Neconstituţionalitate: Art. 374 („Aducerea la cunoştinţă a învinuirii, lămuriri şi cereri”) alin. (7) teza a doua din Codul de procedură penală (M. Of. nr. 174 din 13 martie 2015)

Despre

  • M. Of. nr. 174 din 13 martie 2015
  • D.C.C. nr. 76/2015
  • Excepţie de neconstituţionalitate
  • Art. 374 alin. (7) teza a doua din Codul de procedură penală

În M. Of. nr. 174 din 13 martie 2015, s-a publicat D.C.C. nr. 76/2015 referitoare la excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 374 alin. (7) teza a doua din Codul de procedură penală.

Obiectul excepției de neconstituționalitate

Obiectul excepției de neconstituționalitate îl constituie dispozițiile art. 374 („Aducerea la cunoștință a învinuirii, lămuriri și cereri”) alin. (7) teza a doua din Codul de procedură penală.

Art. 374 alin. (7) prevede: „Probele administrate în cursul urmăririi penale și necontestate de către părți nu se readministrează în cursul cercetării judecătorești. Acestea sunt puse în dezbaterea contradictorie a părților și sunt avute în vedere de instanță la deliberare”.

 

D.C.C. nr. 76/2015

Prin Decizia nr. 76/2015, Curtea Constituțională a admis excepția de neconstituționalitate ridicată de reprezentantul Ministerului Public în Dosarul nr. 23.361/3/2013 al Tribunalului București – Secția I penală și a constatat că soluția legislativă de excludere a procurorului de la dezbaterea contradictorie a probelor cuprinsă în art. 374 alin. (7) teza a doua din Codul de procedură penală este neconstituțională.

 

DOWNLOAD FULL CHAPTER

Neconstituționalitate: Art. 374 („Aducerea la cunoștință a învinuirii, lămuriri și cereri”) alin. (7) teza a doua din Codul de procedură penală (M. Of. nr. 174 din 13 martie 2015) was last modified: mai 18th, 2015 by Redacția ProLege

Numai utilizatorii autentificați pot scrie comentarii

Căutare

Arhiva Revista

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.