termen de 6 luni de la eliberarea acestora de către Compania Națională „Imprimeria Națională” – S.A. La expirarea acestui termen, marcajele neutilizate se restituie Companiei Naționale „Imprimeria Națională” – S.A., în vederea distrugerii. Termenul de restituire nu poate depăși 6 luni de la expirarea termenului de utilizare a marcajelor. Distrugerea marcajelor neutilizate se desfășoară sub supraveghere fiscală.”

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, pct. 152 alin. (1) se modifică și va avea următorul conținut:

„(1) Antrepozitarii autorizaţi cu drept de marcare au obligaţia utilizării marcajelor aprobate prin nota de comandă în termen de 6 luni de la eliberarea acestora de către Compania Naţională «Imprimeria Naţională» – S.A. La expirarea acestui termen, marcajele neutilizate şi marcajele deteriorate în procesul de marcare se restituie Companiei Naţionale «Imprimeria Naţională» – S.A., în vederea distrugerii. Termenul de restituire nu poate depăşi 6 luni de la expirarea termenului de utilizare a marcajelor.”

 

 

Pct. 152 alin. (10)

Vechea reglementare

„(10) Distrugerea marcajelor neutilizate și a celor deteriorate se face cu aprobarea și sub supravegherea autorității vamale teritoriale, conform procedurii stabilite prin ordin al președintelui Autorității Vamale Române.”

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, pct. 152 alin. (10) se modifică și va avea următorul conținut:

„(10) Distrugerea marcajelor neutilizate şi a celor deteriorate în procesul de marcare se face cu aprobarea autorităţii vamale teritoriale şi sub supraveghere vamală, conform procedurii aprobate prin ordin al preşedintelui Autorităţii Vamale Române, care se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.”

 

 

Pct. 165 alin. (8)

Vechea reglementare

„(8) Pentru produsele prevăzute la alin. (6) care sunt prezentate sub forma unei rezerve care conține în amestec produsele prevăzute la art. 439 alin. (2) lit. a) și b) din Codul fiscal sau produsele prevăzute la art. 439 alin. (2) lit. a) și c) din Codul fiscal, fabricate în antrepozite fiscale de producție din România, se aplică în mod corespunzător prevederile art. 339-341 din Codul fiscal și ale secțiunilor a 3-a, a 9-a și a 16-a de la capitolul I – Regimul accizelor armonizate, titlul VIII – Accize și alte taxe speciale din Codul fiscal.”

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, pct. 165 alin. (8) se modifică și va avea următorul conținut:

„(8) Pentru produsele prevăzute la alin. (6) care sunt prezentate sub forma unei rezerve care conţine în amestec produsele prevăzute la art. 439 alin. (2) lit. a) şi b) din Codul fiscal sau produsele prevăzute la art. 439 alin. (2) lit. a) şi c) din Codul fiscal, fabricate în antrepozite fiscale de producţie din România, se aplică în mod corespunzător prevederile art. 339-341 din Codul fiscal, prevederile secţiunilor a 3-a, a 9-a şi a 16-a de la capitolul I – Regimul accizelor armonizate şi prevederile art. 4441 de la capitolul II – Regimul accizelor nearmonizate, titlul VIII – Accize şi alte taxe speciale din Codul fiscal.”

 

 

Pct. 8 alin. (9^1)

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, la pct. 8, după alin. (9) se introduce un nou alineat, alin. (9^1), cu următorul cuprins:

„(9^1) În aplicarea alin. (9), pentru antrepozitarii autorizaţi care produc bioetanol în cadrul antrepozitului de producţie de produse energetice garanţia minimă se determină prin însumarea garanţiei minime prevăzută pentru fiecare grupă de produse în parte.”

 

 

Pct. 30 alin. (30)

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, la pct. 30, după alin. (29) se introduce un nou alineat, alin. (30), cu următorul cuprins:

„(30) Antrepozitarii autorizaţi să producă produse energetice şi bioetanol în cadrul aceluiaşi antrepozit de producţie trebuie să respecte atât condiţiile pentru producţia de produse energetice prevăzute la alin. (26) şi (27), cât şi condiţiile pentru producţia de alcool etilic prevăzute la alin. (12)-(14), (16), (17) şi (20).”

 

 

Pct. 38 alin. (17^1)

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, la pct. 38, după alin. (17) se introduce un nou alineat, alin. (17^1), cu următorul cuprins:

„(17^1) Antrepozitarii autorizaţi să producă bioetanol trebuie să respecte condiţiile prevăzute la alin. (2), (3), (5)-(17).”

 

 

Pct. 166 alin. (3^1)

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, la pct. 166, după alin. (3) se introduce un nou alineat, alin. (3^1), cu următorul cuprins:

„(3^1) În cazul în care produsele accizabile sunt marcate cu timbre, autoritatea vamală teritorială desemnează un reprezentant care vizează procesul-verbal de dezlipire a marcajelor, care cuprinde seria şi numărul de identificare ale timbrelor dezlipite.”

 

 

Pct. 166 alin. (9)

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, la pct. 166, după alin. (8) se introduce un nou alineat, alin. (9), cu următorul cuprins:

„(9) O copie a procesului-verbal prevăzut la alin. (31) însoţeşte timbrele care se expediază pentru distrugere Companiei Naţionale «Imprimeria Naţională» – S.A.”

 

 

Pct. 167 alin. (3^1)

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, la pct. 167, după alin. (3) se introduce un nou alineat, alin. (3^1), cu următorul cuprins:

„(3^1) În cazul în care produsele accizabile sunt marcate cu timbre, autoritatea vamală teritorială desemnează un reprezentant care vizează procesul-verbal de dezlipire a marcajelor, ce cuprinde seria şi numărul de identificare ale timbrelor dezlipite.”

 

 

Pct. 167 alin. (8)

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, la pct. 167, după alin. (7) se introduce un nou alineat, alin. (8), cu următorul cuprins:

„(8) O copie a procesului-verbal prevăzut la alin. (31) însoţeşte timbrele care se expediază pentru distrugere Companiei Naţionale «Imprimeria Naţională» – S.A.”

 

 

Pct. 170^3

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, după pct. 170^2 se introduce un nou punct, pct. 170^3, cu următorul cuprins:

„170^3. (1) În aplicarea art. 4441 alin. (1) din Codul fiscal nu intră sub incidenţa sistemului de marcare:

a) produsele accizabile prevăzute la art. 439 alin. (2) lit. a) din Codul fiscal supuse marcării, care provin din producţia internă şi sunt destinate exportului sau livrării în alt stat membru;

b) produsele accizabile prevăzute la art. 439 alin. (2) lit. a) din Codul fiscal supuse marcării, provenite din import, aflate în regim de tranzit sau de import temporar.

(2) În aplicarea art. 4441 alin. (3) din Codul fiscal:

a) operatorii economici care produc şi comercializează în România produsele prevăzute la art. 439 alin. (2) lit. a) din Codul fiscal au obligaţia de a aplica timbrele pe produse, în locurile de producţie, înainte de comercializare;

b) operatorii economici care achiziţionează din teritoriul Uniunii Europene produsele prevăzute la art. 439 alin. (2) lit. a) din Codul fiscal au obligaţia de a aplica timbrele pe produse, în locurile de recepţie autorizate, atunci când furnizorul extern nu aplică timbrele. În această situaţie, timbrele se aplică înainte de comercializarea pe teritoriul României, dar nu mai târziu de data de 25 a lunii următoare celei în care accizele au devenit exigibile;

c) operatorii economici care importă produsele prevăzute la art. 439 alin. (2) lit. a) din Codul fiscal au obligaţia de a aplica timbrele pe produse, în antrepozite vamale, antrepozite libere sau zone libere, atunci când furnizorul extern nu aplică timbrele.

(3) Dimensiunile timbrelor sunt prevăzute în anexa nr. 40, care face parte integrantă din prezentele norme metodologice.

(4) Timbrele sunt hârtii de valoare cu regim special şi se realizează de către Compania Naţională «Imprimeria Naţională» – S.A. prin emisiuni identificate printr-un cod şi o serie de emisiune aprobate de către direcţia specializată cu atribuţii de control din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală.

(5) Timbrele pentru marcarea produselor prevăzute la art. 439 alin. (2) lit. a) din Codul fiscal sunt inscripţionate cu următoarele elemente:

a) denumirea operatorului economic cu drept de marcare şi codul de marcare atribuit acestuia;

b) denumirea generică a produsului, respectiv produse care conţin tutun, destinate inhalării fără ardere;

c) seria şi numărul care identifică în mod unic timbrul.

(6) Inscripţionarea pe timbre a elementelor prevăzute la alin. (5) se poate face codificat, modalitatea de citire a codului fiind pusă la dispoziţia organelor în drept de către Compania Naţională «Imprimeria Naţională» – S.A., la solicitarea acestora.

(7) În cazul produselor prevăzute la art. 439 alin. (2) lit. a) din Codul fiscal, timbrele se aplică pe ambalajele individuale, pachete din carton sau celofanate ori cutii din diferite materiale în care sunt prezentate pentru vânzare aceste produse.

(8) În situaţia în care dimensiunile timbrelor nu permit includerea în întregime a denumirii operatorilor economici cu drept de marcare, se inscripţionează prescurtările sau iniţialele stabilite de fiecare operator economic, de comun acord cu Compania Naţională «Imprimeria Naţională» – S.A.

(9) Fiecărui operator economic cu drept de marcare i se atribuie un cod de marcare compus din 13 caractere. În cazul operatorilor economici care produc şi comercializează în România, achiziţionează din teritoriul Uniunii Europene ori importă produsele prevăzute la art. 439 alin. (2) lit. a) din Codul fiscal, codul de marcare este codul de acciză.

(10) În aplicarea prevederilor art. 4441 alin. (12) din Codul fiscal, în vederea eliberării timbrelor, operatorii economici care produc şi comercializează în România, achiziţionează din teritoriul Uniunii Europene ori importă produsele prevăzute la art. 439 alin. (2) lit. a) din Codul fiscal, după caz, depun o notă de comandă la autoritatea vamală teritorială. Modelul notei de comandă este prevăzut în anexa nr. 41, care face parte integrantă din prezentele norme metodologice.

(11) Nota de comandă se depune în trei exemplare şi este însoţită de următoarele documente:

a) contractul de achiziţie a produselor accizabile supuse marcării, în copie, în cazul operatorului economic care achiziţionează din teritoriul Uniunii Europene ori importă produsele prevăzute la art. 439 alin. (2) lit. a) din Codul fiscal;

b) situaţia livrărilor de produse accizabile marcate pe ultimele şase luni, după caz.

(12) În situaţia în care în decursul unei luni se solicită o cantitate de timbre mai mare decât media lunară a livrărilor din ultimele 6 luni, se depune un memoriu justificativ în care sunt explicate motivele care au generat necesităţile suplimentare.

(13) În termen de 7 zile lucrătoare de la depunerea notei de comandă şi a documentaţiei complete, autoritatea vamală teritorială decide asupra aprobării notei de comandă. Nota de comandă se aprobă – total sau parţial – în funcţie de:

a) documentaţia anexată;

b) datele din situaţia lunară privind utilizarea marcajelor, după caz.

(14) După aprobare, exemplarele notei de comandă au următoarele destinaţii:

a) primul exemplar se păstrează de către solicitant;

b) al doilea exemplar aprobat de autoritatea vamală teritorială se transmite de către operatorul economic cu drept de marcare către Compania Naţională «Imprimeria Naţională» – S.A. împreună cu dovada achitării contravalorii timbrelor comandate, în contul acestei companii;

c) al treilea exemplar se păstrează de către autoritatea vamală teritorială.

(15) Termenul de executare a comenzilor de către Compania Naţională «Imprimeria Naţională» – S.A. este de 15 zile lucrătoare de la data primirii şi înregistrării notelor de comandă aprobate de autoritatea vamală teritorială.

(16) Eliberarea timbrelor se face de către Compania Naţională «Imprimeria Naţională» – S.A.

(17) În cazul produselor prevăzute la art. 439 alin. (2) lit. a) din Codul fiscal, achiziţionate din teritoriul Uniunii Europene sau importate, după caz, pentru care aplicarea timbrelor se face de către furnizorul extern, expedierea timbrelor în vederea aplicării pe produse se realizează în termen de 15 zile lucrătoare de la eliberarea timbrelor de către Compania Naţională «Imprimeria Naţională» – S.A., de către operatorii economici care achiziţionează din teritoriul Uniunii Europene sau importă produsele.

(18) După expirarea termenului de 15 zile, timbrele neexpediate în termen se returnează, de către operatorii economici care achiziţionează din teritoriul Uniunii Europene sau importă, după caz, produsele prevăzute la art. 439 alin. (2) lit. a) din Codul fiscal, Companiei Naţionale «Imprimeria Naţională» – S.A., în vederea distrugerii.

(19) În cazul importurilor de produse accizabile supuse marcării, expedierea timbrelor către furnizorul extern se face numai ca bagaj neînsoţit, în regim vamal de export temporar. În vederea acordării acestui regim vamal, operatorul economic care importă produsele va prezenta autorităţii vamale competente:

a) documentul de transport internaţional, din care să rezulte că destinatarul este furnizorul mărfurilor ce urmează a fi importate;

b) contractul încheiat între importator şi furnizorul extern, în copie;

c) autorizaţia de operator economic cu produse supuse accizelor nearmonizate, în copie.

(20) Reimportul timbrelor se realizează odată cu importul produselor accizabile marcate.

(21) Operatorii economici cu drept de marcare, care produc şi comercializează în România produsele prevăzute la art. 439 alin. (2) lit. a) din Codul fiscal, au obligaţia utilizării timbrelor aprobate prin nota de comandă în termen de 6 luni de la eliberarea acestora de către Compania Naţională «Imprimeria Naţională» – S.A. La expirarea acestui termen, timbrele neutilizate şi timbrele deteriorate în procesul de marcare se restituie Companiei Naţionale «Imprimeria Naţională» – S.A., în vederea distrugerii. Termenul de restituire nu poate depăşi 6 luni de la expirarea termenului de utilizare a marcajelor.

(22) Operatorii economici cu drept de marcare sunt obligaţi să transmită lunar, până la data de 15 inclusiv a fiecărei luni, autorităţii vamale teritoriale evidenţa achiziţionării, utilizării şi returnării timbrelor pentru luna anterioară celei în care se face raportarea, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 42, care face parte integrantă din prezentele norme metodologice.

(23) În vederea evidenţierii timbrelor deteriorate în procesul de marcare, la sfârşitul fiecărei zile, aceste timbre se lipesc pe un formular special, întocmit potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 43, care face parte integrantă din prezentele norme metodologice.

(24) Procentul maxim admis de timbre distruse în procesul de marcare şi care nu pot fi recuperate pentru a fi evidenţiate este de 0,5% din numărul timbrelor utilizate.

(25) În cazul timbrelor pierdute sau sustrase, operatorii economici cu drept de marcare au obligaţia ca, în termen de 15 zile lucrătoare de la înregistrarea declaraţiei, a procesului-verbal de constatare sau a sesizării scrise a persoanei care a constatat dispariţia timbrelor, să anunţe autoritatea vamală teritorială în vederea luării măsurilor corespunzătoare.

(26) Pentru timbrele distruse în procesul de marcare peste limita maximă admisă prevăzută la alin. (24), precum şi pentru timbrele pierdute sau furate, operatorii economici datorează contravaloarea accizelor aferente cantităţilor de produse accizabile care ar fi putut fi marcate. În acest caz, obligaţia de plată a contravalorii accizelor intervine în ultima zi a lunii în care s-a înregistrat distrugerea, pierderea sau furtul, iar termenul de plată a acesteia este până la data de 25 inclusiv a lunii imediat următoare.

(27) Distrugerea timbrelor neutilizate şi a celor deteriorate în procesul de marcare se face cu aprobarea autorităţii vamale teritoriale şi sub supraveghere vamală, conform procedurii aprobate prin ordin al preşedintelui Autorităţii Vamale Române, care se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

(28) Contravaloarea timbrelor se asigură de la bugetul de stat, din valoarea accizelor aferente produselor prevăzute la art. 439 alin. (2) lit. a) din Codul fiscal, supuse marcării, astfel:

a) din suma ce urmează a se vira bugetului de stat cu titlu de accize, determinată potrivit prevederilor pct. 165 alin. (6) teza a doua, operatorii economici care produc şi vând în România deduc lunar numai contravaloarea timbrelor aferente cantităţilor de produse vândute pe teritoriul României, pentru care a intervenit exigibilitatea accizelor în cursul lunii respective. Contravaloarea timbrelor ce urmează a se deduce din accize se determină pe baza preţurilor fără TVA;

b) din suma ce urmează a se vira bugetului de stat cu titlu de accize, determinată potrivit prevederilor pct. 165 alin. (6) teza a doua, operatorii economici care achiziţionează din teritoriul Uniunii Europene deduc lunar numai contravaloarea timbrelor aferente cantităţilor de produse recepţionate pentru care a intervenit exigibilitatea accizelor în cursul lunii respective. Contravaloarea timbrelor ce urmează a se deduce din accize se determină pe baza preţurilor fără TVA;

c) din suma ce urmează a se vira bugetului de stat cu titlu de accize, determinată potrivit prevederilor pct. 165 alin. (6) teza a doua, operatorul economic care importă deduce cu ocazia fiecărei operaţiuni de import de produse marcate numai contravaloarea timbrelor aferente cantităţilor de produse efectiv importate. Contravaloarea timbrelor ce urmează a se deduce din accize se determină pe baza preţurilor fără TVA.”

DOWNLOAD FULL ARTICLE

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.

Arhive

  • aprilie 2025
  • martie 2025
  • februarie 2025
  • ianuarie 2025
  • decembrie 2024
  • noiembrie 2024
  • octombrie 2024
  • septembrie 2024
  • august 2024
  • iulie 2024
  • iunie 2024
  • mai 2024
  • aprilie 2024
  • martie 2024
  • februarie 2024
  • ianuarie 2024
  • decembrie 2023
  • noiembrie 2023
  • octombrie 2023
  • septembrie 2023
  • august 2023
  • iulie 2023
  • iunie 2023
  • mai 2023
  • aprilie 2023
  • martie 2023
  • februarie 2023
  • ianuarie 2023
  • decembrie 2022
  • noiembrie 2022
  • octombrie 2022
  • septembrie 2022
  • august 2022
  • iulie 2022
  • iunie 2022
  • mai 2022
  • aprilie 2022
  • martie 2022
  • februarie 2022
  • ianuarie 2022
  • Supliment 2021
  • decembrie 2021
  • noiembrie 2021
  • octombrie 2021
  • septembrie 2021
  • august 2021
  • iulie 2021
  • iunie 2021
  • mai 2021
  • aprilie 2021
  • martie 2021
  • februarie 2021
  • ianuarie 2021
  • decembrie 2020
  • noiembrie 2020
  • octombrie 2020
  • septembrie 2020
  • august 2020
  • iulie 2020
  • iunie 2020
  • mai 2020
  • aprilie 2020
  • martie 2020
  • februarie 2020
  • ianuarie 2020
  • decembrie 2019
  • noiembrie 2019
  • octombrie 2019
  • septembrie 2019
  • august 2019
  • iulie 2019
  • iunie 2019
  • mai 2019
  • aprilie 2019
  • martie 2019
  • februarie 2019
  • ianuarie 2019
  • decembrie 2018
  • noiembrie 2018
  • octombrie 2018
  • septembrie 2018
  • august 2018
  • iulie 2018
  • iunie 2018
  • mai 2018
  • aprilie 2018
  • martie 2018
  • februarie 2018
  • ianuarie 2018
  • decembrie 2017
  • noiembrie 2017
  • octombrie 2017
  • septembrie 2017
  • august 2017
  • iulie 2017
  • iunie 2017
  • mai 2017
  • aprilie 2017
  • martie 2017
  • februarie 2017
  • ianuarie 2017
  • Supliment 2016
  • decembrie 2016
  • noiembrie 2016
  • octombrie 2016
  • septembrie 2016
  • august 2016
  • iulie 2016
  • iunie 2016
  • mai 2016
  • aprilie 2016
  • martie 2016
  • februarie 2016
  • ianuarie 2016
  • decembrie 2015
  • noiembrie 2015
  • octombrie 2015
  • septembrie 2015
  • august 2015
  • iulie 2015
  • iunie 2015
  • mai 2015
  • aprilie 2015
  • martie 2015
  • februarie 2015
  • ianuarie 2015

Calendar

mai 2025
L Ma Mi J V S D
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
« apr.    

Categorii

  • Abstract
  • Actualitate legislativă
  • Alte categorii
  • Din jurisprudența CCR
  • Din jurisprudența ÎCCJ
  • Editorial
  • HP
  • Interviu
  • Prefata
  • Recenzie de carte juridică
  • RIL
  • Studii, articole, opinii
  • Studii, discuții, comentarii (R.  Moldova și Ucraina)
  • Supliment 2016
  • Supliment 2021

© 2023 Copyright Universul Juridic. Toate drepturile rezervate. | Theme by ThemeinProgress | Proudly powered by WordPress