Legea nr. 317/2021 a bugetului de stat pe anul 2022
Redacția ProLege - decembrie 7, 2021Actul publicat în Monitorul Oficial | Sumar |
Legea nr. 317/2021 a bugetului de stat pe anul 2022
(M. Of. nr. 1238 din 28 decembrie 2021) |
Se aprobă bugetul de stat pentru anul 2022. |
În M. Of. nr. 1238 din 28 decembrie 2021 s-a publicat Legea nr. 317/2021 a bugetului de stat pe anul 2022.
Redăm, în cele ce urmează, structura respectivei legi.
Structura
Capitolul I: Dispoziţii generale
Secțiunea 1: Dispoziţii referitoare la bugetul de stat pe anul 2022
Secțiunea 2: Dispoziţii referitoare la bugetele locale pe anul 2022
Secțiunea 3: Dispoziţii referitoare la bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate pe anul 2022
Secțiunea 4: Dispoziţii referitoare la proiectele cu finanţare din fonduri externe nerambursabile postaderare aferente perioadei 2007-2013, pe anul 2022
Secțiunea 5: Dispoziţii referitoare la proiecte cu finanţare din fonduri externe nerambursabile, aferente perioadei de programare a Uniunii Europene 2014-2020, pe anul 2022
Secțiunea 6: Dispoziţii referitoare la proiecte cu finanţare din fonduri externe nerambursabile, aferente perioadei de programare a Uniunii Europene 2021-2027, pe anul 2022
Secțiunea 7: Dispoziţii referitoare la proiecte cu finanţare din Planul naţional de redresare şi rezilienţă, pe anul 2022
Secțiunea 8: Dispoziţii referitoare la proiecte cu finanţare din fonduri rambursabile pe anul 2022
Capitolul II: Responsabilităţi în aplicarea prezentei legi
Capitolul III: Dispoziţii finale
Mai departe, vă prezentăm, cele mai importante dispoziții din respectivul act normativ.
Art. 2
„(1) Sinteza bugetului de stat, detaliată la venituri pe capitole şi subcapitole, iar la cheltuieli, pe părţi, capitole, subcapitole, paragrafe, respectiv titluri, articole şi alineate, după caz, este prevăzută în anexa nr. 1.
(2) Bugetul de stat se stabileşte la venituri în sumă de 216.444,7 milioane lei, iar la cheltuieli în sumă de 497.271,3 milioane lei credite de angajament şi în sumă de 301.729,9 milioane lei credite bugetare, cu un deficit de 85.285,2 milioane lei.
(3) Sinteza cheltuielilor, pe surse de finanţare, capitole, subcapitole, paragrafe, titluri de cheltuieli, articole, alineate, după caz, pe anii 2020-2025 este prevăzută în anexa nr. 2.
(4) Bugetele ordonatorilor principali de credite şi anexele la acestea sunt prevăzute în anexa nr. 3”.
Art. 4
„Din taxa pe valoarea adăugată se alocă 20.425,4 milioane lei sume defalcate pentru bugetele locale, din care:
a) 3.156,7 milioane lei pentru finanţarea cheltuielilor descentralizate la nivelul judeţelor, potrivit anexei nr. 4;
b) 8.875,7 milioane lei pentru finanţarea cheltuielilor descentralizate la nivelul comunelor, oraşelor, municipiilor, sectoarelor şi municipiului Bucureşti, potrivit anexei nr. 5;
c) 600,0 milioane lei destinate finanţării cheltuielilor privind drumurile judeţene şi comunale, sumă repartizată pe judeţe potrivit anexei nr. 6. Repartizarea pe unităţi administrativ-teritoriale se face de către consiliul judeţean prin hotărâre, după consultarea primarilor, în funcţie de lungimea şi starea tehnică a drumurilor;
d) 7.361,3 milioane lei pentru echilibrarea bugetelor locale ale comunelor, oraşelor, municipiilor şi judeţelor, pentru finanţarea cheltuielilor aferente funcţionării serviciilor publice de salvare acvatică-salvamar şi a posturilor de prim ajutor pe plajele cu destinaţie turistică, potrivit prevederilor art. 4 alin. (21) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 19/2006 privind utilizarea plajei Mării Negre şi controlul activităţilor desfăşurate pe plajă, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 274/2006, cu modificările şi completările ulterioare, pentru aplicarea prevederilor art. 7 alin. (4) şi art. 8 alin. (3) din Ordonanţa Guvernului nr. 27/1996 privind acordarea de facilităţi persoanelor care domiciliază sau lucrează în unele localităţi din Munţii Apuseni şi în Rezervaţia Biosferei «Delta Dunării», republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi judeţului Suceava pentru aplicarea prevederilor art. XII alin. (1) lit. b) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 114/2009 privind unele măsuri financiar-bugetare, aprobată prin Legea nr. 240/2011, cu modificările ulterioare, potrivit anexelor nr. 7 şi 7/01;
e) 431,7 milioane lei pentru finanţarea învăţământului particular şi cel confesional, acreditate, potrivit anexei nr. 8”.
Art. 6
„(1) În anul 2022, prin derogare de la prevederile art. 32 şi 33 din Legea nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificările şi completările ulterioare, din impozitul pe venit estimat a fi încasat la bugetul de stat, la nivelul fiecărei unităţi administrativ-teritoriale se repartizează prin decizie a directorului direcţiei generale regionale a finanţelor publice/şefului administraţiei judeţene a finanţelor publice, următoarele cote:
a) 15% la bugetul local al judeţului;
b) 63% la bugetele locale ale comunelor, oraşelor şi municipiilor pe al căror teritoriu îşi desfăşoară activitatea plătitorii de impozit pe venit;
c) 6% într-un cont distinct deschis pe seama direcţiei generale regionale a finanţelor publice/administraţiei judeţene a finanţelor publice, ce se repartizează bugetelor locale ale comunelor, oraşelor şi municipiilor prin hotărâre a consiliului judeţean;
d) 14% într-un cont distinct deschis pe seama direcţiei generale regionale a finanţelor publice/administraţiei judeţene a finanţelor publice, pentru echilibrarea bugetelor locale ale comunelor, oraşelor, municipiilor şi judeţelor;
e) 2% într-un cont distinct deschis pe seama direcţiilor generale regionale ale finanţelor publice/administraţiilor judeţene ale finanţelor publice, pentru finanţarea instituţiilor publice de spectacole din subordinea autorităţilor administraţiei publice locale ale unităţilor administrativ-teritoriale din judeţe, respectiv teatre, opere şi filarmonici.
(2) În anul 2022, pentru municipiul Bucureşti, prin derogare de la prevederile art. 32 şi 33 din Legea nr. 273/2006, cu modificările şi completările ulterioare, din impozitul pe venit estimat a fi încasat la bugetul de stat, la nivelul municipiului Bucureşti, se repartizează prin decizie a directorului Direcţiei Generale Regionale a Finanţelor Publice Bucureşti, astfel:
a) o cotă de 50% pentru bugetul local al municipiului Bucureşti;
b) 1.500 lei/locuitor/an, pentru bugetele locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti;
c) diferenţa se repartizează sectoarelor municipiului Bucureşti direct proporţional cu impozitul pe venit estimat a se realiza pe raza fiecărui sector.
(3) În cadrul fiecărui judeţ, sumele corespunzătoare cotei prevăzute la alin. (1) lit. d) se repartizează unităţilor administrativ-teritoriale pentru echilibrarea bugetelor locale, astfel:
a) 15% pentru echilibrarea bugetelor locale ale judeţelor;
b) 85% pentru echilibrarea bugetelor locale ale comunelor, oraşelor şi municipiilor.
(4) Sumele defalcate din taxa pe valoarea adăugată pentru echilibrarea bugetelor locale ale comunelor, oraşelor şi municipiilor, prevăzute în anexa nr. 7, şi cota prevăzută la alin. (3) lit. b) se repartizează unităţilor administrativ-teritoriale, prin decizie a directorului direcţiei generale regionale a finanţelor publice/şefului administraţiei judeţene a finanţelor publice, în două etape, utilizând modelul de calcul aprobat prin ordin al ministrului finanţelor şi transmis de Ministerul Finanţelor direcţiilor generale regionale ale finanţelor publice/administraţiilor judeţene ale finanţelor publice în termen de 10 zile lucrătoare de la data intrării în vigoare a prezentei legi, astfel:
a) în prima etapă se repartizează sume de echilibrare bugetelor locale ale unităţilor administrativ-teritoriale ale căror venituri estimate a fi încasate în anul 2022 din cota prevăzută la alin. (1) lit. b) sunt mai mici de 810 lei/locuitor/an, precum şi celor ale căror venituri estimate a fi încasate în anul 2022 din cota prevăzută la alin. (1) lit. b) sunt mai mici de 1.500 mii lei/unitate administrativ-teritorială/an;
b) în vederea repartizării prevăzute la lit. a) se calculează diferenţa dintre 810 lei/locuitor/an şi veniturile pe locuitor/an estimate a fi încasate în anul 2022 din cota prevăzută la alin. (1) lit. b) pentru fiecare unitate administrativ-teritorială în parte;
c) sumele disponibile rămase după operaţiunea prevăzută la lit. a) se repartizează, direct proporţional cu necesarul stabilit, unităţilor administrativ-teritoriale ale căror venituri din cota prevăzută la alin. (1) lit. b) cumulate cu sumele de echilibrare repartizate potrivit lit. a) sunt mai mici de 1.500 mii lei/unitate administrativ-teritorială/an;
d) sumele rămase nerepartizate după parcurgerea primei etape, potrivit prevederilor lit. a)-c), se repartizează în etape succesive, direct proporţional cu necesarul stabilit, comunelor, oraşelor şi municipiilor a căror medie a veniturilor pe locuitor/an, calculată ca raport între suma veniturilor estimate a fi încasate în anul 2022 din cota prevăzută la alin. (1) lit. b) şi sumele repartizate în prima etapă şi numărul locuitorilor unităţii administrativ-teritoriale, este mai mică decât media pe judeţ/locuitor/an calculată cu ajutorul aceloraşi indicatori la nivelul întregului judeţ, în vederea egalizării mediilor individuale cu media pe judeţ.
(5) Pentru echilibrarea bugetelor locale ale judeţelor, în completarea veniturilor estimate a fi încasate în anul 2022 din cota prevăzută la alin. (1) lit. a) şi din sumele prevăzute la alin. (3) lit. a), se alocă sume defalcate din taxa pe valoarea adăugată, prevăzute în anexa nr. 7, astfel încât valoarea însumată a acestor venituri să nu fie mai mică de 350 lei/locuitor/an, dar nu mai mult de 275.000 mii lei/judeţ/an.
(6) Sumele corespunzătoare cotei de 6% din impozitul pe venit, prevăzută la alin. (1) lit. c) se repartizează în mod egal judeţelor, în limita sumei de 32.994 mii lei, reprezentând fond la dispoziţia consiliului judeţean. În cadrul fiecărui judeţ, fondul la dispoziţia consiliului judeţean se repartizează integral în anul 2022 comunelor, oraşelor şi municipiilor, prin hotărâre a consiliului judeţean, pentru susţinerea programelor de dezvoltare locală, pentru susţinerea programelor de infrastructură care necesită cofinanţare locală, precum şi pentru cheltuielile de funcţionare, pe care unităţile administrativ-teritoriale din judeţ, în mod justificat, nu le pot finanţa din veniturile proprii, astfel cum sunt definite la art. 5 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 273/2006, cu modificările şi completările ulterioare, şi din sume defalcate din taxa pe valoarea adăugată pentru echilibrarea bugetelor locale. Sumele repartizate potrivit prevederilor prezentului alineat se reflectă în bugetele locale ale unităţilor administrativ-teritoriale, la o poziţie de venituri distinctă. Pentru repartizarea pe unităţi administrativ-teritoriale a sumelor din fond, consiliul judeţean are obligaţia ca, în termen de 5 zile lucrătoare de la data publicării legii bugetului de stat în Monitorul Oficial al României, Partea I, să solicite în scris tuturor unităţilor administrativ-teritoriale din cadrul judeţului prezentarea de cereri pentru acordarea de sume pentru destinaţiile prevăzute. Hotărârea consiliului judeţean se comunică directorului direcţiei generale regionale a finanţelor publice/şefului administraţiei judeţene a finanţelor publice, instituţiei prefectului şi unităţilor administrativ-teritoriale din judeţ. În execuţie, la nivelul fiecărei direcţii generale regionale a finanţelor publice/administraţii judeţene a finanţelor publice, soldul contului prevăzut la alin. (1) lit. c) se împarte la numărul total de 41 de judeţe, iar suma rezultată se virează fiecăruia dintre celelalte 40 de judeţe, în vederea aplicării prevederilor prezentului alineat.
(7) Impozitul pe venit utilizat în calcul va fi cel estimat de structurile de specialitate din cadrul direcţiilor generale regionale ale finanţelor publice/administraţiilor judeţene/de sector ale finanţelor publice.
(8) În execuţie, sumele încasate, aferente cotelor prevăzute la alin. (1) lit. a) şi b) şi alin. (2) lit. a), se alocă de către direcţiile generale regionale ale finanţelor publice/administraţiile judeţene ale finanţelor publice bugetelor locale ale unităţilor/subdiviziunilor administrativ-teritoriale, până cel târziu la data de 8 a lunii în curs pentru luna anterioară, iar cele prevăzute la alin. (1) lit. c) şi d) şi alin. (2) lit. b) şi c) se alocă în acelaşi termen, proporţional cu sumele repartizate.
(9) Impozitul pe venit încasat suplimentar în anul 2022 la bugetul de stat, faţă de planul anual repartizat, se alocă unităţilor/subdiviziunilor administrativ-teritoriale în cotele prevăzute la alin. (1) şi (2) şi se cuprind în bugetele locale prin rectificare bugetară locală, în urma comunicării transmise de direcţia generală regională a finanţelor publice/administraţia judeţeană a finanţelor publice.
(10) Impozitul pe venit corespunzător cotei de 6%, prevăzută la alin. (1) lit. c), încasat suplimentar, se repartizează în mod egal judeţelor, peste limita stabilită, iar în cadrul fiecărui judeţ, în baza deciziei directorului direcţiei generale regionale a finanţelor publice/şefului administraţiei judeţene a finanţelor publice, consiliul judeţean repartizează în anul 2022 comunelor, oraşelor şi municipiilor, integral, prin hotărâre, sumele suplimentare.
(11) Impozitul pe venit încasat suplimentar în anul 2022, corespunzător cotei prevăzute la alin. (1) lit. d), precum şi cel corespunzător alin. (2) lit. b) şi c) se repartizează unităţilor/subdiviziunilor administrativ-teritoriale, prin decizie a directorului direcţiei generale regionale a finanţelor publice/şefului administraţiei judeţene a finanţelor publice, proporţional cu planul aprobat.
(12) În execuţie, sumele aferente cotelor prevăzute la alin. (1) lit. c) şi d) şi sumele prevăzute la alin. (2) lit. b) şi c) se alocă în termenul prevăzut la alin. (8), proporţional cu planul majorat potrivit prevederilor alin. (10) şi (11).
(13) Începând cu semestrul al doilea al anului 2022, în funcţie de nivelul încasărilor impozitului pe venit la bugetul de stat, direcţiile generale regionale ale finanţelor publice/administraţiile judeţene/de sector ale finanţelor publice, prin structurile de specialitate, pot proceda la o nouă estimare a impozitului pe venit, care se repartizează unităţilor/subdiviziunilor administrativ-teritoriale, prin decizie a directorului direcţiei generale regionale a finanţelor publice/şefului administraţiei judeţene a finanţelor publice, cu respectarea prevederilor alin. (1) şi (2), fără diminuarea/suplimentarea sumelor defalcate din taxa pe valoarea adăugată pentru echilibrarea bugetelor locale, repartizate.
(14) Numărul locuitorilor din unităţile administrativ-teritoriale utilizat în calculele prevăzute în prezentul articol este cel comunicat de direcţiile judeţene de statistică, respectiv de Direcţia Regională de Statistică a Municipiului Bucureşti, după caz, la data de 1 ianuarie 2021”.
Art. 9
„(1) Veniturile şi cheltuielile bugetului Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate, precum şi bugetul fondurilor externe nerambursabile utilizate de Casa Naţională de Asigurări de Sănătate sunt prevăzute în anexa nr. 11.
(2) Sinteza veniturilor şi cheltuielilor alocate pe surse de finanţare, detaliată la venituri pe capitole şi subcapitole, iar la cheltuieli pe părţi, capitole şi titluri, după caz, este prevăzută în anexa nr. 11/01.
(3) Cheltuielile bugetului Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate, detaliate pe părţi, capitole, subcapitole, paragrafe, titluri, articole şi alineate, după caz, sunt prevăzute în anexa nr. 11/02.
(4) Sumele alocate din fonduri externe nerambursabile, detaliate la cheltuieli pe părţi, capitole, subcapitole, paragrafe, titluri, articole şi alineate, după caz, sunt prevăzute în anexa nr. 11/03”.
Art. 12
„(1) Beneficiarii finanţaţi integral din bugetul de stat, care implementează proiecte finanţate în cadrul programelor/instrumentelor/facilităţilor, care nu sunt gestionate de către autorităţi ale administraţiei publice din România, virează în contul de venituri al bugetului de stat sumele primite ca rambursare a cheltuielilor efectuate în cadrul proiectelor respective, în termen de 5 zile lucrătoare de la data încasării acestora.
(2) Ordonatorii principali de credite ai bugetelor locale au obligaţia de a deschide şi repartiza creditele bugetare aferente implementării proiectelor ai căror beneficiari sunt instituţiile publice din subordine finanţate integral din bugetul local, în termen de 5 zile lucrătoare de la data încasării sumelor transferate de autorităţile de management/gestiune a programului/instrumentului/facilităţii, de Autoritatea de certificare şi plată, de Comisia Europeană sau de alţi donatori externi, pe baza solicitării de finanţare transmise de instituţia beneficiară de proiect”.
Art. 24
„(1) Guvernul poate aproba prin hotărâre redistribuiri de credite de angajament şi credite bugetare neutilizate între ordonatorii principali de credite ai bugetului de stat, cu încadrarea în nivelul total al cheltuielilor prevăzute la titlul 65 «Cheltuieli aferente programelor cu finanţare rambursabilă» în funcţie de derularea programelor respective.
(2) În cursul întregului an, ordonatorii principali de credite pot efectua virări de credite de angajament şi credite bugetare, neutilizate între capitole, între şi în cadrul proiectelor/programelor cu finanţare rambursabilă, inclusiv prin diminuarea cheltuielilor de natura investiţiilor şi majorarea cheltuielilor curente, pentru asigurarea sumelor necesare derulării corespunzătoare a acestora, şi pot introduce proiecte noi, cu încadrarea în nivelul total al cheltuielilor prevăzute la titlul 65 «Cheltuieli aferente programelor cu finanţare rambursabilă»”.
Art. 38
„(1) Suma de 200.000 mii lei prevăzută în bugetul Ministerului Economiei la capitolul 82.01 «Industria extractivă, prelucrătoare şi construcţii», titlul 72 «Active financiare», alineatul 72.01.01 «Participare la capitalul social al societăţilor comerciale» poate fi utilizată pentru majorarea, în condiţiile legii, a contribuţiei statului la capitalul social al operatorilor economici din industria naţională de apărare aflaţi sub autoritatea acestuia.
(2) Suma prevăzută la alin. (1) se detaliază în termen de 15 zile de la data intrării în vigoare a prezentei legi prin ordin al ministrului economiei pe operatorii economici din industria naţională de apărare aflaţi sub autoritatea ministerului.
(3) Suma prevăzută la alin. (1) detaliată potrivit alin. (2) se virează de către Ministerul Economiei operatorilor economici din industria naţională de apărare aflaţi sub autoritatea ministerului şi se utilizează pentru finanţarea investiţiilor necesare protecţiei intereselor esenţiale de securitate naţională şi care se referă la producţia de armament, muniţie şi material de război, efectuată cu respectarea art. 346 alin. (1) lit. b) din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene”.
Art. 44
„(1) Se autorizează ordonatorii principali de credite să includă în bugetul fondurilor externe nerambursabile creditele bugetare aferente sumelor primite în cursul anului sau disponibile din anul anterior şi necuprinse în bugetul aprobat pe anul 2022, reprezentând fonduri externe nerambursabile, alţi donatori şi din alte facilităţi postaderare, precum şi creditele de angajament necesare implementării proiectelor la nivelul prevăzut în contractele/deciziile/ordinele/acordurile de finanţare, atât în bugetul propriu, cât şi al instituţiilor publice din subordine finanţate integral din bugetul de stat, iar în cazul proiectelor finanţate în cadrul Mecanismului pentru Interconectarea Europei să introducă sumele aferente şi la partea de venituri.
(2) Se autorizează ordonatorii principali de credite să includă în bugetul de venituri şi cheltuieli al instituţiilor publice din subordine finanţate parţial din bugetul acestora creditele bugetare aferente sumelor primite în cursul anului sau disponibile din anul anterior şi necuprinse în bugetul aprobat pe anul 2022, reprezentând fonduri externe nerambursabile, alţi donatori şi din alte facilităţi postaderare, precum şi creditele de angajament necesare implementării proiectelor la nivelul prevăzut în contractele/deciziile/ordinele/acordurile de finanţare.
(3) Se autorizează ordonatorii principali de credite să introducă creditele bugetare şi creditele de angajament conform prevederilor alin. (1) şi (2) în anexele aprobate de către aceştia potrivit prevederilor prezentei legi, respectiv în anexele la bugetele de venituri şi cheltuieli ale instituţiilor publice din subordine, repartizate pe ani, şi să le comunice, în termen de 10 zile lucrătoare, Ministerului Finanţelor.
(4) Se autorizează Ministerul Finanţelor ca, pe baza comunicărilor transmise de ordonatorii principali de credite, să aprobe repartizarea pe trimestre a sumelor prevăzute la alin. (1)”.
Art. 58
„În anul 2022, începând cu data intrării în vigoare a prezentei legi, în conformitate cu prevederile art. 2206 alin. (6) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, din contribuţia asiguratorie pentru muncă încasată la bugetul de stat se distribuie lunar, până la sfârşitul lunii în curs, o cotă de:
a) 12%, care se face venit la Fondul de garantare pentru plata creanţelor salariale constituit în baza Legii nr. 200/2006 privind constituirea şi utilizarea Fondului de garantare pentru plata creanţelor salariale, cu modificările ulterioare;
b) 17%, care se face venit la Bugetul asigurărilor pentru şomaj;
c) 2%, care se face venit la Sistemul de asigurare pentru accidente de muncă şi boli profesionale;
d) 22%, care se face venit la bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate pentru plata concediilor medicale;
e) 47%, care se face venit la bugetul de stat într-un cont distinct”.
Art. 60
„În anul 2022, finanţarea cheltuielilor determinate de aplicarea prevederilor Legii nr. 306/2021 pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 91/2021 privind aprobarea continuării Programului-pilot de acordare a unui suport alimentar pentru preşcolarii şi elevii din 150 de unităţi de învăţământ preuniversitar de stat se asigură de la bugetul de stat, din Fondul de rezervă bugetară la dispoziţia Guvernului, prin suplimentarea sumelor defalcate din unele venituri ale bugetului de stat. Repartizarea sumelor pe unităţi/subdiviziuni administrativ-teritoriale se face prin hotărâre a Guvernului, iniţiată de Ministerul Educaţiei”.
Nu în ultimul rând, vă precizăm că anexa nr. 1 cuprinde o sinteză a bugetului de stat pe anii 2022-2025, anexa nr. 2 a cheltuielilor pe surse de finanţare, capitole, subcapitole, paragrafe, titluri de cheltuieli, articole, alineate după caz pe anii 2022-2025, iar anexa nr. 3 conține bugetele ordonatorilor principari de credite, aceasta urmând a fi publicată în M. Of. nr. 1238 bis.
Mai apoi, anexa nr. 4 privește sumele defalcate din taxa pe valoarea adăugată pentru finanţarea cheltuielilor descentralizate la nivelul judeţelor, pe anul 2022 şi estimări pe anii 2023-2025, anexa nr. 5 sumele defalcate din taxa pe valoarea adăugată pentru finanţarea cheltuielilor descentralizate la nivelul comunelor, oraşelor, municipiilor, sectoarelor şi Municipiului Bucureşti, pe anul 2022 şi estimări pe anii 2023-2025, iar anexa nr. 6 sumele defalcate din taxa pe valoarea adăugată pentru finanţarea cheltuielilor privind drumurile judeţene şi comunale pentru anul 2022 şi estimări pe anii 2023-2025.
Totodată, vă precizăm că anexa nr. 7 conține sumele defalcate din taxa pe valoarea adăugată pentru echilibrarea bugetelor locale pe anul 2022 şi estimări pe anii 2023-2025, anexa nr. 701 sumele defalcate din taxa pe valoarea adăugată pentru echilibrarea bugetelor locale pe anul 2022 pentru aplicarea prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 27/1996 privind acordarea de facilităţi persoanelor care domiciliază sau lucrează în unele localităţi din Munţii Apuseni şi în Rezervaţia Biosferei „Delta Dunării”, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, iar anexa nr. 8 sumele defalcate din taxa pe valoarea adăugată pentru finanţarea învăţământului particular şi cel confesional, acreditate, pe anul 2022 şi estimări pe anii 2023-2025.
Mai menționăm că anexa nr. 9 se referă la numărul maxim de contribuții finanţate pentru personalul neclerical angajat în unităţile de cult din ţară, pe anul 2022 şi estimări pe anii 2023-2025, iar anexa nr. 10 la categoriile de venituri și cheltuieli aferente bugetelor locale pe anul 2022.
În final, vă precizăm că anexa nr. 1101 cuprinde Sinteza veniturilor şi cheltuielilor alocate pe surse şi pe titluri pe anii 2020-2025 a Casei Naționale de Asigurări de Sănătate, anexa nr. 1102 Bugetul pe capitole, subcapitole, paragrafe, titluri de cheltuieli articole şi alineate pe anii 2020-2025 (sume alocate din bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate) a CNAS, iar anexa. nr. 1103 Bugetul pe capitole, subcapitole, paragrafe, titluri de cheltuieli articole şi alineate pe anii 2020-2025 (sume alocate din fonduri externe nerambursabile).
Legea mai conține anexa. nr. 1105, anexa nr. 1106, care se referă la Casa Națională de Asigurări de Sănătate – Sinteza finanțării programelor, precum și anexa nr. 1107.
Mai departe, vă precizăm că actul normativ mai cuprinde și anexa nr. 1108: Casa Naţională de Asigurări de Sănătate – programul de investiţii publice pe grupe de investiţii şi surse de finanţare, precum și anexa nr. 1109.
DOWNLOAD FULL ARTICLE
Arhive
- februarie 2024
- ianuarie 2024
- decembrie 2023
- noiembrie 2023
- octombrie 2023
- septembrie 2023
- august 2023
- iulie 2023
- iunie 2023
- mai 2023
- aprilie 2023
- martie 2023
- februarie 2023
- ianuarie 2023
- decembrie 2022
- noiembrie 2022
- octombrie 2022
- septembrie 2022
- august 2022
- iulie 2022
- iunie 2022
- mai 2022
- aprilie 2022
- martie 2022
- februarie 2022
- ianuarie 2022
- decembrie 2021
- noiembrie 2021
- octombrie 2021
- septembrie 2021
- august 2021
- iulie 2021
- iunie 2021
- mai 2021
- aprilie 2021
- martie 2021
- februarie 2021
- ianuarie 2021
- decembrie 2020
- noiembrie 2020
- octombrie 2020
- septembrie 2020
- august 2020
- iulie 2020
- iunie 2020
- mai 2020
- aprilie 2020
- martie 2020
- februarie 2020
- ianuarie 2020
- decembrie 2019
- noiembrie 2019
- octombrie 2019
- septembrie 2019
- august 2019
- iulie 2019
- iunie 2019
- mai 2019
- aprilie 2019
- martie 2019
- februarie 2019
- ianuarie 2019
- decembrie 2018
- noiembrie 2018
- octombrie 2018
- septembrie 2018
- august 2018
- iulie 2018
- iunie 2018
- mai 2018
- aprilie 2018
- martie 2018
- februarie 2018
- ianuarie 2018
- decembrie 2017
- noiembrie 2017
- octombrie 2017
- septembrie 2017
- august 2017
- iulie 2017
- iunie 2017
- mai 2017
- aprilie 2017
- martie 2017
- februarie 2017
- ianuarie 2017
- decembrie 2016
- noiembrie 2016
- octombrie 2016
- septembrie 2016
- august 2016
- iulie 2016
- iunie 2016
- mai 2016
- aprilie 2016
- martie 2016
- februarie 2016
- ianuarie 2016
- decembrie 2015
- noiembrie 2015
- octombrie 2015
- septembrie 2015
- august 2015
- iulie 2015
- iunie 2015
- mai 2015
- aprilie 2015
- martie 2015
- februarie 2015
- ianuarie 2015
Calendar
L | Ma | Mi | J | V | S | D |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | ||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
Lasă un răspuns
Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.