Decizia ÎCCJ (Complet DCD/C) nr. 82/2018 (M. Of. nr. 130/19.02.2019): Majorarea salariului de bază, de 15% pentru complexitatea muncii, nu se acordă pentru perioada 1 iulie 2017 – 31 decembrie 2017 şi pentru anul 2018
Redacția ProLege - februarie 3, 2019Decizia ÎCCJ | Complet ÎCCJ | Actul normativ | Articole | Sumar |
Decizia nr. 82/2018
(M. Of. nr. 130 din 19 februarie 2019) |
Complet DCD/C | Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice | Nota 2 lit. c) pct. II lit. A, cap. I din Anexa nr. VIII, art. 38 alin. (1), alin. (2) lit. a), alin. (3) lit. a), alin. (4) și alin. (6) | În interpretarea și aplicarea dispozițiilor Notei 2 lit. c) pct. II lit. A, cap. I din Anexa nr. VIII a Legii-cadru nr. 153/2017 în corelare cu prevederile art. 38 alin. (1), alin. (2) lit. a), alin. (3) lit. a), alin. (4) și (6) din același act normativ, majorarea salariului de bază, de 15% pentru complexitatea muncii, nu se acordă pentru perioada 1 iulie 2017-31 decembrie 2017 și pentru anul 2018
Această majorare se acordă, însă, pentru perioada 2019-2022, în condițiile stabilite la art. 38 alin. (4) din Legea-cadru nr. 153/2017, iar prin excepție și începând cu ianuarie 2018 sau cu data de la care salariile de bază, soldele de funcție/salariile de funcție, indemnizațiile de încadrare devin mai mari decât cele stabilite potrivit legii pentru anul 2022, ca urmare a majorărilor salariale reglementate |
În M. Of. nr. 130 din 19 februarie 2019, s-a publicat Decizia ÎCCJ (Complet DCD/C) nr. 82/2018 referitoare la interpretarea dispoziţiilor Notei 2 lit. c) pct. II lit. A, cap. I din anexa nr. VIII a Legii-cadru nr. 153/2017 în corelare cu prevederile art. 38 alin. (1), alin. (2) lit. a), alin. (3) lit. a), alin. (4) şi (6) din Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice.
Astfel, Înalta Curte a stabilit că în interpretarea respectivelor dispoziții, majorarea salariului de bază, de 15% pentru complexitatea muncii, nu se acordă pentru perioada 1 iulie 2017-31 decembrie 2017 şi pentru anul 2018, însă pentru perioada 2019-2022, această majorare se acordă în condiţiile stabilite la art. 38 alin. (4) din Legea-cadru nr. 153/2017. Prin excepţie, majorarea se acordă începând cu ianuarie 2018 sau cu data de la care salariile de bază, soldele de funcţie/salariile de funcţie, indemnizaţiile de încadrare devin mai mari decât cele stabilite potrivit legii pentru anul 2022, ca urmare a majorărilor salariale reglementate.
Obiectul dezlegării chestiunii de drept
Nota 2 lit. c) pct. II lit. A, cap. I din Anexa nr. VIII din Legea-cadru nr. 153/2017
„2. Funcționarii publici din serviciile publice deconcentrate ale instituțiilor din subordinea, coordonarea sau sub autoritatea Ministerului Mediului, Ministerului Sănătății, Ministerului Educației Naționale și Ministerului Muncii și Justiției Sociale beneficiază, pentru complexitatea muncii, de o majorare a salariului de bază de 15%”.
Art. 38 alin. (1), alin. (2) lit. a), alin. (3) lit. a), alin. (4) și alin. (6) din Legea-cadru nr. 153/2017
„(1) Prevederile prezentei legi se aplică etapizat, începând cu data de 1 iulie 2017.
(2) Începând cu data de 1 iulie 2017:
a) se mențin în plată la nivelul acordat pentru luna iunie 2017, până la 31 decembrie 2017, cuantumul brut al salariilor de bază, soldelor de funcție/salariilor de funcție și indemnizațiilor de încadrare, precum și cuantumul sporurilor, indemnizațiilor, compensațiilor, primelor și al celorlalte elemente ale sistemului de salarizare care fac parte, potrivit legii, din salariul brut lunar, indemnizația brută de încadrare, solda lunară de care beneficiază personalul plătit din fonduri publice, în măsura în care personalul ocupă aceeași funcție și își desfășoară activitatea în aceleași condiții;
(…)
(3) Începând cu data de 1 ianuarie 2018 se acordă următoarele creșteri salariale:
a) cuantumul brut al salariilor de bază, soldelor de funcție/salariilor de funcție, indemnizațiilor de încadrare, precum și cuantumul brut al sporurilor, indemnizațiilor, compensațiilor, primelor, premiilor și al celorlalte elemente ale sistemului de salarizare care fac parte, potrivit legii, din salariul lunar brut, indemnizația brută de încadrare, solda lunară/salariul lunar de care beneficiază personalul plătit din fonduri publice se majorează cu 25% față de nivelul acordat pentru luna decembrie 2017, fără a depăși limita prevăzută la art. 25, în măsura în care personalul respectiv își desfășoară activitatea în aceleași condiții;
(…)
(4) În perioada 2019-2022 se va acorda anual o creștere a salariilor de bază, soldelor de funcție/salariilor de funcție, indemnizațiilor de încadrare, fiecare creștere reprezentând 1/4 din diferența dintre salariul de bază, solda de funcție/salariul de funcție, indemnizația de încadrare prevăzute de lege pentru anul 2022 și cel/cea din luna decembrie 2018. Creșterea respectivă și data de aplicare se stabilesc prin legea anuală a bugetului de stat cu respectarea prevederilor art. 6 lit. h).
(…)
(6) În situația în care, începând cu 1 ianuarie 2018, salariile de bază, soldele de funcție/salariile de funcție, indemnizațiile de încadrare sunt mai mari decât cele stabilite potrivit prezentei legi pentru anul 2022 sau devin ulterior mai mari ca urmare a majorărilor salariale reglementate, se acordă cele stabilite pentru anul 2022”.
Jurisprudența instanțelor naționale în materie
În ceea ce privește modul în care instanțele judecătorești au înțeles să interpreteze și să aplice dispozițiile ce formează obiectul dezlegării chestiunii de drept, se remarcă existența unei jurisprudențe divergente la nivelul instanțelor judecătorești.
Problema de drept enunţată este nouă, deoarece, prin consultarea jurisprudenţei, s-a constatat că asupra acestei probleme Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie nu a statuat printr-o altă hotărâre.
La nivelul Curţilor de Apel Alba Iulia, Constanţa şi Târgu Mureş nu a fost identificată practică judiciară şi nu a fost formulat niciun punct de vedere cu privire la problemele de drept ce fac obiectul prezentei sesizări.
Practica judiciară a Curţii de Apel Bacău este unitară, completurile care au soluţionat astfel de cauze au reținut că este exclusă aplicarea dispoziţiilor de majorare a salariului de bază de 15% pentru complexitatea muncii începând cu data de 1 iulie 2017.
Opinia judecătorilor ce activează în cadrul Secţiei a II-a civile, de contencios administrativ şi fiscal a Tribunalului Neamţ este în sensul că, „potrivit art. 38 alin. (1) din Legea nr. 153/2007, prevederile prezentei legi se aplică etapizat, începând cu data de 1 iulie 2017”, iar conform alin. (4), „în perioada 2019-2022 se va acorda anual o creştere a salariilor de bază, soldelor de funcţie/salariilor de funcţie, indemnizaţiilor de încadrare, fiecare creştere reprezentând 1/4 din diferenţa dintre salariul de bază, solda de funcţie/salariul de funcţie, indemnizaţia de încadrare prevăzută de lege pentru anul 2022 şi cel/cea din luna decembrie 2018. Creşterea respectivă şi data de aplicare se stabilesc prin legea anuală a bugetului de stat cu respectarea prevederilor art. 6 lit. h)”. Din modul de redactare al art. 38 rezultă că este exclusă aplicarea dispoziţiilor de majorare a salariului de bază de 15%, pentru complexitatea muncii, începând cu data de 1 iulie 2017.
La nivelul Tribunalului Bacău s-a reţinut că „începând cu data de 1 iulie 2017 se menţine în plată, la nivelul acordat pentru luna iunie 2017 până la 31 decembrie 2017, cuantumul brut al salariilor de bază potrivit art. 38 alin. (2) lit. a) din Legea-cadru nr. 153/2017, majorarea salarială de 15% pentru complexitatea muncii acordându-se treptat, conform prevederilor art. 38 alin. (3) şi (4) din Legea-cadru nr. 153/2017. Astfel, majorarea salariilor de bază de 15% pentru complexitatea muncii reprezintă un drept salarial nou, de care reclamanţii nu au beneficiat în luna iunie 2017 şi, ca atare, nu poate fi acordat începând cu luna iulie 2017. Majorarea salarială de 15% pentru complexitatea muncii va deveni aplicabilă în anul 2019, etapă în care salariul va fi determinat în raport cu salariul de bază prevăzut în anexele la lege.
La nivelul Curţii de Apel Braşov, în urma consultării judecătorilor din cadrul Tribunalului Braşov, s-a apreciat că funcţionarii publici din serviciile deconcentrate ale instituţiilor din subordinea ministerelor sunt îndreptăţiţi, începând cu 1 ianuarie 2018, la o majorare a salariului de bază cu 25%, pentru complexitatea muncii, faţă de salariul din data de 31 decembrie 2017, însă nu la un spor de complexitate de 15%, care să se adauge la salariul deja majorat.
La nivelul Tribunalului Covasna s-a reţinut că, prevederile legii se aplică etapizat, începând cu data de 1 iulie 2017, iar majorarea de 15% nu operează de la data de 1 iulie 2017, astfel cum s-a solicitat prin cererea de chemare în judecată, dat fiind faptul că legiuitorul a prevăzut expres că, de la data de 1 iulie 2017, cuantumul salariului se menţine în plată la nivelul acordat pentru luna iunie 2017.
La nivelul Curţii de Apel Bucureşti, magistraţii din cadrul Tribunalului Bucureşti au apreciat că majorarea salariului de bază pentru complexitatea muncii se acordă în conformitate cu prevederile art. 38 alin. (4) din Legea-cadru nr. 153/2017 în perioada 2019-2022, sau, după caz, în conformitate cu prevederile art. 38 alin. (6) din Lege, începând cu 1 ianuarie 2018.
În concluzie, s-a apreciat că majorarea de 15% a salariului de bază pentru complexitatea muncii se acordă în perioada 2019-2022, în condiţiile stabilite de art. 38 alin. (4) din Legea-cadru nr. 153/2017 şi, prin excepţie, începând cu ianuarie 2018 sau cu data de la care salariile de bază, soldele de funcţie/salariile de funcţie, indemnizaţiile de încadrare devin mai mari decât cele stabilite potrivit legii pentru anul 2022 ori devin ulterior mai mari ca urmare a majorărilor salariale reglementate.
La nivelul Tribunalului Giurgiu s-a apreciat că majorarea salariilor de bază cu 15% pentru complexitatea muncii reprezintă un drept salarial nou, de care funcţionarii publici nu au beneficiat în luna iunie 2017, şi, ca atare, nu poate fi acordat începând cu luna iulie 2017. Rezultă că majorarea salarială de 15% pentru complexitatea muncii va deveni aplicabilă în anul 2019, etapă în care salariul va fi determinat în raport cu salariul de bază prevăzut în anexele la lege.
Magistraţii din cadrul Tribunalului Ialomiţa au apreciat că aceste dispoziţii au caracter special faţă de dispoziţiile tranzitorii din aceeaşi lege, astfel încât funcţionarii publici din cadrul serviciilor publice deconcentrate ale instituţiilor din subordinea, coordonarea sau sub autoritatea Ministerului Mediului şi Ministerului Muncii şi Justiţiei Sociale beneficiază, pentru complexitatea muncii, de o majorare a salariului de bază cu 15% de la data intrării în vigoare a Legii-cadru nr. 153/2017, în timp ce aceeaşi funcţionari din cadrul Ministerului Sănătăţii şi Ministerul Educaţiei Naţionale beneficiază de această majorare de la data de 31 martie 2018, când a intrat în vigoare Legea nr. 79/2018 de modificare şi completare a Legii-cadru nr. 153/2017.
În cadrul Tribunalului Ilfov, s-a reţinut că majorarea de 15% se acordă în perioada 2019-2022, în conformitate cu prevederile art. 38 alin. (4) şi, prin excepţie, începând cu ianuarie 2018 sau cu data de la care salariile de bază, soldele de funcţie/salariile de funcţie, indemnizaţiile de încadrare devin mai mari decât cele stabilite potrivit legii pentru anul 2022 ori devin mai mari ca urmare a majorărilor salariale reglementate.
În ceea ce priveşte opinia exprimată de magistraţii din cadrul Tribunalului Teleorman, aceasta a fost în sensul că majorarea salariilor de bază de 15% pentru complexitatea muncii reprezintă un drept salarial nou, de care personalul nu a beneficiat în luna iunie 2017 şi, ca atare, în raport cu prevederile art. 38 alin. (2) lit. a) mai sus citate, nu poate fi acordat începând cu luna iulie 2017. Se reţine, totodată, că prevederile legii se aplică etapizat, începând cu data de 1 iulie 2017, potrivit art. 38 alin. (1) şi, abia începând cu anul 2019, salariile vor fi stabilite în funcţie de prevederile noii legi.
Curtea de Apel Cluj a învederat că, la nivelul Secţiei a II-a civile, de contencios administrativ şi fiscal din cadrul Tribunalului Bistriţa-Năsăud, practica judiciară a completurilor care judecă în materie de contencios administrativ şi fiscal este în sensul că, începând cu data de 1 ianuarie 2018, cuantumul brut al salariilor de bază se majorează cu 25% faţă de nivelul acordat pentru luna decembrie 2017 şi, abia începând cu anul 2019, salariile de bază ale personalului plătit din fondurile publice vor fi stabilite în funcţie de salariile prevăzute în anexele la lege, între care se regăseşte şi anexa nr. VIII unde se prevede majorarea salarială de 15% pentru complexitatea muncii de care beneficiază funcţionarii publici din unele instituţii şi autorităţi publice.
Curtea de Apel Craiova a arătat că, în cuprinsul anexei VIII, Nota 2 a lit. c) pct. II lit. A cap. I din Legea-cadru nr. 153/2017, este constituit un beneficiu în sensul majorării salariului de bază cu un procent de 15% pentru complexitatea muncii, pentru anumite categorii de funcţionari publici (funcţii publice teritoriale); este menţionat că în cuprinsul anexei se stabilesc salariile de bază pentru anul 2022. Ca atare şi majorarea reglementată la pct. 2 lit. c) intervine începând cu anul 2022.
La nivelul tribunalelor Gorj şi Dolj au fost exprimate două opinii: într-o primă opinie, s-a apreciat că sunt întemeiate aceste cereri, iar salarizarea personalului plătit din fonduri publice se face etapizat, începând cu 1 ianuarie 2018. În ceea ce priveşte majorarea salariului de bază de 15% pentru complexitatea muncii, s-a constatat că funcţionarii publici beneficiază, pentru complexitatea muncii, de o majorare a salariului de bază de 15%. În realitate, salariile de bază ale tuturor funcţionarilor publici sunt cele prevăzute de Legea-cadru nr. 153/2017, care stabileşte modalitatea de calcul începând cu data de 1 iulie 2017, la care se aplică majorările salariale ulterioare.
În a doua opinie, s-a apreciat că sunt neîntemeiate aceste cereri, prin dispoziţiile art. 38 alin. (2) lit. a) şi alin. (3) lit. a) din Legea-cadru nr. 153/2017, instituindu-se prevederi derogatorii privind salarizarea, de majorarea salariului de bază de 15% pentru complexitatea muncii, neputându-se beneficia în perioada 1 iulie 2017-31 decembrie 2018. În consecinţă, majorarea salarială de 15% pentru complexitatea muncii va deveni aplicabilă în etapa în care salariul va fi determinat în raport cu salariul de bază prevăzut în anexe, respectiv începând cu anul 2019, întrucât această majorare reprezintă un drept salarial nou.
Punctul de vedere majoritar al judecătorilor din cadrul Curţii de Apel Galaţi este în sensul că majorarea de 15% pentru complexitatea muncii se calculează ca element al venitului salarial, fie în perioada 2019-2022, când se va acorda, la o dată ce va fi stabilită prin legea anuală a bugetului de stat, o creştere a salariilor de bază, soldelor de funcţie/salariilor de funcţie, indemnizaţiilor de încadrare, egală cu 1/4 din diferenţa dintre salariul de bază, solda de funcţie/salariul de funcţie, indemnizaţia de încadrare prevăzute de lege pentru anul 2022 şi cel/cea din luna decembrie 2018, fie, în baza dispoziţiilor art. 38 alin. (6), începând cu ianuarie 2018 sau cu data de la care salariile de bază, soldele de funcţie/salariile de funcţie, indemnizaţiile de încadrare devin mai mari decât cele stabilite potrivit legii pentru anul 2022 sau devin ulterior mai mari ca urmare a majorărilor salariale reglementate. În concluzie, majorarea de 15% a salariului de bază pentru complexitatea muncii se acordă în perioada 2019-2022, în condiţiile stabilite la art. 38 alin. (4) din Legea-cadru nr. 153/2017 şi, prin excepţie, începând cu ianuarie 2018 sau cu data de la care salariile de bază, soldele de funcţie/salariile de funcţie, indemnizaţiile de încadrare devin mai mari decât cele stabilite potrivit legii pentru anul 2022 ori devin ulterior mai mari ca urmare a majorărilor salariale reglementate.
În opinia judecătorilor din cadrul Tribunalului Galaţi, majorarea de 15% a salariului de bază pentru complexitatea muncii se acordă în perioada 2019-2022.
Curtea de Apel Iaşi a arătat că este autoarea sesizării pentru pronunţarea hotărârii prealabile, punctul de vedere fiind exprimat cu acest prilej, Tribunalul Iaşi a comunicat că s-a conturat opinia majoritară a magistraţilor, în sensul că majorarea de 15% a salariului de bază pentru complexitatea muncii se acordă în perioada 2019-2022 în condiţiile stabilite la art. 38 alin. (4) din Legea-cadru nr. 153/2017 şi, prin excepţie, începând cu ianuarie 2018 sau cu data de la care salariile de bază, soldele de funcţie/salariile de funcţie, indemnizaţiile de încadrare devin mai mari decât cele stabilite potrivit legii pentru anul 2022 ori devin ulterior mai mari ca urmare a majorărilor salariale reglementate, ataşându-se o sentinţă nedefinitivă cu privire la problema de drept solicitată.
Tribunalul Vaslui a comunicat jurisprudenţă în sensul materiei sus-citate, din analiza căreia rezultă că majorarea salarială de 15% pentru complexitatea muncii va deveni aplicabilă în anul 2019, etapă în care salariul va fi determinat în raport cu salariul de bază prevăzut în anexele la lege.
La nivelul Tribunalului Satu Mare, instanţă arondată Curţii de Apel Oradea, s-a conturat punctul de vedere potrivit căruia din actul normativ care reglementează salarizarea funcţionarului public rezultă fără putinţă de tăgadă faptul că prevederile Legii-cadru nr. 153/2017 se aplică etapizat, începând cu data de 1 iulie 2017.
Curtea de Apel Piteşti a învederat că au fost identificate o serie de hotărâri pronunţate în primă instanţă de Tribunalul Argeş, iar practica identificată la nivelul acestei instanţe a fost în sensul că majorarea de 15% pentru complexitatea muncii nu se aplică până la data de 1 ianuarie 2018, iar după această dată se aplică astfel: în perioada 1 ianuarie 2018-31 decembrie 2018 se aplică dispoziţiile art. 38 alin. (1) lit. a) şi alin. (6) din Legea-cadru nr. 153/2017, iar în perioada 2019-2022 se aplică prevederile art. 38 alin. (4) din Lege.
Curtea de Apel Ploieşti a înaintat două hotărâri judecătoreşti, a căror analiză relevă existenţa a două orientări jurisprudenţiale. Astfel, Tribunalul Buzău a apreciat că funcţionarii beneficiază, pentru complexitatea muncii, de o majorare a salariului de bază de 15%; întrucât legea nu instituie un anumit termen de la care urmează a se acorda această majorare de 15%, rezultă că legiuitorul a dorit ca majorarea să opereze începând cu data intrării în vigoare a legii, 1 iulie 2017.
Tribunalul Dâmboviţa a considerat neîntemeiată o astfel de acţiune, reţinând că majorarea salarială de 15% pentru complexitatea muncii se va aplica etapizat.
Opinia majoritară a judecătorilor din cadrul Tribunalului Suceava – Secţia contencios administrativ şi fiscal, instanţa arondată Curţii de Apel Suceava este în sensul că prevederile legii se aplică etapizat, începând cu data de 1 iulie 2017.
Curtea de Apel Timişoara a arătat că, în privinţa dispoziţiilor privind majorarea cu 15%, a salariului de bază pentru complexitatea muncii există posibilitatea aplicării acestora începând cu data de 1 ianuarie 2018, şi nicidecum de la data de 1 iulie 2017. De altfel, această concluzie este întărită şi de expunerea de motive a O.U.G. nr. 91/2017 privind modificarea Legii-cadru nr. 153/2017.
Jurisprudența Curții Constituționale
La nivelul Curții Constituționale nu a fost identificată jurisprudență relevantă în cauză.
Punctul de vedere al Procurorului General al PÎCCJ
Ministerul Public – Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, prin Adresa nr. 2325/C/3099/III-5/2018 din 3 octombrie 2018, a comunicat că, la nivelul Secţiei judiciare – Serviciul judiciar civil, nu se verifică, în prezent, practica judiciară, în vederea promovării unui eventual recurs în interesul legii în problema de drept ce formează obiectul sesizării Curţii de Apel Iaşi – Secţia contencios administrativ şi fiscal.
Raportul asupra chestiunii de drept
Prin raportul întocmit s-a stabilit că, în interpretarea dispoziţiilor Notei 2 lit. c) pct. II lit. A, cap. I din anexa nr. VIII la Legea-cadru nr. 153/2017 în corelare cu prevederile art. 38 alin. (1), alin. (2) lit. a), alin. (3) lit. a), alin. (4) şi (6) din actul normativ anterior menţionat, majorarea salariului de bază de 15% pentru complexitatea muncii nu se acordă pentru perioada 1 iulie 2017-31 decembrie 2017 şi pentru anul 2018; pentru perioada 2019-2022 această majorare se acordă în condiţiile stabilite la art. 38 alin. (4) din Legea-cadru nr. 153/2017 şi, prin excepţie, începând cu ianuarie 2018 sau cu data de la care salariile de bază, soldele de funcţie/salariile de funcţie, indemnizaţiile de încadrare devin mai mari decât cele stabilite potrivit legii pentru anul 2022, ca urmare a majorărilor salariale reglementate.
Decizia ÎCCJ (Complet DCD/C) nr. 82/2018
Prin Decizia nr. 82/2018, ÎCCJ (Complet DCD/C) a admis sesizarea formulată de Curtea de Apel Iași – Secția Contencios Administrativ și Fiscal, în Dosarul nr. 7568/99/2017, privind pronunțarea unei hotărâri prealabile și, în consecință, a stabilit că „în interpretarea dispozițiilor Notei 2 lit. c) pct. II lit. A, cap. I din Anexa nr. VIII a Legii-cadru nr. 153/2017 în corelare cu prevederile art. 38 alin. (1), alin. (2) lit. a), alin. (3) lit. a), alin. (4) și (6) din actul normativ anterior menționat:
– majorarea salariului de bază, de 15% pentru complexitatea muncii, nu se acordă pentru perioada 1 iulie 2017 – 31 decembrie 2017 și pentru anul 2018;
– pentru perioada 2019-2022, această majorare se acordă în condițiile stabilite la art. 38 alin. (4) din Legea-cadru nr. 153/2017;
– prin excepție, această majorare se acordă începând cu ianuarie 2018 sau cu data de la care salariile de bază, soldele de funcție/salariile de funcție, indemnizațiile de încadrare devin mai mari decât cele stabilite potrivit legii pentru anul 2022, ca urmare a majorărilor salariale reglementate”.
Arhive
- februarie 2024
- ianuarie 2024
- decembrie 2023
- noiembrie 2023
- octombrie 2023
- septembrie 2023
- august 2023
- iulie 2023
- iunie 2023
- mai 2023
- aprilie 2023
- martie 2023
- februarie 2023
- ianuarie 2023
- decembrie 2022
- noiembrie 2022
- octombrie 2022
- septembrie 2022
- august 2022
- iulie 2022
- iunie 2022
- mai 2022
- aprilie 2022
- martie 2022
- februarie 2022
- ianuarie 2022
- decembrie 2021
- noiembrie 2021
- octombrie 2021
- septembrie 2021
- august 2021
- iulie 2021
- iunie 2021
- mai 2021
- aprilie 2021
- martie 2021
- februarie 2021
- ianuarie 2021
- decembrie 2020
- noiembrie 2020
- octombrie 2020
- septembrie 2020
- august 2020
- iulie 2020
- iunie 2020
- mai 2020
- aprilie 2020
- martie 2020
- februarie 2020
- ianuarie 2020
- decembrie 2019
- noiembrie 2019
- octombrie 2019
- septembrie 2019
- august 2019
- iulie 2019
- iunie 2019
- mai 2019
- aprilie 2019
- martie 2019
- februarie 2019
- ianuarie 2019
- decembrie 2018
- noiembrie 2018
- octombrie 2018
- septembrie 2018
- august 2018
- iulie 2018
- iunie 2018
- mai 2018
- aprilie 2018
- martie 2018
- februarie 2018
- ianuarie 2018
- decembrie 2017
- noiembrie 2017
- octombrie 2017
- septembrie 2017
- august 2017
- iulie 2017
- iunie 2017
- mai 2017
- aprilie 2017
- martie 2017
- februarie 2017
- ianuarie 2017
- decembrie 2016
- noiembrie 2016
- octombrie 2016
- septembrie 2016
- august 2016
- iulie 2016
- iunie 2016
- mai 2016
- aprilie 2016
- martie 2016
- februarie 2016
- ianuarie 2016
- decembrie 2015
- noiembrie 2015
- octombrie 2015
- septembrie 2015
- august 2015
- iulie 2015
- iunie 2015
- mai 2015
- aprilie 2015
- martie 2015
- februarie 2015
- ianuarie 2015
Calendar
L | Ma | Mi | J | V | S | D |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | ||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
Lasă un răspuns
Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.