Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011 – modificări (Legea nr. 48/2019)
Redacția ProLege - martie 3, 2019Actul modificat | Actul modificator | Sumar |
Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011
(M. Of. nr. 18 din 10 ianuarie 2011; cu modif. ult.) |
Legea nr. 48/2019 pentru modificarea şi completarea Legii educaţiei naţionale nr. 1/2011
(M. Of. nr. 199 din 13 martie 2019) |
– modifică: art. 63 alin. (2), art. 94 alin. (2) lit. v), art. 216 alin. (2) lit. j);
– introduce: art. 63 alin. (2^1)-(2^3). |
În M. Of. nr. 199 din 13 martie 2019 s-a publicat Legea nr. 48/2019 pentru modificarea şi completarea Legii educaţiei naţionale nr. 1/2011.
Astfel, respectivul act normativ aduce unele modificări, dar și completări Legii educaţiei naţionale nr. 1/2011 (M. Of. nr. 18 din 10 ianuarie 2011; cu modif. ult.).
Potrivit uneia dintre modificările aduse Legii educaţiei naţionale nr. 1/2011, Ministerul Educației are obligația de a publica anual, până la data de 31 decembrie, un raport privind starea învăţământului superior, în care sunt prezentate inclusiv direcţiile şi priorităţile de dezvoltare a învăţământului superior.
Vă prezentăm, în continuare, modificările, dar și completările aduse Legii educaţiei naţionale nr. 1/2011.
Art. 63 alin. (2) din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011 (modificat prin Legea nr. 48/2019)
Vechea reglementare
În vechea reglementare, la art. 63, alin. (2) prevedea:
„(2) Prin excepție de la prevederile alin. (1), în localitățile în care există cerere pentru forma de învățământ în limba maternă a unei minorități naționale, efectivele formațiunilor de studiu pot fi mai mici decât minimul prevăzut de prezenta lege. Decizia privind înființarea și funcționarea acestor formațiuni de studiu aparține Ministerului Educației Naționale, cu consultarea consiliului de administrație al unității de învățământ respective”.
Noua reglementare
Potrivit noii reglementări, la art. 63, alin. (2) se modifică și va avea următorul conținut:
„(2) Prin excepţie de la prevederile alin. (1), în localităţile în care există cerere pentru forma de învăţământ în limba maternă a unei minorităţi naţionale, efectivele formaţiunilor de studiu se organizează, se înfiinţează şi funcţionează astfel:
a) organizarea de noi formaţiuni de studiu pentru forma de învăţământ în limba maternă a unei minorităţi naţionale, cu efective mai mici decât minimul prevăzut de prezenta lege, se poate realiza la cerere, conform art. 19 alin. (3), în condiţiile legii;
b) organizarea, reorganizarea, desfiinţarea oricăror formaţiuni de studiu, inclusiv cel simultan pentru forma de învăţământ în limba maternă a unei minorităţi naţionale existente, se pot realiza cu avizul conform al Ministerului Educaţiei Naţionale, Comisiei de învăţământ şi tineret a Consiliului Minorităţilor Naţionale, aflat în coordonarea Departamentului de relaţii interetnice din cadrul Secretariatului General al Guvernului, şi/sau al organizaţiei minorităţii naţionale reprezentate în Parlamentul României;
c) în situaţii excepţionale, formaţiunile de studiu pentru antepreşcolari, preşcolari sau elevi pentru forma de învăţământ în limba maternă a unei minorităţi naţionale pot funcţiona sub efectivul minim sau peste efectivul maxim, cu aprobarea direcţiei pentru minorităţi din cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale, pe baza unei propuneri justificate din partea consiliului de administraţie al unităţii de învăţământ sau al organizaţiei minorităţii naţionale reprezentate în Parlamentul României, care solicită exceptarea de la prevederile alin. (1)”.
Art. 63 alin. (2^1)-(2^3) din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011 (introdus prin Legea nr. 48/2019)
Noua reglementare
Potrivit noii reglementări, la art. 63, după alin. (2), se introduc trei noi alineate, alin. (2^1)-(2^3), cu următorul conținut:
„(2^1) Prevederile alin. (2) se aplică şi formaţiunilor de studiu în limba română, atunci când acestea funcţionează în zone unde ponderea unei minorităţi etnice este majoritară. În aceste situaţii, avizul conform, respectiv aprobarea prevăzută la alin. (2) lit. b) şi c) se realizează de direcţia de specialitate competentă din cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale.
(2^2) Prevederile alin. (2) şi (2^1) se aplică doar formaţiunilor de studiu ce cuprind, conform legii, grupe, clase sau ani de studiu. Reorganizarea unităţilor de învăţământ cu personalitate juridică se realizează conform art. 22^1.
(2^3) Aplicarea prevederilor prezentului articol, respectiv a dispoziţiilor art. 22^1 nu poate avea ca efect pierderea personalităţii juridice de către unităţile de învăţământ singulare, acordată conform art. 45 alin. (6)”.
Art. 94 alin. (2) lit. v) din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011 (modificat prin Legea nr. 48/2019)
Vechea reglementare
În vechea reglementare, la art. 94 alin. (2), lit. v) prevedea:
„(2) Ministerul Educației Naționale exercită, în domeniul învățământului preuniversitar, următoarele atribuții:
(…)
v) dă publicității și prezintă anual Parlamentului raportul privind starea învățământului preuniversitar în România;”.
Noua reglementare
Potrivit noii reglementări, la art. 94 alin. (2), lit. v) se modifică și va avea următorul conținut:
„(2) Ministerul Educației Naționale exercită, în domeniul învățământului preuniversitar, următoarele atribuții:
(…)
v) dă publicităţii şi prezintă Parlamentului anual, până la data de 31 decembrie, raportul privind starea învăţământului preuniversitar în România, în care sunt prezentate inclusiv direcţiile şi priorităţile de dezvoltare a învăţământului preuniversitar;”.
Art. 216 alin. (2) lit. j) din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011 (modificat prin Legea nr. 48/2019)
Vechea reglementare
În vechea reglementare, la art. 216 alin. (2), lit. j) prevedea:
„(2) Ministerul Educației Naționale are următoarele atribuții principale:
(…)
j) publică anual un raport privind starea învățământului superior”.
Noua reglementare
Potrivit noii reglementări, la art. 216 alin. (2), lit. j) se modifică și va avea următorul conținut:
„(2) Ministerul Educației Naționale are următoarele atribuții principale:
(…)
j) publică anual, până la data de 31 decembrie, un raport privind starea învăţământului superior, în care sunt prezentate inclusiv direcţiile şi priorităţile de dezvoltare a învăţământului superior”.
Arhive
- martie 2024
- februarie 2024
- ianuarie 2024
- decembrie 2023
- noiembrie 2023
- octombrie 2023
- septembrie 2023
- august 2023
- iulie 2023
- iunie 2023
- mai 2023
- aprilie 2023
- martie 2023
- februarie 2023
- ianuarie 2023
- decembrie 2022
- noiembrie 2022
- octombrie 2022
- septembrie 2022
- august 2022
- iulie 2022
- iunie 2022
- mai 2022
- aprilie 2022
- martie 2022
- februarie 2022
- ianuarie 2022
- decembrie 2021
- noiembrie 2021
- octombrie 2021
- septembrie 2021
- august 2021
- iulie 2021
- iunie 2021
- mai 2021
- aprilie 2021
- martie 2021
- februarie 2021
- ianuarie 2021
- decembrie 2020
- noiembrie 2020
- octombrie 2020
- septembrie 2020
- august 2020
- iulie 2020
- iunie 2020
- mai 2020
- aprilie 2020
- martie 2020
- februarie 2020
- ianuarie 2020
- decembrie 2019
- noiembrie 2019
- octombrie 2019
- septembrie 2019
- august 2019
- iulie 2019
- iunie 2019
- mai 2019
- aprilie 2019
- martie 2019
- februarie 2019
- ianuarie 2019
- decembrie 2018
- noiembrie 2018
- octombrie 2018
- septembrie 2018
- august 2018
- iulie 2018
- iunie 2018
- mai 2018
- aprilie 2018
- martie 2018
- februarie 2018
- ianuarie 2018
- decembrie 2017
- noiembrie 2017
- octombrie 2017
- septembrie 2017
- august 2017
- iulie 2017
- iunie 2017
- mai 2017
- aprilie 2017
- martie 2017
- februarie 2017
- ianuarie 2017
- decembrie 2016
- noiembrie 2016
- octombrie 2016
- septembrie 2016
- august 2016
- iulie 2016
- iunie 2016
- mai 2016
- aprilie 2016
- martie 2016
- februarie 2016
- ianuarie 2016
- decembrie 2015
- noiembrie 2015
- octombrie 2015
- septembrie 2015
- august 2015
- iulie 2015
- iunie 2015
- mai 2015
- aprilie 2015
- martie 2015
- februarie 2015
- ianuarie 2015
Calendar
L | Ma | Mi | J | V | S | D |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 |
Lasă un răspuns
Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.