Statutul privind organizarea şi exercitarea profesiei de practician în insolvenţă – modificări (Hotărârea UNPIR nr. 2/2015)
Redacția ProLege - decembrie 1, 2015Potrivit noii reglementări, art. 98 alin. (3) dispune: „În cazul în care un practician este numit de directorul oficiului registrului comerţului de pe lângă tribunal şi/sau de persoana ori de persoanele desemnate din cadrul registrului într-un dosar în temeiul Legii nr. 359/2004, cu modificările şi completările ulterioare, sau al Legii nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, fiindu-i fixat un onorariu şi, ulterior, prin trecerea la procedura simplificată prevăzută de Legea nr. 85/2006, cu modificările şi completările ulterioare, sau Legea nr. 85/2014, îi mai este stabilit un onorariu, fie aceluiaşi practician, fie altuia, eventual şi cheltuieli de procedură de către judecătorul-sindic, se va solicita un singur onorariu din fondul de lichidare de până la 3.000 lei, la care se adaugă cheltuielile făcute în procedură. În cazul finalizării dosarului de un alt practician decât cel desemnat iniţial, stabilirea remuneraţiei cuvenite fiecărui practician în cauză intră în competenţa Consiliului de conducere al filialei UNPIR pe raza căreia îşi are sediul societatea debitoare. În acest caz, împărţirea poate fi făcută în baza regulilor stabilite de Adunarea generală a membrilor filialei sau, în lipsa acestora, de către Consiliul de conducere al filialei, în baza analizei deconturilor depuse de practicienii care au activat în dosar. Această plată se va efectua pentru deconturile înaintate în dosarul trecut în procedura simplificată prevăzută de legea privind procedura insolvenţei”.
Art. 98 alin. (5) din Statut (modificat prin Hotărârea UNPIR nr. 2/2015)
La art. 98, după alin. (4) se introduce un nou alineat, alin. (5).
Potrivit noii reglementări, art. 98 alin. (5) dispune: „În toate situaţiile, într-un dosar închis fără să fi existat bunuri, unde costurile procedurale se acoperă pe seama fondului de lichidare, se poate acorda o singură remuneraţie, care se va încadra în plafonul stabilit la alin. (3)”.
Art. 102 alin. (2) din Statut (modificat prin Hotărârea UNPIR nr. 2/2015)
Vechea reglementare
În vechea reglementare, art. 102 alin. (2) prevedea faptul că sumele colectate prin plata procentului de 2% se virează în proporţie de 75% la filiala Uniunii în care îşi are sediul forma de exercitarea a profesiei şi 25% la filiala UNPIR pe raza căreia îşi are sediul societatea debitoare. În cazul în care un membru al unei filiale a unei societăţii profesionale este numit prin încheiere într-un dosar, aceasta va vira sumele colectate prin plata procentului de 2% în proporţie de 75% la filiala Uniunii unde îşi are sediul filiala societăţii profesionale şi 25% la filiala în care îşi are sediul societatea debitoare.
Potrivit noii reglementări, art. 102 alin. (2) dispune: „Sumele colectate prin plata procentului de 2% se virează în proporţie de 60% la filiala Uniunii în care îşi are sediul forma de exercitare a profesiei şi 40% la filiala UNPIR pe raza căreia îşi are sediul societatea debitoare”.
Art. 103 alin. (2) şi (3) din Statut (modificat prin Hotărârea UNPIR nr. 2/2015)
Vechea reglementare
În vechea reglementare, art. 103 alin. (2) prevedea faptul că Fondul de solidaritate se alimentează în contul constituit în acest scop, cu 10% din sumele lunare colectate de registrul comerţului, conform art. 39 alin. (7) lit. a) din Legea nr. 85/2014, precum şi cu 10% din procentul de 2% din sumele recuperate în cadrul procedurilor de insolvenţă, conform art. 39 alin. (7) lit. b) din Legea nr. 85/2014.
De asemenea, art. 103 alin. (3) stabilea faptul că procentul de 10% din sumele colectate de registrul comerţului se reţine direct de către Secretariatul general al UNPIR din totalul sumelor lunare virate de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului şi se varsă în contul Fondului de solidaritate. Procentul de 10% din sumele recuperate în cadrul procedurilor de insolvenţă, conform art. 39 alin. (7) lit. b) din Legea nr. 85/2014, se reţine de filialele UNPIR, cu prioritate, şi se virează în contul Fondului de solidaritate în primele 10 zile ale lunii pentru încasările din luna anterioară.
Potrivit noii reglementări, art. 103 alin. (2) și (3) prevăd: „(2) Fondul de solidaritate se alimentează în contul constituit în acest scop, cu 20% din sumele lunare colectate de registrul comerţului, conform art. 39 alin. (7) lit. a) din Legea nr. 85/2014, precum şi cu 20% din procentul de 2% din sumele recuperate în cadrul procedurilor de insolvenţă, conform art. 39 alin. (7) lit. b) din Legea nr. 85/2014.
(3) Procentul de 20% din sumele colectate de registrul comerţului se reţine direct de către Secretariatul general al UNPIR din totalul sumelor lunare virate de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului şi se varsă în contul Fondului de solidaritate. Procentul de 20% din sumele recuperate în cadrul procedurilor de insolvenţă, conform art. 39 alin. (7) lit. b) din Legea nr. 85/2014, se reţine de filialele UNPIR, cu prioritate, şi se virează în contul Fondului de solidaritate în primele 10 zile ale lunii pentru încasările din luna anterioară”.
Art. 109 din Statut (modificat prin Hotărârea UNPIR nr. 2/2015)
Vechea reglementare
În vechea reglementare, art. 109 prevedea: Cumularea a două sancţiuni de suspendare a calităţii de practician în insolvenţă duce la excluderea din Uniune.
Potrivit noii reglementări, art. 109 prevede: „Comiterea unei noi abateri disciplinare pentru care se poate aplica sancţiunea suspendării, în perioada de reabilitare de un an, având în vedere necorectarea comportamentului, se va putea considera agravantă şi va conduce la aplicarea directă a sancţiunii excluderii”.
Par. 4 anexa nr. 1 la Statut (modificat prin Hotărârea UNPIR nr. 2/2015)
La anexa nr. 1, după par. 3 se introduce un nou paragraf.
Potrivit noii reglementări, par. 4 stabileşte: „Comisiile de pregătire a subiectelor, de analizare a contestaţiilor şi pentru supravegherea desfăşurării examenului de acces în profesie, detaliile privind desfăşurarea examenului de acces în profesie, calendarul desfăşurării acestuia, inclusiv detalii privind numărul de întrebări, timpul acordat, modalitatea de elaborare, transmitere şi afişare a subiectelor, precum şi orice alte detalii necesare unei bune organizări a examenului se aprobă de către Consiliul naţional de conducere al UNPIR”.
Art. 8 din anexa nr. 5 la Statut (modificat prin Hotărârea UNPIR nr. 2/2015)
Vechea reglementare
În vechea reglementare, art. 8 prevedea faptul că plafonul minim de asigurare profesională pentru persoanele fizice române, înscrise în subsecţiunile IB şi IC ale Tabloului Uniunii Naţionale a Practicienilor în Insolvenţă din România, este de 100.000 lei.
Potrivit noii reglementări, art. 8 prevede: „Plafonul minim de asigurare profesională pentru persoanele fizice române, înscrise în subsecţiunile IA, IB, IC şi ID ale Tabloului Uniunii Naţionale a Practicienilor în Insolvenţă din România, este de 100.000 lei”.
Art. 9 din anexa nr. 5 la Statut (modificat prin Hotărârea UNPIR nr. 2/2015)
Vechea reglementare
În vechea reglementare, art. 9 dispunea faptul că plafonul minim de asigurare profesională pentru persoane juridice, înscrise în subsecţiunea IIA a Tabloului Uniunii Naţionale a Practicienilor în Insolvenţă din România, este de 500.000 lei.
Potrivit noii reglementări, art. 9 dispune: „Plafonul minim de asigurare profesională pentru persoane juridice, înscrise în subsecţiunile IIA şi IIB ale Tabloului Uniunii Naţionale a Practicienilor în Insolvenţă din România, este de 500.000 lei”.
Art. 12 din anexa nr. 5 la Statut (modificat prin Hotărârea UNPIR nr. 2/2015)
La anexa nr. 5, după art. 11 se introduce un nou articol, art. 12.
Potrivit noii reglementări, art. 12 prevede: „Asigurările profesionale trebuie încheiate obligatoriu în mod cumulativ atât pentru practicianul în insolvenţă compatibil, cât şi pentru forma de organizare în care acesta îşi desfăşoară activitatea. Pentru societăţile cu personalitate juridică se poate încheia o poliţă de asigurare comună pentru societate şi asociaţi, angajaţi, colaboratori (listă de persoane), a cărei valoare (sumă asigurată) minimă să fie suma valorilor (sume asigurate) minime cumulate”.
Arhive
- martie 2024
- februarie 2024
- ianuarie 2024
- decembrie 2023
- noiembrie 2023
- octombrie 2023
- septembrie 2023
- august 2023
- iulie 2023
- iunie 2023
- mai 2023
- aprilie 2023
- martie 2023
- februarie 2023
- ianuarie 2023
- decembrie 2022
- noiembrie 2022
- octombrie 2022
- septembrie 2022
- august 2022
- iulie 2022
- iunie 2022
- mai 2022
- aprilie 2022
- martie 2022
- februarie 2022
- ianuarie 2022
- decembrie 2021
- noiembrie 2021
- octombrie 2021
- septembrie 2021
- august 2021
- iulie 2021
- iunie 2021
- mai 2021
- aprilie 2021
- martie 2021
- februarie 2021
- ianuarie 2021
- decembrie 2020
- noiembrie 2020
- octombrie 2020
- septembrie 2020
- august 2020
- iulie 2020
- iunie 2020
- mai 2020
- aprilie 2020
- martie 2020
- februarie 2020
- ianuarie 2020
- decembrie 2019
- noiembrie 2019
- octombrie 2019
- septembrie 2019
- august 2019
- iulie 2019
- iunie 2019
- mai 2019
- aprilie 2019
- martie 2019
- februarie 2019
- ianuarie 2019
- decembrie 2018
- noiembrie 2018
- octombrie 2018
- septembrie 2018
- august 2018
- iulie 2018
- iunie 2018
- mai 2018
- aprilie 2018
- martie 2018
- februarie 2018
- ianuarie 2018
- decembrie 2017
- noiembrie 2017
- octombrie 2017
- septembrie 2017
- august 2017
- iulie 2017
- iunie 2017
- mai 2017
- aprilie 2017
- martie 2017
- februarie 2017
- ianuarie 2017
- decembrie 2016
- noiembrie 2016
- octombrie 2016
- septembrie 2016
- august 2016
- iulie 2016
- iunie 2016
- mai 2016
- aprilie 2016
- martie 2016
- februarie 2016
- ianuarie 2016
- decembrie 2015
- noiembrie 2015
- octombrie 2015
- septembrie 2015
- august 2015
- iulie 2015
- iunie 2015
- mai 2015
- aprilie 2015
- martie 2015
- februarie 2015
- ianuarie 2015
Calendar
L | Ma | Mi | J | V | S | D |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 |
Lasă un răspuns
Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.