O.U.G. nr. 34/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului naţional unic pentru apeluri de urgenţă – modificări (O.U.G. nr. 62/2019)
Redacția ProLege - septembrie 3, 2019Actul modificat | Actul modificator | Sumar |
O.U.G. nr. 34/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului naţional unic pentru apeluri de urgenţă, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 160/2008
(M. Of. nr. 246 din 28 martie 2008; cu modif. ult.)
|
O.U.G. nr. 62/2019 pentru modificarea şi completarea O.U.G. nr. 34/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului naţional unic pentru apeluri de urgenţă şi pentru completarea O.U.G. nr. 111/2011 privind comunicaţiile electronice
(M. Of. nr. 725 din 3 septembrie 2019) |
– modifică: art. 3, art. 18 alin. (1), art. 20 alin. (1^1), art. 32 alin. (1) lit. a)-b);
– introduce: art. 2 alin. (2^2), art. 2 alin. (4^1), art. 15 lit. a^1), art. 19 alin. (2^1)-(2^2); – abrogă: art. 15 lit. b). |
În M. Of. nr. 725 din 3 septembrie 2019, s-a publicat O.U.G. nr. 62/2019 pentru modificarea şi completarea O.U.G. nr. 34/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului naţional unic pentru apeluri de urgenţă şi pentru completarea O.U.G. nr. 111/2011 privind comunicaţiile electronice.
Astfel, respectiva ordonanță aduce unele modificări, dar și completări următoarelor acte normative:
– O.U.G. nr. 34/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului naţional unic pentru apeluri de urgenţă, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 160/2008 (M. Of. nr. 246 din 28 martie 2008; cu modif. ult.);
– O.U.G. nr. 111/2011 privind comunicaţiile electronice, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 140/2012 (M. Of. nr. 925 din 27 decembrie 2011; cu modif. ult.).
Vă prezentăm, în continuare, modificările, dar și completările aduse O.U.G. nr. 34/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului naţional unic pentru apeluri de urgenţă.
Art. 2 alin. (2^2) din O.U.G. nr. 34/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului naţional unic pentru apeluri de urgenţă (introdus prin O.U.G. nr. 62/2019)
Noua reglementare
Potrivit noii reglementări, la art. 2, după alin. (2^1), se introduce un nou alineat, alin. (2^2), cu următorul conținut:
„(2^2) Transmiterea mesajelor tehnice standardizate scurte ce conţin informaţia de localizare obţinută pe baza echipamentului terminal se realizează fără intervenţia apelantului, către numărul unic 114”.
Art. 2 alin. (4^1) din O.U.G. nr. 34/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului naţional unic pentru apeluri de urgenţă (introdus prin O.U.G. nr. 62/2019)
Noua reglementare
Potrivit noii reglementări, la art. 2, după alin. (4), se introduce un nou alineat, alin. (4^1), cu următorul conținut:
„(4^1) Furnizorii de reţele publice de comunicaţii electronice mobile au obligaţia de a suporta atât costurile determinate de transmiterea la numărul 114 a mesajelor tehnice standardizate scurte ce conţin informaţia de localizare obţinută pe baza echipamentului terminal, cât şi costurile aferente traficului generat pe o conexiune de date de transmiterea informaţiei de localizare obţinută pe baza echipamentului terminal”.
Art. 3 din O.U.G. nr. 34/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului naţional unic pentru apeluri de urgenţă (modificat prin O.U.G. nr. 62/2019)
Vechea reglementare
În vechea reglementare, art. 3 prevedea:
„Art. 3
În sensul prezentei ordonanțe de urgență, termenii și expresiile de mai jos au următoarele semnificații:
a) abrogată;
b) agenții specializate de intervenție – structurile autorităților administrației publice, care au rolul de intervenție imediată pentru soluționarea urgențelor în domeniul ambulanței, Serviciilor Mobile de Urgență, Reanimare și Descarcerare (S.M.U.R.D.), poliției, jandarmeriei, serviciilor publice profesioniste și voluntare pentru situații de urgență, inclusiv S.M.U.R.D., contrate- rorismului, precum și alte structuri stabilite prin hotărâre a Guvernului;
c) alertare falsă – utilizarea intenționată a numărului 112 pentru determinarea alarmării sau intervenției agențiilor specializate de intervenție în mod nejustificat;
d) apel de urgență – orice apel către Serviciul de urgență 112, care necesită acțiunea agențiilor specializate de intervenție;
d^1) mesaj asociat unui apel de urgență – orice mesaj scurt (SMS), transmis ulterior unui apel de urgență, privind aceeași situație de urgență, către Serviciul de urgență 112, de o persoană cu dizabilități de auz și/sau vorbire înregistrată la administratorul SNUAU, care necesită acțiunea agențiilor specializate de intervenție;
e) apelare abuzivă – apelarea repetată, cu rea intenție, a numărului 112, fără ca apelantul să justifice o stare care necesită acțiunea agențiilor specializate de intervenție, sau apelarea numărului 112 pentru a aduce injurii operatorilor;
f) apel involuntar – apelarea numărului 112 din greșeală;
g) abrogată;
h) centrul unic pentru apeluri de urgență – structura specializată de preluare și transfer al apelurilor de urgență primite la 112, aflată în serviciu permanent, operat de administratorul SNUAU;
h^1) mesaj abuziv – transmiterea repetată de mesaje scurte (SMS) către numărul 113, cu rea intenție, de către o persoană care nu este înregistrată la administratorul SNUAU, sau transmiterea unui mesaj scurt (SMS) către numărul 113 pentru a aduce injurii operatorilor;
i) dispeceratul de urgență – structura specializată de preluare și tratare a apelurilor de urgență primite prin centrul unic pentru apeluri de urgență, aflată în serviciu permanent, operat de agențiile specializate de intervenție;
j) dispeceratul integrat de urgență – structură specializată aflată în serviciu permanent, care, pe lângă preluarea apelului la numărul de urgență, asigură alarmarea și coordonarea echipajelor de intervenție ale tuturor serviciilor specializate de intervenție, cu caracter medical și nemedical, din aceeași locație fizică. Coordonarea se face de către personal special pregătit, având inclusiv un coordonator medical, cu studii superioare, din cadrul serviciului de ambulanță sau S.M.U.R.D.;
k) E 112 – serviciul de comunicații de urgență extins prin adăugarea informației de localizare a terminalului de la care se efectuează apelul de urgență;
l) ETSI – Institutul European pentru Standardizare în Telecomunicații;
m) gradul de serviciu – probabilitatea (P), exprimată ca fracție zecimală, ca un apel telefonic să fie blocat. P.01 este gradul de serviciu care reflectă probabilitatea ca în timpul unei ore cu trafic de vârf un apel din o sută să fie blocat;
m^1) informația de localizare primară – datele cu conținutul și formatul stabilite de Autoritatea Națională pentru Reglementare în Comunicații și Tehnologia Informației*), care indică elementele de rețea relevante din punctul de vedere al localizării și care nu necesită prelucrare suplimentară din partea operatorului;
n) informația de localizare – datele, cu conținutul și formatul stabilite de Autoritatea Națională pentru Reglementare în Comunicații și Tehnologia Informației și implementat în cadrul SNUAU, care indică poziția geografică în care se află echipamentul terminal al unui utilizator de telefonie mobilă sau adresa fizică de instalare a punctului terminal pentru o rețea de telefonie fixă;
o) punctul de acces al centrului unic pentru apeluri de urgență – punctul fizic prin care unui apelant la numărul unic de urgență 112 i se asigură accesul la agențiile specializate de intervenție;
p) rutare – dirijarea apelurilor efectuate de la echipamentele terminale dintr-o rețea publică de telefonie către numărul unic de urgență 112, în funcție de zona de arondare a echipamentului terminal apelant, la centrul unic pentru apeluri de urgență corespunzător;
q) Serviciul de urgență 112 – serviciu furnizat de SNUAU, care asigură preluarea apelurilor de urgență de la cetățeni și transmiterea acestora către agențiile specializate de intervenție, în vederea asigurării unei reacții imediate, uniforme și unitare pentru soluționarea urgențelor;
r) stație de intervenție – punct de concentrare a resurselor agențiilor specializate de intervenție, destinate soluționării urgențelor;
s) SNUAU – ansamblu integrat de aplicații, echipamente și rețele de comunicații și tehnologia informației, care realizează interfața unică de acces al cetățeanului la agențiile specializate de intervenție și care permite răspunsul adecvat urgenței semnalate; interfața publică de acces este realizată prin integrarea în cadrul sistemului a centrului unic pentru apeluri de urgență cu dispeceratele agențiilor specializate de intervenție;
t) terminal telematic – terminal specializat care asigură posibilitatea transmiterii apelurilor de urgență și a informațiilor privind urgența de către persoane cu dizabilități de auz și/sau vorbire, utilizând tehnici de transmisie și de prelucrare automată la distanță a informației, prin intermediul unor procedee moderne de comunicație;
u) 112 – numărul unic pentru apeluri de urgență;
v) suporți tehnici – echipamente de comunicații, antene folosite în exclusivitate pentru SNUAU”.
Noua reglementare
Potrivit noii reglementări, art. 3 se modifică și va avea următorul conținut:
„Art. 3
(1) În sensul prezentei ordonanţe de urgenţă, termenii şi expresiile de mai jos au următoarele semnificaţii:
a) agenţii specializate de intervenţie – structurile autorităţilor administraţiei publice, care au rolul de intervenţie imediată pentru soluţionarea urgenţelor în domeniile ambulanţei, serviciilor mobile de urgenţă, reanimare şi descarcerare (S.M.U.R.D.), poliţiei, jandarmeriei, serviciilor publice profesioniste şi voluntare pentru situaţii de urgenţă, inclusiv S.M.U.R.D., contra terorismului, precum şi alte structuri stabilite prin hotărâre a Guvernului;
b) alertare falsă – utilizarea intenţionată a numărului 112 pentru determinarea alarmării sau intervenţiei agenţiilor specializate de intervenţie în mod nejustificat;
c) apel de urgenţă – orice apel către Serviciul de urgenţă 112, care necesită acţiunea agenţiilor specializate de intervenţie;
d) mesaj asociat unui apel de urgenţă – orice mesaj scurt (SMS), transmis ulterior unui apel de urgenţă, privind aceeaşi situaţie de urgenţă, către Serviciul de urgenţă 112, de o persoană cu dizabilităţi de auz şi/sau vorbire înregistrată la administratorul SNUAU, care necesită acţiunea agenţiilor specializate de intervenţie;
e) apelare abuzivă – apelarea repetată, cu rea intenţie, a numărului 112, fără ca apelantul să justifice o stare care necesită acţiunea agenţiilor specializate de intervenţie, sau apelarea numărului 112 pentru a aduce injurii operatorilor;
f) apel involuntar – apelarea numărului 112 din greşeală;
g) centrul unic pentru apeluri de urgenţă – structura specializată de preluare şi transfer al apelurilor de urgenţă primite la 112, aflată în serviciu permanent, operat de administratorul SNUAU;
h) mesaj abuziv – transmiterea repetată de mesaje scurte (SMS) către numărul 113, cu rea intenţie, de către o persoană care nu este înregistrată la administratorul SNUAU, sau transmiterea unui mesaj scurt (SMS) către numărul 113 pentru a aduce injurii operatorilor, precum şi transmiterea repetată către numărul 114, cu rea intenţie, a unor mesaje care nu respectă condiţiile prevăzute la art. 2 alin. (2^2);
i) dispeceratul de urgenţă – structura specializată de preluare şi tratare a apelurilor de urgenţă primite prin centrul unic pentru apeluri de urgenţă, aflată în serviciu permanent, operat de agenţiile specializate de intervenţie;
j) dispeceratul integrat de urgenţă – structura specializată aflată în serviciu permanent care, pe lângă preluarea apelului la numărul de urgenţă, asigură alarmarea şi coordonarea echipajelor de intervenţie ale tuturor serviciilor specializate de intervenţie, cu caracter medical şi nemedical, din aceeaşi locaţie fizică. Coordonarea se face de către personal special pregătit, având inclusiv un coordonator medical, cu studii superioare, din cadrul serviciului de ambulanţă sau S.M.U.R.D.;
k) E 112 – serviciul de comunicaţii de urgenţă extins prin adăugarea informaţiei de localizare a terminalului de la care se efectuează apelul de urgenţă;
l) ETSI – Institutul European pentru Standardizare în Telecomunicaţii;
m) gradul de serviciu – probabilitatea (P), exprimată ca fracţie zecimală, ca un apel telefonic să fie blocat. P.01 este gradul de serviciu care reflectă probabilitatea ca în timpul unei ore cu trafic de vârf un apel din o sută să fie blocat;
n) informaţia de localizare primară – datele cu conţinutul şi formatul stabilite de Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii, care indică elementele de reţea relevante din punctul de vedere al localizării şi care nu necesită prelucrare suplimentară din partea operatorului;
o) informaţia de localizare – datele cu conţinutul şi formatul stabilite de Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii şi implementate în cadrul SNUAU, care, prin prelucrarea informaţiei de localizare primară, indică poziţia geografică în care se află echipamentul terminal al unui utilizator de telefonie mobilă sau adresa fizică de instalare a punctului terminal pentru o reţea de telefonie fixă;
p) informaţia de localizare obţinută pe baza echipamentului terminal – datele generate la nivelul echipamentului terminal mobil al apelantului, după momentul iniţierii apelului de urgenţă, şi transmise către administratorul SNUAU de o funcţionalitate integrată nativ la nivelul acestui terminal, precum şi, acolo unde sunt disponibile, cele generate de o aplicaţie furnizată de administratorul SNUAU, ce conţin latitudinea şi longitudinea care caracterizează poziţia geografică în care se află echipamentul terminal;
q) punctul de acces al centrului unic pentru apeluri de urgenţă – punctul fizic prin care unui apelant la numărul unic de urgenţă 112 i se asigură accesul la agenţiile specializate de intervenţie;
r) rutare – dirijarea apelurilor efectuate de la echipamentele terminale dintr-o reţea publică de telefonie către numărul unic de urgenţă 112, în funcţie de zona de arondare a echipamentului terminal apelant, la centrul unic pentru apeluri de urgenţă corespunzător;
s) Serviciul de urgenţă 112 – serviciu furnizat de SNUAU care asigură preluarea apelurilor de urgenţă de la cetăţeni şi transmiterea acestora către agenţiile specializate de intervenţie, în vederea asigurării unei reacţii imediate, uniforme şi unitare pentru soluţionarea urgenţelor;
ş) staţie de intervenţie – punct de concentrare a resurselor agenţiilor specializate de intervenţie, destinate soluţionării urgenţelor;
t) SNUAU – ansamblu integrat de aplicaţii, echipamente şi reţele de comunicaţii şi tehnologia informaţiei care realizează interfaţa unică de acces al cetăţeanului la agenţiile specializate de intervenţie şi care permite răspunsul adecvat urgenţei semnalate; interfaţa publică de acces este realizată prin integrarea în cadrul sistemului a centrului unic pentru apeluri de urgenţă cu dispeceratele agenţiilor specializate de intervenţie;
ţ) terminal telematic – terminal specializat care asigură posibilitatea transmiterii apelurilor de urgenţă şi a informaţiilor privind urgenţa de către persoane cu dizabilităţi de auz şi/sau vorbire, utilizând tehnici de transmisie şi de prelucrare automată la distanţă a informaţiei, prin intermediul unor procedee moderne de comunicaţie;
u) 112 – numărul unic pentru apeluri de urgenţă;
v) suporţi tehnici – echipamente de comunicaţii, antene folosite în exclusivitate pentru SNUAU.
(2) În cuprinsul prezentei ordonanţe de urgenţă sunt, de asemenea, aplicabile definiţiile relevante prevăzute la art. 4 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 111/2011 privind comunicaţiile electronice, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 140/2012, cu modificările şi completările ulterioare”.
Art. 15 lit. a^1) din O.U.G. nr. 34/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului naţional unic pentru apeluri de urgenţă (introdus prin O.U.G. nr. 62/2019)
Noua reglementare
Potrivit noii reglementări, la art. 15, după lit. a), se introduce o nouă literă, lit. a^1), cu următorul conținut:
„Furnizorii de servicii de telefonie destinate publicului prin intermediul rețelelor publice mobile au următoarele obligații:
(…)
a^1) de a lua toate măsurile necesare astfel încât să permită transmiterea, cu prioritate, în limita capabilităţilor tehnice, către administratorul SNUAU a informaţiei de localizare obţinute pe baza echipamentului terminal, atât prin utilizarea mesajelor tehnice standardizate scurte, cât şi a conexiunii de date, indiferent de tipul de serviciu folosit de utilizatorul respectiv;”.
Art. 15 lit. b) din O.U.G. nr. 34/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului naţional unic pentru apeluri de urgenţă (abrogat prin O.U.G. nr. 62/2019)
Vechea reglementare
În vechea reglementare, la art. 15, lit. b) prevedea:
„Furnizorii de servicii de telefonie destinate publicului prin intermediul rețelelor publice mobile au următoarele obligații:
(…)
b) de a informa abonații serviciilor pentru care plata se realizează în avans cu privire la utilitatea transmiterii datelor personale, care sunt necesare pentru oferirea accesului la 112 prin centrul unic pentru apeluri de urgență, cu maximă operativitate.”.
Noua reglementare
Potrivit noii reglementări, la art. 15, lit. b) se abrogă.
Art. 18 alin. (1) din O.U.G. nr. 34/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului naţional unic pentru apeluri de urgenţă (modificat prin O.U.G. nr. 62/2019)
Vechea reglementare
În vechea reglementare, la art. 18, alin. (1) prevedea:
„(1) Furnizorii de servicii de telefonie destinate publicului au obligația de a pune la dispoziția administratorului SNUAU și de a actualiza, până la data de 25 a fiecărei luni, bazele de date proprii care conțin numerele de telefon, numele și adresele abonaților, în mod gratuit, în formatul stabilit de Autoritatea Națională pentru Reglementare în Comunicații și Tehnologia Informației”.
Noua reglementare
Potrivit noii reglementări, la art. 18, alin. (1) se modifică și va avea următorul conținut:
„(1) Furnizorii de servicii de comunicaţii electronice destinate publicului au obligaţia de a pune la dispoziţia administratorului SNUAU şi de a actualiza, până la data de 25 a fiecărei luni, în mod gratuit, în formatul stabilit de Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii, bazele de date proprii care conţin numerele de telefon, datele cu caracter personal prevăzute la art. 4 alin. (1) pct. 55, respectiv pct. 56 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 111/2011, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 140/2012, cu modificările şi completările ulterioare, ale utilizatorilor finali ai serviciilor de comunicaţii electronice destinate publicului la puncte mobile, indiferent de modalitatea de plată anterioară sau ulterioară furnizării serviciilor, respectiv ale utilizatorilor finali ai serviciilor de comunicaţii electronice destinate publicului la puncte fixe”.
Art. 19 alin. (2^1)-(2^2) din O.U.G. nr. 34/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului naţional unic pentru apeluri de urgenţă (introdus prin O.U.G. nr. 62/2019)
Noua reglementare
Potrivit noii reglementări, la art. 19, după alin. (2), se introduc două noi alineate, alin. (2^1)-(2^2), cu următorul conținut:
„(2^1) Datele cu caracter personal prevăzute la alin. (1) sunt stocate de către administratorul SNUAU pentru o perioadă de 5 ani.
(2^2) La împlinirea termenului prevăzut la alin. (2^1), datele cu caracter personal vor fi şterse sau, după caz, distruse”.
Art. 20 alin. (1^1) din O.U.G. nr. 34/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului naţional unic pentru apeluri de urgenţă (modificat prin O.U.G. nr. 62/2019)
Vechea reglementare
În vechea reglementare, la art. 20, alin. (1^1) prevedea:
„(1^1) SNUAU are obligația de a transforma informațiile de localizare primare în informații de localizare”.
Noua reglementare
Potrivit noii reglementări, la art. 20, alin. (1^1) se modifică și va avea următorul conținut:
„(1^1) SNUAU are obligaţia de a transforma informaţiile de localizare primară în informaţii de localizare, precum şi de a utiliza, acolo unde este disponibilă, informaţia de localizare obţinută pe baza echipamentului terminal”.
Art. 32 alin. (1) lit. a)-b) din O.U.G. nr. 34/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului naţional unic pentru apeluri de urgenţă (modificat prin O.U.G. nr. 62/2019)
Vechea reglementare
În vechea reglementare, la art. 32 alin. (1), lit. a)-b) prevedeau:
„(1) Constituie contravenții următoarele fapte și se sancționează după cum urmează:
a) apelarea abuzivă a numărul unic pentru apeluri de urgență 112 sau transmiterea de mesaje abuzive la numărul 113, cu amendă de la 500 lei la 1.000 lei;
b) alertarea falsă a agențiilor specializate de intervenție, cu amendă de la 500 lei la 1.000 lei;”.
Noua reglementare
Potrivit noii reglementări, la art. 32 alin. (1), lit. a)-b) se modifică și va avea următorul conținut:
„(1) Constituie contravenții următoarele fapte și se sancționează după cum urmează:
a) apelarea abuzivă a numărului unic pentru apeluri de urgenţă 112 sau transmiterea de mesaje abuzive la numărul 113 ori la numărul 114, cu amendă de la 500 lei la 1.000 lei;
b) alertarea falsă a agenţiilor specializate de intervenţie, cu amendă de la 1.500 lei la 5.000 lei”.
Arhive
- martie 2024
- februarie 2024
- ianuarie 2024
- decembrie 2023
- noiembrie 2023
- octombrie 2023
- septembrie 2023
- august 2023
- iulie 2023
- iunie 2023
- mai 2023
- aprilie 2023
- martie 2023
- februarie 2023
- ianuarie 2023
- decembrie 2022
- noiembrie 2022
- octombrie 2022
- septembrie 2022
- august 2022
- iulie 2022
- iunie 2022
- mai 2022
- aprilie 2022
- martie 2022
- februarie 2022
- ianuarie 2022
- decembrie 2021
- noiembrie 2021
- octombrie 2021
- septembrie 2021
- august 2021
- iulie 2021
- iunie 2021
- mai 2021
- aprilie 2021
- martie 2021
- februarie 2021
- ianuarie 2021
- decembrie 2020
- noiembrie 2020
- octombrie 2020
- septembrie 2020
- august 2020
- iulie 2020
- iunie 2020
- mai 2020
- aprilie 2020
- martie 2020
- februarie 2020
- ianuarie 2020
- decembrie 2019
- noiembrie 2019
- octombrie 2019
- septembrie 2019
- august 2019
- iulie 2019
- iunie 2019
- mai 2019
- aprilie 2019
- martie 2019
- februarie 2019
- ianuarie 2019
- decembrie 2018
- noiembrie 2018
- octombrie 2018
- septembrie 2018
- august 2018
- iulie 2018
- iunie 2018
- mai 2018
- aprilie 2018
- martie 2018
- februarie 2018
- ianuarie 2018
- decembrie 2017
- noiembrie 2017
- octombrie 2017
- septembrie 2017
- august 2017
- iulie 2017
- iunie 2017
- mai 2017
- aprilie 2017
- martie 2017
- februarie 2017
- ianuarie 2017
- decembrie 2016
- noiembrie 2016
- octombrie 2016
- septembrie 2016
- august 2016
- iulie 2016
- iunie 2016
- mai 2016
- aprilie 2016
- martie 2016
- februarie 2016
- ianuarie 2016
- decembrie 2015
- noiembrie 2015
- octombrie 2015
- septembrie 2015
- august 2015
- iulie 2015
- iunie 2015
- mai 2015
- aprilie 2015
- martie 2015
- februarie 2015
- ianuarie 2015
Calendar
L | Ma | Mi | J | V | S | D |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 |
Lasă un răspuns
Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.