Considerații referitoare la taxele profesionale anuale pentru mediatori, impuse nejustificat de către Consiliul de mediere. Soluții privind cererile de chemare în judecată pentru recuperarea taxelor
Mirela Carmen Dobrilă - august 1, 2018Există situații când, pe lângă lipsa acordului prealabil din partea mediatorului pentru serviciile prestate care să justifice plata taxei profesionale anuale, Consiliul de Mediere nu face dovada că sumele solicitate prin cererile cu valoare redusă introduse sunt justificate de realizarea unor activități prestate de acest consiliu. Există situații când Consiliul de mediere nu arată în cererea de chemare în judecată serviciile contractate opțional, acordul pârâtului birou de mediator chemat în judecată cu privire la unele servicii opționale din partea consiliului, care sunt serviciile în mod concret sau cum/dacă s-au desfășurat/îndeplinit.
Administrarea Tabloului mediatorilor reprezintă este atribuția Consiliului de mediere conform dispozițiilor art. 20 lit. f) din Legea nr. 192/2006 și aplicarea art. 12 din Legea nr. 192/2006, fără ca aceasta să fie o obligație a mediatorilor și fără a fi prevăzută în lege o plată din partea mediatorului, ci din sursele de venit ale Consiliului de mediere prevăzute în art. 21[17]. Astfel, este nelegal ca Consiliul de mediere să pretindă taxa profesională anuală pentru această atribuție prevăzută de lege în sarcina sa. Tabloul mediatorilor nu este un instrument de publicitate pentru mediatori, ci este un document dispus prin lege pentru interesul public al celor care solicită serviciul de mediere.
Reclamantul arată că potrivit art. 17 din Legea nr. 192/2006, Consiliul de mediere se organizează și funcționează potrivit prevederilor prezentei legi, precum și ale regulamentului său de organizare și funcționare. Există situații când reclamantul Consiliul de mediere susține în cererea de chemare în judecată, în mod greșit faptul că are dreptul de a pretinde taxa profesională anuală și invocă în mod greșit faptul că se aplică în unele spețe Hotărârea Consiliului de mediere nr. 5 din 13 mai 2007 pentru aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare a Consiliului de mediere, unde în art. 9 se prevede că: „Consiliul își acoperă cheltuielile de organizare și funcționare din următoarele tipuri de venituri: a) taxe provenind din autorizarea mediatorilor, acreditarea formatorilor, examinatorilor și experților și taxe privind reacreditarea formatorilor, examinatorilor și experților; b) taxe profesionale pentru exercitarea profesiei de mediator; (…)”. Totuși, taxa profesională anuală nu este prevăzută de lege. În mod greșit consideră Consiliul de mediere că aceste dispoziții se aplică în unele spețe deoarece pentru a exista obligația unui birou de mediator de plată a unei taxe profesionale pentru exercitarea profesiei de mediator este necesar să facă dovada că această sumă este acordată pentru un anumit serviciu, așa cum am arătat mai sus, care să fi fost propus biroului de mediator, să fi fost acceptat și prestat efectiv, astfel încât Consiliul să poată cere suma, și pentru care să existe dispoziții legale care să îndreptățească Consiliul să obțină plata silită a sumei corespunzătoare taxei neplătite, ceea ce nu este cazul în cele mai multe spețe.
Există spețe în care Consiliul de mediere, în calitate de reclamant, invocă plata unor sume ca taxă profesională anuală în cereri de chemare în judecată pe procedura cererii cu valoare redusă, în baza Hotărârii nr. 196/25.02.2012.
Există spețe în care Consiliul de mediere atașează cererii de chemare în judecată Hotărârea nr. 1307/14.12.2008[18], prin care s-a stabilit Taxa anuală de administrare a Tabloului mediatorilor la 400 lei, pentru realizarea Tabloului mediatorilor autorizați și a Tabloului mediatorilor, în baza atribuției Consiliului de mediere din art. 20 lit. a) din legea medierii, adică pentru promovarea medierii.
Prin Hotărârea nr. 196 din 25.02.2012 s-a modificat Hotărârea nr. 1307 din 14.12.2008 prin înlocuirea Taxei anuale de administrare a Tabloului mediatorilor cu denumirea de Taxă anuală profesională, în valoare de 300 lei, nefiind descrise activitățile prestate în schimbul sumelor încasate cu acest titlu.
Există spețe în care Consiliul de mediere atașează cererii de chemare în judecată Hotărârea Consiliului de mediere nr. 1309/14.012.2008 (prin care s-au stabilit taxele de către Consiliul de mediere inclusiv o taxă de administrare a tabloului mediatorilor, dar nu și o taxă profesională), Hotărârea Consiliului de mediere nr. 644/18.06.2010, și Hotărârea Consiliului de mediere nr. 04/19.02.2016[19]. Prin Hotărârea Consiliului de mediere nr. 644/18.06.2010 se modifică Hotărârea nr. 1307/2008, și se prevede că taxa de administrare a tabloului mediatorilor se datorează de toți mediatorii înscrii în Tabloul mediatorilor. Prin Hotărârea Consiliului de mediere nr. 04/19.02.2016 se prevede o eventuală eșalonare a unor așa zise taxe profesionale restante, care la fel, nu este în conformitate cu legea, reinstituind sancțiunea suspendării deși legea nu o prevede.
Mai mult, nu se poate invoca existența obligații de plată a taxei profesionale anuale pentru mediatori pe baza Hotărârii Consiliului de Mediere nr. 39/2015 privind Statutul profesiei de mediator care prevede obligația de plată a taxei profesionale anuale și sancțiunea suspendării în caz de neplată. Nici aceste mențiuni privind taxa profesională din Statutul mediatorilor nu sunt în conformitate cu prevederile Legii medierii nr. 192/2006 deoarece Consiliul de mediere își desfășoară activitatea în limitele prevăzute de aceasta.
Între 25.02.2012- 31.05.2014 s-a aplicat Hotărârea nr. 196/25.02.2012 iar eventualele servicii prestate în baza taxei profesionale nu sunt precizate iar mediatorii nu cunosc activitățile pentru care li se solicită anumite sume de bani, nefiind indicate servicii și nefiind cerut acordul prealabil al mediatorului. Pentru această perioadă, taxa profesională nu este datorată deoarece Consiliul nu a precizat serviciul care se efectuează în baza taxei, taxa nu are caracter obligatoriu, ci opțional, serviciul nu a fost propus mediatorului și nici nu există acord pentru plată.
Există spețe în care Consiliul de mediere atașează cererii de chemare în judecată Hotărârea Consiliului de mediere nr. 30/08.08.2016, ca probă, dar există situații în care nu face nicio mențiune în cererea de chemare în judecată, la descrierea motivelor de fapt și de drept privind solicitarea de a plăti o sumă ca taxă profesională actuală și nu corelează această hotărâre în niciun fel cu pretențiile invocate, considerând probabil că este rolul instanței să îi motiveze acțiunea prin extragerea aspectelor relevante dintr-o înșiruire de documente atașate.
Mai mult, există situații în care Consiliul de mediere atașează această hotărâre la unele cereri de chemare în judecată deși nu este relevantă în spețele respective și nu există niciun motiv pentru care Consiliul de mediere atașează Hotărârea Consiliului de mediere nr. 30/08.08.2016 cu privire la modificările intervenite privind taxa profesională anuală, poate doar pentru a încerca să impresioneze instanța și poate pentru a arăta că această instituție are activitate în materie de mediere. Această hotărâre nu poate avea caracter retroactiv, deși prin conținutul său Consiliul de mediere încearcă aceasta (în mod absurd, inclusiv pentru cazuri în care a intervenit prescripția dreptului la acțiune).
Prin Hotărârea nr. 30/08.08.2016 se menționează că modificările cu privire la taxa profesională anuală operează de la 01.01.2017. Totuși, Consiliul de mediere atașează această hotărâre și pentru spețe în care pretinde o taxă profesională anuală de exemplu, pentru anii 2014 și 2015. Chiar prin Hotărârea nr. 30/08.08.2016 se menționează că până la data de 31.12.2016 mediatorii care achită taxa anuala profesională la zi, inclusiv restanțele datorate Consiliului de mediere, vor efectua plățile conform Hotărârii nr. 196/25.02.2012, unde taxa anuală este în valoare de 100 de lei.
În cazul în care printr-o interpretare absurdă, Consiliul de mediere consideră aplicabilă această hotărâre pentru pretențiile invocate pentru exemplul dat, adică pentru anii 2014, 2015, subliniem că o astfel de interpretare a Consiliului ar fi greșită deoarece Hotărârea nr. 30/08.08.2016 nu are caracter retroactiv, chiar dacă, cel puțin aparent, conține unele dispoziții în hotărâre cărora Consiliul le oferă caracter retroactiv, contrar legii.
Între 31.05.2014 – 12.04.2016 s-a aplicat Hotărârea nr. 20/31.05.2014[20], unde se prevede că taxa anuală profesională este datorată de mediatori pentru administrarea Tabloului mediatorilor „în conformitate cu cerințele legii”, sunt detaliate activitățile și sancțiunile aplicabile pentru neplata taxei (refuzul unor activități gratuite din partea Consiliului pentru mediatori-refuz participare la conferința anuală, la întâlnirile profesionale regionale și la stagiile profesionale organizate de Consiliu și acces la biblioteca mediatorilor). Totuși, această Hotărâre nu prevede un drept al Consiliului de mediere de a solicita taxa profesională pentru perioada indicată, ci doar sancționarea mediatorul conform art. 4 prin refuzul activităților.
Conform art. 12 și art. 20 lit. f) din Legea nr. 192/ 2006, Consiliul de mediere are ca atribuție obligatorie pentru care a fost înființat și pentru care există întocmirea și actualizarea tabloul mediatorilor autorizați, deci taxa profesională nu poate fi datorată pentru o activitate obligatorie a Consiliului, contra cost. În legea medierii nu se prevede ca mediatorii să susțină financiar îndeplinirea activităților obligatorii ale Consiliul privind Tabloul mediatorilor, nefiind un serviciu contra cost pentru mediatori. Aceasta nu îndeplinește condițiile art. 21 lit. e) din lege pentru a reprezenta venit legal al Consiliului.
Între 13.04.2016 – prezent, se aplică Hotărârea nr. 15/13.04.2016 și nr. 30/08.08.2016. Hotărârea nr. 15 din 13.04.2016 modifică art. 1 al Hotărârii nr. 20 din 31.05.2014, adică taxa profesională nu mai este anuală, ci doar se datorează anual, și abrogă art. 3 și 4, adică nu se mai prevăd sancțiunile pentru neplata taxei (acel refuz al unor activități) și nu se mai prevăd activitățile care vor fi prestate pentru mediator. Activitatea prestată de către Consiliu în schimbul taxei este cea de administrare a Tabloului mediatorilor În art. 2 se precizează că încasările Consiliului de mediere din taxa profesională se constituie ca venit propriu destinat susținerii activității Consiliului de mediere.
Și aici, se aplică cele menționate de mai sus, adică conform art. 12 și art. 20 lit. f) din Legea nr. 192/ 2006 Consiliul de mediere are ca atribuție obligatorie pentru care a fost înființat și pentru care există întocmirea și actualizarea tabloul mediatorilor autorizați, deci taxa profesională nu poate fi datorată pentru o activitate obligatorie a Consiliului, contra cost. În legea medierii nu se prevede ca mediatorii să susțină financiar îndeplinirea activităților obligatorii ale Consiliul privind Tabloul mediatorilor, nefiind un serviciu contra cost pentru mediatori. Aceasta nu îndeplinește condițiile art. 21 lit. e) din lege pentru a reprezenta venit legal al Consiliului.
Prin Hotărârea nr. 197/25.02.2012, atașată de Consiliul de mediere unor cereri de chemare în judecată a mediatorilor, este asimilată retroactiv vechea taxă de administrare tablou încasată până la 01.01.2012 drept taxă profesională pentru anul în curs, se are în vedere reducerea de la 400 lei la 300 lei, se stabilește posibilitatea de a solicita restituirea sau reportarea sa pentru mediatorii care achitaseră vechea taxă de administrare tablou pentru anul 2012.
Hotărârea nr. 195/ 25.02.2012privind modificarea și completarea Regulamentului de organizare și funcționare a Consiliului de mediere stabilește că taxa anuală profesională este venit propriu destinat susținerii cheltuielilor de organizare a Consiliului de mediere: nu este definită activitatea prestată în schimbul taxei, deci taxa nu se încadrează în art. 21 lit. e), iar Consiliul de mediere adaugă la legea medierii, fără drept, deoarece printr-o hotărâre, introduce o nouă categorie de venituri, distinctă de cele permise de art. 21 din Legea nr. 192/2006 privind medierea.
Prin Hotărârea nr. 30 din 08.08.2016 Consiliul de mediere, adăugând la legea medierii, unde nu există așa ceva prevăzut, califică taxa ca fiind taxa anuală profesională obligatorie, o stabilește la 400 lei, și prevede că neachitarea acestei taxe constituie abatere disciplinară (chiar dacă nu există în art. 38 din Legea nr. 192/2006 prevedere în acest sens) și stabilește sancțiuni adică suspendarea și încetarea calității de mediator, ceea ce contravine legii și directivelor europene.
În plus, Hotărârea nr. 30/08.08.2016 nu se poate aplica în mod retroactiv.
Consiliul de mediere atașează unor cereri de chemare în judecată Hotărârea Consiliului de mediere nr. 30/08.08.2016 cu privire la modificările intervenite privind taxa profesională anuală, care adaugă în mod greșit la lege, cu dispoziții care sunt nelegale și nu sunt corelate cu alte dispoziții legale relevante pentru mediere.
În mod nelegal dispozițiile art. 3 prevăd că mediatorul cu o restanță la plată mai mare de trei ani are obligația de a achita debitul înregistrat, datorat Consiliului de mediere, până cel mai târziu la data de 31 decembrie a anului în curs. În caz de neplată fapta mediatorului se consideră abatere disciplinară și va fi supus cercetării disciplinare conform reglementarilor legale în vigoare sub sancțiunea încetării calității de mediator. La suma restanta datorată, distinct de măsura încetării, se va aplica o penalitate de întârziere corespunzătoare de 0,01 % pe fiecare zi de întârziere”.
În art. 4 se prevede că „mediatorul cu o restanță la plata de până la trei ani are obligația să achite la zi debitul înregistrat, datorat Consiliului de mediere, până cel mai târziu la data de 31 decembrie a anului în curs. În caz de neplată fapta mediatorului se consideră abatere disciplinară și va fi supus cercetării disciplinare conform reglementarilor legale în vigoare sub sancțiunea suspendării din profesie pe durata de la o lună până la șase luni, după caz. La suma restanta datorată, distinct de măsura suspendării, se va aplica o penalitate de întârziere corespunzătoare de 0,01 % pe fiecare zi de întârziere”. Referitor la mediatorul cu o restanță la plată mai mare de trei ani care are obligația de a achita debitul înregistrat, dreptul la acțiune prin care se solicită plata acestor sume este prescris.
Instituirea pentru acest mediator de către Consiliul de mediere a sancțiunii „abaterii disciplinare” și a supunerii „cercetării disciplinare conform reglementarilor legale în vigoare sub sancțiunea încetării calității de mediator” este nelegală, nefiind prevăzută situația de Legea nr. 192/2006 privind medierea, acestea fiind inventate de Consiliul de mediere în mod nelegal deoarece legea nu îi dă acest drept.
Referitor la mediatorul cu o restanță la plata de până la trei ani, se prevede că acesta are obligația să achite la zi debitul înregistrat, datorat Consiliului de mediere, până cel mai târziu la data de 31 decembrie a anului în curs, iar în caz de neplată se instituie de către Consiliul de mediere sancțiunea „abaterii disciplinare” și a supunerii „cercetării disciplinare conform reglementarilor legale în vigoare sub sancțiunea suspendării din profesie pe durata de la o lună până la șase luni, după caz”, nici această situație nefiind prevăzută de Legea nr. 192/2006 privind medierea, acestea fiind inventate de Consiliul de mediere în mod nelegal deoarece legea nu îi dă acest drept.
Hotărârea Consiliului de mediere nr. 30/08.08.2016 atașată unor cereri de chemare în judecată privind modificările intervenite privind taxa profesională anuală, prin dispozițiile și sancțiunile instituite contravine Legii nr. 192/2006 privind medierea, singurele dispoziții fiind cele din art. 38 și 39, iar plata/neplata taxei profesionale anuale și sancțiunile adăugate de hotărârea Consiliului de mediere nr. 30/08.08.2016 nu se încadrează aici, fiind nelegale.
Conform art. 38, răspunderea disciplinară a mediatorului intervine pentru următoarele abateri: a) încălcarea obligației de confidențialitate, imparțialitate și neutralitate; b) refuzul de a răspunde cererilor formulate de autoritățile judiciare, în cazurile prevăzute de lege; c) refuzul de a restitui înscrisurile încredințate de părțile aflate în conflict; d) reprezentarea sau asistarea uneia dintre părți într-o procedură judiciară sau arbitrală având ca obiect conflictul supus medierii; e) săvârșirea altor fapte care aduc atingere probității profesionale.
Conform art. 39 alin. (1), sancțiunile disciplinare se aplică în raport cu gravitatea abaterii și constau în: a) observație scrisă; b) amendă de la 50 lei (RON) la 500 lei (RON); c) suspendarea din calitatea de mediator pe o durată de la o lună la 6 luni; d) încetarea calității de mediator. (2) Limitele amenzii prevăzute la alin. (1) lit. b) se actualizează periodic de către Consiliul de mediere, în funcție de rata inflației.
Consiliul de mediere nu are atribuția și în consecință, nici dreptul conform prevederilor legii de a încadra o faptă la abaterea prevăzută de art. 38 lit. e), aceasta fiind exclusiv atribuția Comisiei de disciplină în cadrul procedurii prevăzute de art. 40 din Legea nr. 192/2006. Consiliul de mediere nu are dreptul să stabilească nivelul sancțiunilor prevăzute de art. 39, această atribuție revenind de asemenea Comisiei de disciplină în cadrul procedurii prevăzute de art. 40.
În plus, deși dreptul la acțiune prin care se solicită plata acestor sume este prescris în cazul mediatorului cu o restanță la plată mai mare de trei ani care are obligația de a achita debitul înregistrat, deși sunt adăugate la lege sancțiuni pentru mediatorul care nu plătește, altele decât cele stabilite de lege, se mai prevede și instituirea în mod unilateral de către Consiliul de mediere și fără nici un fundament legal a aplicării unei penalități de întârziere corespunzătoare de 0,01 % pe fiecare zi de întârziere, în mod „distinct de măsura încetării „ și „distinct de măsura suspendării”, nesocotind faptul că pentru neplata obligațiilor bănești există deja dispoziții legale privind dobânda legală etc., dispoziții despre a căror existență probabil Consiliul de mediere nu are cunoștință sau pe care nu dorește să le aibă în vedere, deși acest lucru nu este opțional.
Referitor la Hotărârea Consiliului de mediere nr. 30 din 08.08.2016, sesizarea de către Consiliul de mediere a Comisiei de Disciplină pentru abaterile disciplinare indicate în hotărâre și inventate prin această hotărâre deși legea medierii nu le prevede, nu poate opera retroactiv pentru perioada anterioară adoptării Hotărârii nr. 30/08.08.2016, deși cu rea credință Consiliul de mediere încearcă să facă acest lucru prin simpla adoptare a unei hotărâri, dincolo de limitele legii.
Sancționarea disciplinară a mediatorului din Hotărârea Consiliului de mediere nr. 30 din 08.08.2016 încalcă dispozițiile din lege cu privire la dreptul mediatorilor de a-și exercita profesia, care este acordat pentru o durată nelimitată în timp, așa cum a fost reglementat de către Ministerul Justiției, în aplicarea Directivei 2006/123/CE a Parlamentului European. Prin aceasta Consiliul de mediere modifică legea și se substituie fără drept Ministerului Justiției, încălcând directiva.
Autorizarea ca mediator este pe termen nelimitat iar Consiliul de mediere nu are dreptul de a modifica modul de furnizare a serviciului de mediere din Legea nr. 192/2006, în acord cu cadrul legal european. Este nelegal modul în care Consiliul de mediere (care nu are drept de a reglementa în domeniul furnizării medierii și profesiei de mediator) condiționează dreptul de furnizare a serviciului de mediere de plata unei taxe stabilite de consiliu, și nu de legea medierii.
Există situații când Consiliul de mediere atașează cererii de chemare în judecată, ca probă, Hotărârea Consiliului de mediere nr. 20 din 31.05.2014, fără a face nicio mențiune în cererea de chemare în judecată la descrierea motivelor de fapt și de drept privind solicitarea de a plăti o anumită sumă ca taxă profesională actuală și nu corelează această hotărâre cu pretențiile invocate.
Pretențiile invocate prin cererile de chemare în judecată formulate de Consiliul de mediere privind obligarea la plata taxei profesionale restante depășesc limitele art. 4 din Hotărârea 20 din 31.05.2014 conform căruia nerespectarea de către mediator a obligație de achita taxa profesională anuală la scadență dă dreptul Consiliului de mediere de a refuza mediatorului următoarele servicii organizate în mod gratuit de către Consiliul de mediere, în beneficiul mediatorilor: participarea la conferința națională anuală organizată de Consiliul de mediere, accesul la Biblioteca mediatorului organizată și administrată de Consiliul de mediere, participare la întâlnirile regionale organizate de Consiliul de mediere, participarea la stagii profesionale.
Un biroul de mediator care nu și-a achitat taxa a suportat deja refuzul accesării serviciilor din art. 4 din Hotărârea 20 din 31.05.2014 iar Consiliul de mediere nu poate solicita taxa profesională pentru de exemplu, anii 2014 și 2015[21] deoarece neplata taxei nu îi conferea dreptul să procedeze la recuperarea ei, ci doar să aplice sancțiunile din art. 4 din Hotărârea nr. 20/2014.
Menționăm că prin Hotărârea 20 din 31.05.2014 (aplicabilă până la Hotărârea nr. 15 din 13.04.2016), s-au prevăzut sancțiuni disciplinare pentru neplata taxei anuale aferente anilor 2014, 2015 si 2016 (refuzul participării la Conferința Națională, a accesului la bibliotecă, a participării la întâlniri regionale sau stagii profesionale).
Ținând cont de faptul că această hotărâre este depusă în unele situații ca probă chiar de Consiliul de mediere, considerăm că instanța ar trebui să constatate că reclamantul Consiliul de mediere nu are dreptul de a pretinde sumele cerute, fiind deja sancționată neplata așa zisei taxe profesionale anuale prin refuzul acordării acestor servicii pentru biroul de mediator.
Conform art. 663 C. pr. civ., executarea silită nu se poate face decât dacă creanța este certă, lichidă și exigibilă. Creanța este certă când existența ei neîndoielnică rezultă din însuși titlul executoriu. Creanța este lichidă atunci când obiectul ei este determinat sau când titlul executoriu conține elementele care permit stabilirea lui. Creanța este exigibilă dacă obligația debitorului este ajunsă la scadență sau acesta este decăzut din beneficiul termenului de plată. Creanțele cu termen și cele condiționale nu pot fi puse în executare, însă ele pot participa, în condițiile legii, la distribuirea sumelor rezultate din urmărirea silită a bunurilor aparținând debitorului. Există cereri cu valoare redusă introduse de Consiliul de mediere prin care se solicită taxa profesională anuală care trebuie respinse deoarece suma solicitată prin cererea de chemare în judecată cu valoare redusă de Consiliul de mediere cu titlu de taxă profesională nu are caracterul unei creanțe certe, lichide și exigibile.
Din cele menționate mai sus și din multitudinea de hotărâri atașate cererilor de chemare în judecată de Consiliul de mediere, există situații când se observă că nu rezultă existența neîndoielnică a unui raport juridic stabil și în baza căruia un anumit birou de mediator să aibă obligația de a achita o taxă solicitată, care nu este prevăzută de legea medierii, care a fost modificată de mai multe ori, care nu a fost acceptată și asumată de biroul de mediator, care nu este justificată pe niciun temei legal. Incertitudinea cu privire la această taxă provine și din numărul mare de hotărâri (după cum se vede că atașează de multe ori Consiliul de mediere) care au instituit această taxă cu titlu diferit, cu regim de sancționare diferit.
[17] A se vedea Asociația Profesională de Mediere Pro Pact în: „Anularea hotărârilor privind taxa profesională anuală” (06.06.2017), disponibil la http://www.medierepropact.ro/noutati/anularea-hotararilor-privind-taxa-profesionala-anuala-39.html (5.03.2018).
[18] Există situații în care Consiliul de mediere atașează cererii de chemare în judecată această hotărâre, dar nu face nicio mențiune despre aceasta în cererea de chemare în judecată la punctul 4 privind detaliile privind cererea, la descrierea motivelor de fapt și de drept privind solicitarea de a plăti suma cu titlu de taxă profesională anuală.
[19] Există situații în care Consiliul de mediere nu face nicio mențiune despre acestea în cererea de chemare în judecată la punctul 4 privind detaliile privind cererea, la descrierea motivelor de fapt și de drept privind solicitarea de a plăti suma cu titlu de taxa profesionala anuală pentru mediatori.
[20] Există situații în care Consiliul de mediere atașează cererii de chemare în judecată această hotărâre, dar nu face nicio mențiune despre aceasta în cererea de chemare în judecată la descrierea motivelor de fapt și de drept privind solicitarea de a plăti suma cu titlu de taxă profesională anuală.
[21] Hotărârea operează pentru perioada dintre 31.05.2014 – 12.04.2016.
Arhive
- februarie 2024
- ianuarie 2024
- decembrie 2023
- noiembrie 2023
- octombrie 2023
- septembrie 2023
- august 2023
- iulie 2023
- iunie 2023
- mai 2023
- aprilie 2023
- martie 2023
- februarie 2023
- ianuarie 2023
- decembrie 2022
- noiembrie 2022
- octombrie 2022
- septembrie 2022
- august 2022
- iulie 2022
- iunie 2022
- mai 2022
- aprilie 2022
- martie 2022
- februarie 2022
- ianuarie 2022
- decembrie 2021
- noiembrie 2021
- octombrie 2021
- septembrie 2021
- august 2021
- iulie 2021
- iunie 2021
- mai 2021
- aprilie 2021
- martie 2021
- februarie 2021
- ianuarie 2021
- decembrie 2020
- noiembrie 2020
- octombrie 2020
- septembrie 2020
- august 2020
- iulie 2020
- iunie 2020
- mai 2020
- aprilie 2020
- martie 2020
- februarie 2020
- ianuarie 2020
- decembrie 2019
- noiembrie 2019
- octombrie 2019
- septembrie 2019
- august 2019
- iulie 2019
- iunie 2019
- mai 2019
- aprilie 2019
- martie 2019
- februarie 2019
- ianuarie 2019
- decembrie 2018
- noiembrie 2018
- octombrie 2018
- septembrie 2018
- august 2018
- iulie 2018
- iunie 2018
- mai 2018
- aprilie 2018
- martie 2018
- februarie 2018
- ianuarie 2018
- decembrie 2017
- noiembrie 2017
- octombrie 2017
- septembrie 2017
- august 2017
- iulie 2017
- iunie 2017
- mai 2017
- aprilie 2017
- martie 2017
- februarie 2017
- ianuarie 2017
- decembrie 2016
- noiembrie 2016
- octombrie 2016
- septembrie 2016
- august 2016
- iulie 2016
- iunie 2016
- mai 2016
- aprilie 2016
- martie 2016
- februarie 2016
- ianuarie 2016
- decembrie 2015
- noiembrie 2015
- octombrie 2015
- septembrie 2015
- august 2015
- iulie 2015
- iunie 2015
- mai 2015
- aprilie 2015
- martie 2015
- februarie 2015
- ianuarie 2015
Calendar
L | Ma | Mi | J | V | S | D |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | ||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
Lasă un răspuns
Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.