O.U.G. nr. 6/2019 privind unele măsuri pentru buna organizare şi desfăşurare a alegerilor pentru membrii din România în Parlamentul European din anul 2019
Redacția ProLege - februarie 2, 2019Actul publicat în Monitorul Oficial | Sumar |
O.U.G. nr. 6/2019 privind unele măsuri pentru buna organizare şi desfăşurare a alegerilor pentru membrii din România în Parlamentul European din anul 2019
(M. Of. nr. 128 din 18 februarie 2019) |
Se stabilesc unele măsuri pentru buna organizare şi desfăşurare a alegerilor pentru membrii din România în Parlamentul European din anul 2019 |
În M. Of. nr. 128 din 18 februarie 2019 a fost publicată O.U.G. nr. 6/2019 privind unele măsuri pentru buna organizare şi desfăşurare a alegerilor pentru membrii din România în Parlamentul European din anul 2019.
Vă prezentăm, în continuare, cele mai importante dispoziții ale O.U.G. nr. 6/2019 privind unele măsuri pentru buna organizare şi desfăşurare a alegerilor pentru membrii din România în Parlamentul European din anul 2019.
Prezentare generală
Potrivit art. 1, în vederea asigurării garanţiilor necesare exercitării dreptului de a alege în condiţii de legalitate, corectitudine, transparenţă şi securitate, atât de către alegătorii români, cât şi de cei din celelalte state ale UE, AEP, împreună cu STS şi INS, vor asigura implementarea şi operaţionalizarea Sistemului informatic de monitorizare a prezenţei la vot şi de prevenire a votului ilegal, a cărui operare va fi asigurată de operatori de calculator.
Prefecţii şi primarii sunt obligați să ia măsurile organizatorice necesare, atât pe timpul pregătirii, cât şi al desfăşurării alegerilor, pentru asigurarea condiţiilor necesare instalării şi funcţionalităţii Sistemului informatic de monitorizare a prezenţei la vot şi de prevenire a votului ilegal.
Pentru a participa la alegerile pentru membrii din România în Parlamentul European din anul 2019, alegătorii sunt obligați să prezinte actele de identitate, respectiv documentele de identitate prevăzute de Legea nr. 33/2007 privind organizarea şi desfăşurarea alegerilor pentru Parlamentul European. Aceste acte se vor prezenta operatorilor de calculator, care le vor înscrie în Sistemul informatic de monitorizare a prezenţei la vot şi de prevenire a votului ilegal.
Dacă alegătorul nu figurează în lista electorală permanentă sau în copia de pe lista electorală specială, din secţia de votare respectivă, Sistemul informatic de monitorizare a prezenţei la vot şi de prevenire a votului ilegal va semnala unul dintre următoarele cazuri:
– persoana care s-a prezentat la vot nu a împlinit vârsta de 18 ani până în ziua votării inclusiv;
– persoanei care s-a prezentat la vot i s-a interzis exercitarea dreptului de vot;
– alegătorul care s-a prezentat la vot este arondat la altă secţie de votare;
– alegătorul care s-a prezentat la vot este omis din lista electorală permanentă;
– alegătorul care s-a prezentat la vot figurează că şi-a mai exercitat dreptul de vot la acelaşi scrutin;
– alegătorul resortisant se regăseşte în tabelul întocmit de Autoritatea Electorală Permanentă, care cuprinde cetăţenii români care îşi exercită dreptul de vot la alegerile pentru membrii din România în Parlamentul European din alt stat membru al Uniunii Europene;
– alegătorul comunitar nu este înscris în lista electorală specială.
La alegerile pentru membrii din România în Parlamentul European din anul 2019, AEP reprezintă punctul de contact unic pentru punerea în aplicare a Recomandării CE C (2018) 5.949 din 12 septembrie 2018 privind reţelele de cooperare în materie electorală, transparenţa online, protecţia împotriva incidentelor de securitate cibernetică şi combaterea campaniilor de dezinformare în contextul alegerilor pentru Parlamentul European.
Potrivit art. 5, fiecare partid politic, organizaţie a cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale, alianţă politică şi candidat independent utilizează pentru finanţarea campaniei electorale câte un singur cont bancar, iar pentru finanţarea propriei campanii electorale, partidul politic şi organizaţia cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale pot utiliza contribuţii electorale ale candidaţilor şi transferuri ale sumelor de bani provenite din venituri obţinute în condiţiile art. 3 alin. (1) din Legea nr. 334/2006.
Formularul listei susţinătorilor trebuie să cuprindă următoarele informații: ziua de referinţă, denumirea partidului politic, alianţei politice, alianţei electorale sau a organizaţiei cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale ori numele şi prenumele candidatului independent, după caz, numele şi prenumele susţinătorului, data naşterii susţinătorului, denumirea, seria şi numărul actului de identitate al susţinătorului, precum şi semnătura acestuia.
În sarcina INS intră asigurarea editării şi tipăririi proceselor-verbale privind constatarea rezultatelor alegerilor, dotării cu echipamente, tehnică de calcul şi consumabile, precum şi instruirii personalului implicat în efectuarea operaţiunilor tehnice privind stabilirea rezultatelor alegerilor, în staţiile de prelucrare organizate la nivelul BEC, al birourilor electorale judeţene, al biroului electoral pentru secţiile de votare din străinătate şi al birourilor electorale ale sectoarelor municipiului Bucureşti.
De asemenea, STS va asigura serviciile de telefonie specială şi de comunicaţii de voce şi date, necesare birourilor electorale, precum şi funcţionarea Sistemului informatic de monitorizare a prezenţei la vot şi de prevenire a votului ilegal la alegeri, în vreme ce AEP asigură sediul şi dotarea BEC.
Conform art. 15, cu minim 10 zile înainte de ziua de referinţă, Regia Autonomă „Monitorul Oficial” asigură imprimarea buletinelor de vot, precum şi a publicaţiilor destinate birourilor electorale la alegerile pentru membrii din România în Parlamentul European din anul 2019.
În perioada funcţionării birourilor electorale constituite pentru alegerile pentru membrii din România în Parlamentul European din anul 2019, autorităţile şi instituţiile publice la care sunt angajate persoanele le asigură acestora plata drepturilor salariale, a indemnizaţiilor de detaşare, precum şi a oricăror altor diurne şi drepturi băneşti cuvenite.
Arhive
- martie 2024
- februarie 2024
- ianuarie 2024
- decembrie 2023
- noiembrie 2023
- octombrie 2023
- septembrie 2023
- august 2023
- iulie 2023
- iunie 2023
- mai 2023
- aprilie 2023
- martie 2023
- februarie 2023
- ianuarie 2023
- decembrie 2022
- noiembrie 2022
- octombrie 2022
- septembrie 2022
- august 2022
- iulie 2022
- iunie 2022
- mai 2022
- aprilie 2022
- martie 2022
- februarie 2022
- ianuarie 2022
- decembrie 2021
- noiembrie 2021
- octombrie 2021
- septembrie 2021
- august 2021
- iulie 2021
- iunie 2021
- mai 2021
- aprilie 2021
- martie 2021
- februarie 2021
- ianuarie 2021
- decembrie 2020
- noiembrie 2020
- octombrie 2020
- septembrie 2020
- august 2020
- iulie 2020
- iunie 2020
- mai 2020
- aprilie 2020
- martie 2020
- februarie 2020
- ianuarie 2020
- decembrie 2019
- noiembrie 2019
- octombrie 2019
- septembrie 2019
- august 2019
- iulie 2019
- iunie 2019
- mai 2019
- aprilie 2019
- martie 2019
- februarie 2019
- ianuarie 2019
- decembrie 2018
- noiembrie 2018
- octombrie 2018
- septembrie 2018
- august 2018
- iulie 2018
- iunie 2018
- mai 2018
- aprilie 2018
- martie 2018
- februarie 2018
- ianuarie 2018
- decembrie 2017
- noiembrie 2017
- octombrie 2017
- septembrie 2017
- august 2017
- iulie 2017
- iunie 2017
- mai 2017
- aprilie 2017
- martie 2017
- februarie 2017
- ianuarie 2017
- decembrie 2016
- noiembrie 2016
- octombrie 2016
- septembrie 2016
- august 2016
- iulie 2016
- iunie 2016
- mai 2016
- aprilie 2016
- martie 2016
- februarie 2016
- ianuarie 2016
- decembrie 2015
- noiembrie 2015
- octombrie 2015
- septembrie 2015
- august 2015
- iulie 2015
- iunie 2015
- mai 2015
- aprilie 2015
- martie 2015
- februarie 2015
- ianuarie 2015
Calendar
L | Ma | Mi | J | V | S | D |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 |
Lasă un răspuns
Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.