Regulamentul Institutului Naţional al Magistraturii – modificări (Hotărâre CSM nr. 943/2018)
Redacția ProLege - octombrie 2, 2018
Vechea reglementare
În vechea reglementare, art. 21 prevedea:
„(1) Formatorii sunt obligați să respecte programa analitică și orarul. În mod excepțional, modificarea orarului și a programei analitice sau înlocuirea formatorilor se poate face de directorul Institutului, cu acordul Consiliului științific.
(2) În cadrul fiecărei catedre/discipline se organizează lunar sau ori de câte ori este nevoie ședința membrilor acesteia, la convocarea titularului de catedră/disciplină, în scopul asigurării pregătirii unitare a auditorilor de justiție”.
Noua reglementare
Potrivit noii reglementări, art. 21 se modifică și va avea următorul conținut:
„(1) Formatorii sunt obligaţi să respecte programa analitică şi orarul. În mod excepţional, modificarea orarului şi a programei analitice sau înlocuirea formatorilor se poate face de directorul Institutului, cu acordul Consiliului ştiinţific.
(2) În scopul asigurării pregătirii unitare a auditorilor de justiţie, formatorii sunt organizaţi în catedre, în raport cu disciplinele în care sunt specializaţi, conducerea Institutului stabilind disciplinele care intră în componenţa fiecărei catedre.
(3) În cadrul fiecărei catedre se organizează lunar sau ori de câte ori este nevoie şedinţa membrilor acesteia, la convocarea titularului de disciplină sau a conducerii Institutului.
(4) Titularul de disciplină coordonează activitatea catedrei în ceea ce priveşte elaborarea programelor analitice, a planurilor de seminar şi a materialelor de formare utilizate, precum şi organizarea evaluărilor auditorilor de justiţie, revizuirea şi avizarea tematicii/bibliografiei la concursurile şi examenele date în competenţa Institutului.
(5) Titularul de disciplină face parte din comisiile de recrutare a personalului de instruire şi participă la procesul de evaluare a membrilor catedrei”.
Art. 22 alin. (3) din Regulamentul Institutului Naţional al Magistraturii (abrogat prin Hotărâre CSM nr. 943/2018)
Noua reglementare
Potrivit noii reglementări, la art. 22, alin. (3) se abrogă.
Art. 22 alin. (4) și alin. (6) din Regulamentul Institutului Naţional al Magistraturii (modificat prin Hotărâre CSM nr. 943/2018)
Vechea reglementare
În vechea reglementare, la art. 22, alin. (4) și alin. (6) prevedeau:
„(4) Nota minimă admisă la evaluarea continuă aferentă fiecărei discipline din anul I de studiu, respectiv a programului de stagiu din anul II, precum și la fiecare dintre evaluările finale aferente fiecărei discipline/etape de stagiu/modul este 5.
(…)
(6) Cu excepția situației în care nota este rezultatul fraudei, în situația în care nu s-a obținut nota minimă prevăzută la alin. (4), pentru evaluările finale aferente fiecărei discipline/etape de stagiu/modul, auditorul va mai putea fi examinat o singură dată. Nepromovarea în urma examinării scrise atrage exmatricularea din Institut, în baza hotărârii Consiliului științific. În situația în care nu s-a obținut nota minimă admisă la evaluarea continuă aferentă fiecărei discipline din anul I de studiu, respectiv la evaluarea continuă aferentă programului de stagiu din anul II, auditorul va fi exmatriculat din Institut în baza hotărârii Consiliului științific”.
Noua reglementare
Potrivit noii reglementări, la art. 22, alin. (4) și alin. (6) se modifică și vor avea următorul conținut:
„(4) Nota minimă admisă la evaluarea continuă aferentă fiecărei discipline din anul I de studiu, respectiv a programului de stagiu din anul II, precum şi la fiecare dintre evaluările finale aferente fiecărei discipline este 5.
(…)
(6) Cu excepţia situaţiei în care nota este rezultatul fraudei, în situaţia în care nu s-a obţinut nota minimă prevăzută la alin. (4), pentru evaluările finale aferente fiecărei discipline auditorul va mai putea fi examinat o singură dată. Nepromovarea la cea de-a doua examinare scrisă atrage exmatricularea din Institut, în baza hotărârii Consiliului ştiinţific. În situaţia în care nu s-a obţinut nota minimă admisă la evaluarea continuă aferentă fiecărei discipline din anul I de studiu, respectiv la evaluarea continuă aferentă programului de stagiu din anul II, auditorul va fi exmatriculat din Institut în baza hotărârii Consiliului ştiinţific”.
Art. 22^1 alin. (1), alin. (3) și alin. (5) din Regulamentul Institutului Naţional al Magistraturii (modificat prin Hotărâre CSM nr. 943/2018)
Vechea reglementare
În vechea reglementare, la art. 22^1, alin. (1), alin. (3) și alin. (5) prevedeau:
„(1) Constituie fraudă:
a) comunicarea, după o primă avertizare, prin orice mijloace, cu persoane prezente, în vederea soluționării subiectului;
b) deținerea altor materiale decât cele permise;
c) deținerea oricăror mijloace de comunicare;
d) continuarea redactării lucrării după expirarea timpului alocat;
e) copierea sau înlesnirea copierii.
(…)
(3) Titularul de disciplină sau persoana desemnată de acesta, după ascultarea auditorului de justiție și, dacă este cazul, a altor persoane, aplică una dintre următoarele sancțiuni:
– pentru frauda prevăzută la alin. (1) lit. a), b), c) și e), eliminarea din examen și acordarea notei zero;
– pentru frauda prevăzută la alin. (1) lit. d), scăderea din nota acordată lucrării a unui număr de puncte, în funcție de gravitatea abaterii.
(…)
(5) În cazul în care titularul de disciplină sau persoana desemnată de acesta decide că nu a existat fraudă în sensul alin. (1) lit. a), b), c) și e), auditorul de justiție poate opta între susținerea în continuare a probei, cu prelungirea corespunzătoare a timpului de concurs, și susținerea din nou a acesteia, la o dată ulterioară”.
Noua reglementare
Potrivit noii reglementări, la art. 22, alin. (1), alin. (3) și alin. (5) se modifică și vor avea următorul conținut:
„(1) Constituie fraudă utilizarea sau înlesnirea utilizării oricăror surse de informare nepermise la examenul respectiv, precum şi deţinerea în vederea utilizării nepermise a oricăror dispozitive de comunicare la distanţă.
(…)
(3) Titularul de disciplină sau persoana desemnată de acesta, după ascultarea auditorului de justiţieşi, dacă este cazul, a altor persoane, aplică sancţiunea eliminării din examen şi acordarea notei zero, dacă se constată existenţa unei fraude.
(…)
(5) În cazul în care titularul de disciplină sau persoana desemnată de acesta decide că nu a existat fraudă în sensul alin. (1), auditorul de justiţie susţine din nou examenul, la o dată ulterioară”.
Art. 22^1 alin. (6) din Regulamentul Institutului Naţional al Magistraturii (abrogat prin Hotărâre CSM nr. 943/2018)
Noua reglementare
Potrivit noii reglementări, la art. 22^1, alin. (6) se abrogă.
Art. 22^1 alin. (8)-(9) din Regulamentul Institutului Naţional al Magistraturii (modificat prin Hotărâre CSM nr. 943/2018)
Vechea reglementare
În vechea reglementare, la art. 22^1, alin. (8)-(9) prevedeau:
„(8) Auditorul de justiție poate contesta procesul-verbal de sancționare a fraudei. Contestația trebuie să cuprindă motivele pe care se întemeiază și se depune în termen de o săptămână de la înmânarea sau, după caz, comunicarea procesului-verbal de sancționare sau de la data întocmirii procesului-verbal în care se consemnează refuzul de primire. Contestația se soluționează de către Consiliul științific al Institutului Național al Magistraturii.
(9) În situația în care Consiliul Științific admite contestația, în funcție de sancțiunea aplicată, auditorul de justiție mai poate susține o dată proba de la care a fost eliminat sau poate primi punctajul care i-a fost scăzut. În situația prevăzută la alin. (6), dacă se admite contestația, se acordă nota stabilită în urma corectării lucrării”.
Noua reglementare
Potrivit noii reglementări, la art. 22, alin. (8)-(9) se modifică și vor avea următorul conținut:
„(8) Auditorul de justiţie poate contesta procesul-verbal de sancţionare a fraudei. Contestaţia trebuie să cuprindă motivele pe care se întemeiază şi se depune în termen de 5 zile de la înmânarea sau, după caz, comunicarea procesului-verbal de sancţionare sau de la data întocmirii procesului-verbal în care se consemnează refuzul de primire. Contestaţia se soluţionează de către Consiliul ştiinţific al Institutului Naţional al Magistraturii.
(9) În situaţia în care Consiliul ştiinţific admite contestaţia, auditorul de justiţie mai poate susţine o dată proba de la care a fost eliminat”.
Art. 22^1 alin. (10) din Regulamentul Institutului Naţional al Magistraturii (abrogat prin Hotărâre CSM nr. 943/2018)
Noua reglementare
Potrivit noii reglementări, la art. 22^1, alin. (10) se abrogă.
Art. 24 din Regulamentul Institutului Naţional al Magistraturii (modificat prin Hotărâre CSM nr. 943/2018)
Vechea reglementare
În vechea reglementare, art. 24 prevedea:
„Departamentul de formare profesională continuă este organizat și funcționează în conformitate cu prevederile Regulamentului privind modul de desfășurare a cursurilor de formare profesională continuă a judecătorilor și procurorilor și atestare a rezultatelor obținute, aprobat prin hotărâre a Consiliului Superior al Magistraturi”.
Noua reglementare
Potrivit noii reglementări, art. 24 se modifică și va avea următorul conținut:
„Departamentul de formare profesională continuă coordonează activitatea de formare profesională continuă a judecătorilor şi procurorilor”.
Art. 26 din Regulamentul Institutului Naţional al Magistraturii (modificat prin Hotărâre CSM nr. 943/2018)
Vechea reglementare
În vechea reglementare, art. 26 prevedea:
„Institutul coordonează activitatea de formare profesională continuă descentralizată a judecătorilor și procurorilor, realizată de curțile de apel și de parchetele de pe lângă acestea, prin avizarea tematicii de pregătire, furnizarea materialelor documentare și formarea formatorilor”.
Noua reglementare
Potrivit noii reglementări, art. 26 se modifică și va avea următorul conținut:
„Departamentul de formare profesională continuă are, în principal, următoarele atribuţii:
a) întocmeşte proiectul programului de formare profesională continuă;
b) transmite instanţelor si parchetelor programul de formare profesională continuă;
c) centralizează opţiunile judecătorilor şi procurorilor pentru cursurile de formare;
d) întocmeşte planul de formare profesională continuă în funcţie de opţiunile judecătorilor şi procurorilor;
e) comunică instanţelorşi parchetelor planul de formare profesională continuă;
f) organizează activităţile de formare profesională continuă;
g) întocmeşte proiectul programului de formare a judecătorilor şi procurorilor care au primit calificativul «Nesatisfăcător» sau calificativul «Satisfăcător» în urma a două evaluări consecutive;
h) organizează cursurile de formare a judecătorilor şi procurorilor care au primit calificativul «Nesatisfăcător» sau calificativul «Satisfăcător» în urma a două evaluări consecutive;
i) evaluează calitatea formării judecătorilor şi procurorilor şi face propuneri de îmbunătăţire;
j) îndeplineşte orice alte atribuţii prevăzute de lege, regulamente sau încredinţate de conducerea Institutului”.
Art. 26^1 din Regulamentul Institutului Naţional al Magistraturii (introdus prin Hotărâre CSM nr. 943/2018)
Noua reglementare
Potrivit noii reglementări, după art. 26, se introduce un nou articol, art. 26^1, cu următorul conținut:
„În cadrul Departamentului de formare profesională continuă funcţionează Compartimentul de formare profesională continuă descentralizată, care are, în principal, următoarele atribuţii:
a) coordonează activitatea de formare continuă descentralizată;
b) coordonează reţeaua responsabililor de formare continuă descentralizată;
c) derulează programele comune de formare continuă centralizată şi descentralizată în domeniile obligatorii;
d) întocmeşte proiectul programului de formare continuă descentralizată;
e) transmite instanţelor şi parchetelor programul de formare continuă descentralizată;
f) transmite responsabililor materialele de pregătire relevante utilizate în cadrul programelor de pregătire organizate de Institutul Naţional al Magistraturii la nivel centralizat, pentru a fi puse la dispoziţia magistraţilor;
g) organizează întâlniri periodice cu responsabilii de formare continuă descentralizată pentru discutarea problemelor specifice şi identificarea soluţiilor optime în domeniul pregătirii magistraţilor;
h) îndeplineşte orice alte atribuţii prevăzute de lege, regulamente sau încredinţate de conducerea Institutului”.
Denumirea cap. VI din Regulamentul Institutului Naţional al Magistraturii (modificat prin Hotărâre CSM nr. 943/2018)
Vechea reglementare
În vechea reglementare, denumirea cap. VI era:
„Capitolul VI
Departamentul de formare a formatorilor”.
Noua reglementare
Potrivit noii reglementări, denumirea cap. VI se modifică și va avea următorul conținut:
„Capitolul VI
Compartimentul de formare a formatorilor”.
Art. 27^1 din Regulamentul Institutului Naţional al Magistraturii (introdus prin Hotărâre CSM nr. 943/2018)
Noua reglementare
Potrivit noii reglementări, după art. 27, se introduce un nou articol, art. 27^1, cu următorul conținut:
„Compartimentul de formare a formatorilor are, în principal, următoarele atribuţii:
a) organizează procedurile de recrutare a formatorilor şi a coordonatorilor de practică;
b) organizează procedurile de recrutare a formatorilor colaboratori în proiectele cu finanţare externă;
c) organizează cursurile de formare a formatorilor;
d) realizează evaluarea anuală a personalului de instruire;
e) actualizează lista personalului de instruire şi face propuneri de încetare sau suspendare din calitatea de formator sau coordonator de practică;
f) evaluează periodic metodologiile de instruire şi face propuneri de îmbunătăţire a calităţii procesului de formare;
g) evaluează periodic metodologiile de evaluare a personalului de instruire şi face propuneri de modificare;
h) îndeplineşte orice alte atribuţii prevăzute de lege, regulamente sau încredinţate de conducerea Institutului”.
Art. 28 din Regulamentul Institutului Naţional al Magistraturii (modificat prin Hotărâre CSM nr. 943/2018)
Vechea reglementare
În vechea reglementare, art. 28 prevedea:
„Selecția candidaților care și-au anunțat intenția de a deveni formatori ai Institutului se realizează de către o comisie numită prin hotărâre a Consiliului științific, conform unei proceduri publice și transparente, cu aplicarea unor criterii obiective stabilite prin strategia de recrutare a formatorilor Institutului, aprobată de Consiliul Superior al Magistraturii”.
Noua reglementare
Potrivit noii reglementări, art. 28 se modifică și va avea următorul conținut:
„Selecţia candidaţilor care şi-au anunţat intenţia de a deveni formatori ai Institutului se realizează de către o comisie numită prin hotărâre a Consiliului ştiinţific, conform unei proceduri publice şi transparente, aprobată de Consiliul Superior al Magistraturii”.
Art. 29 din Regulamentul Institutului Naţional al Magistraturii (modificat prin Hotărâre CSM nr. 943/2018)
Vechea reglementare
În vechea reglementare, art. 29 prevedea:
„(1) După etapa de pregătire și evaluare finală a formatorilor, Consiliul științific propune Consiliului Superior al Magistraturii numirea acestora.
(2) În mod excepțional, Consiliul științific poate folosi ca formatori la formarea continuă și alți specialiști decât cei aflați pe lista de formatori, situație care va fi comunicată de îndată Consiliului Superior al Magistraturii, spre aprobare”.
Noua reglementare
Potrivit noii reglementări, art. 29 se modifică și va avea următorul conținut:
„În mod excepţional, Consiliul ştiinţific poate folosi ca formatori şi alţi specialişti decât cei aflaţi pe lista de formatori, situaţie care va fi comunicată de îndată Consiliului Superior al Magistraturii, spre aprobare”.
Cap. VI^1 – „Biroul de concursuri şi examene” din Regulamentul Institutului Naţional al Magistraturii (modificat prin Hotărâre CSM nr. 943/2018)
Vechea reglementare
În vechea reglementare, cap. VI^1 – „Biroul de concursuri şi examene” prevedea:
„Capitolul VI^1
Departamentul de concursuri, examene și politici publice
Art. 30^1
Departamentul de concursuri, examene și politici publice are următoarele atribuții:
a) organizează concursurile și examenele date în competența Institutului;
b) asigură managementul bazei de date cu magistrați, formatori și membri ai comisiilor concursurilor și examenelor organizate de către Institut;
c) face propunerile de modificare a regulamentelor de concurs sau examen;
d) analizează și elaborează note, rapoarte și formulează puncte de vedere referitoare la activitatea Institutului;
e) evaluează modul în care se desfășoară examenele și concursurile și redactează rapoarte cu privire la acestea;
f) elaborează propuneri pentru derularea și îmbunătățirea activității desfășurate de Institut;
g) inițiază și fundamentează politicile publice în domeniul judiciar, cu privire la activitatea principală a Institutului;
h) asigură, la nivelul Institutului, respectarea procedurilor privind planificarea, formularea, implementarea și evaluarea politicilor referitoare la strategia de reformă a justiției – statul de drept și reforma justiției;
i) derulează, din punct de vedere operațional, programele de asistență încheiate de Institut cu instituții similare din străinătate și cu organizații internaționale și asigură buna desfășurare a activității din cadrul programelor în domeniul politicilor publice și strategiilor în sistemul judiciar;
j) contribuie la buna derulare a relațiilor pe care Institutul le are cu instituții și organisme internaționale în domeniul asistenței judiciare;
k) proiectează, contractează, implementează, monitorizează și evaluează activitățile de formare a formatorilor”.
Noua reglementare
Potrivit noii reglementări, cap. VI^1 – „Biroul de concursuri şi examene” se modifică și va avea următorul conținut:
„CAPITOLUL VI^1
Biroul de concursuri şi examene
Art. 30^1
Biroul de concursuri şi examene are următoarele atribuţii:
a) îndeplineşte atribuţiile stabilite prin lege, regulamente sau încredinţate de Consiliul Superior al Magistraturii privind organizarea concursurilor şi examenelor;
b) centralizează opţiunile privind participarea formatorilor, magistraţilor şi altor specialişti în comisiile de concursuri şi examene;
c) face propunerile de modificare a regulamentelor de concurs sau examen;
d) organizează concursurile pentru ocuparea posturilor vacante de personal de specialitate juridică asimilat judecătorilor şi procurorilor;
e) evaluează modul în care se desfăşoară examenele şi concursurile şi redactează rapoarte cu privire la acestea;
f) îndeplineşte orice alte atribuţii prevăzute de lege, regulamente sau încredinţate de conducerea Institutului”.
Arhive
- februarie 2024
- ianuarie 2024
- decembrie 2023
- noiembrie 2023
- octombrie 2023
- septembrie 2023
- august 2023
- iulie 2023
- iunie 2023
- mai 2023
- aprilie 2023
- martie 2023
- februarie 2023
- ianuarie 2023
- decembrie 2022
- noiembrie 2022
- octombrie 2022
- septembrie 2022
- august 2022
- iulie 2022
- iunie 2022
- mai 2022
- aprilie 2022
- martie 2022
- februarie 2022
- ianuarie 2022
- decembrie 2021
- noiembrie 2021
- octombrie 2021
- septembrie 2021
- august 2021
- iulie 2021
- iunie 2021
- mai 2021
- aprilie 2021
- martie 2021
- februarie 2021
- ianuarie 2021
- decembrie 2020
- noiembrie 2020
- octombrie 2020
- septembrie 2020
- august 2020
- iulie 2020
- iunie 2020
- mai 2020
- aprilie 2020
- martie 2020
- februarie 2020
- ianuarie 2020
- decembrie 2019
- noiembrie 2019
- octombrie 2019
- septembrie 2019
- august 2019
- iulie 2019
- iunie 2019
- mai 2019
- aprilie 2019
- martie 2019
- februarie 2019
- ianuarie 2019
- decembrie 2018
- noiembrie 2018
- octombrie 2018
- septembrie 2018
- august 2018
- iulie 2018
- iunie 2018
- mai 2018
- aprilie 2018
- martie 2018
- februarie 2018
- ianuarie 2018
- decembrie 2017
- noiembrie 2017
- octombrie 2017
- septembrie 2017
- august 2017
- iulie 2017
- iunie 2017
- mai 2017
- aprilie 2017
- martie 2017
- februarie 2017
- ianuarie 2017
- decembrie 2016
- noiembrie 2016
- octombrie 2016
- septembrie 2016
- august 2016
- iulie 2016
- iunie 2016
- mai 2016
- aprilie 2016
- martie 2016
- februarie 2016
- ianuarie 2016
- decembrie 2015
- noiembrie 2015
- octombrie 2015
- septembrie 2015
- august 2015
- iulie 2015
- iunie 2015
- mai 2015
- aprilie 2015
- martie 2015
- februarie 2015
- ianuarie 2015
Calendar
L | Ma | Mi | J | V | S | D |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | ||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
Lasă un răspuns
Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.