Neconstituționalitate (M. Of. nr. 882/01.11.2019): Art. 84 alin. (3) din Legea educației naționale nr. 1/2011 – sintagma „pe bază de abonament”

Decizia Curții Constituționale Actul normativ Sumar
 

 

D.C.C. nr. 657/2019

(M. Of. nr. 882 din 1 noiembrie 2019)

 

 

Art. 84 alin. (3) din Legea educației naționale nr. 1/2011 – sintagma „pe bază de abonament”

 

 

Neconstituționalitate

 

 

În M. Of. nr. 657 din 1 noiembrie 2019 a fost publicată Decizia Curții Constituționale prin care s-a admis excepția de neconstituționalitate a art. 84 alin. (3) din Legea educației naționale nr. 1/2011.

Astfel, Curtea a constatat, cu unanimitate de voturi, faptul că sintagma „pe bază de abonament” cuprinsă la art. 84 alin. (3) din Legea educației naționale nr. 1/2011 este neconstituțională.

 

Obiectul sesizării de neconstituționalitate

 

Art. 84 alin. (3) din Legea educației naționale nr. 1/2011

Elevilor care nu pot fi școlarizați în localitatea de domiciliu li se decontează cheltuielile de transport din bugetul Ministerului Educației Naționale, prin unitățile de învățământ la care sunt școlarizați, pe bază de abonament, în limita a 50 km, sau li se asigură decontarea sumei ce reprezintă contravaloarea a 8 călătorii dus-întors pe semestru, dacă locuiesc la internat sau în gazdă.

 

D.C.C. nr. 657/2019

Prin Decizia nr. 657/2019, Curtea Constituțională, cu unanimitate de  voturi, a admis excepția de neconstituționalitate și a constatat că sintagma „pe bază de abonament” cuprinsă la art. 84 alin. (3) din Legea educației naționale nr. 1/2011 este neconstituțională.

DOWNLOAD FULL ARTICLE
Neconstituționalitate (M. Of. nr. 882/01.11.2019): Art. 84 alin. (3) din Legea educației naționale nr. 1/2011 – sintagma „pe bază de abonament” was last modified: ianuarie 20th, 2020 by Redacția ProLege

Numai utilizatorii autentificați pot scrie comentarii

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.