Statutul poliţistului – modificări (Legea nr. 360/2002 modificată prin Legea nr. 81/2015)
Redacția ProLege - aprilie 1, 2015Noua reglementare
Potrivit noii reglementări, art. 593 dispune: „După efectuarea cercetării prealabile, dosarul de cercetare prealabilă se prezintă persoanei care a dispus-o, care poate lua una dintre următoarele măsuri:
a) clasarea dosarului, în cazul inexistenţei faptei, constatării nevinovăţiei poliţistului cercetat, prescrierii faptei sau în situaţia încetării raporturilor de serviciu ale poliţistului cercetat;
b) restituirea motivată a dosarului pentru completarea cercetării prealabile;
c) aplicarea măsurii prevăzute la art. 581[atenţionarea poliţistului] sau, după caz, a unei sancţiuni disciplinare dintre cele prevăzute la art. 58 alin. (1) lit. a) [mustrare scrisă] şi b) [diminuarea salariului funcţiei de bază cu 5-20% pe o perioadă de 1-3 luni];
d) sesizarea şi consultarea consiliului”.
Art. 594 Legea nr. 360/2002 (modificată prin Legea nr. 81/2015)
Noua reglementare
Potrivit noii reglementări, art. 594 prevede: „Rapoartele ofiţerilor din Corpul de control al ministrului ori din structurile de control ale inspectoratelor generale/similare pentru structurile din subordine, întocmite în urma activităţilor de control, constituie rapoarte de cercetare prealabilă, dacă cerinţele privind cercetarea prealabilă prevăzute de prezenta lege au fost îndeplinite”.
Art. 60 Legea nr. 360/2002 (modificată prin Legea nr. 81/2015)
Vechea reglementare
În vechea reglementare, art. 60 alin. (1) prevedea faptul că aplicarea sancţiunilor disciplinare se făcea potrivit competenţelor stabilite prin ordin al ministrului administraţiei şi internelor, după expirarea termenului de contestare, prevăzut la art. 61 alin. (1).
Conform art. 60 alin. (2), destituirea din poliţie se dispunea în mod corespunzător de persoanele care, potrivit art. 15, aveau competenţa să acorde gradele profesionale ale poliţiştilor.
Potrivit noii reglementări, art. 60 prevede: „(1) Sancţiunile disciplinare se dispun în termen de cel mult 6 luni de la data la care persoana prevăzută la art. 59 alin. (2) [(…) persoana care, pe orice cale, a luat cunoştinţă de săvârşirea uneia sau mai multor fapte ce pot constitui abateri disciplinare, după caz, astfel: a) persoana care are competenţa de numire în funcţie a poliţistului cercetat sau şeful unităţii ierarhic superioare; b) şeful unităţii sau instituţiei de învăţământ din Ministerul Afacerilor Interne la care poliţistul este delegat sau detaşat ori la care urmează cursuri sau susţine examene de carieră; c) şeful instituţiei subordonate Ministerului Afacerilor Interne care exercită competenţe de coordonare şi control metodologic al serviciilor publice comunitare sau ministrul afacerilor interne, pentru poliţiştii din cadrul serviciilor publice comunitare sau detaşaţi la aceste servicii] a luat cunoştinţă despre comiterea faptei, dar nu mai târziu de un an de la data săvârşirii acesteia. Termenul de 6 luni este termen de prescripţie, iar termenul de un an este termen de decădere.
(2) Termenul de 6 luni pentru dispunerea sancţiunii disciplinare se suspendă, de drept, pe perioada şi în situaţiile următoare:
a) de la data sesizării, în condiţiile legii, a organelor de urmărire penală şi până la data soluţionării definitive a cauzei, dacă pentru fapta care constituie abatere disciplinară s-a dispus sesizarea organelor de urmărire penală;
b) de la data la care poliţistul se află în concedii sau învoiri plătite, în condiţiile legii, este trimis în misiuni ori de la data suspendării raporturilor de serviciu şi până la data reluării activităţii sau, după caz, încheierii misiunii.
(3) În situaţia în care cercetarea prealabilă se efectuează pentru abateri săvârşite de mai mulţi poliţişti, iar pentru unul/unii dintre aceştia a intervenit una dintre situaţiile prevăzute la alin. (2), cauza se poate disjunge, urmând ca procedura disciplinară să continue pentru ceilalţi poliţişti.
(4) La stabilirea sancţiunii se ţine seama de activitatea desfăşurată anterior, de împrejurările în care abaterea disciplinară a fost săvârşită, de cauzele, gravitatea şi consecinţele acesteia, de gradul de vinovăţie a poliţistului, precum şi de preocuparea pentru înlăturarea urmărilor faptei comise.
(5) Sancţiunile disciplinare se dispun prin act administrativ al persoanei prevăzute la art. 59 alin. (2) care a dispus efectuarea cercetării prealabile sau controlul.
(6) Actul administrativ emis în condiţiile alin. (5) trebuie să cuprindă:
a) descrierea faptei care constituie abatere disciplinară şi încadrarea juridică a acesteia;
b) precizarea prevederilor legale încălcate de către poliţist;
c) motivele pentru care au fost înlăturate apărările formulate;
d) sancţiunea disciplinară şi temeiul legal în baza căruia aceasta se aplică şi, după caz, motivul pentru care a fost aplicată o altă sancţiune disciplinară decât cea propusă de consiliu;
e) termenul în care sancţiunea disciplinară poate fi contestată şi persoana competentă să soluţioneze contestaţia, în condiţiile art. 61, după caz;
f) instanţa competentă la care poate fi contestat actul administrativ prin care s-a dispus sancţiunea disciplinară;
g) alte date şi elemente apreciate ca necesare, după caz.
(7) Actul administrativ prin care se dispune sancţionarea poliţistului se emite în termen de cel mult 30 de zile de la finalizarea cercetării disciplinare.
(8) În cazul destituirii din poliţie, sancţiunea disciplinară intervine, de drept, de la data rămânerii definitive a actului administrativ de sancţionare, în condiţiile art. 61, şi se constată prin act administrativ emis de persoana care are competenţa să acorde grade profesionale, potrivit art. 15”.
Art. 61 Legea nr. 360/2002 (modificată prin Legea nr. 81/2015)
Vechea reglementare
În vechea reglementare, art. 61 alin. (1) stabilea faptul că poliţistul putea contesta sancţiunea disciplinară aplicată, în termen de 5 zile de la luarea la cunoştinţă, şefului ierarhic superior celui care a aplicat sancţiunea. Acesta se pronunţa prin decizie motivată, în termen de 15 zile.
Potrivit celui de-al doilea alineat, împotriva sancţiunilor aplicate şi a deciziilor nefavorabile poliţistul nemulţumit se putea adresa Corpului, potrivit art. 50 lit. d).
În cel de-al treilea alineat se prevedea faptul că poliţistul nemulţumit de sancţiunea aplicată se putea adresa instanţei de contencios administrativ, solicitând anularea sau modificarea, după caz, a ordinului ori a dispoziţiei de sancţionare.
Potrivit noii reglementări, art. 61 prevede: „(1) Poliţistul poate contesta sancţiunea disciplinară, în termen de 10 zile lucrătoare de la data luării la cunoştinţă, şefului unităţii ierarhic superioare.
(2) Şeful unităţii ierarhic superioare prevăzut la alin. (1) se pronunţă prin decizie motivată, în termen de 20 de zile de la data înregistrării contestaţiei. Decizia motivată se comunică poliţistului sancţionat disciplinar, în termen de două zile lucrătoare de la data emiterii acesteia.
(3) Efectele sancţiunii disciplinare se suspendă până la emiterea deciziei motivate de soluţionare a contestaţiei.
(4) În situaţia în care poliţistul sancţionat disciplinar nu depune contestaţie în termenul prevăzut la alin. (1), actul administrativ de sancţionare produce efecte de la data expirării acestui termen.
(5) În cazul în care a fost depusă contestaţie, şeful care a aplicat sancţiunea disciplinară înaintează cu celeritate şefului unităţii ierarhic superioare dosarul cauzei şi un raport motivat cu privire la sancţiunea în cauză, precum şi la motivele propunerii de respingere/admitere a contestaţiei.
(6) Prin decizie motivată, şeful unităţii ierarhic superioare poate dispune, după caz:
a) respingerea contestaţiei ca tardiv introdusă sau ca neîntemeiată şi menţinerea sancţiunii aplicate;
b) admiterea contestaţiei şi aplicarea unei sancţiuni mai blânde decât cea aplicată prin actul administrativ contestat sau aplicarea măsurii prevăzute la art. 581 [atenţionarea poliţistului], în situaţia în care apreciază că scopul răspunderii disciplinare poate fi atins astfel;
c) admiterea contestaţiei şi anularea actului administrativ de sancţionare.
(7) Decizia motivată trebuie să cuprindă cel puţin următoarele:
a) descrierea faptei care constituie abatere disciplinară;
b) precizarea prevederilor legale încălcate de poliţist;
c) analiza susţinerilor prezentate de poliţist în cuprinsul contestaţiei;
d) temeiul de drept în baza căruia se aplică sancţiunea disciplinară;
e) motivul admiterii sau respingerii contestaţiei poliţistului cu privire la sancţiunea aplicată.
(8) Poliţistul nemulţumit de sancţiunea aplicată se poate adresa instanţei de contencios administrativ, în condiţiile legii, fără parcurgerea procedurii prealabile.
(9) În situaţia în care sancţiunea a fost dispusă de ministrul afacerilor interne, măsura se contestă în condiţiile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare”.
Art. 62 Legea nr. 360/2002 (modificată prin Legea nr. 81/2015)
Vechea reglementare
În vechea reglementare, art. 62 alin. (1) dispunea faptul că la nivelul Inspectoratului General al Poliţiei s-a constituit Consiliul superior de disciplină, iar la Direcţia Generală de Poliţie a Municipiului Bucureşti, inspectoratele judeţene de poliţie, unităţile teritoriale şi instituţiile de învăţământ ale poliţiei s-au constituit consilii de disciplină.
Potrivit art. 62 alin. (2), Consiliile de disciplină se constituiau şi funcţionau pe lângă şefii unităţilor de poliţie şi aveau caracter consultativ.
În ultimul alineat se prevedea: Consiliile de disciplină îşi desfăşurau activitatea în baza regulamentului aprobat prin ordin al ministrului de interne.
Potrivit noii reglementări, art. 62 prevede: „(1) Consiliul se constituie şi funcţionează la nivelul aparatului central al Ministerului Afacerilor Interne şi al direcţiilor generale/direcţiilor din cadrul acestuia, la nivelul inspectoratelor generale, al celorlalte structuri din subordinea Ministerului Afacerilor Interne şi structurilor subordonate acestora.
(2) Consiliul este un organism colectiv de analiză juridică şi profesională a abaterilor comise de poliţişti şi a modului în care acestea au fost cercetate, constituit pentru a fi consultat de către persoanele prevăzute la art. 59 alin. (2) [(…) persoana care, pe orice cale, a luat cunoştinţă de săvârşirea uneia sau mai multor fapte ce pot constitui abateri disciplinare, după caz, astfel: a) persoana care are competenţa de numire în funcţie a poliţistului cercetat sau şeful unităţii ierarhic superioare; b) şeful unităţii sau instituţiei de învăţământ din Ministerul Afacerilor Interne la care poliţistul este delegat sau detaşat ori la care urmează cursuri sau susţine examene de carieră; c) şeful instituţiei subordonate Ministerului Afacerilor Interne care exercită competenţe de coordonare şi control metodologic al serviciilor publice comunitare sau ministrul afacerilor interne, pentru poliţiştii din cadrul serviciilor publice comunitare sau detaşaţi la aceste servicii].
(3) În situaţia în care persoanele prevăzute la art. 59 alin. (2) dispun sesizarea şi consultarea consiliului, dosarul cercetării prealabile se înaintează acestuia, prin grija structurii de resurse umane a unităţii.
(4) Dezbaterile consiliului se consemnează în procese-verbale de şedinţă, iar concluziile şi propunerile se consemnează în încheiere.
(5) Încheierea consiliului trebuie să cuprindă următoarele:
a) numărul şi data de înregistrare a raportului de cercetare prealabilă, cu rezoluţia persoanei prevăzute la art. 59 alin. (2) privind sesizarea şi consultarea consiliului;
b) numărul actului administrativ prin care s-a constituit consiliul, unitatea în care funcţionează şi componenţa acestuia, precum şi, după caz, modificările survenite în componenţă prin înlocuirea unor membri;
c) gradul profesional, numele, prenumele şi funcţia poliţistului a cărui faptă a fost cercetată şi unitatea din care face parte;
d) prezentarea pe scurt a faptei sesizate şi a circumstanţelor în care a fost săvârşită;
e) date şi informaţii referitoare la procedura urmată;
f) evaluarea probelor administrate;
g) alte date şi elemente apreciate ca necesare, după caz;
h) propunerea consiliului;
i) motivarea propunerii;
j) gradul profesional, numele, prenumele şi semnătura preşedintelui, ale celorlalţi membri ai consiliului, precum şi ale secretarului;
k) data întocmirii încheierii.
(6) Consiliul poate propune:
a) clasarea dosarului, în cazul constatării inexistenţei faptelor cercetate, nevinovăţiei poliţistului cercetat, împlinirii termenului de prescripţie a răspunderii, precum şi în situaţia încetării raporturilor de serviciu ale poliţistului cercetat;
b) aplicarea măsurii prevăzute la art. 581;
c) aplicarea uneia dintre sancţiunile prevăzute la art. 58 alin. (1).
(7) Concluziile consiliului cu privire la existenţa/inexistenţa abaterii disciplinare şi vinovăţia/nevinovăţia poliţistului cercetat sunt obligatorii pentru persoanele prevăzute la art. 59 alin. (2), iar propunerea cu privire la sancţiunea disciplinară sau cu privire la aplicarea măsurii prevăzute la art. 581 are caracter consultativ”.
După art. 621 se introduc şapte noi articole, art. 622-628.
Noua reglementare
Potrivit noii reglementări, art. 622 prevede: „În urma analizării cauzei în consiliu, persoanele prevăzute la art. 59 alin. (2) pot lua una dintre următoarele măsuri:
a) clasarea dosarului, în cazul constatării inexistenţei faptelor cercetate, nevinovăţiei poliţistului cercetat, împlinirii termenului de prescripţie a răspunderii, precum şi în situaţia încetării raporturilor de serviciu ale poliţistului cercetat;
b) restituirea motivată a dosarului aceluiaşi consiliu pentru completarea cercetării disciplinare;
c) aplicarea măsurii prevăzute la art. 581[atenţionarea poliţistului] sau, după caz, a unei sancţiuni dintre cele prevăzute la art. 58 alin. (1) [(…) a) mustrare scrisă; b) diminuarea salariului funcţiei de bază cu 5-20% pe o perioadă de 1-3 luni; c) amânarea promovării în grade profesionale sau funcţii superioare pe o perioadă de 1-3 ani; d) trecerea într-o funcţie inferioară până la cel mult nivelul de bază al gradului profesional deţinut; e) destituirea din poliţie]”.
Art. 623 Legea nr. 360/2002 (modificată prin Legea nr. 81/2015)
Potrivit noii reglementări, art. 623 dispune: „(1) La nivelul structurilor prevăzute la art. 62 alin. (1) [Consiliul se constituie şi funcţionează la nivelul aparatului central al Ministerului Afacerilor Interne şi al direcţiilor generale/direcţiilor din cadrul acestuia, la nivelul inspectoratelor generale, al celorlalte structuri din subordinea Ministerului Afacerilor Interne şi structurilor subordonate acestora], cu excepţia direcţiilor generale/direcţiilor din cadrul aparatului central al Ministerului Afacerilor Interne, se stabileşte, prin act administrativ al şefului, un colectiv de poliţişti, desemnaţi câte maximum 5 din fiecare specialitate existentă în cadrul acestora, definitivaţi în profesie, apreciaţi pentru integritatea morală, competenţă profesională şi credibilitate, denumit în continuare colectiv.
(2) Membrii colectivului se numesc pe o perioadă de 3 ani, cu posibilitatea reînnoirii mandatului o singură dată.
(3) Membrii colectivului participă la un program de pregătire privind procedura disciplinară, organizat prin grija structurilor de resurse umane”.
Art. 624 Legea nr. 360/2002 (modificată prin Legea nr. 81/2015)
Potrivit noii reglementări, art. 624 prevede: „(1) Pentru constituirea consiliului, la nivelul structurilor prevăzute la art. 62 alin. (1) [Consiliul se constituie şi funcţionează la nivelul aparatului central al Ministerului Afacerilor Interne şi al direcţiilor generale/direcţiilor din cadrul acestuia, la nivelul inspectoratelor generale, al celorlalte structuri din subordinea Ministerului Afacerilor Interne şi structurilor subordonate acestora], prin act administrativ al persoanei prevăzute la art. 59 alin. (2) [(…) persoana care, pe orice cale, a luat cunoştinţă de săvârşirea uneia sau mai multor fapte ce pot constitui abateri disciplinare, după caz, astfel: a) persoana care are competenţa de numire în funcţie a poliţistului cercetat sau şeful unităţii ierarhic superioare; b) şeful unităţii sau instituţiei de învăţământ din Ministerul Afacerilor Interne la care poliţistul este delegat sau detaşat ori la care urmează cursuri sau susţine examene de carieră; c) şeful instituţiei subordonate Ministerului Afacerilor Interne care exercită competenţe de coordonare şi control metodologic al serviciilor publice comunitare sau ministrul afacerilor interne, pentru poliţiştii din cadrul serviciilor publice comunitare sau detaşaţi la aceste servicii] sunt nominalizaţi 3 membri, dintre poliţiştii care fac parte din colectiv, şi un secretar, din cadrul structurii de resurse umane. Consiliul se numeşte pentru fiecare caz în parte şi are în componenţă 3 membri titulari, dintre care unul este desemnat preşedinte, şi un secretar.
(2) În cazuri obiective se poate dispune înlocuirea unuia sau a unor membri ai consiliului cu alţi membri din cadrul colectivului.
(3) La desemnarea membrilor consiliului se urmăreşte ca unul dintre aceştia să aibă specialitatea poliţistului cercetat şi cel puţin unul dintre membri să fie licenţiat în drept. Cele două condiţii pot fi îndeplinite cumulativ de acelaşi membru.
(4) Nu pot fi nominalizaţi membri ai consiliului poliţiştii care au calitatea de consilier juridic, aflaţi în situaţia de a aviza ulterior actul administrativ de sancţionare”.
Art. 625 Legea nr. 360/2002 (modificată prin Legea nr. 81/2015)
Noua reglementare
Potrivit noii reglementări, art. 625 prevede: „În cazul în care, pe parcursul cercetării disciplinare, există suspiciuni rezonabile cu privire la săvârşirea unor infracţiuni, poliţistul desemnat să efectueze cercetarea prealabilă sau, după caz, membrii consiliului întocmesc un proces-verbal despre împrejurările constatate, în vederea sesizării organelor de urmărire penală competente, în condiţiile art. 61 din Legea nr. 135/2010 privind Codul de procedură penală, cu modificările şi completările ulterioare. În acest caz, procedura disciplinară pentru aceste fapte se suspendă până la soluţionarea definitivă a cauzei penale”.
Art. 626 Legea nr. 360/2002 (modificată prin Legea nr. 81/2015)
Noua reglementare
Potrivit noii reglementări, art. 626 stabilește: „(1) În perioada cercetării disciplinare, poliţistul nu poate fi mutat, delegat, detaşat, împuternicit pe o funcţie de conducere într-o altă unitate şi nici nu poate fi trimis la misiuni internaţionale.
(2) Prin excepţie de la prevederile alin. (1), poliţistul cercetat poate fi mutat în situaţia în care, în urma reorganizării unităţii, funcţia ocupată de acesta nu se mai regăseşte în statul de organizare.
(3) Mutarea poliţistului în condiţiile alin. (2) nu afectează procedura disciplinară declanşată faţă de acesta”.
Art. 627 Legea nr. 360/2002 (modificată prin Legea nr. 81/2015)
Noua reglementare
Potrivit noii reglementări, art. 627 prevede: „Poliţistul se află sub efectul unei sancţiuni disciplinare, după cum urmează:
a) 6 luni de la aplicare, pentru sancţiunea disciplinară prevăzută la art. 58 alin. (1) lit. a) [mustrare scrisă];
b) un an de la expirarea termenului pentru care au fost aplicate sancţiunile disciplinare prevăzute la art. 58 alin. (1) lit. b) [diminuarea salariului funcţiei de bază cu 5-20% pe o perioadă de 1-3 luni] şi c) [amânarea promovării în grade profesionale sau funcţii superioare pe o perioadă de 1-3 ani], respectiv de la aplicarea sancţiunii prevăzute la art. 58 alin. (1) lit. d) [trecerea într-o funcţie inferioară până la cel mult nivelul de bază al gradului profesional deţinut];
c) 7 ani de la data aplicării sancţiunii prevăzute la art. 58 alin. (1) lit. e) [destituirea din poliţie]”.
Art. 628 Legea nr. 360/2002 (modificată prin Legea nr. 81/2015)
Noua reglementare
Potrivit noii reglementări, art. 628 prevede: „Normele de aplicare a prevederilor prezentului capitol, referitoare la recompense şi răspunderea disciplinară, se stabilesc prin hotărâre a Guvernului”.
Vom prezenta, în continuare, modificarea adusă Legii nr. 364/2004 prin Legea nr. 81/2015:
Vechea reglementare
În vechea reglementare, art. 7 alin. (2) prevedea faptul că procedura cercetării prealabile se reglementa prin ordin al ministrului afacerilor interne.
Potrivit noii reglementări, art. 7 alin. (2) prevede: „Răspunderea disciplinară se stabileşte în condiţiile Legii nr. 360/2002 privind Statutul poliţistului, cu modificările şi completările ulterioare”.
Alte prevederi ale Legii nr. 81/2015
Potrivit art. II Legea nr. 81/2015, Actele de cercetare disciplinară întocmite anterior intrării în vigoare a prezentei legi pot fi utilizate în cadrul procedurilor disciplinare şi după această dată numai dacă respectă condiţiile şi principiile stabilite prin prezenta lege.
Potrivit art. III Legea nr. 81/2015, Hotărârea Guvernului prevăzută la art. 628 din Legea nr. 360/2002 privind Statutul poliţistului, cu modificările şi completările ulterioare, astfel cum a fost modificată şi completată prin prezenta lege, se adoptă în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a respectivei legi.
ISTORICActul modificat | Actele modificatoare |
Legea nr. 360/2002 (M. Of. nr. 440 din 24 iunie 2002; cu modif. ult.) |
Legea nr. 281/2003 (M. Of. nr. 468 din 1 iulie 2003) |
O.U.G. nr. 89/2003 (M. Of. nr. 715 din 14 octombrie 2003) | |
Legea nr. 101/2004 (M. Of. nr. 346 din 20 apr. 2004) | |
O.U.G. nr. 102/2004 (M. Of. nr. 1083 din 22 noiembrie 2004) | |
Legea nr. 562/2004 (M. Of. nr. 1169 din 9 decembrie 2004) | |
Legea nr. 24/2005 (M. Of. nr. 191 din 7 martie 2005) | |
O.U.G. nr. 153/2008 (M. Of. nr. 769 din 17 noimbrie 2008) | |
Legea nr. 133/2011 (M. Of. nr. 448 din 27 iunie 2011) | |
O.U.G. nr. 71/2011 (M. Of. nr. 637 din 6 septembrie 2011) | |
O.U.G. nr. 107/2011 (M. Of. nr. 861 din 7 decembrie 2011) | |
Legea nr. 87/2012 (M. Of. nr. 439 din 2 iulie 2012) | |
O.U.G. nr. 66/2013 (M. Of. nr. 383 din 27 iunie 2013) | |
Legea nr. 255/2013 (M. Of. nr. 515 din 14 august 2013) | |
D.C.C. nr. 392/2014 (M. Of. nr. 667 din 11 septembrie 2014) | |
Legea nr. 81/2015 (M. Of. nr. 266 din 21 aprilie 2015) | |
Legea nr. 364/2004 (rep. M. Of. nr. 305 din 24 aprilie 2014) |
Legea nr. 81/2015 (M. Of. nr. 266 din 21 aprilie 2015) |
Arhive
- martie 2024
- februarie 2024
- ianuarie 2024
- decembrie 2023
- noiembrie 2023
- octombrie 2023
- septembrie 2023
- august 2023
- iulie 2023
- iunie 2023
- mai 2023
- aprilie 2023
- martie 2023
- februarie 2023
- ianuarie 2023
- decembrie 2022
- noiembrie 2022
- octombrie 2022
- septembrie 2022
- august 2022
- iulie 2022
- iunie 2022
- mai 2022
- aprilie 2022
- martie 2022
- februarie 2022
- ianuarie 2022
- decembrie 2021
- noiembrie 2021
- octombrie 2021
- septembrie 2021
- august 2021
- iulie 2021
- iunie 2021
- mai 2021
- aprilie 2021
- martie 2021
- februarie 2021
- ianuarie 2021
- decembrie 2020
- noiembrie 2020
- octombrie 2020
- septembrie 2020
- august 2020
- iulie 2020
- iunie 2020
- mai 2020
- aprilie 2020
- martie 2020
- februarie 2020
- ianuarie 2020
- decembrie 2019
- noiembrie 2019
- octombrie 2019
- septembrie 2019
- august 2019
- iulie 2019
- iunie 2019
- mai 2019
- aprilie 2019
- martie 2019
- februarie 2019
- ianuarie 2019
- decembrie 2018
- noiembrie 2018
- octombrie 2018
- septembrie 2018
- august 2018
- iulie 2018
- iunie 2018
- mai 2018
- aprilie 2018
- martie 2018
- februarie 2018
- ianuarie 2018
- decembrie 2017
- noiembrie 2017
- octombrie 2017
- septembrie 2017
- august 2017
- iulie 2017
- iunie 2017
- mai 2017
- aprilie 2017
- martie 2017
- februarie 2017
- ianuarie 2017
- decembrie 2016
- noiembrie 2016
- octombrie 2016
- septembrie 2016
- august 2016
- iulie 2016
- iunie 2016
- mai 2016
- aprilie 2016
- martie 2016
- februarie 2016
- ianuarie 2016
- decembrie 2015
- noiembrie 2015
- octombrie 2015
- septembrie 2015
- august 2015
- iulie 2015
- iunie 2015
- mai 2015
- aprilie 2015
- martie 2015
- februarie 2015
- ianuarie 2015
Calendar
L | Ma | Mi | J | V | S | D |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 |
Lasă un răspuns
Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.