Regulamentul privind organizarea şi desfăşurarea concursului de admitere în magistratură (HPCSM nr. 120/2021)
Redacția ProLege - iulie 4, 2021Actul publicat în Monitorul Oficial | Sumar |
Hotărârea Plenului Consiliului Superior al Magistraturii (HPCSM) nr. 120/2021 pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea şi desfăşurarea concursului de admitere în magistratură
(M. Of. nr. 709 din 16 iulie 2021) |
Se aprobă Regulamentul privind organizarea şi desfăşurarea concursului de admitere în magistratură. |
În M. Of. nr. 709 din 16 iulie 2021 s-a publicat Hotărârea Plenului Consiliului Superior al Magistraturii (HPCSM) nr. 120/2021 pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea şi desfăşurarea concursului de admitere în magistratură.
Redăm, în cele ce urmează, structura respectivului regulament, precum și cele mai importante dispoziții regăsite în cuprinsul acesteia.
Structura
Capitolul I: Dispoziţii generale;
Capitolul II: Organizarea concursului;
Capitolul III: Desfăşurarea concursului;
Capitolul IV: Validarea concursului;
Capitolul V: Dispoziţii finale.
Art. 3
„(1) Concursul de admitere în magistratură se organizează, anual sau ori de câte ori este necesar, de Consiliul Superior al Magistraturii, prin Institutul Naţional al Magistraturii, pentru ocuparea posturilor vacante de judecător sau de procuror de la judecătorii şi de la parchetele de pe lângă acestea.
(2) Data, locul, modul de desfăşurare a concursului, calendarul de desfăşurare, cuantumul taxei de înscriere, tematica şi bibliografia de concurs, precum şi cererea de înscriere tipizată se stabilesc prin hotărâre a Plenului a Consiliului Superior al Magistraturii, la propunerea Institutului Naţional al Magistraturii.
(3) Numărul şi lista posturilor scoase la concurs se stabilesc prin hotărâre a Plenului Consiliului Superior al Magistraturii, cu consultarea Direcţiei resurse umane şi organizare din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii. Prin aceeaşi hotărâre se pot stabili şi alte posturi vacante de la instanţe şi parchete unde există dificultăţi de ocupare, în privinţa cărora Consiliul Superior al Magistraturii poate dispune suplimentarea, în ordinea, condiţiile şi limitele stabilite prin hotărâre.
(4) Datele prevăzute la alin. (2) şi (3) se publică în Monitorul Oficial al României, Partea a III-a, şi pe paginile de internet ale Consiliului Superior al Magistraturii şi Institutului Naţional al Magistraturii, cu cel puţin 60 de zile înainte de data stabilită pentru concurs.
(5) Data, locul, modul de desfăşurare a concursului, numărul de posturi scoase la concurs şi, după caz, al celor în privinţa cărora există posibilitatea suplimentării, precum şi taxa de înscriere se aduc la cunoştinţă şi printr-un comunicat de presă care se publică în 3 cotidiene centrale.
(6) Cererile pentru înscrierea la concurs şi actele prevăzute la alin. (7) se depun în format online, prin intermediul platformei informatice puse la dispoziţie de Consiliul Superior al Magistraturii, în termen de 10 zile de la data publicării concursului pe paginile de internet ale Consiliului Superior al Magistraturii şi Institutului Naţional al Magistraturii. În anunţul privind organizarea concursului se face trimitere şi la instrucţiunile privind folosirea platformei informatice. În cazul persoanelor care nu au acces la internet sau nu dispun de mijloacele tehnice pentru a realiza transmiterea documentelor în format online, precum şi în cazul în care platforma informatică nu funcţionează, candidaţii completează o declaraţie tipizată cu privire la aceste aspecte, iar cererile pentru înscrierea la concurs se depun, personal sau prin mandatar cu procură specială, în acelaşi termen, la orice tribunal sau, după caz, parchet de pe lângă tribunal.
(7) La cererea de înscriere se anexează, în format scanat sau, după caz, în format letric, copii simple de pe următoarele acte:
a) certificatul de naştere;
b) actul de identitate;
c) diploma de licenţă;
d) dovada plăţii taxei de înscriere;
e) certificatul de cazier judiciar;
f) certificatul de cazier fiscal;
g) certificatul medical eliberat în condiţiile art. 15 alin. (1);
h) declaraţia pe propria răspundere privind existenţa unor eventuale întreruperi în activitate;
i) curriculum vitae;
j) carnetul de muncă sau alte acte doveditoare ale vechimii în specialitate.
(8) Cuantumul taxei de înscriere la concurs se stabileşte, cu consultarea Direcţiei resurse umane şi organizare din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii, în funcţie de cheltuielile necesare pentru organizarea concursului. Taxa se plăteşte în contul bancar specificat în anunţul privind organizarea concursului.
(9) Taxa de înscriere la concurs se restituie în cazul unor situaţii obiective de împiedicare a participării la concurs intervenite înainte de susţinerea primei probe din cadrul primei etape a concursului. Cererea de restituire se depune la Direcţia resurse umane şi organizare din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii şi se soluţionează în termen de 30 de zile de la înregistrare de către Direcţia economică şi administrativ din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii.
(10) În cazul cererilor depuse în format letric, preşedinţii tribunalelor şi, după caz, prim-procurorii parchetelor de pe lângă acestea vor preda dosarele candidaţilor la comisia de organizare a concursului în cel mult 3 zile de la data expirării termenului prevăzut la alin. (6)”.
Art. 8
„(1) Elaborarea subiectelor de concurs şi a baremelor de evaluare şi notare pentru testul-grilă şi pentru proba scrisă de verificare a cunoştinţelor juridice se realizează de comisiile corespunzătoare din cadrul comisiei de elaborare a subiectelor. Elaborarea grilei de evaluare în baza căreia se face aprecierea interviului şi a subiectelor pe baza cărora se face examinarea candidaţilor, precum şi intervievarea acestora, în scopul identificării aptitudinilor, motivaţiilor şi elementelor de etică specifice profesiei, se realizează de comisia de interviu. Corectarea şi notarea lucrărilor la proba scrisă de verificare a cunoştinţelor juridice se realizează de comisiile corespunzătoare din cadrul comisiei de corectare. Soluţionarea contestaţiilor la baremul stabilit pentru cele două probe scrise şi soluţionarea contestaţiilor la rezultatele obţinute la aceste probe, precum şi soluţionarea contestaţiilor formulate împotriva rezultatelor obţinute la proba interviului se realizează de subcomisiile corespunzătoare din cadrul comisiei de soluţionare a contestaţiilor.
(2) Comisiile prevăzute la alin. (1) sunt numite prin hotărâre a Plenului Consiliului Superior al Magistraturii, la propunerea Institutului Naţional al Magistraturii, şi sunt conduse de câte un preşedinte.
(3) Desemnarea membrilor acestor comisii se face pe baza consimţământului scris, exprimat anterior.
(4) Membrii comisiilor sunt numiţi de regulă dintre persoanele care au fost înscrise în baza de date a Institutului Naţional al Magistraturii şi a Consiliului Superior al Magistraturii şi care au urmat cursurile Institutului Naţional al Magistraturii privind metodele şi tehnicile de evaluare.
(5) Membrii comisiilor prevăzute la alin. (1) semnează contracte de participare în comisii cu privire la modalităţile de plată şi respectarea atribuţiilor ce le revin potrivit dispoziţiilor prezentului regulament.
(6) Declaraţiile şi contractele de participare în comisii sunt centralizate de comisia de organizare a concursului şi se păstrează alături de celelalte documente de concurs.
(7) În comisiile prevăzute la alin. (1) sunt numiţi şi membri supleanţi, care îi vor înlocui de drept, în ordinea stabilită de Consiliul Superior al Magistraturii prin hotărârea de numire a comisiilor de concurs, pe acei membri ai comisiei care, din motive întemeiate, nu îşi pot exercita atribuţiile. Înlocuirea se efectuează de preşedintele comisiei respective de concurs. În cazul în care, din motive întemeiate, preşedintele unei comisii de concurs nu îşi poate exercita atribuţiile, înlocuirea acestuia se dispune de Plenul Consiliului Superior al Magistraturii. Dispoziţiile alin. (3) se aplică în mod corespunzător”.
Art. 9
„(1) Pentru testul-grilă şi pentru proba scrisă de verificare a cunoştinţelor juridice, în cadrul comisiei de elaborare a subiectelor se constituie în mod distinct comisii de elaborare a subiectelor la disciplinele drept civil şi drept procesual civil, respectiv drept penal şi drept procesual penal. Subiectele de drept material sunt elaborate de membrii comisiei care elaborează şi subiectele de drept procesual în materia corespunzătoare.
(2) Comisiile prevăzute la alin. (1) sunt alcătuite din câte 4 membri specializaţi în drept civil şi drept procesual civil, respectiv în drept penal şi drept procesual penal. Din aceste comisii pot face parte şi cadre didactice universitare, specializate în disciplinele de concurs.
(3) Numirea membrilor comisiei de elaborare a subiectelor se face cu cel puţin 30 de zile înaintea datei de desfăşurare a primei probe din cadrul primei etape a concursului.
(4) Propunerile Institutului Naţional al Magistraturii sunt transmise cu cel puţin 10 zile anterior termenului prevăzut la alin. (3)”.
Art. 16
„(1) Examinarea candidaţilor se face în două etape.
(2) Prima etapă este eliminatorie şi constă în susţinerea următoarelor probe scrise eliminatorii:
1. un test-grilă de verificare a cunoştinţelor juridice, teoretice şi practice, susţinut la următoarele discipline:
a) drept civil;
b) drept procesual civil;
c) drept penal;
d) drept procesual penal;
2. o probă scrisă de verificare a cunoştinţelor juridice, teoretice şi practice, susţinută la drept civil şi drept procesual civil, respectiv la drept penal şi drept procesual penal.
(3) La proba scrisă de verificare a cunoştinţelor juridice participă numai candidaţii declaraţi admişi la testul-grilă de verificare a cunoştinţelor juridice.
(4) Nota obţinută la prima etapă este media aritmetică a notelor obţinute la probele prevăzute la alin. (2), respectiv testul-grilă de verificare a cunoştinţelor juridice şi proba scrisă de verificare a cunoştinţelor juridice.
(5) A doua etapă constă într-o testare psihologică şi susţinerea unui interviu.
(6) La testarea psihologică participă numai candidaţii declaraţi admişi la fiecare dintre cele două probe din cadrul primei etape. Candidaţii declaraţi a fi apţi din punct de vedere psihologic pentru exercitarea funcţiei participă la proba interviului, în ordinea descrescătoare a notei obţinute la prima etapă, stabilite conform alin. (4), şi în limita unui număr egal cu o dată şi jumătate din numărul de posturi scoase la concurs. În cazul unui număr impar de posturi, rotunjirea se face la numărul mai mare. Numărul candidaţilor admişi pentru susţinerea interviului se suplimentează în cazul mediilor egale cu cea a ultimului candidat admis”.
Art. 17
„(1) Testul-grilă de verificare a cunoştinţelor juridice cuprinde 100 de întrebări, câte 25 pentru fiecare dintre disciplinele de concurs menţionate la art. 16 alin. (2) pct. 1.
(2) La testul-grilă de verificare a cunoştinţelor juridice fiecare răspuns corect primeşte 1 punct, care are ca echivalent 10 sutimi în sistemul de notare de la 1 la 10.
(3) Timpul necesar pentru formularea răspunsurilor la întrebările din testul-grilă de verificare a cunoştinţelor juridice este cel stabilit de comisia de elaborare a subiectelor pentru această probă şi nu poate depăşi 4 ore, socotite din momentul în care s-a încheiat distribuirea testelor către toţi candidaţii.
(4) Evaluarea şi notarea lucrărilor la testul-grilă de verificare a cunoştinţelor juridice se realizează prin procesare electronică. Lucrările se notează cu «Admis» sau «Respins», în funcţie de punctajul obţinut de candidat. Sunt declaraţi admişi la această probă candidaţii care au obţinut minimum 60 de puncte, echivalentul notei 6,00, în ordinea descrescătoare a notelor obţinute, în limita dublului numărului de posturi scoase la concurs. Numărul candidaţilor admişi se suplimentează în cazul mediilor egale cu cea a ultimului candidat admis”.
Art. 22
„(1) Candidaţii pot contesta punctajul obţinut la proba prevăzută la art. 17. Contestaţia se transmite, prin fax sau e-mail, la Institutul Naţional al Magistraturii, în termen de 3 zile de la data publicării rezultatelor pe paginile de internet ale Institutului Naţional al Magistraturii şi Consiliului Superior al Magistraturii.
(2) În vederea soluţionării contestaţiilor, colţul lucrării se va sigila din nou.
(3) Contestaţiile se soluţionează de către subcomisiile prevăzute la art. 14 alin. (4), în termen de 3 zile de la expirarea termenului prevăzut la alin. (1).
(4) Nota acordată de subcomisiile menţionate la alin. (3) este definitivă şi nu poate fi mai mică decât nota contestată”.
Art. 23
„(1) Proba scrisă de verificare a cunoştinţelor juridice constă în elaborarea unor lucrări la disciplinele drept civil şi drept procesual civil, respectiv drept penal şi drept procesual penal şi se susţine pe parcursul a două zile, după următoarea repartizare:
a) prima zi: drept civil şi drept procesual civil;
b) a doua zi: drept penal şi drept procesual penal.
(2) Candidaţii care doresc să corecteze o greşeală taie fiecare rând din pasajul greşit cu o linie orizontală. În cazul în care unii candidaţi, din diferite motive – corectări numeroase şi greşeli care ar putea fi interpretate drept semn de recunoaştere -, doresc să îşi transcrie lucrarea, fără să depăşească timpul stabilit, aceştia primesc alte coli tipizate. Colile folosite iniţial se anulează pe loc de către supraveghetori, menţionându-se pe ele „Anulat”, se semnează de aceştia şi se păstrează în condiţiile stabilite pentru lucrările scrise.
(3) La predarea lucrărilor supraveghetorii barează spaţiile nescrise, verifică numărul de pagini şi îl trec în procesele-verbale pe care le semnează candidaţii, precum şi în rubrica prevăzută pe prima pagină a lucrării.
(4) Dispoziţiile art. 17 alin. (3) şi art. 18-21 se aplică în mod corespunzător.
(5) Corectarea lucrărilor se face de către comisiile de corectare prevăzute la art. 13 alin. (1). Fiecare lucrare se corectează separat de către 2 corectori, pe baza baremului definitiv de evaluare şi de notare şi a ghidului de corectare. Lucrările scrise se notează distinct, la drept civil şi drept procesual civil, respectiv la drept penal şi drept procesual penal, cu note de la 0 la 10, cu două zecimale. Notarea se înregistrează în borderoul de notare, separat, de către fiecare corector, semnat de aceştia pe fiecare pagină. Nota finală a lucrării o reprezintă media celor două note acordate, calculată cu două zecimale, fără rotunjire. Dacă între notele acordate diferenţa este mai mare de un punct, nota finală va fi stabilită de o comisie formată din cei 2 corectori şi un arbitru desemnat de către preşedintele comisiei de corectare, prin tragere la sorţi, dintre ceilalţi membri ai comisiei de corectare. Nota dată la reevaluare se stabileşte prin mediere sau, în caz de dezacord, ca medie aritmetică a notelor acordate în cadrul arbitrajului de către cei 3 membri ai comisiei şi se consemnează într-un borderou de notare distinct, sub semnătura celor 3 membri ai comisiei. Nota 1 se acordă atunci când punctajul obţinut de candidat, ca medie sau în urma reevaluării, este mai mic sau egal cu această notă.
(6) Colţul lucrării nu se desigilează pe durata corectării. Notele acordate se înscriu în borderou sub semnătura celor care le-au acordat şi apoi pe lucrare, în rubrica specială a foii de concurs, cu cerneală neagră, sub semnătură, de către comisia de organizare. După ce toate lucrările scrise au fost corectate şi notate, iar notele înscrise pe lucrări, acestea se deschid, iar notele se înregistrează în borderourile de concurs.
(7) Nota probei scrise de verificare a cunoştinţelor juridice este media aritmetică, cu două zecimale, fără rotunjire, a notelor obţinute la fiecare lucrare.
(8) Candidaţii pot contesta punctajul obţinut la această probă, dispoziţiile art. 22 alin. (1), (2) şi (4) aplicându-se în mod corespunzător.
(9) Contestaţiile la notele obţinute la această probă se soluţionează de către subcomisia de soluţionare a contestaţiilor formulate împotriva rezultatelor prevăzută la art. 14 alin. (5), în termenul stabilit de Plenul Consiliului Superior al Magistraturii prin calendarul de concurs. Fiecare lucrare a cărei notă iniţială a fost contestată se recorectează de către 2 membri ai subcomisiei, pe baza baremului definitiv de evaluare şi de notare şi a ghidului de corectare. În cazul în care se constată o diferenţă mai mare de un punct între notele celor 2 corectori şi cel puţin una dintre note este minimum 5 sau dacă diferenţa dintre mediile stabilite de comisia de corectare şi de subcomisia de contestaţii este mai mare de 1,5 puncte, în favoarea candidatului, nota finală va fi stabilită de o comisie formată din cei 2 corectori, membri ai subcomisiei de contestaţii, şi un arbitru desemnat de preşedintele comisiei de contestaţii, prin tragere la sorţi, dintre ceilalţi membri ai acestei subcomisii. Nota finală se stabileşte prin mediere sau, în caz de dezacord, ca medie aritmetică a notelor acordate în cadrul arbitrajului de către cei 3 membri ai subcomisiei.
(10) Pentru a fi declarat admis la proba scrisă de verificare a cunoştinţelor juridice, candidatul trebuie să obţină cel puţin nota 5 la fiecare lucrare şi cel puţin media 6, calculată potrivit alin. (7)”.
Art. 25
„(1) Candidaţii care îndeplinesc condiţia de a fi apt din punct de vedere psihologic pentru exercitarea funcţiei susţin interviul în faţa comisiei sau, după caz, a subcomisiilor de interviu, prevăzute la art. 11.
(2) Metodologia privind organizarea şi desfăşurarea interviului se elaborează de Institutul Naţional al Magistraturii şi se publică pe paginile de internet ale Consiliului Superior al Magistraturii şi Institutului Naţional al Magistraturii, odată cu anunţul privind organizarea concursului.
(3) Interviul constă în:
a) prezentarea candidatului prin prisma experienţei personale şi profesionale;
b) elaborarea în scris a unei analize cu privire la interpretarea unui text la prima vedere, pe baza unui subiect extras de către candidat, şi susţinerea orală a acesteia;
c) analiza orală a unei speţe cu elemente de etică specifice profesiei.
(4) Analiza prevăzută la alin. (3) lit. b) se predă comisiei de interviu sau, după caz, subcomisiei de interviu după susţinerea orală a acesteia şi va fi avută în vedere pentru aprecierea interviului. Fiecare dintre membrii comisiei de interviu sau, după caz, ai subcomisiei de interviu poate adresa întrebări candidaţilor.
(5) Se interzice candidaţilor accesul în centrele de concurs cu orice surse de informare care ar putea fi utilizate la interviu, precum şi cu orice mijloace de comunicare sau de transmitere de date, inclusiv telefoane mobile. Încălcarea acestor dispoziţii constituie fraudă.
(6) Se consideră fraudă şi depăşirea neautorizată a timpului stabilit prin Metodologia privind organizarea şi desfăşurarea interviului pentru elaborarea analizei prevăzute la alin. (3) lit. b).
(7) Frauda dovedită atrage eliminarea din concurs. În aceste cazuri faptele şi măsurile luate se consemnează într-un proces-verbal care se comunică comisiei de organizare a concursului şi candidatului respectiv”.
Art. 27
„(1) În cadrul probei interviului, evaluarea candidatului se face prin notare, cu respectarea punctajului maxim indicat, pe baza următoarelor criterii:
a) motivaţia de a accede în profesia de magistrat – 20 de puncte;
b) existenţa aptitudinilor specifice profesiei de magistrat, fiind avute în vedere aptitudinea de comunicare clară şi logică a ideilor, capacitatea de gândire critică, capacitatea de analiză, motivare şi sinteză, înţelegerea realităţii sociale, folosirea corectă a limbii române – 40 de puncte;
c) elemente de etică specifice profesiei, fiind avut în vedere modul în care candidatul se raportează la valori precum independenţa justiţiei, imparţialitatea magistraţilor, integritatea, responsabilitatea – 40 de puncte.
(2) Aprecierea interviului se face în baza grilei de evaluare elaborate de comisia de interviu, care se publică pe paginile de internet ale Consiliului Superior al Magistraturii şi Institutului Naţional al Magistraturii, imediat după finalizarea probei de către toţi candidaţii.
(3) Pe baza grilei de evaluare, pentru fiecare candidat, membrii comisiei sau, după caz, ai subcomisiei de interviu acordă individual punctaje cuprinse între 0 şi maximul punctajului alocat, pentru fiecare dintre criteriile prevăzute la alin. (1). Fiecare punct primit este echivalentul a 10 sutimi în sistemul de notare de la 1 la 10.
(4) Pe baza punctajelor acordate potrivit alin. (3), aprecierea interviului se face cu note de la 1 la 10, cu două zecimale, fără rotunjire. Nota 1 se acordă atunci când punctajul obţinut de candidat este mai mic sau egal cu această notă.
(5) Nota obţinută la această probă reprezintă media aritmetică a notelor acordate de membrii comisiei sau, după caz, ai subcomisiei de interviu.
(6) În funcţie de nota obţinută de candidat la interviu se acordă unul dintre calificativele «Admis» sau «Respins». Sunt declaraţi admişi la această probă candidaţii care au obţinut nota minimă 7.
(7) Rezultatele de la proba constând în interviul candidaţilor se afişează la sediul Institutului Naţional al Magistraturii, la sediile tribunalelor şi parchetelor de pe lângă acestea şi se publică pe paginile de internet ale Consiliului Superior al Magistraturii şi Institutului Naţional al Magistraturii”.
Art. 34
„(1) După ce se hotărăşte cu privire la îndeplinirea de către candidaţii admişi după cele două etape ale concursului a condiţiei bunei reputaţii, în condiţiile art. 32 şi, dacă este cazul, ale art. 33 alin. (3), Plenul Consiliului Superior al Magistraturii se pronunţă cu privire la validarea concursului.
(2) Plenul Consiliului Superior al Magistraturii poate invalida, în tot sau în parte, concursul în cazurile în care constată că nu au fost respectate condiţiile prevăzute de lege ori de regulament cu privire la organizarea şi desfăşurarea concursului sau că există dovada săvârşirii unei fraude.
(3) Frauda reprezintă eludarea cu rea-credinţă a dispoziţiilor legale şi regulamentare referitoare la organizarea şi desfăşurarea concursului, de natură să creeze situaţii de inegalitate între candidaţi, şi poate fi constatată în cazuri precum folosirea unor documente false pentru înscrierea la concurs sau precum cele prevăzute la art. 18 alin. (2), art. 19 alin. (7) şi art. 25 alin. (5) şi (6).
(4) Plenul Consiliului Superior al Magistraturii nu poate valida rezultatele concursului în cazul candidaţilor care, în condiţiile art. 31 alin. (4), nu au depus, în format letric, actele prevăzute la art. 3 alin. (7)”.
Art. 36
„După numirea în funcţia de judecător sau de procuror, candidaţii declaraţi admişi sunt obligaţi să urmeze, pe o perioadă de 6 luni, un curs de formare profesională în cadrul Institutului Naţional al Magistraturii. Cursul va cuprinde în mod obligatoriu şi elemente privind dreptul Uniunii Europene”.
Art. 39
„(1) Lucrările de concurs ale candidaţilor declaraţi admişi, inclusiv analiza prevăzută la art. 25 alin. (3) lit. b) se păstrează, în original, la dosarele profesionale ale acestora, după numirea în funcţie, în condiţiile legii.
(2) Restul lucrărilor scrise, precum şi toate celelalte documente privind desfăşurarea concursului se arhivează şi se păstrează în arhiva Consiliului Superior al Magistraturii, prin grija Direcţiei resurse umane şi organizare. Lucrările scrise anulate pentru fraudă se arhivează şi se păstrează separat.
(3) Originalele documentelor în privinţa cărora prezentul regulament dispune că se înaintează Direcţiei resurse umane şi organizare prin fax se transmit de către tribunale sau parchetele de pe lângă acestea, prin grija preşedinţilor tribunalelor şi a prim-procurorilor parchetelor de pe lângă acestea, după caz, în cel mai scurt timp, şi se arhivează la mapele de concurs”.
Regulamentul privind organizarea şi desfăşurarea concursului de admitere în magistratură poate fi consultat în integralitate aici.
DOWNLOAD FULL ARTICLEArhive
- februarie 2024
- ianuarie 2024
- decembrie 2023
- noiembrie 2023
- octombrie 2023
- septembrie 2023
- august 2023
- iulie 2023
- iunie 2023
- mai 2023
- aprilie 2023
- martie 2023
- februarie 2023
- ianuarie 2023
- decembrie 2022
- noiembrie 2022
- octombrie 2022
- septembrie 2022
- august 2022
- iulie 2022
- iunie 2022
- mai 2022
- aprilie 2022
- martie 2022
- februarie 2022
- ianuarie 2022
- decembrie 2021
- noiembrie 2021
- octombrie 2021
- septembrie 2021
- august 2021
- iulie 2021
- iunie 2021
- mai 2021
- aprilie 2021
- martie 2021
- februarie 2021
- ianuarie 2021
- decembrie 2020
- noiembrie 2020
- octombrie 2020
- septembrie 2020
- august 2020
- iulie 2020
- iunie 2020
- mai 2020
- aprilie 2020
- martie 2020
- februarie 2020
- ianuarie 2020
- decembrie 2019
- noiembrie 2019
- octombrie 2019
- septembrie 2019
- august 2019
- iulie 2019
- iunie 2019
- mai 2019
- aprilie 2019
- martie 2019
- februarie 2019
- ianuarie 2019
- decembrie 2018
- noiembrie 2018
- octombrie 2018
- septembrie 2018
- august 2018
- iulie 2018
- iunie 2018
- mai 2018
- aprilie 2018
- martie 2018
- februarie 2018
- ianuarie 2018
- decembrie 2017
- noiembrie 2017
- octombrie 2017
- septembrie 2017
- august 2017
- iulie 2017
- iunie 2017
- mai 2017
- aprilie 2017
- martie 2017
- februarie 2017
- ianuarie 2017
- decembrie 2016
- noiembrie 2016
- octombrie 2016
- septembrie 2016
- august 2016
- iulie 2016
- iunie 2016
- mai 2016
- aprilie 2016
- martie 2016
- februarie 2016
- ianuarie 2016
- decembrie 2015
- noiembrie 2015
- octombrie 2015
- septembrie 2015
- august 2015
- iulie 2015
- iunie 2015
- mai 2015
- aprilie 2015
- martie 2015
- februarie 2015
- ianuarie 2015
Calendar
L | Ma | Mi | J | V | S | D |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | ||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
Lasă un răspuns
Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.