Legea nr. 190/2018 privind măsuri de punere în aplicare a Regulamentului general privind protecția datelor. Prezentare generală
Redacția ProLege - iulie 5, 2018Actul publicat în Monitorul Oficial | Sumar |
Legea nr. 190/2018 privind măsuri de punere în aplicare a Regulamentului general privind protecția datelor
(M. Of. nr. 651 din 26 iulie 2018) |
Se reglementează măsurile necesare punerii în aplicare la nivel național, în principal, a prevederilor art. 6 alin. (2), art. 9 alin. (4), art. 37-39, 42, 43, art. 83 alin. (7), art. 85 și ale art. 87-89 din Regulamentul general privind protecția datelor.
Se modifică art. 14^2 alin. (1) din Legea nr. 102/2005 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea ANSPDCP. |
În M. Of. nr. 651 din 26 iulie 2018 a fost publicată Legea nr. 190/2018 privind măsuri de punere în aplicare a Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European și al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecția datelor).
Scopul Legii nr. 190/2018 este de a reglementa măsurile necesare punerii în aplicare la nivel național, în principal, a prevederilor art. 6 alin. (2), art. 9 alin. (4), art. 37-39, 42, 43, art. 83 alin. (7), art. 85 și ale art. 87-89 din Regulamentul (UE) 2016/679 al Parlamentului European și al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L, nr. 119 din 4 mai 2016, denumit în continuare Regulamentul general privind protecția datelor.
Structura Legii nr. 190/2018
– Cap. I („Dispoziții generale”);
– Cap. II („Reguli speciale privind prelucrarea unor categorii de date cu caracter personal”);
– Cap. III („Derogări”);
– Cap. IV („Responsabilul cu protecția datelor”);
– Cap. V („Organisme de certificare”);
– Cap. VI („Măsuri corective și sancțiuni”).
În continuare, vă vom prezenta unele cele mai importante dispoziții identificate în cuprinsul fiecăruia dintre cele șase capitole ce alcătuiesc Legea nr. 190/2018.
Prezentarea generală
Capitolul I („Dispoziții generale”)
Legea are ca obiect reglementarea măsurile necesare punerii în aplicare la nivel național, în principal, a prevederilor art. 6 alin. (2), art. 9 alin. (4), art. 37-39, 42, 43, art. 83 alin. (7), art. 85 și ale art. 87-89 din Regulamentul general privind protecția datelor, conform specificațiilor din art. 1.
După menționarea obiectului reglementării, în același capitol, art. 2 oferă o serie de definiții, după cum urmează:
– autorități și organisme publice: Camera Deputaților și Senatul, Administrația Prezidențială, Guvernul, ministerele, celelalte organe de specialitate ale administrației publice centrale, autoritățile și instituțiile publice autonome, autoritățile administrației publice locale și de la nivel județean, alte autorități publice, precum și instituțiile din subordinea/coordonarea acestora. În sensul prezentei legi, sunt asimilate autorităților/organismelor publice și unitățile de cult și asociațiile și fundațiile de utilitate publică;
– număr de identificare național: numărul prin care se identifică o persoană fizică în anumite sisteme de evidență și care are aplicabilitate generală, cum ar fi: codul numeric personal, seria și numărul actului de identitate, numărul pașaportului, al permisului de conducere, numărul de asigurare socială de sănătate;
– plan de remediere: anexă la procesul-verbal de constatare și sancționare a contravenției, întocmit în condițiile prevăzute la art. 11, prin care Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal, denumită în continuare Autoritatea națională de supraveghere, stabilește măsuri și un termen de remediere;
– măsură de remediere: soluție dispusă de Autoritatea națională de supraveghere în planul de remediere în vederea îndeplinirii de către autoritatea/organismul public a obligațiilor prevăzute de lege;
– termen de remediere: perioada de timp de cel mult 90 de zile de la data comunicării procesului- verbal de constatare și sancționare a contravenției, în care autoritatea/organismul public are posibilitatea remedierii neregulilor constatate și îndeplinirii obligațiilor legale;
– îndeplinirea unei sarcini care servește unui interes public: include acele activități ale partidelor politice sau ale organizațiilor cetățenilor aparținând minorităților naționale, ale organizațiilor neguvernamentale, care servesc realizării obiectivelor prevăzute de dreptul constituțional sau de dreptul internațional public ori funcționării sistemului democratic, incluzând încurajarea participării cetățenilor în procesul de luare a deciziilor și a pregătirii politicilor publice, respectiv promovarea principiilor și valorilor democrației.
De asemenea, sunt aplicabile și definițiile prevăzute la art. 4 din Regulamentul general privind protecția datelor.
Capitolul II („Reguli speciale privind prelucrarea unor categorii de date cu caracter personal”)
Art. 3 prevede cu privire la prelucrarea datelor genetice, a datelor biometrice sau a datelor privind sănătatea.
Pe de o parte, prelucrarea datelor genetice, biometrice sau a datelor privind sănătatea, în scopul realizării unui proces decizional automatizat sau pentru crearea de profiluri, este permisă cu consimțământul explicit al persoanei vizate sau dacă prelucrarea este efectuată în temeiul unor dispoziții legale exprese, cu instituirea unor măsuri corespunzătoare pentru protejarea drepturilor, libertăților și intereselor legitime ale persoanei vizate.
Pe de altă parte, prelucrarea datelor privind sănătatea realizată în scopul asigurării sănătății publice, astfel cum este definită în Regulamentul (CE) nr. 1.338/2008 al Parlamentului European și al Consiliului din 16 decembrie 2008 privind statisticile comunitare referitoare la sănătatea publică, precum și la sănătatea și siguranța la locul de muncă (JO, L, nr. 354/70 din 31 decembrie 2008), nu se poate efectua ulterior, în alte scopuri, de către terțe entități.
Prelucrarea unui număr de identificare național este reglementată de către art. 4.
Astfel, prelucrarea unui număr de identificare național, inclusiv prin colectarea sau dezvăluirea documentelor ce îl conțin, se poate efectua în situațiile prevăzute de art. 6 alin. (1) din Regulamentul general privind protecția datelor.
Prelucrarea unui număr de identificare național, inclusiv prin colectarea sau dezvăluirea documentelor ce îl conțin, în scopul prevăzut la art. 6 alin. (1) lit. f) din Regulamentul general privind protecția datelor, respectiv al realizării intereselor legitime urmărite de operator sau de o parte terță, se efectuează cu instituirea de către operator a următoarelor garanții:
a) punerea în aplicare de măsuri tehnice și organizatorice adecvate pentru respectarea, în special, a principiului reducerii la minimum a datelor, precum și pentru asigurarea securității și confidențialității prelucrărilor de date cu caracter personal, conform dispozițiilor art. 32 din Regulamentul general privind protecția datelor;
b) numirea unui responsabil pentru protecția datelor, în conformitate cu prevederile art. 10 din prezenta lege;
c) stabilirea de termene de stocare în funcție de natura datelor și scopul prelucrării, precum și de termene specifice în care datele cu caracter personal trebuie șterse sau revizuite în vederea ștergerii;
d) instruirea periodică cu privire la obligațiile ce le revin a persoanelor care, sub directa autoritate a operatorului sau a persoanei împuternicite de operator, prelucrează date cu caracter personal.
Art. 5 stabilește câteva reguli cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal în contextul relațiilor de muncă.
În cazul în care sunt utilizate sisteme de monitorizare prin mijloace de comunicații electronice și/sau prin mijloace de supraveghere video la locul de muncă, prelucrarea datelor cu caracter personal ale angajaților, în scopul realizării intereselor legitime urmărite de angajator, este permisă numai dacă:
– interesele legitime urmărite de angajator sunt temeinic justificate și prevalează asupra intereselor sau drepturilor și libertăților persoanelor vizate;
– angajatorul a realizat informarea prealabilă obligatorie, completă și în mod explicit a angajaților;
– angajatorul a consultat sindicatul sau, după caz, reprezentanții angajaților înainte de introducerea sistemelor de monitorizare;
– alte forme și modalități mai puțin intruzive pentru atingerea scopului urmărit de angajator nu și-au dovedit anterior eficiența; și
– durata de stocare a datelor cu caracter personal este proporțională cu scopul prelucrării, dar nu mai mare de 30 de zile, cu excepția situațiilor expres reglementate de lege sau a cazurilor temeinic justificate.
Art. 6 dispune cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal și de categorii speciale de date cu caracter personal, în contextul îndeplinirii unei sarcini care servește unui interes public, după cum urmează:
În cazul în care prelucrarea datelor personale și speciale este necesară pentru îndeplinirea unei sarcini care servește unui interes public conform art. 6 alin. (1) lit. e) și art. 9 lit. g) din Regulamentul general privind protecția datelor se efectuează cu instituirea de către operator sau de către partea terță a următoarelor garanții:
– punerea în aplicare a măsurilor tehnice și organizatorice adecvate pentru respectarea principiilor enumerate la art. 5 din Regulamentul general privind protecția datelor, în special a reducerii la minimum a datelor, respectiv a principiului integrității și confidențialității;
– numirea unui responsabil pentru protecția datelor, dacă aceasta este necesară în conformitate cu art. 10 din prezenta lege;
– stabilirea de termene de stocare în funcție de natura datelor și scopul prelucrării, precum și de termene specifice în care datele cu caracter personal trebuie șterse sau revizuite în vederea ștergerii.
Capitolul III („Derogări”)
Cap. III reglementează o serie de derogări pe două paliere importante, tip cultural: prelucrarea datelor cu caracter personal în scopuri jurnalistice sau în scopul exprimării academice, artistice sau literare și respectiv în scopuri de cercetare ştiinţifică sau istorică, în scopuri statistice ori în scopuri de arhivare în interes public.
Astfel, conform art. 7, care face referire la prelucrarea datelor cu caracter personal în scopuri jurnalistice sau în scopul exprimării academice, artistice sau literare, în vederea asigurării unui echilibru între dreptul la protecţia datelor cu caracter personal, libertatea de exprimare şi dreptul la informaţie, prelucrarea în scopuri jurnalistice sau în scopul exprimării academice, artistice sau literare poate fi efectuată, dacă aceasta priveşte date cu caracter personal care au fost făcute publice în mod manifest de către persoana vizată sau care sunt strâns legate de calitatea de persoană publică a persoanei vizate ori de caracterul public al faptelor în care este implicată, prin derogare de la următoarele capitole din Regulamentul general privind protecţia datelor:
– cap. II – Principii;
– cap. III – Drepturile persoanei vizate;
– cap. IV – Operatorul şi persoana împuternicită de operator;
– cap. V – Transferurile de date cu caracter personal către ţări terţe sau organizaţii internaţionale;
– cap. VI – Autorităţi de supraveghere independente;
– cap. VII – Cooperare şi coerenţă;
– cap. IX – Dispoziţii referitoare la situaţii specifice de prelucrare.
Art. 8 prevede cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal în scopuri de cercetare ştiinţifică sau istorică, în scopuri statistice ori în scopuri de arhivare în interes public
Prevederile art. 15, 16, 18 şi 21 din Regulamentul general privind protecţia datelor nu se aplică în cazul în care datele cu caracter personal sunt prelucrate în scopuri de cercetare ştiinţifică sau istorică, în măsura în care drepturile menţionate la aceste articole sunt de natură să facă imposibilă sau să afecteze în mod grav realizarea scopurilor specifice, iar derogările respective sunt necesare pentru îndeplinirea acestor scopuri.
Prevederile art. 15, 16, 18, 19, 20 şi 21 din Regulamentul general privind protecţia datelor nu se aplică în cazul în care datele cu caracter personal sunt prelucrate în scopuri de arhivare în interes public, în măsura în care drepturile menţionate la aceste articole sunt de natură să facă imposibilă sau să afecteze în mod grav realizarea scopurilor specifice, iar aceste derogări sunt necesare pentru îndeplinirea acestor scopuri.
Derogările prevăzute mai sus sunt aplicabile numai sub rezerva existenţei garanţiilor corespunzătoare pentru drepturile şi libertăţile persoanelor vizate, prevăzute la art. 89 alin. (1) din Regulamentul general privind protecţia datelor. În cazul în care această prelucrare serveşte în acelaşi timp şi altui scop, derogările se aplică numai prelucrării în scopurile menţionate la alineatele respective.
În vederea asigurării proporţionalităţii şi a unui echilibru între dreptul la protecţia datelor cu caracter personal şi a datelor speciale şi prelucrarea unor astfel de date de către partidele politice şi organizaţiile cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale, organizaţiilor neguvernamentale, se vor realiza următoarele garanţii:
– informarea persoanei vizate despre prelucrarea datelor cu caracter personal;
– garantarea transparenţei informaţiilor, a comunicărilor şi a modalităţilor de exercitare a drepturilor persoanei vizate;
– garantarea dreptului de rectificare şi ştergere.
Prelucrarea datelor cu caracter personal şi special este permisă partidelor politice şi organizaţiilor cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale, organizaţiilor neguvernamentale, în vederea realizării obiectivelor acestora, fără consimţământul expres al persoanei vizate, dar cu condiţia să se prevadă garanţiile corespunzătoare, menţionate la alineatul precedent, după cum dispune art. 9.
Capitolul IV („Responsabilul cu protecţia datelor”)
Cap. IV prin articolul unic, art. 10, reglementează desemnarea şi sarcinile responsabilului cu protecţia datelor. Astfel, operatorii şi persoanele împuternicite de operator desemnează un responsabil cu protecţia datelor în situaţiile şi condiţiile prevăzute la art. 37-39 din Regulamentul general privind protecţia datelor.
În cazul în care operatorul sau persoana împuternicită de operator este o autoritate publică sau un organism public, astfel cum este definit la art. 2 alin. (1) lit. a), poate fi desemnat un responsabil cu protecţia datelor, unic pentru mai multe dintre aceste autorităţi sau organisme, luând în considerare structura organizatorică şi dimensiunea acestora.
Activitatea şi sarcinile responsabilului cu protecţia datelor se realizează cu respectarea prevederilor art. 38 şi 39 din Regulamentul general privind protecţia datelor şi a reglementărilor legale naţionale aplicabile.
Capitolul V („Organisme de certificare”)
Mai departe, art. 11 dispune cu privire la acreditarea organismelor de certificare, după cum urmează: acreditarea organismelor de certificare prevăzute la art. 43 din Regulamentul general privind protecţia datelor se realizează de Asociaţia de Acreditare din România – RENAR, în calitate de organism naţional de acreditare, în conformitate cu Regulamentul (CE) nr. 765/2008 al Parlamentului European şi al Consiliului din 9 iulie 2008 de stabilire a cerinţelor de acreditare şi de supraveghere a pieţei în ceea ce priveşte comercializarea produselor şi de abrogare a Regulamentului (CEE) nr. 339/93, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L, nr. 218 din 13 august 2008, precum şi în conformitate cu Ordonanţa Guvernului nr. 23/2009 privind activitatea de acreditare a organismelor de evaluare a conformităţii, aprobată cu modificări prin Legea nr. 256/2011.
În plus, se prevede că organismele de certificare vor fi acreditate potrivit reglementărilor legale aplicabile, în conformitate cu standardul EN-ISO/IEC 17065 şi cu cerinţele suplimentare stabilite de Autoritatea naţională de supraveghere, precum şi cu respectarea prevederilor art. 43 din Regulamentul general privind protecţia datelor.
Capitolul VI („Măsuri corective şi sancţiuni”)
Dispoziţii generale privind măsuri corective şi sancţiuni sunt reglementate în art. 12.
Astfel, se prevede că încălcarea dispoziţiilor enumerate la art. 83 alin. (4)-(6) din Regulamentul general privind protecţia datelor constituie contravenţie. Sancţiunile contravenţionale principale sunt avertismentul şi amenda contravenţională.
Încălcarea prevederilor art. 3-9 din lege constituie de asemenea contravenţie şi se sancţionează în condiţiile prevăzute la art. 83 alin. (5) din Regulamentul general privind protecţia datelor.
Constatarea contravenţiilor prevăzute de prezenta lege şi aplicarea sancţiunilor contravenţionale, precum şi a celorlalte măsuri corective prevăzute de art. 58 din Regulamentul general privind protecţia datelor se fac de Autoritatea naţională de supraveghere, în conformitate cu dispoziţiile Regulamentului general privind protecţia datelor, ale Legii nr. 102/2005 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Autorităţii Naţionale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale legii.
Art. 13 stabilește o serie de reguli cu privire la aplicarea măsurilor corective autorităţilor şi organismelor publice.
În acest sens, se dispune că în cazul constatării încălcării prevederilor Regulamentului general privind protecţia datelor şi ale prezentei legi de către autorităţile/organismele publice, Autoritatea naţională de supraveghere încheie un proces-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiei prin care se aplică sancţiunea avertismentului şi la care anexează un plan de remediere. Termenul de remediere se stabileşte în funcţie de riscurile asociate prelucrării, precum şi demersurile necesar a fi îndeplinite pentru asigurarea conformităţi prelucrării.
În termen de 10 zile de la data expirării termenului de remediere, Autoritatea naţională de supraveghere poate să reia controlul.
Responsabilitatea îndeplinirii măsurilor de remediere revine autorităţii/organismului public care, potrivit legii, poartă răspunderea contravenţională pentru faptele constatate.
Modelul planului de remediere care se anexează la procesul-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiei este prevăzut în anexa Plan de remediere, care face parte integrantă din prezenta lege.
Conform art. 14, cu privire la constatarea contravenţiilor şi aplicarea de sancţiuni autorităţilor şi organismelor publice se dispune că dacă în urma controlului mai sus menționat se constată faptul că autorităţile/organismele publice nu au adus la îndeplinire în totalitate măsurile prevăzute în planul de remediere, Autoritatea naţională de supraveghere, în funcţie de circumstanţele fiecărui caz în parte, poate aplica sancţiunea contravenţională a amenzii, cu luarea în considerare a criteriilor prevăzute la art. 83 alin. (2) din Regulamentul general privind protecţia datelor.
Constituie contravenţie încălcarea de către autorităţile/organismele publice a următoarelor dispoziţii din Regulamentul general privind protecţia datelor, referitoare la:
– obligaţiile operatorului şi ale persoanei împuternicite de operator în conformitate cu prevederile art. 8, art. 11, art. 25-39, art. 42 şi 43;
– obligaţiile organismului de certificare în conformitate cu art. 42 şi 43;
– obligaţiile organismului de monitorizare în conformitate cu art. 41 alin. (4).
De asemenea, constituie contravenţie încălcarea de către autorităţile/organismele publice a dispoziţiilor art. 3-9 din lege.
Aceste două tipuri contravenții se sancţionează cu amendă de la 10.000 lei până la 100.000 lei.
Mai mult, constituie contravenţie și încălcarea de către autorităţile/organismele publice a următoarelor dispoziţii din Regulamentul general privind protecţia datelor, referitoare la:
– principiile de bază pentru prelucrare, inclusiv condiţiile privind consimţământul, în conformitate cu art. 5-7 şi art. 9;
– drepturile persoanelor vizate în conformitate cu art. 12-22;
– transferurile de date cu caracter personal către un destinatar dintr-o ţară terţă sau o organizaţie internaţională, în conformitate cu art. 44-49;
– orice obligaţii în temeiul legislaţiei naţionale adoptate în temeiul capitolului IX;
– nerespectarea unei decizii sau a unei limitări temporare sau definitive asupra prelucrării sau a suspendării fluxurilor de date, emisă de către Autoritatea naţională de supraveghere în temeiul art. 58 alin. (2), sau neacordarea accesului, prin încălcarea dispoziţiilor art. 58 alin. (1).
Prin derogare de la prevederile art. 8 alin. (2) lit. a) din O.G. nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările şi completările ulterioare, contravenţiile astfel prevăzute se sancţionează cu amendă de la 10.000 lei până la 200.000 lei.
În fine, constituie contravenţie și încălcarea de către autorităţile/organismele publice a unei decizii emise de Autoritatea naţională de supraveghere în conformitate cu art. 58 alin. (2) coroborat cu art. 83 alin. (2) din Regulamentul general privind protecţia datelor.
Tot prin derogare de la prevederile art. 8 alin. (2) lit. a) din O.G. nr. 2/2001, cu modificările şi completările ulterioare, contravenţiile menționate se sancţionează cu amendă de la 10.000 lei până la 200.000 lei.
Mai mult, legea prevede și o modificare, în sensul că art. 15 stabilește că în aplicarea prevederilor art. 58 alin. (2) lit. b) din Regulamentul general privind protecţia datelor, art. 14^2 alin. (1) din Legea nr. 102/2005 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Autorităţii Naţionale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (M. Of. nr. 391 din 9 mai 2005, cu modif. ult.), se modifică.
Redăm, în continuare respectiva modificare.
Art. 14^2 alin. (1) din Legea nr. 102/2005 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea ANSPDCP (modificat prin Legea nr. 190/2018)
Vechea reglementare
În vechea reglementare, art. 14^2 alin. (1) prevedea:
„(1) Sancţiunile contravenţionale principale pe care le aplică Autoritatea naţională de supraveghere, potrivit art. 58 alin. (2) lit. b) şi i) din Regulamentul general privind protecţia datelor, sunt mustrarea şi amenda. Aplicarea amenzii se face în condiţiile art. 83 din Regulamentul general privind protecţia datelor”.
Noua reglementare
Potrivit noii reglementări, art. 14^2 alin. (1) se modifică și va avea următorul conținut:
„(1) Sancţiunile contravenţionale principale pe care le aplică Autoritatea naţională de supraveghere, potrivit art. 58 alin. (2) lit. b) şi i) din Regulamentul general privind protecţia datelor, sunt avertismentul şi amenda. Aplicarea amenzii se face în condiţiile art. 83 din Regulamentul general privind protecţia datelor”.
Art. 16 din Legea nr. 190/2018 stabilește faptul că aceasta intră în vigoare la 5 zile de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I.
👍Vezi și: Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor dateArhive
- martie 2024
- februarie 2024
- ianuarie 2024
- decembrie 2023
- noiembrie 2023
- octombrie 2023
- septembrie 2023
- august 2023
- iulie 2023
- iunie 2023
- mai 2023
- aprilie 2023
- martie 2023
- februarie 2023
- ianuarie 2023
- decembrie 2022
- noiembrie 2022
- octombrie 2022
- septembrie 2022
- august 2022
- iulie 2022
- iunie 2022
- mai 2022
- aprilie 2022
- martie 2022
- februarie 2022
- ianuarie 2022
- decembrie 2021
- noiembrie 2021
- octombrie 2021
- septembrie 2021
- august 2021
- iulie 2021
- iunie 2021
- mai 2021
- aprilie 2021
- martie 2021
- februarie 2021
- ianuarie 2021
- decembrie 2020
- noiembrie 2020
- octombrie 2020
- septembrie 2020
- august 2020
- iulie 2020
- iunie 2020
- mai 2020
- aprilie 2020
- martie 2020
- februarie 2020
- ianuarie 2020
- decembrie 2019
- noiembrie 2019
- octombrie 2019
- septembrie 2019
- august 2019
- iulie 2019
- iunie 2019
- mai 2019
- aprilie 2019
- martie 2019
- februarie 2019
- ianuarie 2019
- decembrie 2018
- noiembrie 2018
- octombrie 2018
- septembrie 2018
- august 2018
- iulie 2018
- iunie 2018
- mai 2018
- aprilie 2018
- martie 2018
- februarie 2018
- ianuarie 2018
- decembrie 2017
- noiembrie 2017
- octombrie 2017
- septembrie 2017
- august 2017
- iulie 2017
- iunie 2017
- mai 2017
- aprilie 2017
- martie 2017
- februarie 2017
- ianuarie 2017
- decembrie 2016
- noiembrie 2016
- octombrie 2016
- septembrie 2016
- august 2016
- iulie 2016
- iunie 2016
- mai 2016
- aprilie 2016
- martie 2016
- februarie 2016
- ianuarie 2016
- decembrie 2015
- noiembrie 2015
- octombrie 2015
- septembrie 2015
- august 2015
- iulie 2015
- iunie 2015
- mai 2015
- aprilie 2015
- martie 2015
- februarie 2015
- ianuarie 2015
Calendar
L | Ma | Mi | J | V | S | D |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 |
Lasă un răspuns
Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.