• Grup editorial Universul Juridic
    • Editura Universul Juridic
    • Editura Pro Universitaria
    • Editura Neverland
    • Libraria Ujmag.ro
  • Contact
  • Autentificare
  • Inregistrare
Skip to content
  • Acasă
  • Echipa editorială
  • Autori
  • Procesul de recenzare
  • Indexare BDI
  • Contact
  • PORTAL UNIVERSUL JURIDIC

Calendar

mai 2025
L Ma Mi J V S D
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
« apr.    

Archives

  • aprilie 2025
  • martie 2025
  • februarie 2025
  • ianuarie 2025
  • decembrie 2024
  • noiembrie 2024
  • octombrie 2024
  • septembrie 2024
  • august 2024
  • iulie 2024
  • iunie 2024
  • mai 2024
  • aprilie 2024
  • martie 2024
  • februarie 2024
  • ianuarie 2024
  • decembrie 2023
  • noiembrie 2023
  • octombrie 2023
  • septembrie 2023
  • august 2023
  • iulie 2023
  • iunie 2023
  • mai 2023
  • aprilie 2023
  • martie 2023
  • februarie 2023
  • ianuarie 2023
  • decembrie 2022
  • noiembrie 2022
  • octombrie 2022
  • septembrie 2022
  • august 2022
  • iulie 2022
  • iunie 2022
  • mai 2022
  • aprilie 2022
  • martie 2022
  • februarie 2022
  • ianuarie 2022
  • Supliment 2021
  • decembrie 2021
  • noiembrie 2021
  • octombrie 2021
  • septembrie 2021
  • august 2021
  • iulie 2021
  • iunie 2021
  • mai 2021
  • aprilie 2021
  • martie 2021
  • februarie 2021
  • ianuarie 2021
  • decembrie 2020
  • noiembrie 2020
  • octombrie 2020
  • septembrie 2020
  • august 2020
  • iulie 2020
  • iunie 2020
  • mai 2020
  • aprilie 2020
  • martie 2020
  • februarie 2020
  • ianuarie 2020
  • decembrie 2019
  • noiembrie 2019
  • octombrie 2019
  • septembrie 2019
  • august 2019
  • iulie 2019
  • iunie 2019
  • mai 2019
  • aprilie 2019
  • martie 2019
  • februarie 2019
  • ianuarie 2019
  • decembrie 2018
  • noiembrie 2018
  • octombrie 2018
  • septembrie 2018
  • august 2018
  • iulie 2018
  • iunie 2018
  • mai 2018
  • aprilie 2018
  • martie 2018
  • februarie 2018
  • ianuarie 2018
  • decembrie 2017
  • noiembrie 2017
  • octombrie 2017
  • septembrie 2017
  • august 2017
  • iulie 2017
  • iunie 2017
  • mai 2017
  • aprilie 2017
  • martie 2017
  • februarie 2017
  • ianuarie 2017
  • Supliment 2016
  • decembrie 2016
  • noiembrie 2016
  • octombrie 2016
  • septembrie 2016
  • august 2016
  • iulie 2016
  • iunie 2016
  • mai 2016
  • aprilie 2016
  • martie 2016
  • februarie 2016
  • ianuarie 2016
  • decembrie 2015
  • noiembrie 2015
  • octombrie 2015
  • septembrie 2015
  • august 2015
  • iulie 2015
  • iunie 2015
  • mai 2015
  • aprilie 2015
  • martie 2015
  • februarie 2015
  • ianuarie 2015

Categories

  • Abstract
  • Actualitate legislativă
  • Alte categorii
  • Din jurisprudența CCR
  • Din jurisprudența ÎCCJ
  • Editorial
  • HP
  • Interviu
  • Prefata
  • Recenzie de carte juridică
  • RIL
  • Studii, articole, opinii
  • Studii, discuții, comentarii (R.  Moldova și Ucraina)
  • Supliment 2016
  • Supliment 2021
Revista Universul JuridicRevistă lunară de doctrină și jurisprudență | ISSN 2393-3445
  • Acasă
  • Echipa editorială
  • Autori
  • Procesul de recenzare
  • Indexare BDI
  • Contact
  • PORTAL UNIVERSUL JURIDIC

Legea nr. 288/2024 privind traseele pedestre de interes naţional în scop recreativ

Redacția ProLege - noiembrie 19, 2024
Actul publicat în Monitorul Oficial Sumar
Legea nr. 288/2024 privind traseele pedestre de interes naţional în scop recreativ

(M. Of. nr. 1163 din 21 noiembrie 2024)

Prezenta lege reglementează atestarea, amenajarea, administrarea şi conservarea traseelor pedestre de interes naţional în scop recreativ, având ca obiectiv promovarea şi valorificarea patrimoniului natural şi cultural-istoric al României pe plan naţional şi internaţional, cu accent pe zonele rurale, pentru dezvoltarea unui turism durabil şi în vederea stimulării dezvoltării economice locale şi regionale.

 

În M. Of. nr. 1163 din data de 21 noiembrie 2024 s-a publicat Legea nr. 288/2024 privind traseele pedestre de interes naţional în scop recreativ.

Vă prezentăm, în continuare, principalele prevederi ale Legii.

Structură:

CAPITOLUL I: Dispoziţii generale

CAPITOLUL II: Atestarea, amenajarea şi conservarea traseelor de interes naţional

CAPITOLUL III: Sancţiuni

CAPITOLUL IV: Dispoziţii finale

 

Art. 2

În sensul prezentei legi, expresiile de mai jos au următorul înţeles:

a) traseu pedestru de interes naţional în scop recreativ, denumit în continuare traseu de interes naţional – calea de circulaţie pedestră a turiştilor, care traversează regiuni cu valoare culturală, istorică, naturală sau peisagistică şi care poate fi parcursă pe durata mai multor zile;

b) iniţiatorul traseului de interes naţional – persoana fizică sau persoana juridică de drept public ori privat care propune, singură sau împreună cu una sau mai multe entităţi de drept public şi/sau privat, un traseu de interes naţional;

c) administratorul traseului de interes naţional – unitatea administrativ-teritorială, respectiv asociaţia de dezvoltare intercomunitară pe raza căreia se află traseul de interes naţional sau segmente din acesta, după caz.

Art. 3

Amenajarea şi conservarea traseelor de interes naţional ce străbat arii naturale protejate, fondul forestier naţional sau zone declarate prin lege ca fiind zone montane se fac cu respectarea prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 49/2011, cu modificările şi completările ulterioare, a prevederilor Legii nr. 46/2008 – Codul silvic, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Hotărârii Guvernului nr. 77/2003 privind instituirea unor măsuri pentru prevenirea accidentelor montane şi organizarea activităţii de salvare în munţi.

Art. 4

(1) Accesul persoanelor care doresc să parcurgă pedestru orice sector al unui traseu de interes naţional, aflat pe terenuri sau drumuri de exploatare agricolă sau forestieră aflate în proprietatea publică a statului, este garantat.

(2) În cazul în care anumite sectoare ale unui traseu de interes naţional au un regim juridic special, accesul persoanelor pe aceste sectoare se face numai cu respectarea prevederilor legale speciale.

Art. 5

(1) Atestarea traseului de interes naţional se face de către Ministerul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului, la solicitarea iniţiatorului, pe baza propunerii comisiei prevăzute la alin. (3). Ordinul ministrului economiei, antreprenoriatului şi turismului se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

(2) Atestarea se face cu îndeplinirea următoarelor condiţii cumulative:

a) traseul de interes naţional străbate cel puţin 8 judeţe şi are o lungime de cel puţin 500 km, cu excepţia celor care traversează sau se învecinează cu situri naturale ale patrimoniului natural universal de sub egida UNESCO, care trebuie să aibă cel puţin 200 km;

b) traseul de interes naţional străbate mediul rural şi natural al României în proporţie de cel puţin 70% din lungimea traseului;

c) traseul de interes naţional include monumente istorice, situri arheologice, situri naturale ale patrimoniului natural universal de sub egida UNESCO, arii naturale protejate;

d) iniţiatorul face dovada existenţei acordurilor prevăzute la art. 6 alin. (1), precum şi a unui ghid care să cuprindă harta şi alte elemente de identitate vizuală ale traseului de interes naţional, informaţii privind infrastructura traseului, profilul cu diferenţe de nivel, spaţii de cazare şi alte informaţii turistice.

(3) Verificarea îndeplinirii condiţiilor prevăzute la alin. (2) se realizează, în termen de 90 de zile de la solicitare, de către o comisie constituită prin ordin al ministrului economiei, antreprenoriatului şi turismului, din care fac parte reprezentanţi ai Ministerului Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului, Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei, Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor şi ai Ministerului Culturii.

(…)

Art. 14

Încălcarea dispoziţiilor prezentei legi atrage răspunderea civilă, materială, contravenţională sau penală, după caz.

Art. 15

Constituie infracţiune şi se pedepseşte cu închisoare de la 3 luni la un an sau cu amendă săvârşirea următoarelor fapte:

a) distrugerea, degradarea sau aducerea în stare de neîntrebuinţare a elementelor de traseu prevăzute la art. 8 alin. (4), dacă face impracticabil un segment din traseul de interes naţional;

b) îndepărtarea sau mutarea, fără drept, a elementelor de traseu prevăzute la art. 8 alin. (4).

Art. 16

(1) Constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă contravenţională de la 1.000 lei la 2.500 lei pentru persoane fizice şi de la 5.000 lei la 7.500 lei pentru persoane juridice următoarele fapte, dacă nu sunt săvârşite în astfel de condiţii încât, potrivit legii penale ori prezentei legi, să fie considerate infracţiuni:

a) nerespectarea de către administratorul sau iniţiatorul traseului de interes naţional a prevederilor art. 10 alin. (2) sau ale art. 11;

b) împiedicarea sau tulburarea, fără drept, a accesului sau circulaţiei persoanelor pe traseul de interes naţional;

c) împiedicarea sau tulburarea, fără drept, a activităţilor de marcare sau semnalizare a traseelor sau segmentelor de traseu de interes naţional, de întreţinere şi monitorizare a stării marcajelor şi a altor amenajări de pe traseele sau porţiunile de traseu de interes naţional.

(2) Dispoziţiile prezentei legi referitoare la contravenţii se completează cu prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările şi completările ulterioare.

 

DOWNLOAD FULL ARTICLE

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.

Arhive

  • aprilie 2025
  • martie 2025
  • februarie 2025
  • ianuarie 2025
  • decembrie 2024
  • noiembrie 2024
  • octombrie 2024
  • septembrie 2024
  • august 2024
  • iulie 2024
  • iunie 2024
  • mai 2024
  • aprilie 2024
  • martie 2024
  • februarie 2024
  • ianuarie 2024
  • decembrie 2023
  • noiembrie 2023
  • octombrie 2023
  • septembrie 2023
  • august 2023
  • iulie 2023
  • iunie 2023
  • mai 2023
  • aprilie 2023
  • martie 2023
  • februarie 2023
  • ianuarie 2023
  • decembrie 2022
  • noiembrie 2022
  • octombrie 2022
  • septembrie 2022
  • august 2022
  • iulie 2022
  • iunie 2022
  • mai 2022
  • aprilie 2022
  • martie 2022
  • februarie 2022
  • ianuarie 2022
  • Supliment 2021
  • decembrie 2021
  • noiembrie 2021
  • octombrie 2021
  • septembrie 2021
  • august 2021
  • iulie 2021
  • iunie 2021
  • mai 2021
  • aprilie 2021
  • martie 2021
  • februarie 2021
  • ianuarie 2021
  • decembrie 2020
  • noiembrie 2020
  • octombrie 2020
  • septembrie 2020
  • august 2020
  • iulie 2020
  • iunie 2020
  • mai 2020
  • aprilie 2020
  • martie 2020
  • februarie 2020
  • ianuarie 2020
  • decembrie 2019
  • noiembrie 2019
  • octombrie 2019
  • septembrie 2019
  • august 2019
  • iulie 2019
  • iunie 2019
  • mai 2019
  • aprilie 2019
  • martie 2019
  • februarie 2019
  • ianuarie 2019
  • decembrie 2018
  • noiembrie 2018
  • octombrie 2018
  • septembrie 2018
  • august 2018
  • iulie 2018
  • iunie 2018
  • mai 2018
  • aprilie 2018
  • martie 2018
  • februarie 2018
  • ianuarie 2018
  • decembrie 2017
  • noiembrie 2017
  • octombrie 2017
  • septembrie 2017
  • august 2017
  • iulie 2017
  • iunie 2017
  • mai 2017
  • aprilie 2017
  • martie 2017
  • februarie 2017
  • ianuarie 2017
  • Supliment 2016
  • decembrie 2016
  • noiembrie 2016
  • octombrie 2016
  • septembrie 2016
  • august 2016
  • iulie 2016
  • iunie 2016
  • mai 2016
  • aprilie 2016
  • martie 2016
  • februarie 2016
  • ianuarie 2016
  • decembrie 2015
  • noiembrie 2015
  • octombrie 2015
  • septembrie 2015
  • august 2015
  • iulie 2015
  • iunie 2015
  • mai 2015
  • aprilie 2015
  • martie 2015
  • februarie 2015
  • ianuarie 2015

Calendar

mai 2025
L Ma Mi J V S D
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
« apr.    

Categorii

  • Abstract
  • Actualitate legislativă
  • Alte categorii
  • Din jurisprudența CCR
  • Din jurisprudența ÎCCJ
  • Editorial
  • HP
  • Interviu
  • Prefata
  • Recenzie de carte juridică
  • RIL
  • Studii, articole, opinii
  • Studii, discuții, comentarii (R.  Moldova și Ucraina)
  • Supliment 2016
  • Supliment 2021

© 2023 Copyright Universul Juridic. Toate drepturile rezervate. | Theme by ThemeinProgress | Proudly powered by WordPress